Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häädettävä perhe maalannut graffiteja asunnon seinälle ja ihmettelee vuokranantajan päätöstä

Vierailija
05.06.2026 |

Eteisen tuulikaapissa on graffititaidetta, XXX:n mukaan perheen ”vieraskirja”, johon saa jättää viestinsä. ”Sen voi helposti maalata pois”, hän sanoo.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012042459.html

Kommentit (451)

Vierailija
401/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>töissä ja kunnon ihminen 

>asu kaupungilla vuokralla 

Valitse toinen. 

Minä olen noita molempia. Vuosituloni on 65000€. Kämppä on aina viimeisen päälle siisti eikä lasten kanssa ole ikinä ollut mitään kurinpito-ongelmia edes teininä. Penniäkään asumistukia tai mitään sossutukia en ole ikinä tarvinnut. Että siinä stereotypiaa kaupungin asunnossa asuvasta yksinhuoltajasta. Ei aivan kaikilla ole päivänkakkara hatussa vaikka asuukin kaupungin kämpässä.

Vierailija
402/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä artikkelin kuvista pystyi päätteleemään, niin onhan tuo aika rähjäisen näköinen ja remontin tarpeessa. Myöskään vieraskirja seinässä ei saa täältä pisteitä. Jutussa mainitaan vuokrarästit, eli asukkaalla on ollut vaikeuksia maksaa asumistaan. Jossain tämänkin perheen tulisi saada olla, joten aika käsittämätöntä, kun Hekalla on valtavasti tyhjillään olevia kämppiä ja jopa ihan uudenkarheita asuntoja. Sijaintinsa puolesta myöskään ei mitään kuuminta hottia tämä kämppä.

Mutta jos tässä olisi kysymys epäuniikista vieraslajiyksilöstä niin kyllä tästä nousisi paskymyrsky vesilasissa ja jeesustelijoita olisi jonoksi asti kauhistelemassa huonoa kohrelua, jossa ihonväriä ei taaskaan tarpeeksi kunnioiteta. 

Nyt joku landelainen taas selittämäsä jotain mistä ei tiedä mitään. 

Siltamäki on aika suosittua aluetta, siellä on paljon luontoa, hyvät liikenneyhteydet ja palvelut, on rivitaloja ja omakotitaloja kerrostalojen lisäksi. Yksi mun tuttu osti sieltä muutama vuosi sitten rivitalokämpän. 

Hekan toiminnasta et tajua myöskään mitään, toistat vaan tyhjistä asunnoista, vaikka tämäkin on täällä on selitetty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo missä kunnossa liesi, pelti ja seinä on, niin eipä yllätä että muitakin puuteita löytyy.

Vierailija
404/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä artikkelin kuvista pystyi päätteleemään, niin onhan tuo aika rähjäisen näköinen ja remontin tarpeessa. Myöskään vieraskirja seinässä ei saa täältä pisteitä. Jutussa mainitaan vuokrarästit, eli asukkaalla on ollut vaikeuksia maksaa asumistaan. Jossain tämänkin perheen tulisi saada olla, joten aika käsittämätöntä, kun Hekalla on valtavasti tyhjillään olevia kämppiä ja jopa ihan uudenkarheita asuntoja. Sijaintinsa puolesta myöskään ei mitään kuuminta hottia tämä kämppä.

Mutta jos tässä olisi kysymys epäuniikista vieraslajiyksilöstä niin kyllä tästä nousisi paskymyrsky vesilasissa ja jeesustelijoita olisi jonoksi asti kauhistelemassa huonoa kohrelua, jossa ihonväriä ei taaskaan tarpeeksi kunnioiteta. 

Siltamäki on aika suosittua aluetta, siellä on paljon luontoa, hyvät liikenneyhteydet ja palvelut, on rivitaloja ja omakotitaloja kerrostalojen lisäksi. Yksi mun tuttu osti sieltä muutama vuosi sitten rivitalokämpän. 

Hekan toiminnasta et tajua myöskään mitään, toistat vaan tyhjistä asunnoista, vaikka tämäkin on täällä on selitetty. 

En ole ilmeisesti ainoa. 

https://keskustelu.suomi24.fi/t/6943865/hki-siltamaki---hirvea-alue

Vierailija
405/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukkaan velvollisuus on maksaa vuokra ajallaan ja luulis Hekan tehneen vähintään yhden lastensuojelu ja/tai huoliilmoituksenkin kun nuit vuokrarästejä tullut useammankin kerran, koska se on yleensä käytäntönä ja ihan syystäkin. 

Luulis kunnalle tulevan halvemmaksi tarjota näille tukitoimia arjenhallintaan, kuin ottaa lopulta lapset huostaan, mutta voihan olla niinkin että on kieltäytynyt avusta. Sitähän voi itsekin pyytää, jos siihen kykenee. 

Vierailija
406/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä käynyt Siltamäessä ja nähnyt sen "ostarin". Hyvin rähjäinen kuten ne neukkukuutiot siellä.  Oma asunto (ei vuokra) hieman paremmalla alueella Helsingissä.

Vierailija
407/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse toinen. 

Minä olen noita molempia. Vuosituloni on 65000€. Kämppä on aina viimeisen päälle siisti eikä lasten kanssa ole ikinä ollut mitään kurinpito-ongelmia edes teininä. Penniäkään asumistukia tai mitään sossutukia en ole ikinä tarvinnut. Että siinä stereotypiaa kaupungin asunnossa asuvasta yksinhuoltajasta. Ei aivan kaikilla ole päivänkakkara hatussa vaikka asuukin kaupungin kämpässä.

Miksi noilla tuloilla asuu kaupungin asunnossa, eikö niiden pitäisi olla pienituloisia varten?

Vierailija
408/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse toinen. 

Miksi noilla tuloilla asuu kaupungin asunnossa, eikö niiden pitäisi olla pienituloisia varten?

On saanut joskus kun lapset oli pieniä, jalan oven väliin. Jos hoitaa vuokransa, kaipa siellä saa asua niin kauan kuin haluaa. Eivät ne sen jälkeen tuloja kyttää.

Vierailija
409/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse toinen. 

On saanut joskus kun lapset oli pieniä, jalan oven väliin. Jos hoitaa vuokransa, kaipa siellä saa asua niin kauan kuin haluaa. Eivät ne sen jälkeen tuloja kyttää.

Ainakin Hekan tulorajat paukkuu reippaasti yli. Ei kaupungin kämpät ole tarkoitettu yli 5000€ kuussa tienaavia varten.

Vierailija
410/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vessassa tupakoitu, vai miten on nii  kummallisen väriset seinät/katto?

Maali kellastunut vanhuuttaan.

Minä maalasin yhdessä kämpässä seinään "luolamaalauksia". Ei tullut ongelmia. Omistusasumisen kivoja puolia. Suosittelen noillekin. Tietenkään vuokra-asunnon seiniä ei saa tuhria -ja graffitien maalaaminen piiloon on vaikeampaa kuin voisi luulla. Kuultavat läpi jos pelkällä vaalealla yrittää. Tarvitaan ylimääräinen peittomaalikerros. 

Ja kun vuokrarästejä on ollut, lapsiperheessä vieläpä, kertoo se ihmisistä kaiken. Asuminen maksetaan aina ensin. Aina. 

Vierailija
411/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 30 vuotta vanhoille peltivessan seinille enää mitään voi siivouksella tehdä🤷‍ vanha kämpän sisus on vanha vaikka voissa paistaisi. 6 henkisen perheen jäljiltä sisustaa saa uusia jopa muutaman vuoden välein aina jostain kohtaa jos haluaa sen näyttävän uudelta.

Vuokraan kuuluu että vuokran antaja pitää huolen asunnon korjauksista. Meilläkin on wc ovi hajalla nyt, ja koska on oma talo niin itse joudutaan se uusimaan omasta pussista, vuokralla asuessa oven uusii vuokranantaja, mikäli sitä ei ole säretty aivan tahallaan. 
Ex kämpässä minulla halkesi lavuaari vessassa kun siihen tipahti hyllyltä jotain. En minä sitä maksanut koska kyseess oli täysi vahinko.

Vierailija
412/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

heka varmaa suosittelee perhettä seuraavalle vuokran antajalle. tuttavani asuu talossa kymmeniä valituksia asunnossa ja pihalla metelöinnistä näistä äityli ei puhunut mitään oikea ongelma perhe.

No ei yllätä jos ei mitään kuria ole tai tapoja opetettu. Jos kerta kotonaankin annetaan piirrellä seinille. On ok sanoa lapsille myös EI SAA välillä--

Todellakin huonoa kasvatusta oli tuo, että lapsille oli annettu lupa piirtää tägejä seinään. Olishan sinne voinut laittaa vaikka liitutaulun tai valkoisen levyn, jonka päälle olisivat saannet maalata.

tämä. tuollaisella "juu, piirtäkää vain seiniin!" kasvatuksella saa paavoarhinmäkejä, jotka vaarantavat skeä itsensä, että muiden turvallisuuden menemällä vaurioittamaan toisen omaisuutta eivätkä koe siinä mitään väärää. 

helsingissäkin on kuulemani mukaan paljon paikkoja, joihin sa aihan luvan kanssa mennä taiteilemaan graffiteja, joten sinne olisi pitänyt lapset ohjata  eikä toisen omistamiin seiniin. 

Vierailija
413/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse toinen. 

Täälläpäin yksityiseltä saa halvemman asunnon kuin kaupungilta.

Vierailija
414/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan myös jokin vieraskirja kun narkkarit on myös kovia repimään vesijohto putkia ja hajottamaan vessanpöntön?

Vierailija
415/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo melkoinen saavutus, että onnistuu saamaan Hekalta häädön.

Vierailija
416/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 30 vuotta vanhoille peltivessan seinille enää mitään voi siivouksella tehdä🤷‍ vanha kämpän sisus on vanha vaikka voissa paistaisi. 6 henkisen perheen jäljiltä sisustaa saa uusia jopa muutaman vuoden välein aina jostain kohtaa jos haluaa sen näyttävän uudelta.

Vuokraan kuuluu että vuokran antaja pitää huolen asunnon korjauksista. Meilläkin on wc ovi hajalla nyt, ja koska on oma talo niin itse joudutaan se uusimaan omasta pussista, vuokralla asuessa oven uusii vuokranantaja, mikäli sitä ei ole säretty aivan tahallaan. 
Ex kämpässä minulla halkesi lavuaari vessassa kun siihen tipahti hyllyltä jotain. En minä sitä maksanut koska kyseess oli täysi vahinko.

Sen vessan voi pestä. Sinne voi laittaa siistit pyyhkeet, korin vessapapereille. Peilin voi pestä!

Keittiönkim voi pestä klähmästä.

Ryönät voi viedä roskiin.

Ja lasten ei tod kuulu piirrellä seiniin

Vierailija
417/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerää toimintaa Hekalta. 

Nykypäivänä ihmiset ei enää halua noin vanhoja kämppiä etenkin, kun ei ole rempattu. 

Voi olla vaikeaa saada uudet vuokralaiset tuohon asuntoon. 

Vierailija
418/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi tuollaisen lian ja epäsiisteissä olosuhteissa asumaan. Tuolla asuu alaikäisiä lapsia?

Elämänhallinassa ongelmia tuolla äidillä. Varmasti tulee lastensuojelu mukaan kuvioihin (ellei jo ole).

Aika pullossa olet elänyt jos tuo asunto on mielestäsi kovin likainen ja epäsiisti. 

Vierailija
419/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä nuo peltikylppärit. 

Vierailija
420/451 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heka on remontoinut keittiön heidän asuinaikanaan. Keittiö on kamalassa kunnossa. Ei tuo ole mitään normaalia lapsiperhe-elämää. Itseään saa syyttää. 

Mikä tämä on että nykyaikainen tehdään itse väärin ja sitten valitetaan lehteen, kun joutuu vastuuseen teoistaan/tekemättä jättämisistään. Lapsia tietenkin sääli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän