Mitä kirjoja luit lapsena?
Minä luin Tiina-sarjaa, Neiti Etsiviä, Viisikoita, Sweet Valley high ja Goosepumpseja jne :D Oli kivaa lukea niitä :)
Kommentit (43)
Voi ei, ihan naurahdin kun luin, että "Sweet valley high"🤭. Muistan jännittävän kohdan kun Jessica otti rintsikat pois uidessa jonkun pojan kanssa, oli niin jännittävä kohta joskus 14-vuotiaana.
Kirjasarjoista mainittakoon Burroughsin Mars- ja Tarzan-sarja, 3 etsivää-sarja, Pertsa ja Kilu-sarja. Astrid Lindgrenin tuotanto, Muumit tietty.
Tiina sarjaa, Viisikoita, Nwiti Etsiviä ja Anna sarjaa.
Lähes kaiken pikkukaupunkimme kirjastosta. Luin suunnilleen kirjan päivässä läksyjen ja muun tekemisen ohella.
Olin lukenut venäläiset klassikotkin siinä vaiheessa, kun muut tavasivat neiti etsiviä ja viisikkoja ja ties mitä Tiina tiineenä -kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Tiina sarjaa, Viisikoita, Nwiti Etsiviä ja Anna sarjaa.
Anna sarja. https://fi.wikipedia.org/wiki/Anna-sarja
Luin koko kaupunginkirjaston ja koulun kirjaston lasten- ja nuortenkirjat läpi. Luin kotikirjaston ja klassikot ja siirryin aikuisten puolelle ala-asteella. Opin lukemaan 5-vuotiaana ja kävin kerran viikossa kirjastossa äidin kanssa ja kirjastoautolla joka toinen viikko. Luin 35-vuotiaaksi asti useita kirjoja viikossa. Lähinnä öisin. Sitten sain 2 lasta 1,5 vuoden ikäerolla ja en ole sen jälkeen lukenut kuin yksittäisiä kirjoja. Haluaisin lukea mutta en ehdi enkä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaiken pikkukaupunkimme kirjastosta. Luin suunnilleen kirjan päivässä läksyjen ja muun tekemisen ohella.
Olin lukenut venäläiset klassikotkin siinä vaiheessa, kun muut tavasivat neiti etsiviä ja viisikkoja ja ties mitä Tiina tiineenä -kirjoja.
Missä ammatissa olet nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Luin koko kaupunginkirjaston ja koulun kirjaston lasten- ja nuortenkirjat läpi. Luin kotikirjaston ja klassikot ja siirryin aikuisten puolelle ala-asteella. Opin lukemaan 5-vuotiaana ja kävin kerran viikossa kirjastossa äidin kanssa ja kirjastoautolla joka toinen viikko. Luin 35-vuotiaaksi asti useita kirjoja viikossa. Lähinnä öisin. Sitten sain 2 lasta 1,5 vuoden ikäerolla ja en ole sen jälkeen lukenut kuin yksittäisiä kirjoja. Haluaisin lukea mutta en ehdi enkä jaksa.
Itselläni ei ole lapsia, mutta samoilla taustoilla lukemisen kanssa. Kirjahyllyni kasvaa koko ajan, mutta en vain saa aikaiseksi lukea. Minulla on satoja e-kirjojakin, mutta jotenkin ei enää aikaa.
Äänikirjat ällöttävät minua, en ole koskaan kestänyt kuunnella toista ihmistä lukemassa.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Ala-asteella jo siirryin aikuisten puolelle kirjastossa, olin lukenut kaikki
nuorten puolen kirjat.
M61
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet?
Eläimistä ja luonnosta kertovia kirjoja.
Neiti Etsivä, Viisikot, Keltakantinen lasten sarja - mikä se olikaan?, aikuisten dekkarit, sarjakuvalehdet, Uppo-Nalle, kaikki hevoskirjat, muistatteko nämä lasten ja nuorten hevostyttöjen kirjat Merja Jalolta?
Neiti Etsiviä ja Pikku Vampyyrejä, Viisikoita, Kolmea Etsivää, SOS-sarjaa ja yksi lemppari oli Salainen puutarha. Muumit toki ja Lindgrenit, teininä Tuija Lehtisen nuortenromskut. Yläasteella ja lukiossa kahlattiin kasapäin klassikoita ja sitten tulikin pitkä tauko ennen kuin löysin lukenisen aikuisena uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Siirryin aikuisten osastolle 11-vuotiaana.
Tiina- ja Hanna-Leena-sarjat, Anni Swanin tyttökirjat, Viisikot, Jorma Kurvisen kirjat, erityisesti Susikoira Roi, Mary Steward Susi metsän salat.. Luin paljon kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
Mystery Club.
Tämä! Luin näitä paljon :D
-ap
Viisikoiden lisäksi kaikki Tarzanit tuli luettua.