Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkätyppistä naista ei kiinnosta lainkaan nätit vaatteet, meikit, korut, sisustus?

Vierailija
05.06.2026 |

Ettei ole lainkaan kiinnostusta tälläisiin?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.

Eiköhän se syy kuitenkin yleensä ole se, ettei nainen ole pinnallinen ja tyhmä.

Jos sanavarasto on laajempi kuin hip ja cool niin tuo myynti ei välttämättä uppoa, ei koe tarvetta saada olla fresh ja snatched kun ajatukset pyörii ihan muiden asioiden ympärillä

Vierailija
42/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla on muut kiinnostuksen aiheet, kuten kulttuuri, taide, tiede jne. Mieleen tulee yksi nainen, joka on pätevöitynyt kansainvälisesti korkealle lääketieteessä ja toinen Itämerestä. Tuskin vaatteet ja korut ovat elämässä ensimmäisellä sijalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.

Älykkyys, kiinnostuksen kohteet, syvällinen ja analyyttinen luonne ja arvomaailma. 

Vierailija
44/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ei kiinnostus esteettisiin asioihin ole osoitus pinnallisuudesta tai tyhmyydestä. Mä ainakin koen estetiikkaan liittyvät asiat hyvin syvällisiksi kokemuksiksi, esim. arvostukseni käsityötä kohtaan.

Mäkin tykkään rentoutua tekemällä käsitöitä ja arvostan osaamista, mutta en kyllä luonnehtisi otsikossa lueteltuja asioita hyvin syvällisiksi mistään näkökulmasta.

Pikemminkin ne ovat pinnallista ajanvietettä, jolla viihdytetään itseään ettei tarvitsisi miettiä mitään syvällistä.

Otsikossa luetellut asiat voivat olla pinnallisia tai ei-pinnallisia, mutta kiinnostus niihin ei tee ihmisestä pinnallista. Ihmisessä voi olla monenlaisia erilaisia ominaisuuksia. Minä koen oman kiinnostukseni visuaalisiin asioihin syvälliseksi. Muodot, värit, kuviot jne. ovat mulle todella tärkeitä ja ihailen ihmisiä, jotka osaavat luoda erilaisia asioita käyttäen hyväkseen erilaisia materiaaleja ja medioita. Mun mielestä ajatus siitä, että sisustukseen, vaatteisiin ja koruihin liittyvät asiat olisivat vain pinnallisia, on kapeakatseisuutta. Jos nyt ajatellaan ihmisen koko historiaa ja taipumusta luoda ihmeellisiä taideteoksia, rakennuksia, tekstiilejä ja esineitä, näkee, miten tärkeää visuaalisuus on ihmisille. Miten yhteisöt ovat nähneet vaivaa rakentaakseen valtavia rakennuksia ja koristellakseen erilaisia asioita pienin yksityiskohdin. Se on pysähdyttävää.

Vierailija
45/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta. Millainen nainen olen? 

Ehkäpä ainakin käytännöllinen, seikkailuhenkinen, liikunnallinen ja luonnonläheinen. Minusta on kiva mennä vaikkapa metsään lenkille ja laittamaan nuotiolle ruokaa kuin laittaa koruja tai meikkiä. Ulkonäkö tai koti ei vois vähempää kiinnostaa. Sen sijaan tykkään liikkua ja musisoida ja lukea, elää elämää ja toteuttaa itseäni tavoilla, jotka mua kiinnostaa! Voisin hyvin elää pienessä eräkämpässä. Me ollaan erilaisia. Joku inhoaa luonnossa kävelyä ja ötököitä ja viihtyy sisällä ehkä vaikka meikaten. Itseä kiinnostaa enemmän asiat itseni ulkopuolella, en hirveästi mieti itseäni tai peilikuvaani. Riittää hyvin patja lattialla, vedenkeitin ja yksi keittolevy jne. Meikki ja korut on epämukavin juttu jonka tiedän. Ehkä olen vähän aistiyliherkkä? En halua värjätä hiuksiani hiusvärien kemikaalien vuoksi. Kynsiin rahan käyttäminen ei tulis ikinä kyllä mieleenkään! :D Haha, sen verran olisivat musiikkiharrastuksissa ja retkeilyssä tiellä.

Vierailija
46/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen nainen ilman meikkiä, tiesitkö että heitäkin on?

Vierailija
47/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen ihmettelee sitä ettei jotakuta kiinnosta korut tai pukeutuminen tai sisustus? No tyhmän puoleinen.

Vierailija
48/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näyttä kävelevältä lihapullalta, niin lienee sama mitä vetää päälle tai naamaan.

Vierailija
49/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen ihmettelee sitä ettei jotakuta kiinnosta korut tai pukeutuminen tai sisustus? No tyhmän puoleinen.

Ai, mun mielestä tää taas on ihan mielenkiintoinen kysymys. Itse koin sen neutraalina, mutta ilmeisesti osa näköjään loukkaavana. 

Naisille kiinnostus sisustukseen ja vaatteisiin jne. on aika tavallista. Naiset ovat näistä asioista keskimäärin kiinnostuneempia kuin miehet. Mutta "keskimäärin" ei tarkoita sitä, että kaikki naiset olisivat kiinnostuneita noista. 

Kuulun itse monessa asiassa johonkin toiseen kuin tuohon "keskimäärin"-kategoriaan, mutta ei se mua kiusaa. Olen jo tottunut siihen. Ihan mielenkiintoista kuitenkin keskustella asioista ja eroavaisuuksista.

Vierailija
50/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on 60 000e velkaa, menossa ulosottoon. Sellanen.

Vierailija
51/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joilla on muutakin elämän sisältöä ja merkitystä.

Suurin osa ihmisistä ei edes huomaa tai muista, mitä vaatteita tai koruja on tapaamilla henkilöillä, vaan mieleen jää ääni, ilmeet ja eleet, empatia, käytöstavat, karisma jne. 

En muista mitä  esim. tänään työkaverit olivat pukeutuneet työyhteisösså,  vaikka vietin aikaa 8h. 

Vierailija
52/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostavat vaatteet todella paljon, mutta silti kuljen hyvin perusvaatteissa. Korut ja meikit eivät kiinnosta yhtään, en meikkaa, enkä käytä koruja. Omien kotien sisustaminen kiinnostaa, mutta en siihenkään panosta nykyään juuri yhtään, koska en näe järkeä vaihtaa sisustusta yhtenään. 

Vierailija
53/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkäihoinen. Kaikki tuntuu hankalalta päällä.

Vierailija
54/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, keski-ikäinen autisti. Keksin miljoona parempaa kohdetta mielenkiinnolleni ja rahoilleni.

Vaatteissa merkitsee eniten mukavuus ja kotona siisteys.

Vierailija
55/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen kyselee tällaisia kysymyksiä?

Vierailija
56/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ei kiinnostus esteettisiin asioihin ole osoitus pinnallisuudesta tai tyhmyydestä. Mä ainakin koen estetiikkaan liittyvät asiat hyvin syvällisiksi kokemuksiksi, esim. arvostukseni käsityötä kohtaan.

Mäkin tykkään rentoutua tekemällä käsitöitä ja arvostan osaamista, mutta en kyllä luonnehtisi otsikossa lueteltuja asioita hyvin syvällisiksi mistään näkökulmasta.

Pikemminkin ne ovat pinnallista ajanvietettä, jolla viihdytetään itseään ettei tarvitsisi miettiä mitään syvällistä.

Otsikossa luetellut asiat voivat olla pinnallisia tai ei-pinnallisia, mutta kiinnostus niihin ei tee ihmisestä pinnallista. Ihmisessä voi olla monenlaisia erilaisia ominaisuuksia. Minä koen oman kiinnostukseni visuaalisiin asioihin syvälliseksi. Muodot, värit, kuviot jne. ovat mulle todella tärkeitä ja ihailen ihmisiä, jotka osaavat luoda erilaisia asioita käyttäen hyväkseen erilaisia materiaaleja ja medioita. Mun mielestä ajatus siitä, että sisustukseen, vaatteisiin ja koruihin liittyvät asiat olisivat vain pinnallisia, on kapeakatseisuutta. Jos nyt ajatellaan ihmisen koko historiaa ja taipumusta luoda ihmeellisiä taideteoksia, rakennuksia, tekstiilejä ja esineitä, näkee, miten tärkeää visuaalisuus on ihmisille. Miten yhteisöt ovat nähneet vaivaa rakentaakseen valtavia rakennuksia ja koristellakseen erilaisia asioita pienin yksityiskohdin. Se on pysähdyttävää.

Osittain se on normaalisti myös pinnallista. 

Kaikkia eivät kiinnosta koristeluun liittyvät asiat ja suuri osa aloituksessa mainitusta asioista liittyy kaikkeen muuhun kuin taiteen luomiseen: se liittyy osteluun ja materian rahtaamiseen. Nykyaikana se liittyy erittäin vahvasti maapallon saastuttamiseen ja tuhoamiseen ja halpatyövoiman käyttöön. Kauneutta luovat taiteilijat voivat olla hyvin askeettisia elintavoiltaan ja samalla tuottaa mainitsemaasi kauneutta ja taidetta eettisesti  

Merkittävä osa naisista myös toteuttaa tätä ns. koristelua sosiaalisten paineiden vuoksi ja miettimättä mitä se tekee ympäristölle, mikä on erittäin pinnallista.  

Vierailija
57/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joilla on muutakin elämän sisältöä ja merkitystä.

Suurin osa ihmisistä ei edes huomaa tai muista, mitä vaatteita tai koruja on tapaamilla henkilöillä, vaan mieleen jää ääni, ilmeet ja eleet, empatia, käytöstavat, karisma jne. 

En muista mitä  esim. tänään työkaverit olivat pukeutuneet työyhteisösså,  vaikka vietin aikaa 8h. 

Haluaisin kysyä teiltä, jotka olette tuota mieltä, että jos esteettiset asiat miellyttävät, elämässä ei voi olla muuta sisältöä, että miksi noin? Miksi mielestänne ei voi sekä pitää estetiikasta että olla kiinnostunut muustakin? Esim. koen itseni aika monipuolisesti kiinnostuneeksi erilaisista asioista, ja elämäni koen myös aika sisältörikkaaksi myös, vaikka estetiikka kiinnostaakin.

Ja kyllä, huomaan, mitä ihmisillä on päällä ja panen merkille esim. kivat tavat yhdistellä vaatteita ja henkilökohtaiset tyylit.

Vierailija
58/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä typerää olisi kysyä millaista miestä ei kiinnosta kravaatit, urheilu, metsästys, lihansyönti ja autot...?

Vierailija
59/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä naista, joka ei syö salaattia ja harrasta fitnestä vaan esim. katsoo elokuvia tms. ja syö esim. jotain suklaata ja sipsiä? Ööööööh

Vierailija
60/120 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain se on normaalisti myös pinnallista. 

Kaikkia eivät kiinnosta koristeluun liittyvät asiat ja suuri osa aloituksessa mainitusta asioista liittyy kaikkeen muuhun kuin taiteen luomiseen: se liittyy osteluun ja materian rahtaamiseen. Nykyaikana se liittyy erittäin vahvasti maapallon saastuttamiseen ja tuhoamiseen ja halpatyövoiman käyttöön. Kauneutta luovat taiteilijat voivat olla hyvin askeettisia elintavoiltaan ja samalla tuottaa mainitsemaasi kauneutta ja taidetta eettisesti  

Merkittävä osa naisista myös toteuttaa tätä ns. koristelua sosiaalisten paineiden vuoksi ja miettimättä mitä se tekee ympäristölle, mikä on erittäin pinnallista.  

No se on jo sitten ihan eri asia, miten estetiikka ja materialismi liittyvät toisiinsa. Mulle just tämä halpatuontato on juttu, joka vähentää kiinnostusta ostaa vaatteita tai tavaroita. Kotonamme lähes kaikki huonekalut ovat vanhoja ja käytettynä ostettuja tai perittyjä, koska mun mielestä nykyhuonekalut ovat pääosin niin sieluttomia. Sama pätee vaatteisiin: en meinaa löytää mitään päälle puettavaa kaupoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme