Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkätyppistä naista ei kiinnosta lainkaan nätit vaatteet, meikit, korut, sisustus?

Vierailija
05.06.2026 |

Ettei ole lainkaan kiinnostusta tälläisiin?

Kommentit (240)

Vierailija
121/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Olen huomannut että maaseudulla asuu paljon tälläistä naisia..

Minä en. No ei siitä ole vasta kuin 18 vuotta kun muutin (Suomen yhdestä isoimmista) kaupungista maalle. Ehkä tulen sen sitten jossain vaiheessa huomaamaan. Sen lisäksi että täällä on kauniita koteja ja pihoja, kivasti pukeutuvia (iäkkäitäkin) naisia, täällä asuu väkeä joka matkustelee paljon Amerikkaan ja Uuteen-Seelantiin asti, harrastavat paljon kirjallisuutta, konsertteja, museoita jne jne. Moni on eläköidyttyään palannut kotiseudulleen ja on entinen opettaja, tohtori, rehtori yms.

Olisiko aika luopua stereotypisesta ja vanhanaikaisesta maalaisten mollaamisesta?

Vierailija
122/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta. Ihan tavallinen cis-heteronainen olen noin muuten, ei vaan kiinnosta tollaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

55+ maalla asuvaa pienituloista

Miksi alapeukut? Olen elämääni ja itseeni täysin tyytyväinen. Ikä vain tekee itsevarmaksi, ja kun asuu maalla, ei asulla ole niin väliä, ja kun on pienet tulot, ne menevät traktorin bensaan multaan ja kasveihin. Olen onnellinen ihminen, eikä minua kiinnosta enää pinta.

Varmaan siksi että vastauksestasi ei käynyt ilmi että tarkoitat itseäsi vaan se tulkittiin maalla asuvien yli 55-vuotiaiden naisten pilkkaamiseksi.

Vierailija
124/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No maailmassa on paljon muita mielenkintoisempia asìoita.

No todellskin Tämä on taas tätä miesten, että naiset pitäisi saada käyttämään aikansa toisarvoisiin juttuihin. Ja siihen, että miellyttävät miesten silmää.

Ei minulla mene yhtään enempää aikaa pukeutua nätteihin vaatteisiin kuin joihinkin ankeisiin menisi. Tai maalata ja tapetoida kotia itseäni miellyttävillä väreillä ja tapeteilla vs omiin silmiini rumilla.

Vierailija
125/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No maailmassa on paljon muita mielenkintoisempia asìoita.

Ei minusta kyllä paljon ole. Estetiikka liittyy niin moneen. Matkustamisessakin on varmaan mukavinta mennä katsomaan kauneutta. Joko luonnossa tai ihmisen rakentamaa. Kauniissa hotellissakin on mukavampi olla kuin rumassa.

Mitta eihän noissa asioissa ole mitään sisältöä. Pelkkää pintaa. 

Sinä ajattelet noin. Monelle estetiikka itsessään on arvo ja vaikuttaa ihmiseen ja hyvinvointiin monin tavoin.

Vierailija
126/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. fiksut naiset

Ei, kiinnostus tyyliin ja estetiikkaan ei kerro fiksuuden puutteesta.

Kiinnostus estetiikkaan ei oikeastaan vaadi mitään otsikossa luetelluista asioista.

T. Estetiikkaa yliopistossa opiskellut, jota eivät kiinnosta pätkääkään ainakaan meikit tai sisustus. Vaatteiden ja korujen historia kiinnostaa, käyttäminen ei niinkään.

Vierailija
127/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Olen huomannut että maaseudulla asuu paljon tälläistä naisia..

Minä en. No ei siitä ole vasta kuin 18 vuotta kun muutin (Suomen yhdestä isoimmista) kaupungista maalle. Ehkä tulen sen sitten jossain vaiheessa huomaamaan. Sen lisäksi että täällä on kauniita koteja ja pihoja, kivasti pukeutuvia (iäkkäitäkin) naisia, täällä asuu väkeä joka matkustelee paljon Amerikkaan ja Uuteen-Seelantiin asti, harrastavat paljon kirjallisuutta, konsertteja, museoita jne jne. Moni on eläköidyttyään palannut kotiseudulleen ja on entinen opettaja, tohtori, rehtori yms.

Olisiko aika luopua stereotypisesta ja vanhanaikaisesta maalaisten mollaamisesta?

Se, että asuu maalla eikä välitä pinnasta

- on tarpeeksi itsevarma eikä keskity muiden miellyttämiseen

- keskittyy asioihin jotka ovat aitoja ja tärkeitä

- ei tuhlaa rahaa asioihin epävarmuuttaan vain koska miettii mitä muut siitä ajattelisivat

- säästää työskentelyajastaan sen pukeutumisen "kauppaa varten" ja menee sinne omana itsenään

on ainoastaan hyvä asia! 

Minäkin käytän rahaa puutarhaani, enkä ainoastaan rahaa vaan aikani, sydämeni. Teen siitä ihanan keitaan jossa viihdyn. En laita ripsaria ostoksille ja menen crokseissa ja verrareissa ostamaan viikon mullat tms. Olen itsekin korkeakoulutettu, luen paljon mutta lähinnä talvisaikaan. Kesällä on ihana möyrytä yltä päältä mullassa!  Tai käydä uimassa omassa rannassa kun huvittaa, eikä miettiä "leviävätkö meikit meneekö kampaus on käytävä vielä hakemassa ruuat" :D

Vierailija
128/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minusta kaikki estetiikka on kiinnostavaa. Muoti, sisustus, arkkitehtuuri, puutarhat jne. Pidän sellaista naista melkoisen tylsänä, jonka kanssa ei voisi puhua mistään estetiikasta. Kun harrastan valokuvausta ja käsitöitä, niin niissäkin visuaalisuudella ja estetiikalla on iso merkitys. 

Miten valokuvaus, käsityöt ja taiteen harrastaminen liittyy meikkeihin, koruihin ja sisustamiseen? 

Moneen kertaan toistetut sanat: Visuaalisuus, estetiikka, rakkaus kauneuteen, siten.

Vierailija
129/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.

Eiköhän se syy kuitenkin yleensä ole se, ettei nainen ole pinnallinen ja tyhmä.

Ei. Ei kiinnostus esteettisiin asioihin ole osoitus pinnallisuudesta tai tyhmyydestä. Mä ainakin koen estetiikkaan liittyvät asiat hyvin syvällisiksi kokemuksiksi, esim. arvostukseni käsityötä kohtaan.

Mäkin tykkään rentoutua tekemällä käsitöitä ja arvostan osaamista, mutta en kyllä luonnehtisi otsikossa lueteltuja asioita hyvin syvällisiksi mistään näkökulmasta.

Pikemminkin ne ovat pinnallista ajanvietettä, jolla viihdytetään itseään ettei tarvitsisi miettiä mitään syvällistä.

Otsikossa luetellut asiat voivat olla pinnallisia tai ei-pinnallisia, mutta kiinnostus niihin ei tee ihmisestä pinnallista. Ihmisessä voi olla monenlaisia erilaisia ominaisuuksia. Minä koen oman kiinnostukseni visuaalisiin asioihin syvälliseksi. Muodot, värit, kuviot jne. ovat mulle todella tärkeitä ja ihailen ihmisiä, jotka osaavat luoda erilaisia asioita käyttäen hyväkseen erilaisia materiaaleja ja medioita. Mun mielestä ajatus siitä, että sisustukseen, vaatteisiin ja koruihin liittyvät asiat olisivat vain pinnallisia, on kapeakatseisuutta. Jos nyt ajatellaan ihmisen koko historiaa ja taipumusta luoda ihmeellisiä taideteoksia, rakennuksia, tekstiilejä ja esineitä, näkee, miten tärkeää visuaalisuus on ihmisille. Miten yhteisöt ovat nähneet vaivaa rakentaakseen valtavia rakennuksia ja koristellakseen erilaisia asioita pienin yksityiskohdin. Se on pysähdyttävää.

Mitä enemmän näen vaikkapa arkkitehtuurin tai kuvataiteen suuria teoksia, sitä käsittämättömämmältä tuntuu ajatus, että käyttäisin päivittäistä aikaani oman naamani maalaamiseen.

Vierailija
130/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tällaisen naisen hyvin, tosin ei ehkä ihan sataprosenttisen kiinnostumaton, mutta lähestulkoon. On ihan normaali, töissä sote-alalla, vaatimaton ihminen, eläinrakas, kiltti, melko vahva henkisesti, mielestäni jotain ekstrovertin ja introvertin välimaastosta, lukee paljon kirjoja ja on itsekin kirjoittanut harrastuksena.

Vierailija
131/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän ihan samalta meikattuna tai ilman, oikeastaan paremmalta ilman, niin en jaksa. 

Vierailija
132/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee tarpeeksi ikää, vaivoja ja huolia. Ei sen jälkeen kiinnosta kilin vtuakaan luettelemasi asiat.

Vierailija
133/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näytän ihan samalta meikattuna tai ilman, oikeastaan paremmalta ilman, niin en jaksa. 

Niin ja korut, en jaksa myöskään, aina saisi olla miettimässä mikä sopii mihinkin. Sisustus, jaksan remontin yhteydessä kerran kymmenessä vuodessa panostaa ja sitten on mikä on. Vaatteet, tärkeintä mukavuus, mutta jos joku stailaisi ja ostaisi jotain outfitejä niin voisin käyttää, itse en jaksa selvittää ja etsiä. Jaksaminen näyttää olevam avainsana tässä. Eli vähäenerginen nainen :) Tai no, jaksan lukea, opiskella, urheilla jne joten valikoiva vähäenergisyys. Voi myös ikä vaikuttaa, ettei enää niin kiinnosta mitä muut ajattelee.

Vierailija
134/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.

Älykkyys, kiinnostuksen kohteet, syvällinen ja analyyttinen luonne ja arvomaailma. 

Miten nuo poissulkevat kiinnostuksen estetiikkaan? Vai tarkoitatko noilla jotain äärimmäisen teoreettista ja teknistä ihmistä joka ei ymmärrä mitään taiteista yms?

"Taiteista ymmärtäminen" on ihan höpöä. Ei kukaan voi päättää, mikä on "hyvää taidetta"

Tulisi pitkä kommentti jos alkaisin vastata taiteen ymmärtämisestä, sanon nyt lyhyesti vain sen että itse kullekin hyvä taide on se josta saa jotain positiivista, lohtua, ymmärrystä, hyvän mielen, yms yms. Tarkoitin ymmärtämisellä että kaikki taide on turhaa, merkitystä on vain tiukalla konkretialla, esim juustohöylä, haarukka, kattila ok, mikä tahansa taulu, keramiikka tms ihan turha, kukat maljakossa aivan turhia, ymmärrätkö?

Vierailija
135/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit vaatteet ja tavarat antavat lohtua. Kun olen ahdistunut tai huolissani puen mieluummin päälleni lempivärejäni ja vaatteita, joissa olo tuntuu turvalliselle. Vaikka pyrin ostamaan yksinomaan mieleisiäni vaatteita, niin siitä huolimatta saatavuusongelmien takia, kaapissani on myös vaatteita, joista en pidä värin tai muun syyn takia. 

Vierailija
136/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa kommentissa paljastuu kommentoijan oma asenne. Kuka on sanonut että meikkaa tai pukeutuu muita varten, saadakseen hyväksyntää tai jotain? Kun moni on yrittänyt sanoa että se tuo iloa itselle kun koti on oman maun mukainen ja vaatteet (meikit) myös. En nyt ihan äkkiä allekirjoita että meikittömät (en itse meikkaa) collareissa, crockseissa ja virttyneissä vaatteissa kulkevat olisivat automaattisesti syvällisiä ihmisiä jotka käyttävät rahansa ja aikansa muiden hyväksi tai sivistääkseen itseään ja vaatteista ym välittävät, kotinsa sisustaneet olisivat tyhjäpäitä joiden kaikki aika ja mielenkiinto menee pukeutumiseen, meikkaamiseen ja tavaroiden tilaamiseen.

melkeinpä olen sitä mieltä että noin mustavalkoinen ajattelu ja erottelu on kypsymätöntä ja typerää, ei suurta analysointia jaloutta ja  viisautta.

Vierailija
137/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen nainen olen, mutta useita asperger-piirteitä.  Pinnallisuudesta en välitä, syvällisemmin kiinnostun ja älyllisistä haasteista.  En kyllä koe itseäni mitenkään naiselliseksi, poliittiset mielipiteenikin ovat talousjärkeä korostavia, oikeistolaisia.  

Vierailija
138/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä naiset vain ylpeilee, kuinka vaatimattomia he on tyyliltään, ja käytännönläheisiä. Juu juu. Tämän huomaa, kun menee Suomessa kadulle. Ihan joka päivä. Itse arvostan ranskalaista ja etelä-eurooppalaista estetiikan tajua ja aistillisuutta osana elämästä nauttimista. Toki voihan sitä nautintoa saada myös luonnosta jne.

Mulle on melko samantekevää, miltä ihmiset ulospäin näyttävät. Jännittävämpää on keskustella heidän kanssaan. Useinkaan se pinnallinen kauneus tai nautinnon etsiminen ei tarjoa keskustelukumppanille syvempiä elämyksiä.

Vierailija
139/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellaista, jolla on omat rahat? Ei tarvitse tälläytyä kenenkään mieliksi, ja jos ei huvita, niin sitten ei tällää. Enemmän ihmettelen naisia, jotka jaksavat aina laittaitua ja keikistellä. 

Vierailija
140/240 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kipeänä ja vaivaisena mieluummin viehättävässä ympäristössä mukavissa silmää miellyttävissä vaatteissa kuin vastenmielisessä kodissa vaatteissa jotka ei tunnu yhtään omilta. 

Ei tästä tarvitse tapella, jokainen on millainen on ja saa ollakin ja kertoa miksi on tai ei mutta muiden halveksimisen voisi jättää pois ja yleistysten sekä oletusten tekeminen täysin tuntemattomista ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä