HS: Nuoret kertovat millaisista vaatteista tunnistaa keski-ikäisen
Itselläni heräsi lähinnä kysymys, että onko keski-ikäisyydessä toimittajan mielest jotain vikaa? Miksi keski-ikäinen ei saisi näyttää keski-ikäiseltä? Pitäisikö muka juosta joka trendin perässä kuin teinit?
Kommentit (610)
No moittikaa jestas sentään sitten toimittajaa älkääkä noita nuoria, hyvänen aika. Heiltä kysyttiin ja he vastasivat, vieläpä sujuvasanaisesti ja harkiten, ei ympäripyöreästi eivätkä jääneet sormi suussa äheltämään "ööö.. öö.. emmätiiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarikaan ei viitsinyt kertoa, mistä sen keski-ikäisen nyt sitten tunnistaa vaan laittoi vain jotain videoita finninaamaisista paskiaisista länkyttämässä. Super journalismia, Hesari.
Miksi puhut noin rumasti fiksunoloisista ja kivasti käyttäytyneistä nuorista? Minä - keski-ikäinen täti - juuri ajattelin miten sööttejä ja raikkaan näköisiä ovatkaan.
No ei se kyllä heidän syynsä ollut että heiltä kysyttiin aivottomia.
Onko osalla jotain ongelmia hyväksyä keski-ikäisyytensä kun niin pahoittivat mielensä/puolustuskannalla ovat?
Itsekö ette saisi sanaa suustanne/ette osaisi vastata kysymykseen mistä erottaa nuorison pukeutumisen? Epäilen että silloin juttua kyllä tulisi eikä aina niin kovin kohteliain ilmaisuin.
Vierailija kirjoitti:
Lihavalla kuristavan näköinen raitapaita ja aikaa sitten muodista menneet pillifarkut.
Tässä ,jos yleensä missään ei kiinnosta mikä on muodissa.Aina olen pukeutunut niin ,että on kiva olla.En kadehdi heitä jotka varpaat sumpussa hymyilevät liian pienissä kengissä ja välillä aivan naurettavissa vaatteissa.
Olen 45v ja pukeudun edelleen samalla tavalla kuin 2kymppisenä. Tiukat vaatteet pääasiassa, aina tiukat legginssit, toppeja, hupparit ja kevyet lenkkarit. Lyhyitä hameita ja tiukkoja paitoja. Oon hoikka. Kuulemma en ole muuttunut kakskymppisestä, oma tytär samanikäinen ja pidetään toistemme vaatteita :D
Mä en omista farkkuja, en pukeudu kukkamekkoihin. Leveät lahkeet olisi muotia, näytä niillä ihan purjehduslupaa vailla olevalta. Joten pukeudun omaan tyyliini, joka on aina ollut klassinen, pelkistetty ja mielestäni aika ajaton. Muut pukeutukoon, miten haluavat, mukava katsella erilaisia tyylejä
N49
Vierailija kirjoitti:
No moittikaa jestas sentään sitten toimittajaa älkääkä noita nuoria, hyvänen aika. Heiltä kysyttiin ja he vastasivat, vieläpä sujuvasanaisesti ja harkiten, ei ympäripyöreästi eivätkä jääneet sormi suussa äheltämään "ööö.. öö.. emmätiiä".
En ole moittinut heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että esim.kesämekko on keski-ikäisen näköiseksi tekevä🤔
Kyllä se on.
Riippuu varmaan mekosta, niitä kun on moneen lähtöön.
Vaatteet joita eivät kehtaa itse käyttää ovat nuorten mielestä vanhoille.
Ei se ikää katso.Toiset osaa pukeutua ja toiset ei, toisille pukeutuminen on tärkeää, toisille ei.
Mun mielestä oli hassua, että mekot, klassikkovaate, oli heidän mielestään keski-ikäisen vaate. Eikö nuoret käytä kesällä mekkoja? Itse rakastan mekkoja, ja kyllä, olen keski-ikäinen😂
Vierailija kirjoitti:
Vai ovat nuoret niitä tyylikkäitä, joista pitäisi ottaa pukeutumismallia? 😆
3 numeroa liian iso huppari ja pieruverkkarit. Tyylikästä
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oli hassua, että mekot, klassikkovaate, oli heidän mielestään keski-ikäisen vaate. Eikö nuoret käytä kesällä mekkoja? Itse rakastan mekkoja, ja kyllä, olen keski-ikäinen😂
Harvemmin niitä kyllä nuorilla näkee. Ja jos av:n perusteella päättelisi, mikä on muotia, kannattaa aina toimia päin vastoin kuin palstamielipide, ja mekot ovat olleet täällä pitkän aikaa ainoa yleisesti hyväksytty vaate.
Käytän kyllä itse usein mekkoa, mutta olenkin pian 60 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret puhuivat jutussa keski-ikäisistä kohteliaasti, toisin kuin keski-ikäiset täällä nuorista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään niitä kyselyitä jos jonkinlaisita jonninjoutavista asioista, miten tämä nyt niin kolahti osaan ihmisistä? Nuoret eivät arvostelleet, eivät neuvoneet, eivät nauraneet keski-ikäisille.. ihan hyvän mielen juttu oli, siistejä hyvin käyttäytyviä, selkeästi puhuvia nuoria, minulle ainakin tuli ihan iloinen mieli noista nuorista, uutiset täynnä muita terrorisoivia lapsilaumoja yms niin hienoa nähdä että ne lienevät edelleen poikkeus joka nostetaan esille, suurin osa nuorista on edelleen normaaleja, asiallisia ja fiksuja.
Se vaan kun moni ei edes käsitä miten pukeutuminen voi olla keski-ikäistä. Miksei se nykyään voi olla ja ole vaikka minkä ikäistä ja minkä tyylistä? Siis mikään ei estä keskiäkäistä pukeutumasta nuoremmin tai vanhemmin kuin ikänsä ja tätä näkeekin. Ja sitten on aika iättömiä vaatteita iso läjä.
Omituinen kysymys. Tylsä. Koska lähtee valheellisesta väitteestä niinkuin keski-ikäiset käyttäisivät samanlaisia vaatteita. No eivät kyllä käytä!
No siis juttuhan on tehty teinien näkökulmasta, ja teinien käsitys muodista on aina ollut äärettömän sopulimaista. Esimerkiksi jotkut tietyt housut ovat "nuorten housut", jotka löytyvät 95%:lta nuorista. Tuossa iässä kai ajattelee, että kaikki ikäluokat noudattavat oman viiteryhmänsä muotia yhtä kaavamaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko osalla jotain ongelmia hyväksyä keski-ikäisyytensä kun niin pahoittivat mielensä/puolustuskannalla ovat?
Itsekö ette saisi sanaa suustanne/ette osaisi vastata kysymykseen mistä erottaa nuorison pukeutumisen? Epäilen että silloin juttua kyllä tulisi eikä aina niin kovin kohteliain ilmaisuin.
"Onko osalla jotain ongelmia hyväksyä keski-ikäisyytensä"
Tämä tulee ehkä sinulle yllätyksenä, mutta valtaosa ihmisistä ei tykkää siitä, että tulee vanhaksi, eikä kaipaa siitä jatkuvia muistutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en omista farkkuja, en pukeudu kukkamekkoihin. Leveät lahkeet olisi muotia, näytä niillä ihan purjehduslupaa vailla olevalta. Joten pukeudun omaan tyyliini, joka on aina ollut klassinen, pelkistetty ja mielestäni aika ajaton. Muut pukeutukoon, miten haluavat, mukava katsella erilaisia tyylejä
N49
Kasvot paljastaa iän.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v ja pukeudun edelleen samalla tavalla kuin 2kymppisenä. Tiukat vaatteet pääasiassa, aina tiukat legginssit, toppeja, hupparit ja kevyet lenkkarit. Lyhyitä hameita ja tiukkoja paitoja. Oon hoikka. Kuulemma en ole muuttunut kakskymppisestä, oma tytär samanikäinen ja pidetään toistemme vaatteita :D
Sori meni äsken väärälle kommentti; siis kasvot paljastaa iän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret puhuivat jutussa keski-ikäisistä kohteliaasti, toisin kuin keski-ikäiset täällä nuorista
En ole keski-ikäinen. Eikä mekko ole keski-ikäisen vaate. Niitä käyttää kaikenikäiset.
Näin tuon videon juuri kun olin lähdössä Helsinkiin. Olin varannut päälleni tiukan punaisen kukkamekon (ei Marimekko) lyhyellä helmalla ja valkoiset converset. Meinasin ensin jättää mekon pois uutisen luettuani. Olen mitoiltani 90-60-90 eli kokoa Marilyn Monroe, harrastan fitness urheilua ja minulla on pitkät hiukset. Ette usko kuinka monta miestä (suomalaista) katsoi minua kahden päivän ajan kun kuljin Helsingin katuja. T. N49 v.
Sama. Tulin oikeasti surulliseksi tuosta, miten paljon tuo desigual-laukun omistaja vaikutti pitävän laukustaan, jota ei nyt sitten koe voivansa käyttää. Toivoisin, ettei olisi noin, mutta ymmärrän, että nämä asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia. Käytä mitä haluat äläkä välitä muista -asenne toimii itse asiassa tosi hyvin juuri marginaalimuodin kanssa, mutta noissa tilanteissa on jo vähän haastavampaa.
Itse yrittäisin ehkä kuitenkin käyttää tuota laukkua, mutta yhdistämällä sen muuten selkeästi nuorekkaaseen vaatetukseen, jotta kokonaisuuteen tulisi ikäkoodillinen häiriö. Silloin siitä ei ehkä tulisikaan enää eläkeläisvaikutelmaa. Joskus näitä tyyliasioita voi hakkeroida näin. Oma tyyli, mikä se ikinä onkaan, on ihana ja arvokas asia ja olisi kiva, jos ihmiset saisivat toteuttaa itseään.