Olisi ihanaa käydä treffeillä miehen kanssa, jolla on varaa omaan kahviin
Tämä kuulostaa nyt ehkä erkoiselta, mutta olen alkanut yhä enemmän kadehtia pariskintia, jotka käyvät ulkona treffeillä syömässä tai kahvilla. Sellaiset asiat ovat minulle tärkeitä, tykkään istua välillä eslmerkiksi katukahviloissa. Olen jopa valinnut asuinpaikakseni Helsingin kantakaupungin, koska siellä on paljon kahviloita ja ravintoloita.
Kun aikoinaan tapasin mieheni, hän ansaitsi työssään normaalisti niin, että asui itsenäisesti ja sai keskkvertopalkkaa. Kävimme usein treffeillä (kumpikin maksoi omansa tietysti). Menimme naimisiin ja mies muutti kotiini. Siitä hänen alamäkensä slkoi, jotenkin hän ei enää suoriudu siitä provisiopalkkaisesta työstään, on flegmaattinen ja ei näköjään ansaitse yhtään mitään palkkaa.
Minä maksan hänen asumisensa kokonaan ja lisäksi muita menojaan. Viime viikolla lainasin rahaa 200. Hän on jo niin vanha, ettei ole enää toivoa saada uusia töitä. Suuret ikäluokat olivat hänen iässän jotkut jo eläkkeelmä, mutta nykyään eläkkeeseen on vielä hänellä monta vuotta aikaa.
Voimme siis tottakai käydä ravintolassa syömässä tai kahvilassa, jos minä maksan kaiken. Ei vaan kuitenkaan huvittaisi koko ajan maksaa kaikkea, se ärsyttää pidemmän päälle, joten emme käy usein. Pitäisi tietysti myös käydä vain lähellä kotia kävellen, koska mies ei raaski ostaa bussilippua, joka on nykyään monta euroa.
Olen aika pahasti katkeroitumassa, kun tuntuu että joka puolella on normaaleja pariskuntia treffeillä, joissa mies maksaa omansa. Haluaisin tosi paljon sitä samaa. Olen ajatellut eroa paljon, vakkka ehkä kukaan ei silloinkaan lähtisi kanssani treffeille, mutta olisi edes teoreettinen mahdolisuus.
Onko muilla kokemusta elämästä todella köyhän puolison kanssa, miten jaksatte? Se vie jo ilon minunkin elämästäni ja tunnen siitä syyllisyyttä.
Kommentit (68)
Miehelläni on kokemusta kun viime vuonna vammauduin. Ei ole valittanut, hän maksaa suurimman osan nyt, mutta aika pienellä tulemme muutenkin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidemmän päälle on todella raskasta olla köyhän "miehen" puoliso.
Vaikka kuinka yrittäisi ymmärtää.
Millainen kokemus sinulla on, millaista teillä oli?
En tunne ketään muuta tällaista, joten olisi hyvä kuulla sun kokemuksesta.
Ap
Etkös sinä juuri aikaisemmalla sivulla sanonut, että tilanteesi ei ole harvinainen...
En sanonut.
Sinulla on lukihäiriö?
Ap
''
Miksi jaksat käyttää omaa aikaasi tällaisen provon kirjoittamiseen?
Tämä ei ole provo.
Kiinnostavaa palautetta sinulta sikäli, että tilanteeni on ilmeisesti mielestäsi harvinainen.
Ap''
Miten itse lukisit tämän tekstin? Että tilanteesi on harvinainen vai ei ole? Olet ilmeisesti älykääpiö pienellä etulohkolla.
Vierailija kirjoitti:
On täysin järjetöntä tuhlata rahaa kahviloihin.
Eihän se tietenkään järkevää rahankäyttöä ole, mutta ulkona kaverien tapaaminen esim. kahvilassa on henkisen hyvinvoinnin ja sosiaalisten suhteiden ylläpitämisen takia hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kukakin tykkää. Minä en juo ollenkaan alkoholia, enkä polta tupakkaa, mihin kumpaankin jotkut muut käytyävät rahaa. En tilaa lehtiä, en matkustele, minulla ei ole harrastuksia. Joku muu käyttää rahaa sellaisiin, minä taas haluaisin käydä kahvilassa silloin tällöin.
Ap
Kahvilat ihan saatanan kalliita. Pelkkä kahvi jo varmaan 3e
3 euron kahvi olisi aika halpa kahvilassa.
Mutta jos se sinusta on ylitsepääsemättömän kallis, niin oletko itse niin köyhä, että elät toimeentulotuella? Koska muussa tapauksessa saatat käyttää rahaa johonkin muuhun, ehkä vieläkin kalliimpaan. Käytkö koskaan esimerkiksi terassilla tuopilla tai matkoilla? Tai onko sinulla maksullinen harrastus? Tai onko sinulla Netflix? Niihin kaikkiin menee rahaa enemmän kuin tuo 3 euroa. Minä en kuluta noihin muihin mitään.
Ap
Tykkään tunkea sormeni pyllyyni ja haistella sitä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkös sinä juuri aikaisemmalla sivulla sanonut, että tilanteesi ei ole harvinainen...
En sanonut.
Sinulla on lukihäiriö?
Ap
''
Tämä ei ole provo.
Kiinnostavaa palautetta sinulta sikäli, että tilanteeni on ilmeisesti mielestäsi harvinainen.
Ap''
Miten itse lukisit tämän tekstin? Että tilanteesi on harvinainen vai ei ole? Olet ilmeisesti älykääpiö pienellä etulohkolla.
Siknä lukee, että "ilmeisesti tilanteeni on mielestäsi harvinainen". Etkö ymmärrä sitä lausetta? Eli se kommentoija ilmeisesti pitää tilannettani harvinaisena, minä itse en ottanut kantaa asiaan.
Luetunymmärrys on tosiaan romahtanut viime vuosina.
Ap
Ainoa onnistumiseni elämässä on spämmätä paskaa vauvapalstalla
Ap
Meillä kahvittelut ja syönnin maksaa joskus mä ja joskus mies. Tänään viimeksi käytiin syömässä ulkona ja molemmat maksoi omansa. Vaikka olen yleistuella, hemmottelen joskus näin. Lopeta ukkosi hyysääminen, toi ei kuulosta kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En sanonut.
Sinulla on lukihäiriö?
Ap
''
Tämä ei ole provo.
Ap''
Miten itse lukisit tämän tekstin? Että tilanteesi on harvinainen vai ei ole? Olet ilmeisesti älykääpiö pienellä etulohkolla.Siknä lukee, että "ilmeisesti tilanteeni on mielestäsi harvinainen". Etkö ymmärrä sitä lausetta? Eli se kommentoija ilmeisesti pitää tilannettani harvinaisena, minä itse en ottanut kantaa asiaan.
Luetunymmärrys on tosiaan romahtanut viime vuosina.
Ap
Sinä kyllä implikoit ihan itse tekstilläsi, että tilanteesi ei ole mielestäsi harvinainen. Kommunikaatiotaitosi ovat lapsen tasolla.
Tykkään jankata kun en muuta osaa
Ap
Olen huonekasvi mitä pitää kastella kolmesti päivässä
Ap
Voisarvet ja cafe lattet tilasi meille molemmille ja oli sitte jutellu kassalla, et mä maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kukakin tykkää. Minä en juo ollenkaan alkoholia, enkä polta tupakkaa, mihin kumpaankin jotkut muut käytyävät rahaa. En tilaa lehtiä, en matkustele, minulla ei ole harrastuksia. Joku muu käyttää rahaa sellaisiin, minä taas haluaisin käydä kahvilassa silloin tällöin.
Ap
Kahvilat ihan saatanan kalliita. Pelkkä kahvi jo varmaan 3e
Mutta 8 euron olut ei olekaan kallis sitten?
Mielialalääkkeet jäi aamulla syömättä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisarvet ja cafe lattet tilasi meille molemmille ja oli sitte jutellu kassalla, et mä maksan.
Mies siis?
Mitä teit, oliko teillä parisuhde vai oliko toi satunnaiset treffit?
Itsellä on ns. pinkka kohtuullisessa kunnossa, muttei tulisi mielenkään käydä kahvilla. Maksaa 10-15e jonkun kylkipullan kanssa siitä "ilosta".
Olin aiemmin töissä Kluuvin vieressä ja moni kollega haki siitä Fazulta, tai Espalta, takeaway kahvin aamulla, tai lounaan perään. Pidin heitä idiootteina. Olimme kaikki kuitenkin töissä finanssialalla, joten oletusarvo oli, että ymmärrys olisi parempi.
Miehesi kuulostaa siis ihan järki-ihmiseltä.
M38
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ns. pinkka kohtuullisessa kunnossa, muttei tulisi mielenkään käydä kahvilla. Maksaa 10-15e jonkun kylkipullan kanssa siitä "ilosta".
Olin aiemmin töissä Kluuvin vieressä ja moni kollega haki siitä Fazulta, tai Espalta, takeaway kahvin aamulla, tai lounaan perään. Pidin heitä idiootteina. Olimme kaikki kuitenkin töissä finanssialalla, joten oletusarvo oli, että ymmärrys olisi parempi.
Miehesi kuulostaa siis ihan järki-ihmiseltä.
M38
Etkö sinä siis koskaan kuluta rahaa muuhun kuin vuokraan, jonkun spagetin tekemiseen kotona ja bussimatkaan töihin? Et käytä rahaa mihinkään harrastukseen, et osta valmista lounasta lounasravintolassa? Et käy matkoilla, et koskaan tapaa kavereitasi vaikka terassilla tai keikoilla tms?
Jos ei nyt vieläkään käynyt ilmi kirjoittamasti se, että minä en kuluta rahaa mihinkään muuhun, eikä minulla ole edes hesaritilausta, eikä laajakaistaa. Ei ole sutos. En käy matkoilla. En harrasta mitään. Haluaisin joskus käydä kahviloissa.
Mieheni ei ole järkevä rahankäyttäjä, kun jän elää minun kustannuksellani, minä elätän häntä. Aikuknen ihminen ei onnistu saamaan elatustaan töistä, muttei ylpeys taivu siihen, että ilmoittautuisi työttömäksikään jaalkaisi saada edes työttömyysturvaa.
Miten tässä kuviossa saatat kehua miestä järkeväksi rahankäyttäjäksi ja antaa ymmärtää, että minä olisin tuhlari???
Ap
En sanonut.
Sinulla on lukihäiriö?
Ap