Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkätyppistä naista ei kiinnosta lainkaan nätit vaatteet, meikit, korut, sisustus?

Vierailija
05.06.2026 |

Ettei ole lainkaan kiinnostusta tälläisiin?

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun esteettistä silmääni eivät lainkaan miellytä ns. nätit vaatteet, useimmat korut tai naisten meikkaus. Omistan funktionaalisia vaatteita ja huonekaluja, yhden lahjaksi saadun Kalevala-korun enkä ole ikinä meikannut. Stereotypioitten vahvistamiseksi kerrottakoon, että työskentelen tieteellisellä alalla ja lapsena leikin autoilla ja kiipeilin puihin.

Minäkin leikin lapsena autoilla ja kiipeilin puihin mutta visuaalisuus ja estetiikka on silti tärkeimmässä päässä mieltymyksiäni. Kauneus mitä voin nähdä menee esim. musiikin ohi heittämällä. 

Vierailija
82/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin aikuista miestä kiinnostaisi videopelit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti aikuisvauvapalstalla näitä kiinnostuneita löytyy

Vierailija
84/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nörttinaiset" jotka pitävät kaikkea kaunista ulkonäköön liittyvää pinnallisen ihmisen merkkinä. Ehkä ovat sieltä incel-puolelta. Traumasoituneet jotka pukeutuvat kaapuihin/haluavat piiloutua kaikilta omien ongelmien vuoksi. Masentuneet, osa lesboista, ruuhkavuosien väsyttämät äidit.

Vierailija
85/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55+ maalla asuvaa pienituloista

Miksi alapeukut? Olen elämääni ja itseeni täysin tyytyväinen. Ikä vain tekee itsevarmaksi, ja kun asuu maalla, ei asulla ole niin väliä, ja kun on pienet tulot, ne menevät traktorin bensaan multaan ja kasveihin. Olen onnellinen ihminen, eikä minua kiinnosta enää pinta.

Vierailija
86/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maailmassa on paljon muita mielenkintoisempia asìoita.

Vierailija
87/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta kyllä paljon ole. Estetiikka liittyy niin moneen. Matkustamisessakin on varmaan mukavinta mennä katsomaan kauneutta. Joko luonnossa tai ihmisen rakentamaa. Kauniissa hotellissakin on mukavampi olla kuin rumassa.

Vierailija
88/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit ja korut ei kiinnosta yhtään yli 40 v. ikäisenä. Muut jossain määrin, mutta en tuohon aikaa ja energiaa käytä. Aika menee tärkeämpiin asioihin. Jos jotain puuttuu niin sitten hankin.

Vierailija
89/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellskin Tämä on taas tätä miesten, että naiset pitäisi saada käyttämään aikansa toisarvoisiin juttuihin. Ja siihen, että miellyttävät miesten silmää.

Vierailija
90/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta kyllä paljon ole. Estetiikka liittyy niin moneen. Matkustamisessakin on varmaan mukavinta mennä katsomaan kauneutta. Joko luonnossa tai ihmisen rakentamaa. Kauniissa hotellissakin on mukavampi olla kuin rumassa.

Mitta eihän noissa asioissa ole mitään sisältöä. Pelkkää pintaa. 

Vierailija
91/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käytännönläheinen ja aika laiska miettimään mitään estetiikkaan liittyvää. 

Vierailija
92/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sitten sellaista tärkeää ja kiinnostavaa sisältöä missä ei kauneusarvoja ole ollenkaan huomioitu?

Vierailija
93/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nörttinaiset" jotka pitävät kaikkea kaunista ulkonäköön liittyvää pinnallisen ihmisen merkkinä. Ehkä ovat sieltä incel-puolelta. Traumasoituneet jotka pukeutuvat kaapuihin/haluavat piiloutua kaikilta omien ongelmien vuoksi. Masentuneet, osa lesboista, ruuhkavuosien väsyttämät äidit.

Voi pukeutua ihan kivasti tekemättä siitä itselleen harrastusta. Kun on klassinen tyyli, uusia vastteita ei tartte hankkia kovin usein. 

Niin ja nainen ei voi olla incel, koska tuo tarkoittaa involuntarily celibate, ei voluntarily celibate. Ei ole olemassa seksinnälkäisiä naisia, jotka haluaisivat harrastaa seksiä ihan kenen tahansa miehen kanssa. 

Vierailija
94/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sitten sellaista tärkeää ja kiinnostavaa sisältöä missä ei kauneusarvoja ole ollenkaan huomioitu?

Nätit vaatteet, meikit, korut ja sisustus eli liity ehkä 95% asioista. 

Vierailija
95/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nätit vaatteet, meikit, korut ja sisustus eli liity ehkä 95% asioista. 

Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Ravintolatkin on yleensä viihtyisiä ja ruoka-annokset silmääkin miellyttäviä. Ulkoiluvaatteistakin pyritään tekemään kivan näköisiä toiminnallisuuden ohella. 

Vierailija
96/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minusta kaikki estetiikka on kiinnostavaa. Muoti, sisustus, arkkitehtuuri, puutarhat jne. Pidän sellaista naista melkoisen tylsänä, jonka kanssa ei voisi puhua mistään estetiikasta. Kun harrastan valokuvausta ja käsitöitä, niin niissäkin visuaalisuudella ja estetiikalla on iso merkitys. 

Miten valokuvaus, käsityöt ja taiteen harrastaminen liittyy meikkeihin, koruihin ja sisustamiseen? 

Vierailija
97/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju, kiitos aloittajalle! 

Erityisen antoisaa on ollut lukea vastauksia ja tajuta etten ole yksin.

Olen itse liikunnallinen ja ulkoilua harrastava keski-ikäinen nainen.

Nätit vaatteet? Mun mielestä jotkut fjällrävenin retkeilyhousut on nätit. Ehkä sitten muiden mielestä ei.

Meikit? Kemikaalikuorma ei kiinnosta. Olen siinä mielessä terveystietoinen. Mielestäni meikit harvemmin kaunistaa ketään. Mulle kauneus on yleensäkin enemmänkin ajatuksia herättävä elokuva (esimerkiksi Jussi-voittaja Jossain on valo joka ei sammu) tai joku sonaatin herättämä tunne minussa. Oravanpoika kiipeämässä säksättäen puuhun.

Korut? En pidä niiden tunteesta iholla.

Sisustus? Kiinnostaisi kyllä omistaa Hakolan keltavalkoinen ruutusohva mutta koska siihen ei ole varaa, teen parhaani Jyskin ja Rustan valikoimalla. Jos sisustuksesra kiinnostuminen merkitsee design-lamppujen haalimista ja tähtityynyjen asettelua beigelle sohvalle ja sisustustarrojen liimailua niin juu ei kiinnosta. 

Naisten halutaan kuluttavan. Kun ei hanki edellämainittuja asioita, jää enemmän mahdollisuuksia tehdä jotain oikeasti elähdyttävää esim liput konserttiin tms.

Vierailija
98/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suurin osa suomalaisista naisista ei oo kiinnostuneita hevon "presen perärieän" verran siitä, mitkä trikoonretkut ne on yllensä vetäneet. Mut ehkä sitten sisustuksesta kuitenkin. Jotenkin se naisellinen kauneudentarve usein tyydytetään. Vaikka just sisustamalla, kutomalla, trimmaamalla koiraa tms. Itseäni kyllä kiinnostaa kauniit vaatteet. Vetäisin korkkarit ja laadukkaan mekon päälleni useinkin, mutta sitten ihmetellään, miksi oon niin hienona ja oonko upporikas (vaikka laadukkaita vaatteita saa suht halvallakin, kun tietää, mistä etsiä). Niinpä sitten vaan sulaudun massaan, mutta legginseissä en kaupungille suostu menemään. 

Vierailija
99/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.

Omaan persoonalliseen tyyliin voi hyvinkin kuulua kiinnostus vaatteisiin ja sisustukseen.

Vierailija
100/179 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.

Eiköhän se syy kuitenkin yleensä ole se, ettei nainen ole pinnallinen ja tyhmä.

Ei. Ei kiinnostus esteettisiin asioihin ole osoitus pinnallisuudesta tai tyhmyydestä. Mä ainakin koen estetiikkaan liittyvät asiat hyvin syvällisiksi kokemuksiksi, esim. arvostukseni käsityötä kohtaan.

Mäkin tykkään rentoutua tekemällä käsitöitä ja arvostan osaamista, mutta en kyllä luonnehtisi otsikossa lueteltuja asioita hyvin syvällisiksi mistään näkökulmasta.

Pikemminkin ne ovat pinnallista ajanvietettä, jolla viihdytetään itseään ettei tarvitsisi miettiä mitään syvällistä.

Otsikossa luetellut asiat voivat olla pinnallisia tai ei-pinnallisia, mutta kiinnostus niihin ei tee ihmisestä pinnallista. Ihmisessä voi olla monenlaisia erilaisia ominaisuuksia. Minä koen oman kiinnostukseni visuaalisiin asioihin syvälliseksi. Muodot, värit, kuviot jne. ovat mulle todella tärkeitä ja ihailen ihmisiä, jotka osaavat luoda erilaisia asioita käyttäen hyväkseen erilaisia materiaaleja ja medioita. Mun mielestä ajatus siitä, että sisustukseen, vaatteisiin ja koruihin liittyvät asiat olisivat vain pinnallisia, on kapeakatseisuutta. Jos nyt ajatellaan ihmisen koko historiaa ja taipumusta luoda ihmeellisiä taideteoksia, rakennuksia, tekstiilejä ja esineitä, näkee, miten tärkeää visuaalisuus on ihmisille. Miten yhteisöt ovat nähneet vaivaa rakentaakseen valtavia rakennuksia ja koristellakseen erilaisia asioita pienin yksityiskohdin. Se on pysähdyttävää.

Mutta jos iso osa ajasta menee oman itsen ja oman kodin koristelemiseen, kyllä se on poissa kaikesta muusta. Vaikka siellä museossa käymisestä. 

Itselleni meikit, korut,  ylimääräiset vastteet ja sisustusesineet on turhaa kulutusta, jota haluan välttää. Sitä paitsi rakastan minimalismia ja sen estetiikkaa. Hermo lepää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi