Masentuneen ei kannata ryhtyä parisuhteeseen
Ensin oma mieli ja elämä tasapainoon ja sitten voi miettiä parisuhdetta. Masennus on sellainen voima, mikä vetää kumppanin mukaansa.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että ap:llä on persoonallisuushäiriö...sorry siitä!
Kuulostaa vähän mun exältä. Hän oli epävakaa, minä masentunut.
Arvatkaa kumpi huusi ja järjesti kohtauksia ja kumpi oli se, joka kaikkea jaksoi ja kannatteli?
Veikkaan että masentuneena olit ainakin paikalla vaikka toinen flippaili. Syytit vielä mahdollisesti itseäsi lisää siitä kun se huusi ja flippaili.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kun sairaista puhutaan niin yritin deittailla erästä joka kärsi jatkuvista kivuista. Eihän siitä oikein mitään tullut kun alkoi olo olemaan kuin hoitajalla ja olisi pitänyt jaksaa vielä toisen säännöllisyä ärähtelyä kun hermot jatkuvasti kipujen vuoksi pinnassa.
Ja samalla varmaan menetit oikeuden valittaa itse yhtikäs mistään kun toinen voitti aina kärsimyskilvassa, joten olisi pitänyt vaan hymyillä.
Ei näin masentuneena ja fyysisestikin kroonisesti sairaana kannata edes elää. Kunhan vanhemmasta aika jättää, niin jättää minustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa kumpi huusi ja järjesti kohtauksia ja kumpi oli se, joka kaikkea jaksoi ja kannatteli?
Veikkaan että masentuneena olit ainakin paikalla vaikka toinen flippaili. Syytit vielä mahdollisesti itseäsi lisää siitä kun se huusi ja flippaili.
Voi että, kyllä te olette niin hienoja ihmisiä ettekä syyttele koskaan ketään paitsi niitä narsitisia ja mitä lie exiänne jotka toki oli kaikkeen syypää.
Masentuneella tunne-elämä on niin latistunut että tuskin kukaan sellaisen kanssa alkaa seurustelemaan. Toki jos haluaa kanssakäymistä jäävuoren kanssa niin sitten voi yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano vielä, että masentuneilla ei pitäisi olla ystäviäkään.
Masentuneen ei pidä olla missään tekemisissä ikinä ihmisten kanssa muutakun terapeutin ja lääkärin. Ehkä viranomaisten jos niitä tarvitaan. Ne on pahempia kun musta surma.
Ap
Siis mikä sulla on ongelmana?
Hän on ollut masentuneen kanssa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän miltä tuntuu masennuksen kanssa maata kun partneri raivoaa, sekoilee ja aiheittas millon mitäkin omien ongelmiensa takia. Se kivasti antaa lisäpotkua omaan masennukseen kun masennuksessa valmiiksi syyttää itseään aikalailla ihan kaikesta. Ei teekkään muuta kun katsoo siihen ns peiliin enään jossain vaiheessa. Sitten alkaa oireilu itselläkin helposti pahenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaiden ei oitäisi edes tulla parisuhde markkinoille ennen kun saa hoidettua itsensä kuntoon. Onhan tuo äärimmäisen loukkaavaa toista kohtaan kun todellisuudessa ei edes etsi puolisoa vaan omaishoitajaa jonka vastuulla on maksaa ja tehdä kaikki toisen eteen
Varmaan me etsitään ihan tasavertaista ja sellaista itselle epätäydelllisyydessään täydellistä ihmistä, niinkuin muutkin.
Useat pyrkii piilottamaan oireilunsa ettei rasita tai huolestuta muita. Mutta on myös se toinen ääripää, kaikki kaadetaan kumppanin niskaan.
Mikäs sua on noin satuttanut?
Eikö mt-ongelmainen saa haluta parisuhdetta? Ihan hyviä kumppaneita mekin voidaan olla.
Voitte olla muttette läheskään aina. Onko vaikea ymmärtää että katkeruus on voinut jollekin tulla siitä kun on masentuneen kanssa ollut parisuhteessa ja saanut kokea sen vuoksi raskaita asioita. Paitsi ai niin, mitäs oli, oma syy!
Osalle tullut katkeruus siitä kun aiheuttanut niin paljon pahaa partnerille että se masentuu ja sitten se alkaa suuttumaan ja huutamaan. Sen jälkeen syytetään sitten sitä jonka se sairastutti. Eikä päästä omista virheistä yli ollenkaan. Niin katkeroituvat.
Joojoo.... Niin niin! Nämä teoriat on kyllä hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Välttäkää persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä! Tuhoatte oman elämänne totaalisesti hänen kanssaan! Ei mitään suhteita hänen kanssaan, ei edes kaverisuhteita!
Kylläpä tällä palstalla on mieleterveyspotilaita jotka vaatii että saa pilata muidenkin elämän niiden omien mieleterveys ongelmien takia
Vierailija kirjoitti:
Ei näin masentuneena ja fyysisestikin kroonisesti sairaana kannata edes elää. Kunhan vanhemmasta aika jättää, niin jättää minustakin.
Itse odottelen samaa. Nähty tarpeeksi ihmisten mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että, kyllä te olette niin hienoja ihmisiä ettekä syyttele koskaan ketään paitsi niitä narsitisia ja mitä lie exiänne jotka toki oli kaikkeen syypää.
Kovasti ainakin sinä näytät masentuneita syyttävän. Vaikken sua tunnekkaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tällä palstalla on mieleterveyspotilaita jotka vaatii että saa pilata muidenkin elämän niiden omien mieleterveys ongelmien takia
Ketäs nämä muut ovat? Pyhimyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaiden ei oitäisi edes tulla parisuhde markkinoille ennen kun saa hoidettua itsensä kuntoon. Onhan tuo äärimmäisen loukkaavaa toista kohtaan kun todellisuudessa ei edes etsi puolisoa vaan omaishoitajaa jonka vastuulla on maksaa ja tehdä kaikki toisen eteen
Varmaan me etsitään ihan tasavertaista ja sellaista itselle epätäydelllisyydessään täydellistä ihmistä, niinkuin muutkin.
Useat pyrkii piilottamaan oireilunsa ettei rasita tai huolestuta muita. Mutta on myös se toinen ääripää, kaikki kaadetaan kumppanin niskaan.
Eikö mt-ongelmainen saa haluta parisuhdetta? Ihan hyviä kumppaneita mekin voidaan olla.
Voitte olla muttette läheskään aina. Onko vaikea ymmärtää että katkeruus on voinut jollekin tulla siitä kun on masentuneen kanssa ollut parisuhteessa ja saanut kokea sen vuoksi raskaita asioita. Paitsi ai niin, mitäs oli, oma syy!
Elämässä nyt ylipäätään koetaan raskaita asioita. Et voi niiltä välttyä mitenkään. Katkeraksi ei kannata tulla, vaan ottaa oppia. Pumpulissa kasvaneena se toki on haastavampaa, kun pienetkin vastoinkäymiset ja haasteet koetaan maailman romuttavina. Nykyaikana avioliittokin on menettänyt merkityksensä, kun toisen tukena halutaan olla ainoastaan niissä myötäkäymisissä.
Vai että oikein pumpulissa kasvanut. Älähän sie kettuile siinä. Minulla on aivan yhtäläinen oikeus olla katkera masentuneista existä kuin teillä masentuneillakin niistä existänne jotka "sekoilivat" kun luultavasti ainoastaan reagoivat omaan masennussekoiluunne.
Sanon ihan suoraan! Ap ei vaikuta itsekään ihan täydellä järjellä käyvältä...kun kuitenkin tulee syyttelemään niin en ole kärsinyt masennuksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketäs nämä muut ovat? Pyhimyksiä?
Niillä on varmaan joku muu mielenterveys ongelma mutta ei uskalla mennä tutkittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä nyt ylipäätään koetaan raskaita asioita. Et voi niiltä välttyä mitenkään. Katkeraksi ei kannata tulla, vaan ottaa oppia. Pumpulissa kasvaneena se toki on haastavampaa, kun pienetkin vastoinkäymiset ja haasteet koetaan maailman romuttavina. Nykyaikana avioliittokin on menettänyt merkityksensä, kun toisen tukena halutaan olla ainoastaan niissä myötäkäymisissä.
Vai että oikein pumpulissa kasvanut. Älähän sie kettuile siinä. Minulla on aivan yhtäläinen oikeus olla katkera masentuneista existä kuin teillä masentuneillakin niistä existänne jotka "sekoilivat" kun luultavasti ainoastaan reagoivat omaan masennussekoiluunne.
Eri, mutta kannattaisikohan sinun hakea apua katkeruutesi? Näyttää syövän sinua rotan lailla
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Tuskin masentuneita edes kiinnostaa moinen 🤔
Masentunut just kaipaakin jonkun rakastamaan itsensä ehjäksi.
Joo. Itsekästä toimintaa
>tuskastuneisuutta ja hermostumista että toinen saa huutia<
Toiselle huudin antaminen ei ole tyypillistä masennusoireistoa, se on enemmänkin joku oma luonteenpiirre. Masentuneet ovat usein enemmänkin saamattomia, haluttomia, väsyneitä, vetäytyviä...
Hullu usein tekee toisenkin hulluksi ja ketjussa se on havaittavissa.