Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi ihanaa käydä treffeillä miehen kanssa, jolla on varaa omaan kahviin

Vierailija
05.06.2026 |

Tämä kuulostaa nyt ehkä erkoiselta, mutta olen alkanut yhä enemmän kadehtia pariskintia, jotka käyvät ulkona treffeillä syömässä tai kahvilla. Sellaiset asiat ovat minulle tärkeitä, tykkään istua välillä eslmerkiksi katukahviloissa. Olen jopa valinnut asuinpaikakseni Helsingin kantakaupungin, koska siellä on paljon kahviloita ja ravintoloita.

Kun aikoinaan tapasin mieheni, hän ansaitsi työssään normaalisti niin, että asui itsenäisesti ja sai keskkvertopalkkaa. Kävimme usein treffeillä (kumpikin maksoi omansa tietysti). Menimme naimisiin ja mies muutti kotiini. Siitä hänen alamäkensä slkoi, jotenkin hän ei enää suoriudu siitä provisiopalkkaisesta työstään, on flegmaattinen ja ei näköjään ansaitse yhtään mitään palkkaa.

Minä maksan hänen asumisensa kokonaan ja lisäksi muita menojaan. Viime viikolla lainasin rahaa 200. Hän on jo niin vanha, ettei ole enää toivoa saada uusia töitä. Suuret ikäluokat olivat hänen iässän jotkut jo eläkkeelmä, mutta nykyään eläkkeeseen on vielä hänellä monta vuotta aikaa.

Voimme siis tottakai käydä ravintolassa syömässä tai kahvilassa, jos minä maksan kaiken. Ei vaan kuitenkaan huvittaisi koko ajan maksaa kaikkea, se ärsyttää pidemmän päälle, joten emme käy usein. Pitäisi tietysti myös käydä vain lähellä kotia kävellen, koska mies ei raaski ostaa bussilippua, joka on nykyään monta euroa.

Olen aika pahasti katkeroitumassa, kun tuntuu että joka puolella on normaaleja pariskuntia treffeillä, joissa mies maksaa omansa. Haluaisin tosi paljon sitä samaa. Olen ajatellut eroa paljon, vakkka ehkä kukaan ei silloinkaan lähtisi kanssani treffeille, mutta olisi edes teoreettinen mahdolisuus.

Onko muilla kokemusta elämästä todella köyhän puolison kanssa, miten jaksatte? Se vie jo ilon minunkin elämästäni ja tunnen siitä syyllisyyttä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa nyt siltä, että miehellä on jo toinen perhe jossain muualla ja rahat menee sinne.

Vierailija
82/89 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tossun alla selvästi. Ota nyt järki käteen äläkä maksa enää miehen vuokraa tai mitään. Ero on paras ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu meininki, kumpikaan ei saa käyttää toista hyväkseen. Mun ex ehdotti että muuttaa meille mutta ei osallistu asuntolainaan eikä yhtiövastikkeeseen koska on mun kämppä. Arvatkaa otinko sen meille asumaan?;)

84/89 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voi painua v*ttuun

😱🍗🚀🍻🔪💥🍆🍺📣🎊🌇🌴😻💟🐽🍙📢🌄🌈😍🎄🎉🍑🍼🎅🌅💋🌵🌚🔥

Vierailija
85/89 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta äijälle paketti Xtraa ja käy itse kahvilassa.

Vierailija
86/89 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on ns. pinkka kohtuullisessa kunnossa,  muttei tulisi mielenkään käydä kahvilla. Maksaa 10-15e jonkun kylkipullan kanssa siitä "ilosta". 

Olin aiemmin töissä Kluuvin vieressä ja moni kollega haki siitä Fazulta, tai Espalta, takeaway kahvin aamulla, tai lounaan perään. Pidin heitä idiootteina. Olimme kaikki kuitenkin töissä finanssialalla, joten oletusarvo oli, että ymmärrys olisi parempi.

Miehesi kuulostaa siis ihan järki-ihmiseltä.

M38

Eikö kehumasi järkimies menisi töihin? Edes Wolt-kuskiksi, että voisi elättää itsensä? Sen sijaan että elää vaimon kustannuksella tekemättä edes kotitöitä?

Minua vähän suututtaa kommenttisi.

Ap

-olen itse muuten tehnyt woltkuskin hommia ja kasvihuoneellakin tehnyt töitä ja aina vaimon on pitänyt elättää minut ja vähintään maksaa julkisen liikenteen kortti että pääsen töihin. Rahat on myös loppu vuokran jälkeen, joten pyydän häneltä aina rahaa lisää että saan perheelle ruuat hankittua. 

Että ei noista 1200-1400e kk palkoista jää mitään käteen parissa viikossa loppu kun vuokra on niin kallis. Kokeilin myös työskentelyä 11h päivässä mutta sitten ilmeni terveyshaittoja ja hivenainepuutoksia ja unet alkoi kärsiä. Tuli burnout, koska eihän ammattiurheilijatkaan tee fyysistä hommaa noin paljon ilman taukoja. 

Siitä tuli pitkä työtömyys ja sairasloma kierre.

Vierailija
87/89 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän vaikeelta kyllä ostaa se kahvi noin 8-10e, kun se on tuntipalkan hinta. Siinä suhteuttaa että täässä kaadan kitaani julkisessa paikassa ruskeaa nestettä sisään muutamassa minuutissa sen rahan arvon edestä minkä hikoilen töissä... 

Siksi en käy kahvilla ja maksa koskana kahveja.

Vierailija
88/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies ei tee kotitöitä eikä harrasta kanssasi seksiä, mutta sinä maksat kaiken koska hän ei jostain uskomattomasta syystä saa mistään rahaa (edes tukia)?

Mikä ihmeen järki sinun on tuossa suhteessa vielä pysyä?

Pistä pihalle se lokki, ansaitset parempaa.

Vierailija
89/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse enää käydä treffeillä kun olet jo parisuhteessa. Treffeillä käydään vain siksi, että saadaan solmittua parisuhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi