Onko muilla ongelma ettei löydä vaatteita koska ne ovat rumia tai ouidonmallisia?
Olen alkanut harkita että alan tehdä omat vaatteeni kohta!!
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Tuohon vielä se, että miltei ne kaikki oikeasti kivannäköiset kuosit, värit ja mallit on sellaisia "online only"-vaatteita eli näitä ei voikaan mennä ostamaan kyseisen firman liikkeestä jolloin olisi helppoa kokeilla toistakin kokoa jos se oma ei olekaan mieluinen tai istu plus voisi ostaa samalla kertaa mätsäävän ylä/alaosan kun kaikki vaihtoehdot olisi siinä kerralla nähtävissä. Moni vaatehan näyttää livenä aivan erilaiselta mitä verkkokaupan kuvassa.
Jostain syystä tämä ei kauppiaille sovi vaan on tällaista joutavaa spedeilyä tuotteiden kanssa. Itse en enää verkkokaupoista tilaa mitään koska liki aina olisi pitänyt ottaa kokoa pienempi tai isompi ja sitten olisi kauhea palautusrumba jos tilaisi kaikki koot. Aivan älytöntä että nettikaupat vielä kehtaa marmattaa kuinka epäekologista on palauttaa ja tilata useampaa kokoa jne. Pistäisivät vaatteensa kivijalkamyymälöihin myyntiin niin ongelma poistuisi. Samalla saataisiin lisää työpaikkojakin.
Mä myös koen helpommaksi käydä sovittamassa vaatteita paikan päällä kuin tilailla ja arvailla mikä koko tällä kerralla on sopiva. Varsinkin kenkien kanssa verkko-ostokset on ihan hanurista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustaa?
Yksi väri kelpaa kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustaa?
Älä kangistu kaavoihin, kokeile erilaisia asioita. Musta sopii monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustaa?
Musta on hyvä ja tyylikäs väri, yleensä sopii kaikille ja on yhdisteltävissä kaikkien muiden värien kanssa. Suosittelen vahvasti, musta pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten on kaikkien mahduttava c-mitoitukseen, halusitte tai ette. Kaukana on ne ajat jolloin mitoituksia oli muitakin.
Onhan näitä "isojen tyttöjen" liikkeitä, nutta... Ihan kauheita telttoja suyrin osa. Ns ustuvammat vaatteet tehdään ajatuksella, että lihava nainen = isot tissit, laaja hanuri, tukkireidet mutta erottuva vyötärö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustaa?
Musta on hyvä ja tyylikäs väri, yleensä sopii kaikille ja on yhdisteltävissä kaikkien muiden värien kanssa. Suosittelen vahvasti, musta pelastaa.
Ei sovi mulle. Eikä muutenkaan suurimmalle osalle suomalaisista. Ei mulle sovi vitivalkoinenkaan. Molemmat on tyylikkäitä värejä mutta mitä se hyödyttää jos vaatteet on tyylikkäät mutta itse näyttää niissä ihan sairaalle?
Paitsi tietysti, että täältä ei saa enää tyylikkäitä vaatteita minkään värisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustaa?
Ei sovi mulle. Eikä muutenkaan suurimmalle osalle suomalaisista. Ei mulle sovi vitivalkoinenkaan. Molemmat on tyylikkäitä värejä mutta mitä se hyödyttää jos vaatteet on tyylikkäät mutta itse näyttää niissä ihan sairaalle?
Paitsi tietysti, että täältä ei saa enää tyylikkäitä vaatteita minkään värisenä.
Olen katsonut että mustaa näkyy paljon ja se sopii monelle.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon vielä se, että miltei ne kaikki oikeasti kivannäköiset kuosit, värit ja mallit on sellaisia "online only"-vaatteita eli näitä ei voikaan mennä ostamaan kyseisen firman liikkeestä jolloin olisi helppoa kokeilla toistakin kokoa jos se oma ei olekaan mieluinen tai istu plus voisi ostaa samalla kertaa mätsäävän ylä/alaosan kun kaikki vaihtoehdot olisi siinä kerralla nähtävissä. Moni vaatehan näyttää livenä aivan erilaiselta mitä verkkokaupan kuvassa.
Jostain syystä tämä ei kauppiaille sovi vaan on tällaista joutavaa spedeilyä tuotteiden kanssa. Itse en enää verkkokaupoista tilaa mitään koska liki aina olisi pitänyt ottaa kokoa pienempi tai isompi ja sitten olisi kauhea palautusrumba jos tilaisi kaikki koot. Aivan älytöntä että nettikaupat vielä kehtaa marmattaa kuinka epäekologista on palauttaa ja tilata useampaa kokoa jne. Pistäisivät vaatteensa kivijalkamyymälöihin myyntiin niin ongelma poistuisi. Samalla saataisiin lisää työpaikkojakin.
Tuotetiedoissa olisi hurjasti parantamisen varaa kaikilla verkkokaupoilla. Kokotaulukot kaikilla merkeillä sama eikä taatusti täsmää just sen merkin vaatteisiin jonka tilaat. Monilla ei ole mitään taulukoita. Materiaalista ei lähikuvaa. Yksityiskohdista ei lähikuvaa. Laiskasti tehtyjä tuotetietoja, ei tee mieli tilata.
Kärkkäisellä outo tyyli siirtää myös tuotevastuu asiakkaalle. Sain sähköpostia että "asiakas kysyy tuotteesta jonka olet ostanut, voitko vastata hänelle missä lämpötilassa tuote suositellaan pestäväksi?"!!! Siis mitä hvettiä! Minun pitäisi tehdä heidän työnsä ja etsiä heidän toiselle asiakkaalleen tieto joka kuuluu heidän vastuulleen ilmoittaa!! Ja etsin ja ilmoitin että tieto löytyy 10 sekunnin googlettelulla, voitte etsiä itse ja kertoa hänelle. Sain vastaukseksi "eihän näitä sähköposteja ole pakko tilata!". Sarjassa: " hvetin huonoa asiakaspalvelua!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on outoa, että naisille tehdään lantiosta pötkylöitä housuja ja takkejakan ei saa kiinni jos on vähänkään leveämpi vyötärö?? Olen siis itse päärynä/x-mallia, ja vyötärö tosiaan on, sekä lantio ja näiden suhde ei mene mihinkään vaatteeseen nykyään. Pukeudun kesät talvet erilaisiin mekkoihin..
Mulla taas kaikki housut pussittaa etuosasta. En tiedä mikä mun vartalossa on vikana.
Ryhti? Onko alaselän notko kadonnut?
Ryhti on hyvä, alaselässä on fyssarin mielestä vähän liiankin suuri notko. Kaipa mulla on vaan liian kapea lantio ja suora alavatsa.
Youtubesta joskus katselin diy housunkorjausvideota, jossa ongelman syy oli housukaavan muoto haarovälin keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tätä tällaista mallia tosi paljon tarjolla. Outoa on että sitä ei näy kuitenkaan kukaan käyttävän. Mihin nämä paidat heitetään kun kukaan ei osta vaikka kuinka tyrkytetään:
https://www.zalando.fi/we-fashion-we-fashion-paitapusero-olive-green-wf…
Tykkään pitemmistä paidoista, niin että takapuoli peittyy. Tällainen melkein navan paljastava paita ei näytä hyvältä.
Olen pohtinut, josko ostaisi kivan mekon, joka tietenkin on liian lyhyt, ja tekisi siihen itse jatkopituutta.
Olen lihava ja minulla on isot riipputi55it. Näiden nykyaikaisten lyhyiden ja leveiden paitojen kanssa on se ongelma, että rinnat vievät liikaa tilaa paidasta ja lähes näkyvät sitten paidan helman alta... Esim. H&M:ltä kun ostin paitoja niin oli tämä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten on kaikkien mahduttava c-mitoitukseen, halusitte tai ette. Kaukana on ne ajat jolloin mitoituksia oli muitakin.
Onhan näitä "isojen tyttöjen" liikkeitä, nutta... Ihan kauheita telttoja suyrin osa. Ns ustuvammat vaatteet tehdään ajatuksella, että lihava nainen = isot tissit, laaja hanuri, tukkireidet mutta erottuva vyötärö.
Meidän kaupungissa oli "isoille tytöille" vaatekauppa. Ikkunassa oli kauniita vaatteitta, takkeja jne. joita olisin voinut itsellekin ostaa, vaan kun en ole iso tyttö.
Bussille kulkiessa ian kävelin sen kaupan ohi ja ihailin niitä vaatteita. Ilmeisesti sekin meni konkkaan kun sitä liikettä ei ole ollut pitkiin aikoihin.
Aikoinaan oli myös "isoille pojillekin" tarkoittettu liike, enää en muista miten montaa äxxää ne mainosti ikkunassakin, sekin lopetti, ei oo näkynyt pitkiin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä myös koen helpommaksi käydä sovittamassa vaatteita paikan päällä kuin tilailla ja arvailla mikä koko tällä kerralla on sopiva. Varsinkin kenkien kanssa verkko-ostokset on ihan hanurista.
Minä harrastan sellaista että kun tarvitsen puseron/takin/housut/mekon/hameen jne katson meidän kaupungissa olevien kivijalkaliikkeiden verkkokaupat ja tsekkaan onko tuotetta kivijalkaliikkestä ostettavissa. Arvatkaapa vain kuinka monta kertaa verkokaupan ihana tuote on jäänyt liikeeseen. Kuva ei ole lainkaan vastannut sitä mitä tuote todellisuudessa on.
Sitten pitäisi muka ostella jopa ulkomaisista verkkokaupoista vaatteita. No en todellakaan ala siihen osta/palauta, osta/vaihda vaihda sopivampaan kokoon. Kaiken lisäksi värit ja materiaalit ei ole sinne päinkään mitä kuvassa on. Joku ihana mekko mallin päällä näyttää muotoon leikatulta/ommellulta mutta livenä samaa "teltta" tyyliä kuin mitä nykyään on kaikki vaatteet. Varmaan hakaneuloilla kursittu selän taakse kaikki ylimääräinen kangas kun ei ole kuvaa kuin edestä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustaa?
Mustaa näkyy paljon, kun vaihtoehtoja on vähän. Usein on musta ja beige. Kun on kahdesta huonosta vaihtoehdosta valittava, valitsen mustan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustaa?
Suosittelen sulle käyntiä optikolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ongelmia löytää oikeanlaisia nättejä vaatteita Suomesta. Kateellisena katson amerikkalaisten vaatekauppojen nettisivuja. Siellä olisi jokaiselle sieviä, hyvinistuvia vaatteita.
Todalla vaikeata on löytää suomalaisista vaatekaupoista mitään päällepantavaa!
Olen niin monet kaupat käynyt tutkimassa ja pullollaan kyllä vaatteita, mutta kauhean näköisiä! Puseroiden mallit lyhyitä ja leveitä, mekot samoin kuin kaljasaavin peittoja. Eivät nuo imartele ketään.
Onko muoti tosiaan tuollaista, että vaatteen on tarkoitus rumenataa kantajansa? Mihin nuo kaikki sitten joutuvat kun niitä jää niin paljon myymättä?
T. Ihmettelevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustaa?
Ei minusta ainakaan kesällä ole kiva pukeutua mustaan. Kauhean synkän ja ankean näköistä.
Rumia ovat, huonoa materiaalia ovat. Työnjälki on huonoa. Itse ompelemisessa tulee sitten se ongelma, että pitää onnistua löytämään hyvälaatuinen kangas. Kankaatkin ovat osaksi nykyään paljon huonompaa laatua kuin viime vuosituhannen puolella. Ilman muuta itse tekeminen kannattaa aina!
Miksi mustaa?