Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Nuoret kertovat millaisista vaatteista tunnistaa keski-ikäisen

Vierailija
03.06.2026 |

Itselläni heräsi lähinnä kysymys, että onko keski-ikäisyydessä toimittajan mielest jotain vikaa? Miksi keski-ikäinen ei saisi näyttää keski-ikäiseltä? Pitäisikö muka juosta joka trendin perässä kuin teinit? 

https://m.youtube.com/shorts/R7_H7D1Wc4Y

Kommentit (609)

Vierailija
301/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Keski-ikäisen tunnistaa niin kävelytyylistä kuin kaikesta. Vaikka itse ajattelisi näyttävänsä nuoremmalta niin kyllä iän huomaa jo kasvonpiirteistä. Itse ole 60 v nainen. Iän näkee vaikka ihminen kuinka hoitanut itseään. 

Vierailija
302/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan nuorilla on enemmän varaa vaatteisiin kuin keski-ikäisillä. Siksi keski-ikäisen tunnistaa vanhentuneesta tyylistä. 

Olen tässä katsellut, että moni nuori näyttää 90-luvulta karanneelta. Eikö nimenomaan se ole vanhentunut tyyli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, tänään mietin ostaisinko elämäni ekan kukkamekon. Ikää.yli 60 vuotta. Tähän ketjuun eksyttyäni en taida sittenkään :-D. Luultavasti tuntisin muutenkin oloni oudoksi se päälläni. Tyylini on asiallinen, minimalistinen.

Vierailija
304/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan nuorilla on enemmän varaa vaatteisiin kuin keski-ikäisillä. Siksi keski-ikäisen tunnistaa vanhentuneesta tyylistä. 

Olen tässä katsellut, että moni nuori näyttää 90-luvulta karanneelta. Eikö nimenomaan se ole vanhentunut tyyli?

Ehkä ei heille, joilla se on ensimmäistä kertaa päällä. Trumpettilahkeet lepattavat taas nuorilla, vain nimi on vaihtunut flareksi.

Vierailija
305/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko osalla jotain ongelmia hyväksyä keski-ikäisyytensä kun niin pahoittivat mielensä/puolustuskannalla ovat? 

Itsekö ette saisi sanaa suustanne/ette osaisi vastata kysymykseen mistä erottaa nuorison pukeutumisen? Epäilen että silloin juttua kyllä tulisi eikä aina niin kovin kohteliain ilmaisuin.

"Onko osalla jotain ongelmia hyväksyä keski-ikäisyytensä"

Tämä tulee ehkä sinulle yllätyksenä, mutta valtaosa ihmisistä ei tykkää siitä, että tulee vanhaksi, eikä kaipaa siitä jatkuvia muistutuksia.

Anteeksi nyt vaan, mutta keski-ikäinen ei ole vielä vanha ja toisaalta kukaan ei pysy teini-ikäisenä loputtomiin. Minä olen keski-ikäinen, eikä minulla ole minkäänlaisia ongelmia hyväksyä sitä. Minusta sellainen ihminen on lähinnä säälittävä, josta näkee että ikää jo on, mutta silti yhä pukeutuu ja laittautuu kuin joku teini.

Vierailija
306/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tarvitse mennä kuin Tukholmaan, niin näkee ajattoman tyylikkäästi pukeutuneita nuoria."

10 vuoden päästä katsomme valokuvia nykyajasta tajuten, että aika ajoi niidenkin "ajattomien" vaatteiden ohi. 

Vierailija
307/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina on tuntunut siltä että jostain syystä keski-ikäiset naiset on sellainen kohderyhmä, jota mielellään kritisoidaan. Ei haittaa! Keski-ikäiset eivät välitä, meillä on muutakin tekemistä kuin miettiä mikä on teidän fiilis meidän asioista, oli kyse pukeutumisesta, tukkatyyleistä tai vaikkapa elopainosta 😅

Vierailija
308/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mitä nuoriso vaatteistani miettii.

Vierailija
309/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään kuluu, miten joku pukeutuu. Lontoossa tai Hampurissa kukaan ei edes vilkaise, vaikka olisi säkki päällä. Aikuistukaaa ja antakaa rauha muille ihmisille.

Vierailija
310/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hupparimekkotäti. Minulle on ihan sama näytänkö vanhalle vai nuorelle, vanhemmasta näöstä ainakin hyötyä ettei kukaan katsele mutta joku voi kuunnella.

N43

Vierailija
311/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisen miehen tunnistaa farmariasusta, converse-tennareista ja tyköistuvasta paidasta.

Converse.. onko säälittävämpää ?

Mikä niissä on säälittävää?

säälijät on surkeita ihmisii

Vierailija
312/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisolla nykyään karsea muoti:

sirkushousut (trumpetti) ja joku karsean näköinen 70s look mutta laaduttomasti tehty uustuotanto keinonahkatakki. Nike air jordanit jokatoisella. Hirveän näköistä. 

Homman kruunaa parsakaali-pottatukka pojilla 😂

Vierailija
313/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten hymähdin tuolle lopun ”sama outfit koko päivän, että voi lähteä töiden jälkeen vaikka kavereiden kaa”. Ihana tytsi, mutta minä lähen töitten jälkeen maksimissaan ruokakaupan kautta kotiin. :’) Kiva hyvänmielen uutisjuttu!

N42

Vierailija
314/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osasivatpa nuoret hyvin ja asiallisesti kuvata meidän keski-ikäisten pukeutumista. Sopii minuun ainakin täydellisesti. Marimekon a-linjainen kukkamekko, pellavahousut ja käytännöllinen kokonaisuus.

Tosin skinny-farkkuja en ole koskaan käyttänyt.

Vierailija
315/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en omista farkkuja, en pukeudu kukkamekkoihin. Leveät lahkeet olisi muotia, näytä niillä ihan purjehduslupaa vailla olevalta. Joten pukeudun omaan tyyliini, joka on aina ollut klassinen, pelkistetty ja mielestäni aika ajaton. Muut pukeutukoon, miten haluavat, mukava katsella erilaisia tyylejä

N49

Kasvot paljastaa iän.

Mitä sitten? Ei mun tartte näyttää nuoremmalta kuin olen, viihdyn tosi hyvin nahkoissani tän ikäisenä ja olen ihan kivan näköinen

N49

Vierailija
316/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin mut tunnistaa keski-ikäiseksi ilman vaatteita kuin vaatteet päällä ;D

Vierailija
317/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä loukkaantumista ketju täynnä. Nuoret vastaavat ihan asiallisesti heille esitettyyn kysymykseen, eivätkä edes mitenkään ivaa näitä vaatteita joita pitävät tyypillisinä keski-ikäisten vaatteina. Nolompaa se on keski-ikäisen yrittää väen väkisin näyttää teiniltä kuin ikäiseltään ja nämä nuoret varmasti samaa mieltä.

Miten keski-ikäinen yrittää näyttää teini-ikäiseltä?

Vierailija
318/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ikään katsomatta kaikenlaisten tuotemerkkien näkyvänä mainospaaluna toimiminen (olivatpa kalliita tai halpoja) on säälittävää. Ostakaa vaatteita, missä tuotemerkit ja logot eivät näy ja leikatkaa/ratkokaa kaikki tuotelaput pois. 

Tämä! Ja tunnistettavat kuosit kuten Unikko ja Burberryn ruudut tai LV muovikassit! 

En ikinä suostu maksamaan siitä että mainostan tuotetta!

Jos ostan ns merkkivaatteen logo ei saa näkyä eikä kuosista tunnista (minulla on mm Buberryn yksivärinen juhlahame). Lisäksi hinnan täytyy olla -70% tai vähintään -50%. 

Ihan sen takiako, että te ette niitä halua käyttää? Juuei kiitos, käytän logolla ja ilman. You do you! En aio ratkoa! 

Vierailija
319/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä oli hyvä juttu,en ymmärrä jos joku pahastui.Haastateltu fiksuja nuoria ihmisiä,jotka ilmi selvästi tarkkailevat ympäristöä.Nim: Reppu ja mukavat kengät

Vierailija
320/608 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onpa täällä ihmiset herkillä. Olen kohderyhmää eli keski-ikäinen ja minusta on vaan virkistävää kuulla miten "ulkopuoliset" meidät näkee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän