Olisi ihanaa käydä treffeillä miehen kanssa, jolla on varaa omaan kahviin
Tämä kuulostaa nyt ehkä erkoiselta, mutta olen alkanut yhä enemmän kadehtia pariskintia, jotka käyvät ulkona treffeillä syömässä tai kahvilla. Sellaiset asiat ovat minulle tärkeitä, tykkään istua välillä eslmerkiksi katukahviloissa. Olen jopa valinnut asuinpaikakseni Helsingin kantakaupungin, koska siellä on paljon kahviloita ja ravintoloita.
Kun aikoinaan tapasin mieheni, hän ansaitsi työssään normaalisti niin, että asui itsenäisesti ja sai keskkvertopalkkaa. Kävimme usein treffeillä (kumpikin maksoi omansa tietysti). Menimme naimisiin ja mies muutti kotiini. Siitä hänen alamäkensä slkoi, jotenkin hän ei enää suoriudu siitä provisiopalkkaisesta työstään, on flegmaattinen ja ei näköjään ansaitse yhtään mitään palkkaa.
Minä maksan hänen asumisensa kokonaan ja lisäksi muita menojaan. Viime viikolla lainasin rahaa 200. Hän on jo niin vanha, ettei ole enää toivoa saada uusia töitä. Suuret ikäluokat olivat hänen iässän jotkut jo eläkkeelmä, mutta nykyään eläkkeeseen on vielä hänellä monta vuotta aikaa.
Voimme siis tottakai käydä ravintolassa syömässä tai kahvilassa, jos minä maksan kaiken. Ei vaan kuitenkaan huvittaisi koko ajan maksaa kaikkea, se ärsyttää pidemmän päälle, joten emme käy usein. Pitäisi tietysti myös käydä vain lähellä kotia kävellen, koska mies ei raaski ostaa bussilippua, joka on nykyään monta euroa.
Olen aika pahasti katkeroitumassa, kun tuntuu että joka puolella on normaaleja pariskuntia treffeillä, joissa mies maksaa omansa. Haluaisin tosi paljon sitä samaa. Olen ajatellut eroa paljon, vakkka ehkä kukaan ei silloinkaan lähtisi kanssani treffeille, mutta olisi edes teoreettinen mahdolisuus.
Onko muilla kokemusta elämästä todella köyhän puolison kanssa, miten jaksatte? Se vie jo ilon minunkin elämästäni ja tunnen siitä syyllisyyttä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä mietin -sanokaa vain kateelliseksi- , että mitä tuo ja antaa vastineeksi Ap:le?
Sinänsä historian aikana moni mies on mukiisematta maksanut kumppaninda menoja ja elöttänyt perheensä, joten jokonolisibaiks, että se nenisi joskus myös toisinpäin?
Aluksi olin rakastunut, joten tuli vastineeksi romantiikkaa ja seksiä, tunsin olevani viehättävä ja haluttava. Ja silloin mies sai kohtuullisesti työtulojakin niin, että pärjäsi normaalisti.
Vuosikausiin tämä mies ei nyt ole edes halunnut kanssani kertaakaan seksiä, eikä jän tee mitään kotitöitkään. Eli en saa yhtän mitään "vastineeksi". Mikä lisää ärsytystä siitä, että minun åitää maksaa koko ajan. Jajos menisimme kahvilaan ja minä taas maksaisin, niin se laskisi itsetuntoani koska tavallaan kokisin olevani niin L00seri, että en saa edes näin huonoa miestä kuin rahalla.
Se lisää sitä kateudentunnetta muita pareja kohtaan, tuntuu että sellainen nainen, joka voi käydä miehen kanssa kahvilassa kustantamatta itse kaikkea, on normaalk. Ja että minä olen viallinen ja jollain tapaa ala-arvoinen. Tulee oikeasti kyyneleet silmiin, kun kirjoitan tätä.
Ap
Mies ei ole vuosiin halunut sun kanssa seksiä eikä tee kotitöitä, mutta sä jättäisit sen kahvilareissujen takia?
Hyvä huomio.
On ehkä helpompi nähdä yksityiskohta kuin kokonaisuutta.
Ap
Tuota kutsutaan hoboseksuaaliseksi. Mies joka muuttaa naisen kotiin, ja siihen loppuu oma työskentely ja tienaaminen kokonaan. Sinulla on siellä lompakkoloinen. Miksi ihmeessä elätät tuollaista? Heitä pihalle ja elä omaa elämää. Hae käräjäoikeudesta häätöä, jos et muuten pääse hänestä eroon.
Olisi ihanaa nauttia päiväkahvit sellaisen kinkun kanssa joka tietää/ymmärtää mitä päiväkahvit tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä mietin -sanokaa vain kateelliseksi- , että mitä tuo ja antaa vastineeksi Ap:le?
Sinänsä historian aikana moni mies on mukiisematta maksanut kumppaninda menoja ja elöttänyt perheensä, joten jokonolisibaiks, että se nenisi joskus myös toisinpäin?
Aluksi olin rakastunut, joten tuli vastineeksi romantiikkaa ja seksiä, tunsin olevani viehättävä ja haluttava. Ja silloin mies sai kohtuullisesti työtulojakin niin, että pärjäsi normaalisti.
Vuosikausiin tämä mies ei nyt ole edes halunnut kanssani kertaakaan seksiä, eikä jän tee mitään kotitöitkään. Eli en saa yhtän mitään "vastineeksi". Mikä lisää ärsytystä siitä, että minun åitää maksaa koko ajan. Jajos menisimme kahvilaan ja minä taas maksaisin, niin se laskisi itsetuntoani koska tavallaan kokisin olevani niin L00seri, että en saa edes näin huonoa miestä kuin rahalla.
Se lisää sitä kateudentunnetta muita pareja kohtaan, tuntuu että sellainen nainen, joka voi käydä miehen kanssa kahvilassa kustantamatta itse kaikkea, on normaalk. Ja että minä olen viallinen ja jollain tapaa ala-arvoinen. Tulee oikeasti kyyneleet silmiin, kun kirjoitan tätä.
Ap
Siis miksi ihmeessä olet hänen kanssaan edelleen. Kai ymmärrät ettei parisuhdetta tarvitse jatkaa vaikka sen olisi joskus aloittanut. Sinuna miettisin tarkkaan mikä saa sinut pysymään tuollaisessa suhteessa josta ei ole sinulle kuin haittaa.
Mies voi olla ihan oikeastikin masentunut, ei silloin seksit tai oikein mikään muu jaksa kiinnostaa.
En käy kahviloissa tai muutenkaan kuluta paljoa rahaa, mutta en jaksaisi tuollaista miestä. Seksi ja läheisyys ovat tärkeitä asioita. Mies ei viitsi edes kotitöitä tehdä vaikka aikaa hänellä on.
Eroa ennen tietenkin pitäisi asiasta puhua ihan vakavasti.
Pidemmän päälle on todella raskasta olla köyhän "miehen" puoliso.
Vaikka kuinka yrittäisi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Millainen kokemus sinulla on, millaista teillä oli?
En tunne ketään muuta tällaista, joten olisi hyvä kuulla sun kokemuksesta.
Ap
Mun mielestä ja kuulostaa siltä, että sun olis aika jatkaa matkaa yksin. On raskasta maksaa jos ei saa edes kiitosta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään panna äitiä
Ap
Menepä jo nukkumaan Veeti äläkä häiriköi aikuisten ketjua.
Oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jaksat käyttää omaa aikaasi tällaisen provon kirjoittamiseen?
Tämä ei ole provo.
Kiinnostavaa palautetta sinulta sikäli, että tilanteeni on ilmeisesti mielestäsi harvinainen.
Ap
Jos asutte helsingissä niin hankkikaa kaupunkipyörä-kortti. Ei paljon maksa kausilippu. Siitä sitten pyöräilette kahville.
Mullakin oli joskus mies jolla ei ollut ikinä rahaa muuhun kuin omiin harrastuksiin. Jos halusin jonnekin lähteä, mun piti maksaa junat, hotellit, kahvilat, ravintolat. Mies vielä oli sille ihan sokea, ja kyseli mitä mä muka koskaan oon hänen hyväkseen tehnyt. Käskin muuttaa pois ja jossain murjussa se elää kämppistensä kanssa monen vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen kokemus sinulla on, millaista teillä oli?
En tunne ketään muuta tällaista, joten olisi hyvä kuulla sun kokemuksesta.
Ap
Etkös sinä juuri aikaisemmalla sivulla sanonut, että tilanteesi ei ole harvinainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jaksat käyttää omaa aikaasi tällaisen provon kirjoittamiseen?
Tämä ei ole provo.
Kiinnostavaa palautetta sinulta sikäli, että tilanteeni on ilmeisesti mielestäsi harvinainen.
Ap
Jos asutte helsingissä niin hankkikaa kaupunkipyörä-kortti. Ei paljon maksa kausilippu. Siitä sitten pyöräilette kahville.
Luulen että asuvat Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies ei ole vuosiin halunut sun kanssa seksiä eikä tee kotitöitä, mutta sä jättäisit sen kahvilareissujen takia?
Akan ymmärtää Ap:n fiiliksiä. - Jos ja kun olen itse parisuhdetta koskaan kokemattomana yrittänyt tajuta, että mistä silloin oikeastaan haaveksin? Tai mistä kenties olisin saattanut jäädä paitsi?
Yksi tällainen asia on kokemus siitä, että olisi voinut tai kuinka mahd saisin jakaa ja kokea asioita yhdessä toisen kanssa.
Toki olen voinut jakaa ja kokea monia asiioita muiden löheisteni kanssa muttaxse on toinen juttu
Mutta olisii se enemmännkuin kiva, jos vielä joskus voisin jakaa ja kokea yhdessä sen yhden ja erityisen kanssa.
Silloin satunnaiset treffit ja ajanvietto vaikka sitten kahvilassa voisi olla pientä arjen luksusta ilman, että ympärillä odottaisi ne päivittäiset askareet tai kumpaisenkaan työt.
Voisi vain asettua hetkeksi kuuntelemaan ja katsomaan ja aistimaan vain toista.
Totta kai tämän tapaisen hetken voi tavoittaa yhdessä lenkkeillen tai ihan kotonakin mutta joskus se saattaisi olla mukava kokea jossain muuallakin. Pelkästään kodiin ja töiden juoksupyörää juostessa seinät kun saattaa kaatua päälle, ellei välillä poikkea sivupolulle.
Ikisinkku mies 40+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin järjetöntä tuhlata rahaa kahviloihin.
Mistä kukakin tykkää. Minä en juo ollenkaan alkoholia, enkä polta tupakkaa, mihin kumpaankin jotkut muut käytyävät rahaa. En tilaa lehtiä, en matkustele, minulla ei ole harrastuksia. Joku muu käyttää rahaa sellaisiin, minä taas haluaisin käydä kahvilassa silloin tällöin.
Ap
Kahvilat ihan saatanan kalliita. Pelkkä kahvi jo varmaan 3e