Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkätyppistä naista ei kiinnosta lainkaan nätit vaatteet, meikit, korut, sisustus?

Vierailija
05.06.2026 |

Ettei ole lainkaan kiinnostusta tälläisiin?

Kommentit (240)

Vierailija
141/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meikkaan hieman, koska ikä on vienyt kaiken värin kasvoiltani ja katson jonkin verran mitä laitan päälleni, mutta minulla ei juurikaan ole silmää ns. esteettisille asioille, toki kauniita asioita, kuten vaikka kukkia tai rakennuksia on miellyttävä katsoa. Työkseni innovoin, kehitän ja analysoin, harrastuksiin kuulu ruoka, kirjallisuus, erilainen ulkoliikunta, sekä koirat ja hevonen. En koe olevani pick-me, jätkä tai muutakaan, vaan ihan tavallinen nainen, jonka vahvuudet eivät ole estetiikkaan liittyviä. Esim. puutarhassa kukkaistutukset ovat retuperällä, mutta yrtit, chilit, tomaatit yms. voivat vahvasti. Tai kattauksessa astioiden ulkonäöllä ei ole väliä, kunhan astia on kyseiseen ruokaan/juomaan optimi maun/aromien/suutuntuman suhteen. 

Vierailija
142/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. fiksut naiset

Sinusta fiksuus on sama kuin epäkiinnostus estetiikkaa kohtaan? Kauneudentaju on yksi älykkyyden muoto.

Kauneudentaju on taas ihan eri asia kuin kiinnostus meikkeihin, vaatteisiin, koruihin ja sisustukseen. Älykkyydeksi en kumpaakaan noista kutsuisi.

- estetiikkaa yliopistossa opiskellut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sellaista, jolla on omat rahat? Ei tarvitse tälläytyä kenenkään mieliksi, ja jos ei huvita, niin sitten ei tällää. Enemmän ihmettelen naisia, jotka jaksavat aina laittaitua ja keikistellä. 

En minä keikistele enkä tällää kenenkään takia enkä kenellekään. Kuitenkin minusta on ihana kun kesäyönä lähden koirien kanssa metsään lenkille puolen yön aikaan laittaa kaunis mekko päälle, nätit sandaalit, hajuvettä vähän ja huulipunaa, ihan omaksi ilokseni, en minä siellä ketään kuvittele enkä odota näkeväni.

Vierailija
144/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jolla on muut kiinnostuksen aiheet, kuten kulttuuri, taide, tiede jne. Mieleen tulee yksi nainen, joka on pätevöitynyt kansainvälisesti korkealle lääketieteessä ja toinen Itämerestä. Tuskin vaatteet ja korut ovat elämässä ensimmäisellä sijalla. 

Minulle kaikki luettelemasi ovat tärkeitä ja isossa osassa elämääni. Silti visuaalisuus on yhtä tärkeää, voin pahoin jos elän vääränlaisessa ympäristössä tai joutuisin pukeutumaan vaatteisiin joiden materiaalia, värejä ja leikkausta inhoan.

Ihminen, jolle tulee pahoinvointi vääränlaisista tai vääränvärisistä vaatteista, ei ole kovin resilientti, 

Vierailija
145/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. fiksut naiset

Sinusta fiksuus on sama kuin epäkiinnostus estetiikkaa kohtaan? Kauneudentaju on yksi älykkyyden muoto.

Kauneudentaju on taas ihan eri asia kuin kiinnostus meikkeihin, vaatteisiin, koruihin ja sisustukseen. Älykkyydeksi en kumpaakaan noista kutsuisi.

Olet nyt hirttäytynyt noihin akateemisiin opintoihisi. Osalle kiinnostus vaatteisiin, sisustukseen jne on todellakin kauneudentajua, ei se kaikkien kohdalla ole mitään pinnallista luonnon- ja omia varoja tuhlailevaa ostoskäyttäytymistä, heikko itsetuntoa etc.

Vierailija
146/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jolla on muut kiinnostuksen aiheet, kuten kulttuuri, taide, tiede jne. Mieleen tulee yksi nainen, joka on pätevöitynyt kansainvälisesti korkealle lääketieteessä ja toinen Itämerestä. Tuskin vaatteet ja korut ovat elämässä ensimmäisellä sijalla. 

Minulle kaikki luettelemasi ovat tärkeitä ja isossa osassa elämääni. Silti visuaalisuus on yhtä tärkeää, voin pahoin jos elän vääränlaisessa ympäristössä tai joutuisin pukeutumaan vaatteisiin joiden materiaalia, värejä ja leikkausta inhoan.

Ihminen, jolle tulee pahoinvointi vääränlaisista tai vääränvärisistä vaatteista, ei ole kovin resilientti, 

Ja mitä sitten? On hyvin herkkä/on hyvin herkkä kauneudelle/joillekin visuaalisuudella on valtava merkitys hyvinvoinnille. 

Vierailija
147/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten paljon naisia joita kiinnostaa monet syvälliset asiat ja toisaalta jotkut vähemmän syvälliset jutut. Ymmärrän myös hyvin taiteellisen/estetiikka-puolen sisustuksessa, vaatteissa yms mikä ei ole mitenkään pinnallista. En näe myöskään mitään pahaa siinä ettei kaikki kiinnostus ja tekeminen ole syvällistä tai hyvin älyllistä. Monet tykkää esim. käydä kuntosalilla, syödä, kokata tai katsoa sarjoja/leffoja.

Monesti ihmisellä on myös luonnostaan taipumus olla vähän pinnallinen ja ymmärtäähän sen, kun meidänkin pariutumisessa ulkonäkö vaikuttaa useimmilla. Luonnollista siis ”koristella” itseään, ihminen on eläin.

Vierailija
148/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen ottaa. Mulle resilienssiä opettivat erityislapsen kasvatus, puolison hoitaminen ja vanhan hirsitalon peruskorjaus yhdistettynä vuorotyöhön, mutta edelleen tulen hulluksi puserossa, joissa on alas istutetut hihat. Kamala malli, onneksi nyt tiedän välttää.

Vierailija
149/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minusta kaikki estetiikka on kiinnostavaa. Muoti, sisustus, arkkitehtuuri, puutarhat jne. Pidän sellaista naista melkoisen tylsänä, jonka kanssa ei voisi puhua mistään estetiikasta. Kun harrastan valokuvausta ja käsitöitä, niin niissäkin visuaalisuudella ja estetiikalla on iso merkitys. 

Miten valokuvaus, käsityöt ja taiteen harrastaminen liittyy meikkeihin, koruihin ja sisustamiseen? 

Moneen kertaan toistetut sanat: Visuaalisuus, estetiikka, rakkaus kauneuteen, siten.

Rakastaako siinä meikatessaan siis omaa kaunista naamaansa vai niitä meikkituotteita?

Vierailija
150/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55+ maalla asuvaa pienituloista

Ihan ketä tahansa naista joka on hitustakaan keskimääräistä terävämpi. Enkä todellakaaan tiedä prosenttiosuutta.

Vierailija
151/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Mä näkisin, että se juuri on kykyä löytää elämästä ilonaiheita silloinkin kun on vaikeaa. 

Vierailija
152/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketjuun kuin ketjuun, on aihe mikä tahansa, pitää tulla jonkun vänkääjän tai trollin?

Vierailija
153/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. fiksut naiset

Olet nyt hirttäytynyt noihin akateemisiin opintoihisi. Osalle kiinnostus vaatteisiin, sisustukseen jne on todellakin kauneudentajua, ei se kaikkien kohdalla ole mitään pinnallista luonnon- ja omia varoja tuhlailevaa ostoskäyttäytymistä, heikko itsetuntoa etc.

Se voi olla kauneudentajun ilmentämistä tai sitten kopiokäyttäytymistä. Mutta ainakaan sitä ei pidä älykkyyden muodoksi kohottaa. 
- se jota kommentoit.

Vierailija
154/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Mä näkisin, että se juuri on kykyä löytää elämästä ilonaiheita silloinkin kun on vaikeaa. 

Ei, vaan elämään tulee ylimääräisiä vaikeuksia niiden väistämättömien lisäksi, jos koko ajan miettii liikaa itseään ja ulkoista olemustaan. Siedätys on paikoillaan, jos oikeasti kokee voivansa pahoin vaatteidensa ulkonäön vuoksi, erikseen sitten aistiyliherkkyydet.

Vierailija
155/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sellaista, jolla on omat rahat? Ei tarvitse tälläytyä kenenkään mieliksi, ja jos ei huvita, niin sitten ei tällää. Enemmän ihmettelen naisia, jotka jaksavat aina laittaitua ja keikistellä. 

En minä keikistele enkä tällää kenenkään takia enkä kenellekään. Kuitenkin minusta on ihana kun kesäyönä lähden koirien kanssa metsään lenkille puolen yön aikaan laittaa kaunis mekko päälle, nätit sandaalit, hajuvettä vähän ja huulipunaa, ihan omaksi ilokseni, en minä siellä ketään kuvittele enkä odota näkeväni.

Mä olen nuorena meikannut myös ensiapuun. Perussairaus vei aikanaan pariin kertaan sen kautta osastolle. Silloin meikkaaminen toi paitsi iloa, oli myös tapa pitää turvallisesta ja normaalista kiinni ja ehkä myös vähän statement, saatan olla vaarassa, mutten luovuttanut (sen normaalin suhteen).

Vierailija
156/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten paljon naisia joita kiinnostaa monet syvälliset asiat ja toisaalta jotkut vähemmän syvälliset jutut. Ymmärrän myös hyvin taiteellisen/estetiikka-puolen sisustuksessa, vaatteissa yms mikä ei ole mitenkään pinnallista. En näe myöskään mitään pahaa siinä ettei kaikki kiinnostus ja tekeminen ole syvällistä tai hyvin älyllistä. Monet tykkää esim. käydä kuntosalilla, syödä, kokata tai katsoa sarjoja/leffoja.

Monesti ihmisellä on myös luonnostaan taipumus olla vähän pinnallinen ja ymmärtäähän sen, kun meidänkin pariutumisessa ulkonäkö vaikuttaa useimmilla. Luonnollista siis ”koristella” itseään, ihminen on eläin.

Niinpä. Jos etsii seurustelukumppania, niin tuskin haluaa mennä sinne pahimmillaan. Sanotaan se vaikka noin. Sukupuoleen katsomatta jos on vähänkään älliä.

Toinen puoli että jos sisällä on tyhjää niin se näkyy aika nopeasti sille jolla on enemmän. Mutta nämäkin on mutkikkaita asioita koska älyhän sotkee kaiken. Jos on ehjä näkee toisen tyhjän nopeasti, jos ei niin on helppo saalis. Äly ei sinänsä suojaa miltään. Tämä tekeekin elämästä niin - tasa.arvoista?

Vierailija
157/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun luin ketjun pisti silmään sellainen seikka että moni joka ilmoitti ettei ole aikaa, rahaa ja intressejä meikata, käyttää kauniita vaatteita ja laittaa kotia viihtyisäksi koska ovat syvällisiä ihmisiä ja käyttävät aikansa ja rahansa paljon viisaammin eivätkä ole pinnallisia kuluttajia kuten ne jotka vaatteista jne tykkäävät - niin NE joille nätit vaatteet, kodin sisustaminen ja meikkaaminen tuo iloa eivät ole haukkuneet ja mollanneet niitä joita samat asiat eivät kiinnosta.

Mieluummin olen nätisti pukeutunut ystävällinen pinnallisuus (jota en oikeasti ole, minussa on monia ulottuvuuksia ja kerroksia) kuin vakava ja vakavasti otettava visuaalisuutta halveksiva sangen järkevä ihminen joka katsoo oikeudekseen tehdä päätelmiä itselleen tuntemattomista henkilöistä ja tuomita heidät epäsyvällisiksi, epävarmoiksi ja kaiken aikansa ja rahansa meikkeihin ja sisustamiseen tuhlaaviksi muiden ja varsinkin miesten miellyttäjiksi. Jotka jatkuvasti muuttavat kotinsa sisustusta muodin mukaan.

Vierailija
158/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan elämään tulee ylimääräisiä vaikeuksia niiden väistämättömien lisäksi, jos koko ajan miettii liikaa itseään ja ulkoista olemustaan. Siedätys on paikoillaan, jos oikeasti kokee voivansa pahoin vaatteidensa ulkonäön vuoksi, erikseen sitten aistiyliherkkyydet.

Sä et tajua yhtään mistä on kyse niin voitko ystävällisesti lopettaa harhaan menevän pätemisesi.

Vierailija
159/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten? On hyvin herkkä/on hyvin herkkä kauneudelle/joillekin visuaalisuudella on valtava merkitys hyvinvoinnille. 

Tällaiseen on varaa ainoastaan länsimaisessa suuressa yltäkylläisyydessä. Enemmän arvostan sellaista, että ihminen köyhissä oloissa rakentaa kauneutta pienillä teoilla kuin että globaalilla mittapuulla upporikas suomalainen voi pahoin omien vaatteidensa äärellä.

Vierailija
160/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Elämääni ei ole tullut yhtäkään vaikeutta sen takia, että pukeudun mieluummin kauniisti kuin rumasti, sisustan mieluummin kauniisti kuin rumasti, ostan mieluummin kauniita astioita kuin rumia, käyn katsomassa mieluummin kauniita nähtävyyksiä kuin rumia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme