Masentuneen ei kannata ryhtyä parisuhteeseen
Ensin oma mieli ja elämä tasapainoon ja sitten voi miettiä parisuhdetta. Masennus on sellainen voima, mikä vetää kumppanin mukaansa.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Tuskin masentuneita edes kiinnostaa moinen 🤔
Masentunut just kaipaakin jonkun rakastamaan itsensä ehjäksi.
Ei oikeasti masentunut jaksa olla tekemisissä juuri keittenkään hmisten kanssa saati etsimään seurustelukumppania
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, parisuhteesta moni masentunut hakee sitä ihastumisen euforiaa jonka lyhyen ajan masennus jää taka-alalle. Mutta sieltä ne ongelmat pian alkaa taas kurkistelemaan.
Ihmettelen kyllä, miten oikeasti masentunut jaksaisi alkaa hakemaan seurustelukumppania tai minkäänlaista suhdetta
Ei sitä erityisemmin tarvitse jaksaa hakea. Sen kun selaa sohvalla ruutua ja ”tilaa” seuraa kotiinsa.
Parisuhde? Hyi saatana. En jaksa edes itseäni. Miten jaksaisin jotain toista lisävaivana?
t. masentunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, parisuhteesta moni masentunut hakee sitä ihastumisen euforiaa jonka lyhyen ajan masennus jää taka-alalle. Mutta sieltä ne ongelmat pian alkaa taas kurkistelemaan.
Ihmettelen kyllä, miten oikeasti masentunut jaksaisi alkaa hakemaan seurustelukumppania tai minkäänlaista suhdetta
Ei sitä erityisemmin tarvitse jaksaa hakea. Sen kun selaa sohvalla ruutua ja ”tilaa” seuraa kotiinsa.
En ole itse jaksanut tavata ketään, kun olin masentunut! Ei olisi ollut mitään motivaatiota tai mahdollisuuksia minkäänlaiseen suhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että nytkö ne ei olekaan Oikeasti masentuneita.... Huhhuh kaikenlaista sitä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että nytkö ne ei olekaan Oikeasti masentuneita.... Huhhuh kaikenlaista sitä näkee.
No tottakai täällä joku masentunut joka itse ei ole jaksanut hakea parisuhdetta masentuneena on ollut se oikeastiaä masentunut ja kaikki muu on feikkiä. Itsekeskeistä väkeä kuten sanottu.
Sairaiden ei oitäisi edes tulla parisuhde markkinoille ennen kun saa hoidettua itsensä kuntoon. Onhan tuo äärimmäisen loukkaavaa toista kohtaan kun todellisuudessa ei edes etsi puolisoa vaan omaishoitajaa jonka vastuulla on maksaa ja tehdä kaikki toisen eteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse jaksanut tavata ketään, kun olin masentunut! Ei olisi ollut mitään motivaatiota tai mahdollisuuksia minkäänlaiseen suhteeseen
Joten kaikki on samanlaisia kuin sinä?
Kummasti ainakin minun tietämäni kotona itkevät ja masentelevat, lääkettä popsivat on jaksaneet hakeutua deittisaiteille.
Seurustelin teiniä masentuneen kanssa ja lopulta hän alkoi purkaa pahaa oloaan minuun henkisellä ja fyysisellä väkivallalla.
Hän saattoi nukkua klo 18-20 ilalla ja vasta sitten nousta sängystä.
Se ei oo pelkästää masennus vaan se on myös itsetuntemus, ilman itsetuntemusta kenenkää ei pitäs tehä yhtää mitää toisen ihmisen kanssa. Eli jos tätä yhteiskuntaa katsotaan niin periaatteessa kaikkien pitäisi ensiksi pysähtyä tutustumaan itseensä ja kasvaa kokonaiseksi ennen kuin alkaa säätämään toisten kanssa yhtää mitää. Se unohtuu todella monelta aina, koska kaikkihan on jo täydellisiä itse :D Ei parisuhteen tai naimisiin menon idea ollut koskaan se että toinen tekee täydeksi tai tuo puuttuvan palasen yhteen, sen idea oli aina se että siinä on 2 jo kokonaista ihmistä ketkä jakavat elämänsä keskenään. Se on vaan ajan mittaan vääristelty ja luotu idea siitä että toinen tulee ja pelastaa ja täyttää sut ihmisenä. Varmaan ihan sen takia että saadaan vauvoja aikasesi, eihän niitä muuten tulisi. Ja se on aina tuhon resepti kun ihminen alkaa ajattelemaan että hän tarvitsee jonkun toisen täyttämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Sairaiden ei oitäisi edes tulla parisuhde markkinoille ennen kun saa hoidettua itsensä kuntoon. Onhan tuo äärimmäisen loukkaavaa toista kohtaan kun todellisuudessa ei edes etsi puolisoa vaan omaishoitajaa jonka vastuulla on maksaa ja tehdä kaikki toisen eteen
Mikäs Mengele siellä määrää ettei sairaat saa olla missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa? Mene itse hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo. Masentunut on täysin itsekeskeisessä tilassa. Hakevat yleensä parisuhdetta ajatuksella "korjaa minut ja elämäni" eivätkä kykene aitoon, vastavuoroiseen rakkauteen. Ja tämä nyt ei koske niitä joille on lätkäisty masennusdiagnoosi siksi että elämässä on jokin ohimenevä ulkoisista olosuhteista johtuva kriisi, vaan niitä joiden oireilu kumpuaa jo lapsuudesta ja on ollut vallitseva tila jo vuosikausia, tunteet tietysti vielä lääkityksellä turrutettu ja näin varmistettu se paikoillaan junnaaminen.
Tuli itsekin tämä koettua ja suoraan minulle alkoi raivoamaan miten keskityn korjaamaan kaikkia tavaroita mutten häntä. Jälkeenpäin ajatellen suorastaan pöyristyttävää, että minäkö siinä olisin ollut joku terapeutti ja hänen lanttunsa remppaaja.
Sama käynyt minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs Mengele siellä määrää ettei sairaat saa olla missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa? Mene itse hoitoon!
Miksi mielestäsi masentuneiden pitäisi saada vapaasti mellastaa parisuhdemarkkinoilla sekoillen ja muutkin ihmiset sairastuttaen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on high-achieving-masennus niin se ei paljon ulospäin näy. Ihminen toimii normaalisti ja haaveileekin. On tavoitteita. Näkemykset ja odotukset vain ovat pessimistisempiä kuin ehkä niillä, jotka eivät ole masentuneita.
Olen ollut lievästi masentunut ja silloin koin, että minä olin se, joka joutui kannattelemaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös palstalla ylistelty parantumiskeino masennukseen, kun löytää sen sopivan mielenterveyshoitajan joka jaksaa oikkuja niin ei muuta kun yhteen vaan niin alkaa paranemaan.
Kyllä näin kävi itsellenikin! Kun huomasin että toinen pysyi rinnalla ja kuunteli vaikka riehuin ja huusin ja paiskoin astioita seinään, koin oloni turvalliseksi ja aloin voimaan paremmin!
Riehuminen, huutaminen ja astioiden paiskominen EI ole masennusta, se on raivoamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mielestäsi masentuneiden pitäisi saada vapaasti mellastaa parisuhdemarkkinoilla sekoillen ja muutkin ihmiset sairastuttaen?
Niin totta! Läskitkin ulos tarjonnasta, samoin pisamia omaavat ja vasenkätiset.
-eri
Onneksi ihmisiä on naimisissa jopa masentuneitten kanssa. Osa pääsee ylikin siitä masennuksesta. Osa myös tulee masentuneeksi parisuhteessa. Osa tulee masentuneeksi ja paranee siitä parisuhteen aikana.
Masentuneellehan se voi olla hyvinkin kannattavaa. Sille toiselle osapuolelle ei välttämättä niinkään.
Masentuneella miehellä ei ole oikeutta parisuhteeseen!!!
Miehen pitää olla terve että kykenee tukemaan ja auttamaan masentunutta naista että nainen paranee.
Mies on naista varten mutta nainen ei ole koskaan miestä varten!