Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tehkö testamentti! Kirsti Paakkasen oikeuskäsittely todistaa sen.

Vierailija
05.06.2026 |

Törkeetä! Kirsti Paakkanen on omalla työllään tehnyt miljoonansa ja nyt sukulaiset tulevat väkisin vaatimaan rahaa. Kirsti itse haluaa antaa rahat hyväntekeväisyyteen. Missä on kuolevan viimeinen tahto? Miksi sitä ei kunnioiteta??!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012053291.html

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että testamentin tekeminen on oikotie helvettiin

Jumala omistaa kaiken, et sinä

Ps. 24:1,5

Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.  Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle. Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa? Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.

Joh. 14:6

Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Luuk. 12:13,15

Niin muuan mies kansanjoukosta sanoi hänelle: "Opettaja, sano minun veljelleni, että hän jakaisi kanssani perinnön". Mutta hän vastasi hänelle: "Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi?"  Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi"

Matt. 6:24

Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

Matt. 19:21

Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

Matt. 19:24

Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

Petos

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Testamentin tekeminen on maallisen lain mukaan petos ja sitä se on myös Jumalan silmissä. Jumalan rangaistus on vain paljon kovempi kuin maallisen tuomarin antama.

Jos siis olet tehnyt testamentin, niin peru se. Vielä ei ole myöhäistä.

Sanonko vai enkö sano?

Ei Raamattu kiellä maallisia asioita eikä edes testamentin tekemistä. Oudostipa olet lukemasi vääntänyt.

Se, että Herran on maa ja kaikki mitä siinä on, pitää paikkansa. Jeesus kertoi jopa kertomuksen miehestä jolla oli kaksi poikaa. Toinen pojista pyysi osansa isän omaisuudesta ennen isän kuolemaa (sinänsä pöyristyttävä pyyntö) mutta ei Jeesus sanonut missään kohtaa että tuo omaisuuden jakso tai testamenttaus olisi väärin. Raamattu on täynnä ohjeita miten perintö tulisi jakaa. Maita jaettiin ja meillä on esimerkki tytöistä, joille isän perintö jaettiin kun miespuolista perillistä ei ollut. Kyllä jako perustuu oikeudenmukaisuuteen ja lakiin.

Ja minä puhun sitä, josta tiedän keiltä olen sen oppinut, luotettavilta Jumalan palvelijoilta joiden työ on kantanut hyvää hedelmää. Sinä voi pysyä rauhassa omissa näkemyksissäsi.

Huonostipa Jeesuksen opetukset ovat menneet perille. 

Jumalan lapsi voi periä vain Jumalan valtakunnan ja saatanan lapsi saatanan valtakunnan.

Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".  Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'." Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

Vierailija
42/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajan viimeisellä tahdolla pyyhitään arttu heti kun lämmin pieru on lakannut virtaamasta, joskus jopa ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 miljoonaa eikä jätä oman siskonsa tyttärelle mitään jonka kummikin mahdollisesti on. Usein suvulla on johonkin saakka hyvät välit. On tuossa vilungin  mahdollisuus... Joku siivu varmasti joutaisi suvullekin. 

Ei kuulu, ovat voineet arvostella Kirstiä elämästään, kiireistään, perheettömyydestään ym. Joku ystävä kertoi aiemmin että Kirsti oli mukava, lämmin ja sydämellinen ihminen joka välitti toisista ihmisistä. Jos sellainen sattuu olemaan vielä rikas, niin kateellisia löytyy kyllä joka nurkalta. Kirsti on itse omilla käsillään tehnyt menestyksensä. Silloin hän ja yksin hän päättää mihin rahat menevät ja miksi. Se omaisuus ei kuulu kateellisille sukulaisille, jotka haluavat vain hyödyn irti.

Omin käsin tosiaan, teki itsestään Marimekko brändin, jotta siitä ne miljoonat, itseasiassa mehän ne on kustannettu törkyhintaisina tuotteina. Marimekon imagoa tuskin edistäisi jos menisi jollekin sukulaiselle, on se lahjakkaiden lapsien säätiö huomattavasti paremman kuuloinen sijoituksena. 

Vierailija
44/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota Miettiseenkään.

Vierailija
45/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä oli eno, joka oli rikas ja kuolessaan ei ollut käyttänyt senttiäkään säästöistään. Käytti samoja vaatteita ja samat perusaskareet joka päivä. Tilillä oli jotain 1,1 miljoonaa. No hän kun kuoli, niin mun äitikin sai rahaa kun enolla ei ollut perhettä. Koko omaisuus jaettiin suvun kesken. Vähän harmitti, että mies ei ollut nauttinut elämästään esim. etelän lomien ym. merkeissä. Sen sijaan me ostettiin uusi auto, huonekaluja ja saatiin hyvä lisäraha meidän perheen elämään.

Minusta tuo tapa on hyvä , mun lapseton täti teki samoin, päätti jo aiemmin että sisarten lapset perivät hänet ilman testamenttiä. Kun jaetaan tasapuolisesti ei tule riitoja. On tietenkin tapauksia että on viisaampaa tehdä testamentti.

Vierailija
46/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat kannattaisi lahjoittaa eläessään, jos haluaa, että lakihenkilöt ei vie rahoja. 

Ja verottaja.

Vierailija
47/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ovat myyneet kaiken omaisuutensa jo. Asuvat vuokralla ja ainoastaan omistaa kodin irtaimoston.

Riitoja tulossa 0.

Suosittelen muillekin

Vierailija
48/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olihan se aika omituisen näköinen allekirjoitus kun kirsti oli jo huonossa kunnossa. ja miettinen, no en sano mitään, mutta ostaisitko auton miettiseltä...

Vierailija
49/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden ongelma tuo että kaikki haluaa osingoille. Meillä köyhillä ongelma on päinvastainen eli kukaan ei halua perintöä, paitsi jos se on rahaa. Omalle vanhemmalleni olen ehdottanut testamentin tekemistä ettei kenelläkään tule tarvetta riidellä mutta hän mieluummin kyselee mitä kukakin haluaa ja kun kukaan ei halua mitään niin itkua tuhertaa. 

Vierailija
50/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no olihan se aika omituisen näköinen allekirjoitus kun kirsti oli jo huonossa kunnossa. ja miettinen, no en sano mitään, mutta ostaisitko auton miettiseltä...

Jostain kumman syystä koruja ei ollut perunkirjassa. 
Kirsi tuskin säilytti koruja kassissa vaatehuoneessa.

Tämän jälkeen vielä samassa kuussa asiainhoitaja Kari Miettisen vaimo oli yllättäen toimittanut uudelle pesänselvittäjälle merkittävän määrän Paakkasen koruja ja kelloja. Arvoesineet haettiin Miettisen kotoa.

Korujen määrästä kertoo se, niiden säilyttämiseen tarvittiin viisi tallelokeroa.

Hän itse kertoi esitutkinnassa, että oli löytänyt korut Paakkasen Westendin-asunnosta. Hän kertoi menneensä etsimään koruja sieltä sen jälkeen, kun siskontytär Paanala oli toimittanut luettelon kateissa olevista koruista.

– Mul ei ollu mitään käsitystä, et Kirsti on mikään koruihminen, Miettinen sanoi poliisille.

– Mä menin sitten Westendiin ja kävin läpi hänen makuuhuoneensa laatikot ja kaapit ja löysin kaksi kassillista erinäköisiä koruja, hän kertoi.

PAANALA kertoi poliisille tekemässään tutkintapyynnössä, että oli koko kuolinpesän selvityksen ajan yrittänyt selvittää Paakkasen korujen kohtaloa.

Korujen arvoksi oli perukirjassa arvioitu hieman vajaat 19 000 euroa, mikä oli Paanalan mielestä reilusti alakanttiin. Koruja ei myöskään ollut luetteloitu perukirjaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011634215.html

Vierailija
51/51 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole omia lapsia ja on useita ahneita sisaruksia niin perinnöt eivät tule olemaan ongelma, koska voin kieltäytyä niistä ongelmitta. Sisarukset saavat sitten aikanaan tapella perinnöstäni, mutta tarkoituksena olisi olla jättämättä mitään muuta kuin roskalavalle menevä kodin irtaimisto ja hautajaisrahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi