Olisi ihanaa käydä treffeillä miehen kanssa, jolla on varaa omaan kahviin
Tämä kuulostaa nyt ehkä erkoiselta, mutta olen alkanut yhä enemmän kadehtia pariskintia, jotka käyvät ulkona treffeillä syömässä tai kahvilla. Sellaiset asiat ovat minulle tärkeitä, tykkään istua välillä eslmerkiksi katukahviloissa. Olen jopa valinnut asuinpaikakseni Helsingin kantakaupungin, koska siellä on paljon kahviloita ja ravintoloita.
Kun aikoinaan tapasin mieheni, hän ansaitsi työssään normaalisti niin, että asui itsenäisesti ja sai keskkvertopalkkaa. Kävimme usein treffeillä (kumpikin maksoi omansa tietysti). Menimme naimisiin ja mies muutti kotiini. Siitä hänen alamäkensä slkoi, jotenkin hän ei enää suoriudu siitä provisiopalkkaisesta työstään, on flegmaattinen ja ei näköjään ansaitse yhtään mitään palkkaa.
Minä maksan hänen asumisensa kokonaan ja lisäksi muita menojaan. Viime viikolla lainasin rahaa 200. Hän on jo niin vanha, ettei ole enää toivoa saada uusia töitä. Suuret ikäluokat olivat hänen iässän jotkut jo eläkkeelmä, mutta nykyään eläkkeeseen on vielä hänellä monta vuotta aikaa.
Voimme siis tottakai käydä ravintolassa syömässä tai kahvilassa, jos minä maksan kaiken. Ei vaan kuitenkaan huvittaisi koko ajan maksaa kaikkea, se ärsyttää pidemmän päälle, joten emme käy usein. Pitäisi tietysti myös käydä vain lähellä kotia kävellen, koska mies ei raaski ostaa bussilippua, joka on nykyään monta euroa.
Olen aika pahasti katkeroitumassa, kun tuntuu että joka puolella on normaaleja pariskuntia treffeillä, joissa mies maksaa omansa. Haluaisin tosi paljon sitä samaa. Olen ajatellut eroa paljon, vakkka ehkä kukaan ei silloinkaan lähtisi kanssani treffeille, mutta olisi edes teoreettinen mahdolisuus.
Onko muilla kokemusta elämästä todella köyhän puolison kanssa, miten jaksatte? Se vie jo ilon minunkin elämästäni ja tunnen siitä syyllisyyttä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ns. pinkka kohtuullisessa kunnossa, muttei tulisi mielenkään käydä kahvilla. Maksaa 10-15e jonkun kylkipullan kanssa siitä "ilosta".
Olin aiemmin töissä Kluuvin vieressä ja moni kollega haki siitä Fazulta, tai Espalta, takeaway kahvin aamulla, tai lounaan perään. Pidin heitä idiootteina. Olimme kaikki kuitenkin töissä finanssialalla, joten oletusarvo oli, että ymmärrys olisi parempi.
Miehesi kuulostaa siis ihan järki-ihmiseltä.
M38
Eikö kehumasi järkimies menisi töihin? Edes Wolt-kuskiksi, että voisi elättää itsensä? Sen sijaan että elää vaimon kustannuksella tekemättä edes kotitöitä?
Minua vähän suututtaa kommenttisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa mä just luin. Yksikään nainen ei ole koskaan maksanut minun kahviani tai ruokaani. Vaikka en ole rikas ja nyttenkin työtön niin minulla on varaa kahviin ja ruokaan. Rakennusalalla menee huonosti ja tein 20 vuotta raksatöitä. Korona ajan jälkeen raksa alalla on mennyt alamäkeä. Olen silti käynyt treffeilläkin ja maksanut naisen kahvinkin. Miten nainen edes voi suotua siihen että maksaa miehen laskut ja ruokaa.
On todella terveellistä lukea kommenttejanne.
Minua varmasti hävettääkin tämä tilanne, koska kukaan sukulaiseni tai tuttuni ei tiedä siitä. En kehtaa kertoa kenellekään.
Ap
Olet tuhlannut omaisuuksia mieheen joka on luuseri ja käyttää sua hyväksi Nyt ota toinen suunta ja ota ero.
Koska nainen on aina huo.ra minullakin oli rahaa yksin, mutta naisen kanssa ei ole
Vierailija kirjoitti:
On täysin järjetöntä tuhlata rahaa kahviloihin.
Järjetöntä tai ei, se on jokaisen oma valinta mihin rahansa tuhlaa.
Kyllä täällä on pimeää sakkia kun kahvilassa käyntiä pidetään liian kalliina. Jos AP olisi sanonut että hän haluaisi käydä baarissa tai terassilla oluella niin kukaan ei tulisi jankkaamaan kuinka typerän kallista se on että kannattaa juoda olutta vain kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä on pimeää sakkia kun kahvilassa käyntiä pidetään liian kalliina. Jos AP olisi sanonut että hän haluaisi käydä baarissa tai terassilla oluella niin kukaan ei tulisi jankkaamaan kuinka typerän kallista se on että kannattaa juoda olutta vain kotona.
Tuli tosiaan tunne, että miksi edes kirjoitin. Puolet haukkuu provoksi ja toinen puoli arvostelee, kun haluaa kuluttaisi joskus muutamia euroja kahviin. Ja kirsikkana kakun päällä joku ilmeisesti työstään jopa palkkaa saava mies finanssialalta kehuu miestäni vastuulliseksi rahankäyttäjäksi ja minua tuhlariksi 3 euron kahvin takia, vaikka elätän diyä tyhjätaskumiestäni. Eivätkö ihmiset lue tai ymmärrä ketjuja, joita kommentoivat, vai lytätäänkö täällä kaikki naiset ihan vaan periaatteesta.
Ap
Makoileekos se sitten päivät pitkät kotisohvalla? Kerroit että joskus rakasti, eks sie rakasta enää? Vai miksi se makoilee?
Minulla oli vaimo jota elätin yli 20 vuotta. Kunnes itse masennuin jatkuvaan vastamäkeen. Hän on ns ikuinen väitöskirjatutkija. Hän ei halunnut lapsia. Ei ostaa asuntoa. Ei käydä työssä. Lopulta hän lähti.
Ei se miehen arki niin ihanaa sitten ollutkaan, kun pääsit itse sitä maistamaan. Sulla on sentään helppoa, kun yhteisön paineet eivät kohdistu sinuun eikä puolisosi nalkuta heti kotiin tultuasi.
Mitä hittoa oikein sekoilet? Miehenhän se sinun kahvisi kuuluu maksaa. Vai oletko joku "itsenäinen ja moderni" nainen? (itsenäiset ja modernit naiset ovat sinkkuja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tosiaan tunne, että miksi edes kirjoitin. Puolet haukkuu provoksi ja toinen puoli arvostelee, kun haluaa kuluttaisi joskus muutamia euroja kahviin. Ja kirsikkana kakun päällä joku ilmeisesti työstään jopa palkkaa saava mies finanssialalta kehuu miestäni vastuulliseksi rahankäyttäjäksi ja minua tuhlariksi 3 euron kahvin takia, vaikka elätän diyä tyhjätaskumiestäni. Eivätkö ihmiset lue tai ymmärrä ketjuja, joita kommentoivat, vai lytätäänkö täällä kaikki naiset ihan vaan periaatteesta.
Ap
Ehkä siinä on jotain perää jos kaikki sanovat samaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa oikein sekoilet? Miehenhän se sinun kahvisi kuuluu maksaa. Vai oletko joku "itsenäinen ja moderni" nainen? (itsenäiset ja modernit naiset ovat sinkkuja)
Taas yksi joka ei ole lukenut ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä siinä on jotain perää jos kaikki sanovat samaa.
Missä?
Ei mulla ole varaa ostaa mitään akvaariotalon ruskeita vesiä edes ilman kauramaitoa.
Ei onnaa edes neljävitosena. Palkat on matalat ja tuet on laihat kuin kolmesti keitetyt teevedet.
Miksi menisin töllisteltäväksi akvaarioon ruskean veden kanssa asetelmassa, jossa nainen on aina kaunis ja kadulla kävelijät miettii:
Miksi toi mies on väärällä puolella asetelmaa
Miksi mies on ja ei ymmärrä olla off?
Ehkä se nainen tekee sen kaiken ja maksaa kaikesta, että se asetelma on mikä on änä on änä on on on. Älä jätä muruakaan ja juo se ruuksee vesi mukia myöten tyhjäksi. Elämäsi kohokohta oli täsä.
Vierailija kirjoitti:
Makoileekos se sitten päivät pitkät kotisohvalla? Kerroit että joskus rakasti, eks sie rakasta enää? Vai miksi se makoilee?
Tämä on yksi hyvä huomio sinulla. Nimittäin mies käy joka päivä jossain "työssä" tuntikausia, yrittää myydä tuotettaan, mutta ilmeisesti mitään ei saa koskaan kaupaksi. Hän viettää suuren osan päivästä "töissä", muttei silti tienaa edes omaa elantoaan. Hirveästi hän tekee töitä ottaen huomioon, ettei palkkaa tule.
En usko että hän rakastaa minua, tuskin on koskaan rakastanut, sanonut vain. En usko itse rakastavani häntä enää.
Ap
Mitä hittoa mä just luin. Yksikään nainen ei ole koskaan maksanut minun kahviani tai ruokaani. Vaikka en ole rikas ja nyttenkin työtön niin minulla on varaa kahviin ja ruokaan. Rakennusalalla menee huonosti ja tein 20 vuotta raksatöitä. Korona ajan jälkeen raksa alalla on mennyt alamäkeä. Olen silti käynyt treffeilläkin ja maksanut naisen kahvinkin. Miten nainen edes voi suotua siihen että maksaa miehen laskut ja ruokaa.