Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tehkö testamentti! Kirsti Paakkasen oikeuskäsittely todistaa sen.

Vierailija
05.06.2026 |

Törkeetä! Kirsti Paakkanen on omalla työllään tehnyt miljoonansa ja nyt sukulaiset tulevat väkisin vaatimaan rahaa. Kirsti itse haluaa antaa rahat hyväntekeväisyyteen. Missä on kuolevan viimeinen tahto? Miksi sitä ei kunnioiteta??!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012053291.html

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, tämä on törkeetä. Itsekin seurannut ihmeissäni kuinka Kirstin tahtoa ei kunnioiteta. Hävetkää sukulaiset!

Nimenomaan tämä uskottu mies ei ole toteuttanut Kirstin tahtoa. Itse ainakin luin, että vastealan stipendeihin, joita Kirsti halusi tukea, ei ole mennyt penniäkään. 

Vierailija
62/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuolla ihmisellä ollut ketään sydänystävää  jolle olisi tahtonut jättää jotain perintöä? Vähän epäilyttävä sen vuoksikin tuollainen säätiölle tehty testamentti. Luulis että olis muutama pari ystäviäkin ja loput sukuun ja osa hyväntekeväisyyteen..... 

Eihän tämä mikään harvinaisuus ole, että rikas ihminen, jolla ei ole rintaperillisiä, jättää omaisuutensa jollekin järjestölle, perustaa säätiön tai vastaavaa. Paakkanen oli jo iäkäs, ehkä ystävät olivat kuolleet ennen häntä ja täytyy myös muistaa, että huipulla voi olla yksinäistä. Kaikesta päätellen suvun kanssa ei ollut läheiset välit, koska ei välittänyt heille jättää omaisuuttaan.

No juu, mutta tässä säätiö ja Kirstin uskottu mies ei ole toimineet niin kuin Kirsti halusi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 miljoonaa eikä jätä oman siskonsa tyttärelle mitään jonka kummikin mahdollisesti on. Usein suvulla on johonkin saakka hyvät välit. On tuossa vilungin  mahdollisuus... Joku siivu varmasti joutaisi suvullekin. 

Ei kuulu, ovat voineet arvostella Kirstiä elämästään, kiireistään, perheettömyydestään ym. Joku ystävä kertoi aiemmin että Kirsti oli mukava, lämmin ja sydämellinen ihminen joka välitti toisista ihmisistä. Jos sellainen sattuu olemaan vielä rikas, niin kateellisia löytyy kyllä joka nurkalta. Kirsti on itse omilla käsillään tehnyt menestyksensä. Silloin hän ja yksin hän päättää mihin rahat menevät ja miksi. Se omaisuus ei kuulu kateellisille sukulaisille, jotka haluavat vain hyödyn irti.

Omin käsin tosiaan, teki itsestään Marimekko brändin, jotta siitä ne miljoonat, itseasiassa mehän ne on kustannettu törkyhintaisina tuotteina. Marimekon imagoa tuskin edistäisi jos menisi jollekin sukulaiselle, on se lahjakkaiden lapsien säätiö huomattavasti paremman kuuloinen sijoituksena. 

No, kenelle säätiö on antanut lahjoituksia? Kyllä tää pitää perata minne rahat on menneet. 

Vierailija
64/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että testamentin tekeminen on oikotie helvettiin

Jumala omistaa kaiken, et sinä

Ps. 24:1,5

Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.  Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle. Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa? Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.

Joh. 14:6

Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Luuk. 12:13,15

Niin muuan mies kansanjoukosta sanoi hänelle: "Opettaja, sano minun veljelleni, että hän jakaisi kanssani perinnön". Mutta hän vastasi hänelle: "Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi?"  Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi"

Matt. 6:24

Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

Matt. 19:21

Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

Matt. 19:24

Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

Petos

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Testamentin tekeminen on maallisen lain mukaan petos ja sitä se on myös Jumalan silmissä. Jumalan rangaistus on vain paljon kovempi kuin maallisen tuomarin antama.

Jos siis olet tehnyt testamentin, niin peru se. Vielä ei ole myöhäistä.

Äläpä höpäjä armon alla tässä edetään tottakai saa tehdä testamentin mitä ihmettä!?

t: uskovainen

Siunausta päivään kaikille!

Vierailija
65/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä tapaus jossa menehtynyt oli pitkään sairaalassa ja mihinkään ei hiiskuttu tietoa onko missä. Iltapäivälehdet teki juttua että asunnossaan valot päällä... 

Olisko yksi kaveri sentään ollut kun osasi kertoa tuolloin jotain. 

Vierailija
66/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no olihan se aika omituisen näköinen allekirjoitus kun kirsti oli jo huonossa kunnossa. ja miettinen, no en sano mitään, mutta ostaisitko auton miettiseltä...

Jostain kumman syystä koruja ei ollut perunkirjassa. 
Kirsi tuskin säilytti koruja kassissa vaatehuoneessa.

Tämän jälkeen vielä samassa kuussa asiainhoitaja Kari Miettisen vaimo oli yllättäen toimittanut uudelle pesänselvittäjälle merkittävän määrän Paakkasen koruja ja kelloja. Arvoesineet haettiin Miettisen kotoa.

Korujen määrästä kertoo se, niiden säilyttämiseen tarvittiin viisi tallelokeroa.

Hän itse kertoi esitutkinnassa, että oli löytänyt korut Paakkasen Westendin-asunnosta. Hän kertoi menneensä etsimään koruja sieltä sen jälkeen, kun siskontytär Paanala oli toimittanut luettelon kateissa olevista koruista.

– Mul ei ollu mitään käsitystä, et Kirsti on mikään koruihminen, Miettinen sanoi poliisille.

– Mä menin sitten Westendiin ja kävin läpi hänen makuuhuoneensa laatikot ja kaapit ja löysin kaksi kassillista erinäköisiä koruja, hän kertoi.

PAANALA kertoi poliisille tekemässään tutkintapyynnössä, että oli koko kuolinpesän selvityksen ajan yrittänyt selvittää Paakkasen korujen kohtaloa.

Korujen arvoksi oli perukirjassa arvioitu hieman vajaat 19 000 euroa, mikä oli Paanalan mielestä reilusti alakanttiin. Koruja ei myöskään ollut luetteloitu perukirjaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011634215.html

Tuohan on veropetos. Kaikki pitää luetteloida perukirjaan.

Vierailija
67/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan maksaa tämän oikeudenkäynnit kulut? Ei varmaan 100000 euroa riitä.

Vierailija
68/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.  Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle. Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa? Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.

Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Niin muuan mies kansanjoukosta sanoi hänelle: "Opettaja, sano minun veljelleni, että hän jakaisi kanssani perinnön". Mutta hän vastasi hänelle: "Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi?"  Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi"

Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

Petos

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Testamentin tekeminen on maallisen lain mukaan petos ja sitä se on myös Jumalan silmissä. Jumalan rangaistus on vain paljon kovempi kuin maallisen tuomarin antama.

Äläpä höpäjä armon alla tässä edetään tottakai saa tehdä testamentin mitä ihmettä!?

t: uskovainen

Siunausta päivään kaikille!

Aivan mutta markkinoinnissa on myös harjaanjohtamisen keinot vaikka ne on kuluttajalaissa kiellettyjä. Kuitenkin käytännössä kaikki myytävä skeida on myytävä jollain tapaa manipuloimalla. Ehkä tämän vuoksi tuon  perinnön kannalta tulee vähän tarkastella lähemmin. Kyse isosta summasta. 

Vierailija
69/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan perintö menehtyneen omaa tässä kyseisessä asiassa, mutta yleensä sisarusten kautta saatu perintö on omien yhteisten vanhempien perintöä ainakin osin. Siellä voi olla vanhaa kotitaloa  tai siltä kautta saatua perintörahaa, joka on upotettu toiseen kiinteistöön tai osakkeisiin tai vanhempien muuta arvo- omaisuutta. Pidän ihan täysin perusteltuna, että siskonsa on ajanut lakikannetta perinnöstä, jota siskon tytär nyt jatkaa. Jos ei lapsia ole näinhän se etenee, sisaruksille menee perintö. Kaipa nyt menehtyneen oletettu perikunta yleensä päättää mitä asunnolle tehdään tai irtaimelle. Tässä kohtaa mietityttää, oliko sisarukset tekemisissä vai ei. Siltikin irtaimessa voi olla vaikkapa tärkeitä omien vanhempien ja lapsuuden kuvia, kahvilapioita, muistoesineitä..

Joskus ikääntyneet sisarukset ei enää kuntonsakaan puolesta tapaa kovin usein, jos välinmatka pitkä. Yhtäkkiä tuleekin yllätyksenä että sisko tai veli on testamentannut perinnöt kissojen ja koirien kulkutalolle... tai vaikka naapurin Erkille. Herättäähän se kysymyksiä. 

Vierailija
70/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitsekaan tehdä testamenttia, koska minulla on omia lapsia jotka perivät kaiken.

Vierailija
71/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuolla ihmisellä ollut ketään sydänystävää  jolle olisi tahtonut jättää jotain perintöä? Vähän epäilyttävä sen vuoksikin tuollainen säätiölle tehty testamentti. Luulis että olis muutama pari ystäviäkin ja loput sukuun ja osa hyväntekeväisyyteen..... 

Eihän tämä mikään harvinaisuus ole, että rikas ihminen, jolla ei ole rintaperillisiä, jättää omaisuutensa jollekin järjestölle, perustaa säätiön tai vastaavaa. Paakkanen oli jo iäkäs, ehkä ystävät olivat kuolleet ennen häntä ja täytyy myös muistaa, että huipulla voi olla yksinäistä. Kaikesta päätellen suvun kanssa ei ollut läheiset välit, koska ei välittänyt heille jättää omaisuuttaan.

Mistä KAIKESTA niin päättelet? Ei ole kun testamentti. Ei muuta tietoa ulkopuolisilla. Me emme näe missä psyykkisessä ja fyysisessä kunnossa perittävä oli tehdessään ko. testamenttia. 

Vierailija
72/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainatakseni edesmenneen Foodoran mainosta: "Koska minä haluan!" Ei kannata ikinä aliarvioida ihmisten rahanahneutta, oli se oikeutettua tai ei.

Vierailija
73/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta. Isäni sanoi 10 v sitten että antaa käteistä minulle 350000 euroa.  Antoi 3 vuoden aikana isoja summia joita talletin pikkuhiljaa tilileni. Isäni ei halua antaa muille mitään. Antoi kesämökkkinsä minulle ja siitä maksettiin verot. Sitten sain käteistä rahaa kesämökin korjaukseen. Tässä 10 v vuoden aikana olen saanut siltä paljon rahaa. Se tuo ne kirjekuoressa luokseni tai käyn hakemassa.  Sen oma ehdotus oli ettei verottajalle anneta mitään.

Onko sulla sisaruksia? Jos on, ja olette toimineet heidän selän takana, varaudu siihen että välit menee lopullisesti. Satavarmasti.

Mulle tuli sama mieleen jos on ainut lapsi noin voi tehdä mutta ei jos  isällä on muitakin rintaperillisiä. Erään kaverini isä antoi vuorovuosina 2 tytölleen ja kuolleen pojan lapselle ennakkoperintöä sallitun määrän. Minusta ihana kun oli tasapuolinen perillisten kesken. Ei tarvi riidellä.

Vierailija
74/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä KAIKESTA niin päättelet? Ei ole kun testamentti. Ei muuta tietoa ulkopuolisilla. Me emme näe missä psyykkisessä ja fyysisessä kunnossa perittävä oli tehdessään ko. testamenttia. 

Oli kuitenkin lapsuuden kotikin kai testamentissa, minusta se kuuluisi ainakin suvulle.

Vierailija
75/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan maksaa tämän oikeudenkäynnit kulut? Ei varmaan 100000 euroa riitä.

Niin ja asunnot menneet huonoon kuntoon.

Vierailija
76/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ahneet sukulaiset tottakai.

Ei aina, meidän pappa eläessään sanoi huolehtikaa ettei ulkopuolisille mene metsät ja talo, rahaa ei ollut.  Useimmat suvut haluavat huolehtia omaisuuksista. Nykyään omistamme serkkujen kanssa talon, metsät lohkottiin talon tyttärien kesken  tasapuolisesti, Suvussa on kestänyt. Riidaton suku meillä.

77/84 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://stockholmsauktionsverk.com/fi/auktioner/kirsti-paakkanen-collec…

kuka on antanut noihin huutokauppoihin tavarat myyntiin?

Kiinnitin huomiota sellaiseen seikkaan tuossa huutokaupassa osa tavaroista on rikki.

Yhtä kaulakorua tuolla myydään jossa on ketju katkennut, osa koruista huonossa kunnossa.

Vaatteissa tahroja..

ymmärsin tämän päivän oikeudenkäynnistä että siskon tyttö haluaa ainakin Saarijärven talon.

Vierailija
78/84 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petos

Vierailija
79/84 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petos

Sanonko vai enkö sano?

Ei Raamattu kiellä maallisia asioita eikä edes testamentin tekemistä. Oudostipa olet lukemasi vääntänyt.

Se, että Herran on maa ja kaikki mitä siinä on, pitää paikkansa. Jeesus kertoi jopa kertomuksen miehestä jolla oli kaksi poikaa. Toinen pojista pyysi osansa isän omaisuudesta ennen isän kuolemaa (sinänsä pöyristyttävä pyyntö) mutta ei Jeesus sanonut missään kohtaa että tuo omaisuuden jakso tai testamenttaus olisi väärin. Raamattu on täynnä ohjeita miten perintö tulisi jakaa. Maita jaettiin ja meillä on esimerkki tytöistä, joille isän perintö jaettiin kun miespuolista perillistä ei ollut. Kyllä jako perustuu oikeudenmukaisuuteen ja lakiin.

Ja minä puhun sitä, josta tiedän keiltä olen sen oppinut, luotettavilta Jumalan palvelijoilta joiden työ on kantanut hyvää hedelmää. Sinä voi pysyä rauhassa omissa näkemyksissäsi.

Huonostipa Jeesuksen opetukset ovat menneet perille. 

Jumalan lapsi voi periä vain Jumalan valtakunnan ja saatanan lapsi saatanan valtakunnan.

Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".  Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'." Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

Vierailija
80/84 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän sillä asenteella, että ei ole väliä jos mistään ei tule ylimääräistä rahaa. Helpottaahan se jotain isoa hankintaa, jos jostain saa edes muutaman tonnin, mutta en laita elämääni sen varaan. 

No tässä on tuskin kyse mistään muutamasta tonnista, vaan varmasti miljoonaperinnöstä. Tuollainen summa muuttaa jo elämän niin ettei tarvitse enää palkkatöissä käydä. Testamentin yli ei pitäisi silti olla mitään mahdollisuutta kävellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi