Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ongelma ettei löydä vaatteita koska ne ovat rumia tai ouidonmallisia?

Vierailija
30.05.2026 |

Olen alkanut harkita että alan tehdä omat vaatteeni kohta!!

Kommentit (191)

Vierailija
81/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on outoa, että naisille tehdään lantiosta pötkylöitä housuja ja takkejakan ei saa kiinni jos on vähänkään leveämpi vyötärö?? Olen siis itse päärynä/x-mallia, ja vyötärö tosiaan on, sekä lantio ja näiden suhde ei mene mihinkään vaatteeseen nykyään.  Pukeudun kesät talvet erilaisiin mekkoihin..

Mulla taas kaikki housut pussittaa etuosasta. En tiedä mikä mun vartalossa on vikana.

Ryhti? Onko alaselän notko kadonnut? 

Vierailija
82/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti minun kohdallani on niin päin, että olen itse ruma ja oudon mallinen. 

Sama, mutta asiaa kyllä hankaloittaa vielä se, että vaatteet on tehty ihmisille, jotka ovat pitkiä, hoikkia ja tavara oikeissa kohdissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelma on se, että olen perseetön ja haluaisin farkut, jotka ovat kapealahkeiset. Kapealahkeisia ei juuri ole, kun leveät ovat muotia. Kun löytyy kapeat vyötäröltä sopivat farkut, peffassa on paljon tyhjää. Näyttää naurettavalta.

Mekot myös ovat ruman mallisia. Suurin osa saa näyttämään tuplasti isommalta kuin onkaan mallinsa ja huonosti laskeutuvan materiaalin vuoksi. 

Mun lemppari, punainen väri, loistaa poissaolollaan. 

Testaapa Calvin Kleinin farkkuja seuraavaksi!

https://www.boozt.com/fi/fi/calvin-klein-jeans/mid-rise-skinny_32309282…

Myös Ralph Lauren valmistaa kapea farkkua, zalandolta voi tilata. Ovat myös laadukkaita.

Vierailija
84/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on jo vuosia ollut noita laatikkomallisia paitoja. Käytän mieluummin 15v vanhoja vaatteita. Kyllähän ne alkaa olla vähän nuhjuisia, mutta en viitsi esitellä napaani, vaikka hoikka olenkin.

Vierailija
85/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten on kaikkien mahduttava c-mitoitukseen, halusitte tai ette. Kaukana on ne ajat jolloin mitoituksia oli muitakin.

Vierailija
86/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää lähinnä värien puute ja ruman malliset vaatteet. Mustaa, mustaa, harmaata, ruskeaa, tummansinistä, beigeä, mustaa, mustaa, hei yhdet valkoiset housut! (Koko myyty loppuun), mustaa, mustaa, ihana keltainen pusero (loppuunmyyty!), mustaa, ruskeaa. Tätähän tämä on ja naurettava muoti että puserot yltää navan yläpuolelle ja housut navan alapuolelle.  Mihin piilotetaan vatsamakkara? 

Sitten kun selaat ulkomaisia verkkokauppoja, valikoimasta ei osaa päättää mitä ostaisi kun on niin monta ihanaa vaatetta. Kysyn ihan oikeutetusti: keitä Suomessa palkataan ja millä perusteella sisäänostajiksi? Ja jos joskus joku ostaa jotain kaunista niin sitä tulee 1 kpl per koko eikä enempää saa mistään vaikka maksaisi tuplahinnan. 

Tätähän tekee myös Ratia. Kerran oli yksi nätti tunika joka loppui parissa viikossa, kysyin tuleeko lisää, sanottiin että ensi keväänä. Siitä on nyt kymmenen vuotta eikä ole tullut. Sitten on kuoseja joista tehdään sekä päivävaatteita että yövaatteita, niin tuntuu kuin kulkisi kaupungissa yövaatteissa. Miksi? Pitäisi ehdottomasti olla erilliset kuosit.

Sama myös Finlaysonin tekstiileissä. Yksi tai kaksi iloisen väristä kuosia tulee kerran vuodessa pieni erä joka myydään loppuun hetkessä. Lisää ei tule vaikka kuinka pyydetään. Mutta mustia ja muita synkkiä värejä on joka vuosi uusia ja vanhoja kuoseja. Sitten itketään somessa kun ihmiset eivät osta. Miksiköhän? Ihmiset haluaa värejä!!!

Käy Nansolla tai Alpalla, heillä on paljon värejä.

Vierailija
87/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Lyhyet laatikonmalliset paidat ja siihen "pyjamanhousut" - ei kiitos näin keski-ikäisenä! Kävin uudistamassa vaatekaappiani äskettäin tyköistuvilla ja kauniin värisillä kesäpaidoilla, housujakin löytyi. Ei siis Suomesta vaan ulkomailta. Suomessa ei ole liikkeitä, jotka myyvät kauniita vaatteita. Kenelle näitä laatikkovaatteita oikein tehdään? Osa näyttää siltä, että ovat hankittu jostain naisvangeille vaatteita tekevästä tehtaasta!

Tasa-arvoistaa kuluttajia, kun näyttävät rumilta niin hoikan, normaalipainoisen kuin pullukankin päällä. Nuo laatikkovaatteet ovat myös kustannustehokkaita, kun ei tarvita mitään muoto-ompeluita tms.

Pitäisi opetella itse tekemään vaatteita.

Laatikkomallisten vaatteiden rinnalla kulkee jäykästä kankaasta valmistetut a-linjaiset mekot/tunikat/paidat ja takit.  Tönkkönä sojottavat niin että lähes jokainen näyttää raskaan olevalta. Tai sitten sellaisia juhlamekkoja joissa spagettiolkaimet ja ovat kuin entisvanhaisia yöpukuja. Jos jostain löytää jonkun kivan mekon jossa hieno leikkaus istuvuus korostaa kauniisti vartaloa niin ne kaikki ovat hihattomia, eivät kaikki sellaisia halua,  olisipa niissä malleja joissa hihat hieman yli kyynärpään. Tai jos löuytyy jokin kaunis mekko niin se on lähes aina jotain sellaista materiaalia ettei sitä kesäisin voi pitää., jotain keinosilkkiä tms

Ostin keväällä Zalandolta Anna Field-merkkisen mekon, joka on kivan mallinen (tyköistuva, muttei nakinkuori)  pituus noin polveen ja 3/4 hihat (ne ovat mulle pakolliset, koska hirveät atooppiset ihottumalaikut kyynärtaipeissa). Materiaalilla se nyt ei juhli, ihan perus polyesteritriä. 

Eli kyllä fiksunkin mallisia vaatteita on, muttei kivijalkaliikkeissä eikä millään yhden ihmisen nyrkkipajoilla jotka tekevät juurikin niitä Vilijonkka-mekkoja, mallia teltta. En viitsi enää käydä kivijalkakaupoissa ollenkaan, kun tarjonta on niin surkeaa. 

Vierailija
88/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää lähinnä värien puute ja ruman malliset vaatteet. Mustaa, mustaa, harmaata, ruskeaa, tummansinistä, beigeä, mustaa, mustaa, hei yhdet valkoiset housut! (Koko myyty loppuun), mustaa, mustaa, ihana keltainen pusero (loppuunmyyty!), mustaa, ruskeaa. Tätähän tämä on ja naurettava muoti että puserot yltää navan yläpuolelle ja housut navan alapuolelle.  Mihin piilotetaan vatsamakkara? 

Sitten kun selaat ulkomaisia verkkokauppoja, valikoimasta ei osaa päättää mitä ostaisi kun on niin monta ihanaa vaatetta. Kysyn ihan oikeutetusti: keitä Suomessa palkataan ja millä perusteella sisäänostajiksi? Ja jos joskus joku ostaa jotain kaunista niin sitä tulee 1 kpl per koko eikä enempää saa mistään vaikka maksaisi tuplahinnan. 

Tätähän tekee myös Ratia. Kerran oli yksi nätti tunika joka loppui parissa viikossa, kysyin tuleeko lisää, sanottiin että ensi keväänä. Siitä on nyt kymmenen vuotta eikä ole tullut. Sitten on kuoseja joista tehdään sekä päivävaatteita että yövaatteita, niin tuntuu kuin kulkisi kaupungissa yövaatteissa. Miksi? Pitäisi ehdottomasti olla erilliset kuosit.

Sama myös Finlaysonin tekstiileissä. Yksi tai kaksi iloisen väristä kuosia tulee kerran vuodessa pieni erä joka myydään loppuun hetkessä. Lisää ei tule vaikka kuinka pyydetään. Mutta mustia ja muita synkkiä värejä on joka vuosi uusia ja vanhoja kuoseja. Sitten itketään somessa kun ihmiset eivät osta. Miksiköhän? Ihmiset haluaa värejä!!!

Tilasin uudet pussilakanat. Kuvassa ihanan hempeä kuosi, kesäinen. Näyttivät oikein kivoilta. Paketin avattua paljastui, että värit olikin 'likaisen nuhjuisia'. Ihan kuin vaalea kangas olisi pesty tummassa pyykissä. Sama, kun tilasin uusia kylpypyyhkeitä loppuun käytettyjen tilalle. Olisin halunnut turkoosia, vaaleansinistä tms, mutta kaikki oli sellaista likaista murrettua vihertävää, tummaa harmaata ja harmaanruskeaa. Katselin myös jossain näitä harmaanruskeita siivous ja keittiövälineitä. Kyllä odotan, että tämä likaisten sävyjen aikakausi menee ohi, ja palataan taas puhtaisiin sävyihin. 

Vierailija
89/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin uudet pussilakanat. Kuvassa ihanan hempeä kuosi, kesäinen. Näyttivät oikein kivoilta. Paketin avattua paljastui, että värit olikin 'likaisen nuhjuisia'. Ihan kuin vaalea kangas olisi pesty tummassa pyykissä. Sama, kun tilasin uusia kylpypyyhkeitä loppuun käytettyjen tilalle. Olisin halunnut turkoosia, vaaleansinistä tms, mutta kaikki oli sellaista likaista murrettua vihertävää, tummaa harmaata ja harmaanruskeaa. Katselin myös jossain näitä harmaanruskeita siivous ja keittiövälineitä. Kyllä odotan, että tämä likaisten sävyjen aikakausi menee ohi, ja palataan taas puhtaisiin sävyihin. 

Osaksi nuhjuisiin väreihin saattaa olla syynä kierrätysmateriaalit. Myyntikuvat tietysti muokataan kirkkaammiksi jolloin sävyt näyttävät puhtaammilta. Olen törmännyt samaan ongelmaan monta kertaa kankaissa ja muissa tekstiileissä. Rasittavaa.

Vierailija
90/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Nansolla kuosit ja värit kamalia. Miksi? Ostaisin cittarista ja Prismasta vaatteita, mutta valikoima on säälittäviä lumppuja. Ei vaan ymmärrä, mikseivät panosta naisten vaatteisiin?

Vierailija
91/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymuoto ei toimi mulle. Onneksi on vanhoja vaatteita jotka istuvat hyvin. Odottelen että tämä leveä muoti katoaa ja joku muu kauniimpi tulee tilalle.

Vierailija
92/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on tätä tällaista mallia tosi paljon tarjolla. Outoa on että sitä ei näy kuitenkaan kukaan käyttävän. Mihin nämä paidat heitetään kun kukaan ei osta vaikka kuinka tyrkytetään:

https://www.zalando.fi/we-fashion-we-fashion-paitapusero-olive-green-wf…

Niin on. Lyhyt ja leveä, boxy.

En voi käyttää kuin korkeavyötäröisten housujen kanssa, ja niitä ei sitten olekaan niin paljon tarjolla. En halua että mahanröllykkä vilahtaa missään olosuhteissa!

Kauheinta on kun urheilutopit ja -t-paidatkin on nyt näitä lyhyeksi pätkittyjä. Juuei. Jumppaan sitten vanhalla t-paidalla.

Vierailija
93/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Nansolla kuosit ja värit kamalia. Miksi? Ostaisin cittarista ja Prismasta vaatteita, mutta valikoima on säälittäviä lumppuja. Ei vaan ymmärrä, mikseivät panosta naisten vaatteisiin?

Nansolla on laadukasta pellavaa ja kivoja värejä.  Suomessa kuosit on kaikilla suomimerkeillä kummallisia, ei niitä tarvitse ostaa. Markettivaattet on niin halvalla valmistettu ja myös myyntihinta on hyvin halpa, ei niistä voi pajoa vaatia.

Vierailija
94/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten on kaikkien mahduttava c-mitoitukseen, halusitte tai ette. Kaukana on ne ajat jolloin mitoituksia oli muitakin.

Nykyäänhän sitä vasta onkin vaikka minkä kokoisille suunnattuja vaatteita, on petite- ja tall-mallistoja ja hirveästi eri kokoja. Älkää selatko pelkästään suomalaisia kauppoja, kun vähän googlailee niin löytää paljon miellyttävimpiäkin vaihtoehtoja.

Vierailija
95/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kun olin ylipainoinen, niin vaatteet eivät istuneet ja oli tuskaa kokeilla ja katsella sovituskopin peilistä, mut nykyään normipainossa on helppo ostaa vaatteita.

Toi on just paha, kun laihtuu. Tulee shopattua paljon vaatteita, kun kaikki näyttää niin hyviltä.

Vierailija
96/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä löydän nykyään kaupoista vaikka miten paljon hienoja vaatteita ja ne istuvat melkein kaikki päälleni hyvin nyt, kun olen pudottanut ylimääräiset kilot pois ja olen myös kiinteyttänyt vartaloani kuntosalilla. Olen onnellinen, koska minun ei tarvise enää hankkia kesäksi vartalon muodot peittäviä telttamekkoja. Jos aloitat jo maanantaina maltillisen kilojen pudottamisen (2 kg/kuukausi), niin olet elokuun loppuun mennessä 6 kg hoikempi ja saat pienentää vaatekokoasi ja jos jatkat painonpudotusta vielä tästä, niin joulukuun loppuun mennessä painat 14 kg vähemmän kuin nyt ja se on jo melkoinen saavutus ja sitä eivät voi muutkaan olla huomaamatta.

Ei se vaateongelmaan auta, jos kauppojen vaatteet ovat leveitä laatikoita. Päin vastoin ne vaikuttavat suunnitellun mahtumaan lihaville. 

Harva lihava haluaa pukeutua napapaitaan. Toki poikkeuksiakin on.

Vierailija
97/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja on luonut jokaisen ihmisen omalla tavalla ihanasti. 

Vierailija
98/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on outoa, että naisille tehdään lantiosta pötkylöitä housuja ja takkejakan ei saa kiinni jos on vähänkään leveämpi vyötärö?? Olen siis itse päärynä/x-mallia, ja vyötärö tosiaan on, sekä lantio ja näiden suhde ei mene mihinkään vaatteeseen nykyään.  Pukeudun kesät talvet erilaisiin mekkoihin..

Mulla taas kaikki housut pussittaa etuosasta. En tiedä mikä mun vartalossa on vikana.

Ryhti? Onko alaselän notko kadonnut? 

Ryhti on hyvä, alaselässä on fyssarin mielestä vähän liiankin suuri notko. Kaipa mulla on vaan liian kapea lantio ja suora alavatsa.

Vierailija
99/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nansolla on laadukasta pellavaa ja kivoja värejä.  Suomessa kuosit on kaikilla suomimerkeillä kummallisia, ei niitä tarvitse ostaa. Markettivaattet on niin halvalla valmistettu ja myös myyntihinta on hyvin halpa, ei niistä voi pajoa vaatia.

En nyt niin kehuisi Nanson värivalikoimaa. Olen kevät, enkä löydä sieltä koskaan mitään minulle sopivaa väriä. Yhden kerran oli vaalean persikan värisiä t-paitoja mutta ne loppuivat heti eikä sittemmin ole sitäkään väriä tullut uudelleen.

Vierailija
100/191 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt niin kehuisi Nanson värivalikoimaa. Olen kevät, enkä löydä sieltä koskaan mitään minulle sopivaa väriä. Yhden kerran oli vaalean persikan värisiä t-paitoja mutta ne loppuivat heti eikä sittemmin ole sitäkään väriä tullut uudelleen.

Kokeile mustaa väriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän