Älkää tehkö testamentti! Kirsti Paakkasen oikeuskäsittely todistaa sen.
Törkeetä! Kirsti Paakkanen on omalla työllään tehnyt miljoonansa ja nyt sukulaiset tulevat väkisin vaatimaan rahaa. Kirsti itse haluaa antaa rahat hyväntekeväisyyteen. Missä on kuolevan viimeinen tahto? Miksi sitä ei kunnioiteta??!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kun päätät tehdä testamentin niin ongelmaksi tulee missä sitä säilyttää. Kuoleman jälkeen omaiset ja sukulaiset kiirehtivät "järjestämään" jäämistön ja kotona säilytetty testamentti saattaa kadota. Pankeilla ei kai nykyisin ole tallelokeroita?
Voisikohan verkkopankin tietoihin laittaa maininnan testamentista että on olemassa?
Testamentin ainut ongelma ei ole sen säilytys ja eisitå tietenkään missään kaapissa säilytetä hyvänen aika! Yleensä todistajat ja muuten oikeidellisuus tulee arvioitavaksi jos riitatilanne. Ja tottakai lakimiehet ja pankit neuvovat miten se tehdään ja säilytetään.
Se testamentti ei ollut oikea täysin oikea tahto, vaan kiero tapa asianajalta varmistaa ettei rahat lopu vaikka asiakas kuolee.
Testamentti kannattaa tehdä, nähty kuinka kamala työ suvulla oli jakaa perintö oikeuttettujen kesken.
Joko ne kadonneet korut ja huonekalut löytyivät?
Vierailija kirjoitti:
Usko testamenttiin menee, jos sen voi näin helposti muuttaa.
Testamentti pitää tehdä ajoissa, täysissä sielunvoimissa ja oikein. Ei jonkun kälysen "asiamiehen" kanssa kuolinvuoteella. Lapsettoman henkilön perillisillä ei ole rintaperijän asemaa. Kyllä heidät voi sivuuttaa.
Mihin katosi kokoelma taide-esineitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että testamentin tekeminen on oikotie helvettiin
Jumala omistaa kaiken, et sinä
Ps. 24:1,5
Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat. Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle. Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa? Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.
Joh. 14:6
Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Luuk. 12:13,15
Niin muuan mies kansanjoukosta sanoi hänelle: "Opettaja, sano minun veljelleni, että hän jakaisi kanssani perinnön". Mutta hän vastasi hänelle: "Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi?" Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi"
Matt. 6:24
Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Matt. 19:21
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Matt. 19:24
Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.
Petos
Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Testamentin tekeminen on maallisen lain mukaan petos ja sitä se on myös Jumalan silmissä. Jumalan rangaistus on vain paljon kovempi kuin maallisen tuomarin antama.
Jos siis olet tehnyt testamentin, niin peru se. Vielä ei ole myöhäistä.
Sanonko vai enkö sano?
Ei Raamattu kiellä maallisia asioita eikä edes testamentin tekemistä. Oudostipa olet lukemasi vääntänyt.
Se, että Herran on maa ja kaikki mitä siinä on, pitää paikkansa. Jeesus kertoi jopa kertomuksen miehestä jolla oli kaksi poikaa. Toinen pojista pyysi osansa isän omaisuudesta ennen isän kuolemaa (sinänsä pöyristyttävä pyyntö) mutta ei Jeesus sanonut missään kohtaa että tuo omaisuuden jakso tai testamenttaus olisi väärin. Raamattu on täynnä ohjeita miten perintö tulisi jakaa. Maita jaettiin ja meillä on esimerkki tytöistä, joille isän perintö jaettiin kun miespuolista perillistä ei ollut. Kyllä jako perustuu oikeudenmukaisuuteen ja lakiin.
Ja minä puhun sitä, josta tiedän keiltä olen sen oppinut, luotettavilta Jumalan palvelijoilta joiden työ on kantanut hyvää hedelmää. Sinä voi pysyä rauhassa omissa näkemyksissäsi.
Totta puhut, näin Raamattu valaisee rikkaana olemista eikä köyhä ole mitenkään ns parempi kuin rikas ihminen. Molemmille kuuluvat samat Raamatun ohjeet ja neuvot, paitsi, että rikkaan on helpompi unohtaa nuo neuvot ja usko Jumalaan, koska kaikki on aineellisesti ns hyvin!
Mun äidillä oli eno, joka oli rikas ja kuolessaan ei ollut käyttänyt senttiäkään säästöistään. Käytti samoja vaatteita ja samat perusaskareet joka päivä. Tilillä oli jotain 1,1 miljoonaa. No hän kun kuoli, niin mun äitikin sai rahaa kun enolla ei ollut perhettä. Koko omaisuus jaettiin suvun kesken. Vähän harmitti, että mies ei ollut nauttinut elämästään esim. etelän lomien ym. merkeissä. Sen sijaan me ostettiin uusi auto, huonekaluja ja saatiin hyvä lisäraha meidän perheen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillä oli eno, joka oli rikas ja kuolessaan ei ollut käyttänyt senttiäkään säästöistään. Käytti samoja vaatteita ja samat perusaskareet joka päivä. Tilillä oli jotain 1,1 miljoonaa. No hän kun kuoli, niin mun äitikin sai rahaa kun enolla ei ollut perhettä. Koko omaisuus jaettiin suvun kesken. Vähän harmitti, että mies ei ollut nauttinut elämästään esim. etelän lomien ym. merkeissä. Sen sijaan me ostettiin uusi auto, huonekaluja ja saatiin hyvä lisäraha meidän perheen elämään.
Lisäys: Äitini enolla ei ollut siis testamenttia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin katosi kokoelma taide-esineitä?
Onko kukaan löytänyt Oluce - Atollo (Malli 233 / 239) lamppua? Maksaa vain 1700€.
Kyllä pankeilla on tallelokerot edelleen. Isäni teki testamentin pankin juristin kanssa, ja testamentti oli pankilla säilytyksessä.
Testamentti kannattaa tosiaan tehdä hyvissä sielun ja ruumiinvoimissa ja tosiaan yhdessä lakimiehen, esim. pankin kanssa.
Paakkasen tapauksessa kyse on kai juuri siitä, että hänen ei uskota testamentin tekohetkellä olleen enää kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Sillekin on varmasti syy miksi Kirsti ei halua antaa heille rahaa. Olleet varmaan hänelle inhottavia ihmisiä.
Eilen uutisoitiin jonkun sukulaisen kuolemasta, tänään sitten tämän kuolinpesän ainut osakas ilmoittaa että aikoo tapella vieläkin. Oli pitkä suruaika, huomaa kyllä että noilla vain rahalla on väliä
30 miljoonaa eikä jätä oman siskonsa tyttärelle mitään jonka kummikin mahdollisesti on. Usein suvulla on johonkin saakka hyvät välit. On tuossa vilungin mahdollisuus... Joku siivu varmasti joutaisi suvullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillekin on varmasti syy miksi Kirsti ei halua antaa heille rahaa. Olleet varmaan hänelle inhottavia ihmisiä.
Eilen uutisoitiin jonkun sukulaisen kuolemasta, tänään sitten tämän kuolinpesän ainut osakas ilmoittaa että aikoo tapella vieläkin. Oli pitkä suruaika, huomaa kyllä että noilla vain rahalla on väliä
Kyllä, tämä siskontytär aloitti koko oikeusjutun. Niin väärin alkaa vaatimaan omaisuutta joka ei hänelle kuulu. Sitten tapahtui karma. Antaisivat nyt vaan mennä helpolla hyväntekeväisyyteen, koska muuten iso osa menee näille juristeille mitä kauemmin oikeussalissa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Testamentti kannattaa tehdä, nähty kuinka kamala työ suvulla oli jakaa perintö oikeuttettujen kesken.
Nyt on termit hakusessa. Vaikka olisi testamentti perukirjoitus tehdään silti jossa lasketaan kaikki varat ja velat. Haloo! Perinnönjako on täysin eri asia. Testamentista huolimatta rintaperilliset tai mahdollinen tai heidän lapset saa oman osuuden ja tuo kaikki on laskettava mieluiten lakimiehen kera jos perintöä on runsaasti. Kuten tuossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä siskontytär aloitti koko oikeusjutun. Niin väärin alkaa vaatimaan omaisuutta joka ei hänelle kuulu. Sitten tapahtui karma. Antaisivat nyt vaan mennä helpolla hyväntekeväisyyteen, koska muuten iso osa menee näille juristeille mitä kauemmin oikeussalissa ollaan.
Väärin, vaan äitinsä kuoltua siskon tytär JATKAA perimistä. Äitinsä olisi perinyt ilmeisesti ko. omaisuuden joten syystäkin harmittaa. Äiti ehti kuolla joten tyttärelle menisi se osuus jokatapauksessa jos olisi elossa ollut jonkin vuoden. Ja olleet varmasti läheisiä kun olut lapsi tuo perittävä on ollut hänen tätinsä!
Tuollaista se on, kun ei ole lapsia. Meillä kolme ja he perivät, leskelle verovapaa tasinko.
Vierailija kirjoitti:
30 miljoonaa eikä jätä oman siskonsa tyttärelle mitään jonka kummikin mahdollisesti on. Usein suvulla on johonkin saakka hyvät välit. On tuossa vilungin mahdollisuus... Joku siivu varmasti joutaisi suvullekin.
Ei kuulu, ovat voineet arvostella Kirstiä elämästään, kiireistään, perheettömyydestään ym. Joku ystävä kertoi aiemmin että Kirsti oli mukava, lämmin ja sydämellinen ihminen joka välitti toisista ihmisistä. Jos sellainen sattuu olemaan vielä rikas, niin kateellisia löytyy kyllä joka nurkalta. Kirsti on itse omilla käsillään tehnyt menestyksensä. Silloin hän ja yksin hän päättää mihin rahat menevät ja miksi. Se omaisuus ei kuulu kateellisille sukulaisille, jotka haluavat vain hyödyn irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu, ovat voineet arvostella Kirstiä elämästään, kiireistään, perheettömyydestään ym. Joku ystävä kertoi aiemmin että Kirsti oli mukava, lämmin ja sydämellinen ihminen joka välitti toisista ihmisistä. Jos sellainen sattuu olemaan vielä rikas, niin kateellisia löytyy kyllä joka nurkalta. Kirsti on itse omilla käsillään tehnyt menestyksensä. Silloin hän ja yksin hän päättää mihin rahat menevät ja miksi. Se omaisuus ei kuulu kateellisille sukulaisille, jotka haluavat vain hyödyn irti.
Rahat kuuluvat ahneelle lakimiehelle, jota Kirsi pelkäsi?
Kun päätät tehdä testamentin niin ongelmaksi tulee missä sitä säilyttää. Kuoleman jälkeen omaiset ja sukulaiset kiirehtivät "järjestämään" jäämistön ja kotona säilytetty testamentti saattaa kadota. Pankeilla ei kai nykyisin ole tallelokeroita?
Voisikohan verkkopankin tietoihin laittaa maininnan testamentista että on olemassa?