Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkätyppistä naista ei kiinnosta lainkaan nätit vaatteet, meikit, korut, sisustus?

Vierailija
05.06.2026 |

Ettei ole lainkaan kiinnostusta tälläisiin?

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä intohimoinen sisustaja, mutta meikit, korut ja vaatteet jääneet aina jotenkin paitsioon sen kummemmin tiedostamatta. Mulla on käytännössä neljä eri meikkityyliä (pelkistetty kiireisiin työaamuihin, tavallinen arkimeikki tavallisiin työpäiviin, juhlameikki ja rokkikeikkameikki), enkä vaan ole kokenut tarvetta tai intoa kokeilla muuta. Luomivärejäkin mulla on ollut vuosia tasan kolme. Tykkään niistä aina vaan, enkä ole himoinnut muuta.

Korviksia saatan käyttää viikkoja samoja, nekään ei vaan ole sellainen juttu mitä tulisin arjessa varsinaisesti ajatelleeksi. Vaatteidenkin suhteen mulla on aika vakiintunut tyyli, ja arjessa tärkeintä on että ne ei hankaloita menoa tai tee siitä epämukavaa. Erityisempiin tilaisuuksiin tykkään kyllä pukeutua tilanteen mukaan.

Oon aika introvertti ja elän paljon oman pääni sisällä, niin ehkä siksi kaikki tällaiset pään ulkopuoliset asiat jää niin vähälle huomiolle? En ole ikinä tehnyt mitään sellaista periaatepäätöstä, minkä vuoksi en panostaisi tällaisiin.

Mietin juuri vähän aikaa sitten että vitsi kun olisi ihan vaan uteliaisuudesta hauska tietää, että mikä inspiroi ja motivoi sellaisia ihmisiä jotka kiinnittävät ulkomuotoonsa huomiota enemmän :) Mitenkään siis kritisoimatta.

Vierailija
102/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykästä, jota kiinnostavat esim. ihmisoikeudet ja nuorten miesten syrjäytyminen. Ap kuvaili ihannenaisenaan ilmeisesti harakan, jolla ei ole kovin paljon älyä ja joka äänestää kokoomusta.

Lukutaito. Nyt pistit ap:n kommenttiin paljon sellaista mitä siinä ei lue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näyttä kävelevältä lihapullalta, niin lienee sama mitä vetää päälle tai naamaan.

Huorisko taas asialla? 

Vierailija
104/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys.

Taisiis siinä mielessä että en ole noista asioista ollut koskaan kiinnostunut, mutta nyt aloin heti pohtimaan mikä minussa on naisena vialla, kun nuo asiat kuulu omaan elämään.

En tiedä, kyse enemmänkin opitusta tavasta sitten kait, mummo oli "koruton", äitini käytti yleensä vain leviksiä ja pellavakauluspaitoja. Molemmilla lyhyet hiukset ja koko lapsuuden minullakin. Farkut, teepaita ja lyhyehkö tukka aina. 

Taisin käyttää mekkoa ekan kerran vasta parikymppisenä. Rastatyyli ollut teini-ikäisestä asti, mutta se oli enemmänkin bobmarleyn vaikutusta ja helppouskysymys kuin muuta.

Sisustukseni on aina ollut retroa, ja osa kalusteista ja tekstiileistä on ihan suoraan mummolastani.

Vierailija
105/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin aikuista miestä kiinnostaisi videopelit

Minä olen aikuisena naisena paljon kiinnostuneempi videopeleistä kuin koruista ja meikeistä.

Vierailija
106/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin koruja ja meikkejä alle 30 v. ikäisenä. Sitten jäivät. Sisustuksessa olen huomannut, että less is more miellyttää itseäni.

Vaatteita hankin hyvin harvoin. Pidän niitä hyvin. Erikseen hyvät vastteet ihmisten ilmoille ja retkut kotiin ja mökille + ehkä lähikauppaan.  

Vierailija
107/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.

Eiköhän se syy kuitenkin yleensä ole se, ettei nainen ole pinnallinen ja tyhmä.

Tiedän etten ole tyhmä enkä pinnallinen. Meikkiä en käytä kuin pari kertaa vuodessa ripsiväriä ja huulipunaa mutta vaatteitteni pitää olla kauniita. Rahaa en niihin tuhlaa, paljon olen saanut muilta käytettynä, ostanut kirppiksiltä tai ilmaiseksi kierrätyskeskuksesta. Minulla on (nyt olen yli 50) käytössä vielä lukioaikaisiakin vaatteita, en ostele hulluna ja heitä menemään kun kyllästyn (en kyllästy vaan käytän loppuun asti), omaan kotiin kun eron jälkeen muutin tapetoin seinät mieluisilla tapeteilla, haluan että kotini miellyttää visuaalisesti. Olen Animalian ja SEY:n jäsen, kuukausilahjoittaja Lähetysseuralla yms, ajattelen muutakin kuin itseäni. Ystävät luottavat minuun ja tietävät että kuuntelen ja osaan tukea kun murheet iskevät päälle. Sosiaalialalla olin ennen, sitten siirryin taidepuolelle. Enkä nosta = hae senttiäkään yhteiskunnan tukea.

Ei kauneudenkaipuu tee kenestäkään itsekästä, pinnallista bimboa.

Vierailija
108/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen tyylin pitäisi olla 'nätti'? Sehän voi olla mitä tahansa muutakin.

Se nätteys voi merkitä eri asioita itsekullekin, "kauneus on katsojan silmässä".

Vierailija
109/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä naiset vain ylpeilee, kuinka vaatimattomia he on tyyliltään, ja käytännönläheisiä. Juu juu. Tämän huomaa, kun menee Suomessa kadulle. Ihan joka päivä. Itse arvostan ranskalaista ja etelä-eurooppalaista estetiikan tajua ja aistillisuutta osana elämästä nauttimista. Toki voihan sitä nautintoa saada myös luonnosta jne.

Vierailija
110/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Asperger-nainen, eikä minua kiinnosta trendikäs sisustaminen, muotivaatteet, korut(!) eikä meikkaaminen.

Sen sijaan minulle on tärkeää, että vaatteeni ja elinympäristöni miellyttävät kaikin tavoin itseäni. Vältän kaikkea tarpeetonta/turhaa sensorista kuormitusta. Siksikään ei koruja eikä meikkejä. En voi kuvitellakaan käyttäväni liimattavia tekoräpsyjä silmissä, hyi olkoon! Korkokengät, älä unta näe!

Ei aloituksessakaan puhuttu muodista ja trendikkyydestä mitään. Nyt vastasit olevasi nimenomaan nainen joka on kiinnosunut vaatteista ja sisustuksesta.

Vierailija
111/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhaluista. En voi sanoa olevani laiska, sillä teen paljon töitä, mutta itseeni en jaksa panostaa ja huonekalut on nyt käyttöä varten. Ei jaksa. Siivous vie tarpeeksi voimia. 

Vierailija
112/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. fiksut naiset

Sinusta fiksuus on sama kuin epäkiinnostus estetiikkaa kohtaan? Kauneudentaju on yksi älykkyyden muoto.

Vierailija
113/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

Vähän paha hankkia mitään noista kun ei ole rahaa. Hanki sä mulle jos sulla on rahaa tai lopeta ininä

Rumat vaatteet ja tavarat on yhtä kalliita kuin kauniit. Aloituksessa ei puhuttu mitään designista tai muodin huipulla olosta. Jos kysymyksen esittää näin: miksi samalla rahalla ostat mieluummin rumaa kuin nättiä? Ja joo mikä kenestäkin on nättiä ja mikä rumaa mutta kaikki nyt varmaan ymmärtää mitä tarkoitan.

Vierailija
114/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jolla on muut kiinnostuksen aiheet, kuten kulttuuri, taide, tiede jne. Mieleen tulee yksi nainen, joka on pätevöitynyt kansainvälisesti korkealle lääketieteessä ja toinen Itämerestä. Tuskin vaatteet ja korut ovat elämässä ensimmäisellä sijalla. 

Minulle kaikki luettelemasi ovat tärkeitä ja isossa osassa elämääni. Silti visuaalisuus on yhtä tärkeää, voin pahoin jos elän vääränlaisessa ympäristössä tai joutuisin pukeutumaan vaatteisiin joiden materiaalia, värejä ja leikkausta inhoan.

Vierailija
115/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minusta kaikki estetiikka on kiinnostavaa. Muoti, sisustus, arkkitehtuuri, puutarhat jne. Pidän sellaista naista melkoisen tylsänä, jonka kanssa ei voisi puhua mistään estetiikasta. Kun harrastan valokuvausta ja käsitöitä, niin niissäkin visuaalisuudella ja estetiikalla on iso merkitys. 

Miten valokuvaus, käsityöt ja taiteen harrastaminen liittyy meikkeihin, koruihin ja sisustamiseen? 

Voi tehdä tekstiilejä kotiin. Vaikka sohvatyynyjä tai kirjoa pöytäliinaa, makrametöitä seinälle. Koruja voi tehdä myös itse. Makramekoruja, helmikoruja yms. Meikkeihin ei nyt erityisesti liity mutta niitä en alunperin mieltymyksiini listannutkaan. Valokuvaus liittyy sisustamiseen. Omia kuvia voi kehystää tauluiksi ja vaatetukseenkin jos vaikka haluaa painattaa t-paitaansa itse ottamansa kuvan.

Vierailija
116/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.

Älykkyys, kiinnostuksen kohteet, syvällinen ja analyyttinen luonne ja arvomaailma. 

Miten nuo poissulkevat kiinnostuksen estetiikkaan? Vai tarkoitatko noilla jotain äärimmäisen teoreettista ja teknistä ihmistä joka ei ymmärrä mitään taiteista yms?

Vierailija
117/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se syy kuitenkin yleensä ole se, ettei nainen ole pinnallinen ja tyhmä.

Ei. Ei kiinnostus esteettisiin asioihin ole osoitus pinnallisuudesta tai tyhmyydestä. Mä ainakin koen estetiikkaan liittyvät asiat hyvin syvällisiksi kokemuksiksi, esim. arvostukseni käsityötä kohtaan.

Mäkin tykkään rentoutua tekemällä käsitöitä ja arvostan osaamista, mutta en kyllä luonnehtisi otsikossa lueteltuja asioita hyvin syvällisiksi mistään näkökulmasta.

Pikemminkin ne ovat pinnallista ajanvietettä, jolla viihdytetään itseään ettei tarvitsisi miettiä mitään syvällistä.

Otsikossa luetellut asiat voivat olla pinnallisia tai ei-pinnallisia, mutta kiinnostus niihin ei tee ihmisestä pinnallista. Ihmisessä voi olla monenlaisia erilaisia ominaisuuksia. Minä koen oman kiinnostukseni visuaalisiin asioihin syvälliseksi. Muodot, värit, kuviot jne. ovat mulle todella tärkeitä ja ihailen ihmisiä, jotka osaavat luoda erilaisia asioita käyttäen hyväkseen erilaisia materiaaleja ja medioita. Mun mielestä ajatus siitä, että sisustukseen, vaatteisiin ja koruihin liittyvät asiat olisivat vain pinnallisia, on kapeakatseisuutta. Jos nyt ajatellaan ihmisen koko historiaa ja taipumusta luoda ihmeellisiä taideteoksia, rakennuksia, tekstiilejä ja esineitä, näkee, miten tärkeää visuaalisuus on ihmisille. Miten yhteisöt ovat nähneet vaivaa rakentaakseen valtavia rakennuksia ja koristellakseen erilaisia asioita pienin yksityiskohdin. Se on pysähdyttävää.

Näiden mielestä vanhat koristeelliset rakennukset on pinnallisia ja seitkytluvun betonilaatikot edustavat syvällisyyttä. Sama puutarhassa, upeat istutukset ja hoidetut sellaiset on pinnallisuutta, teräväreunainen lyhyeksi leikattu nurmikkosuorakaide syvällisyyttä.

Vierailija
118/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä neljän lapsen 34v radalla työskentelevä äiti. Käytän rahaa siihen mikä minua kiinnostaa: urheilu, matkustelu, omat ja lasten harrastukset...

Siis raksalla työskentelen. 

Älä valehtele!

Ihan perus kuuhisteleva jakkukalkkuna ja ratakana olet 😂

Vierailija
119/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostavat vaatteet todella paljon, mutta silti kuljen hyvin perusvaatteissa. Korut ja meikit eivät kiinnosta yhtään, en meikkaa, enkä käytä koruja. Omien kotien sisustaminen kiinnostaa, mutta en siihenkään panosta nykyään juuri yhtään, koska en näe järkeä vaihtaa sisustusta yhtenään. 

Ei kai yhtenään tarvitsekaan jos on kivan kodin itselleen laittanut. Ei missään sanottu että pitää jatkuvasti olla vaihtamassa sisustusta osoituksena että on sellaisesta kiinnostunut.

Vierailija
120/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys, kiinnostuksen kohteet, syvällinen ja analyyttinen luonne ja arvomaailma. 

Miten nuo poissulkevat kiinnostuksen estetiikkaan? Vai tarkoitatko noilla jotain äärimmäisen teoreettista ja teknistä ihmistä joka ei ymmärrä mitään taiteista yms?

"Taiteista ymmärtäminen" on ihan höpöä. Ei kukaan voi päättää, mikä on "hyvää taidetta"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi