Onko muilla ongelma ettei löydä vaatteita koska ne ovat rumia tai ouidonmallisia?
Olen alkanut harkita että alan tehdä omat vaatteeni kohta!!
Kommentit (53)
Äkkiäkö sitä laihduttaa itsensä jos haluaa olla normaali.
Mutta ei kaikki halua.
Joo, on. Matalavyötäröiset housut, liian lyhyet paidat ja neuleet esimerkkinä. En olekaan ostellut pitkään aikaan mitään vaatteita, kun nää nyt kaupoissa olevat on niin kamalan näköisiä ja ikäviä käytössä.
On suuria ongelmia löytää vaatteita, kun suurin osa näyttää aivan rumilta ja huonolaatuisilta. Kangas jo kaupassa kulahtaneen näköistä ja läpinäkyvää. Materiaalit tekokuitua. Kaavoitus mitä sattuu eli sitä ei ole.
Ei tee mieli laittaa vähiä rahojaan niihin rätteihin. Odotan kesää, että pääsen Espanjan vaatekauppoja koluamaan.
Kokomerkintöihin ei ole luottamista. Kesävaatteita etsiskellessä kokeilin vaatteitani ja ihmettelin, kuinka olen näin valtavan suuret housut viime kesänä ostanut. Kokomerkintä oli M, kun tavallisesti saa olla L, toisinaan XL. Samassa kassissa oli kotimaassa valmistettu paita, jonka koko on XL, mutta on vähintään yhtä tyköistuva kuin Pierre Cavallon L-kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tätä tällaista mallia tosi paljon tarjolla. Outoa on että sitä ei näy kuitenkaan kukaan käyttävän. Mihin nämä paidat heitetään kun kukaan ei osta vaikka kuinka tyrkytetään:
https://www.zalando.fi/we-fashion-we-fashion-paitapusero-olive-green-wf…
Ihan ok paita mutta liian leveä. Miksi kaiken pitää olla leveää, niin housujen kuin paitojen?
Miksi? No siksi kun leveä vaate mahtuu (lähes) kaikkien päälle. Oletko katsonut minkä muotoisia ihmisiä kaduilla kulkee? Jokainen on eri mallinen. Ihan mahdotonta tehdä jokaiselle istuva. Tee siis itse tai teetä ompelijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tyköistuvia, hyvistä kankaista ommeltuja vaatteita. Ei löydy. Paidat ovat säkkejä, mekot hemulikaapuja. Myös vaatekoot ovat suurentuneet. Monissa merkeissä XS on nykyään paljon isompi kuin ennen joten näin sirona ja hoikkana joutuu sitten skippaamaan nämä merkit kokonaan vaikka vaatteet näyttäisikin kivoilta.
Olin ennen kokoa M. Nyt joudun ostamaan joidenkin valmistajien S kokoa.
Mulla on paino noussut 10 kg, mutta olen edelleen kokoa S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä löydän nykyään kaupoista vaikka miten paljon hienoja vaatteita ja ne istuvat melkein kaikki päälleni hyvin nyt, kun olen pudottanut ylimääräiset kilot pois ja olen myös kiinteyttänyt vartaloani kuntosalilla. Olen onnellinen, koska minun ei tarvise enää hankkia kesäksi vartalon muodot peittäviä telttamekkoja. Jos aloitat jo maanantaina maltillisen kilojen pudottamisen (2 kg/kuukausi), niin olet elokuun loppuun mennessä 6 kg hoikempi ja saat pienentää vaatekokoasi ja jos jatkat painonpudotusta vielä tästä, niin joulukuun loppuun mennessä painat 14 kg vähemmän kuin nyt ja se on jo melkoinen saavutus ja sitä eivät voi muutkaan olla huomaamatta.
Ai kauhee, vuodenvaihteessa painaisin 39 kg ja olen sentään 54 v nainen.
Olet siis 54-vuotias nainen, jonka täytyy päteä painollaan. Ok.
Olen yrittänyt etsiä itselleni siistejä pellavahousuja, mutta vaikuttaa olevan mahdoton tehtävä. Ovat kamalan ohutta kangasta, että kaikki näkyy läpi. Ja vyötärö on vähintään osittain resoria.
Mä haluan vaatteisiini yksityiskohtia, värejä, kukka-, paisley- ja medaljonkikuoseja ja naisellisia leikkauksia, heiluvaa helmaa, pitsiä, paljettia, kirjailua, reikäommelta, kauniita nappeja, kaikkea sitä mitä nykyään ei saa. Ja kevyitä ja ilmavia materiaaleja, en huoli edes sitä 5% elastaania polyestesterista puhumattakaan. Niinpä hankin käytännössä kaikki vaatteeni käytettynä, luottovaatettaja on Sellpy.
Kannattaa etsiä vaatteita vaateliikkeistä muotilikkeiden sijaan.
Olen laihtunut tahtomattani jonkin verran ja suurin osa vaatteistani alkaa roikkua päällä, mutta käytyäni vaatekaupoissa totesin, että jos vaihtoehdot ovat kotoa löytyvä teltta tai kaupasta löytyvä joukkueteltta, menen niillä kotoa löytyvillä teltoilla sen aikaa, että saan kerättyä lisää painoa. Näytän naurettavalta, mutta sille ei nyt voi mitään. Näytän naurettavalta jo muutenkin, kun jalkoja on metri, muuta 50 senttiä ja hartiat ovat kaksi kertaa niin leveät kuin lantio.
Tuntuu että kukaan ei löydä sopivia vaatteita. Ei pitkät eivätkä pätkät. Tuo laatikkomaisuus on tosiaan nykyään ongelma. Neulon paljon ja neulesuunnittelijat suunnittelevat tällä hetkellä todella paljon laatikkomalleja. Onhan niitä helppo suunnitella kun ei tarvitse miettiä ja laskea kavennuksia yms. Harvalle ne sopii. Yleensä tehty hoikille, muodottomille ihmisille.
Itse tykkään hameista ja mekoista ja todella vaikea löytää hyvin istuvia mekkoja joissa pituus olisi hieman alle polven. Tarjolla on nättejä mutta aivan liian lyhyitä tai sitten rumia kaapuja. Vasta katsoin Papu Design uutta mallistoa. Ei tarvitse ihmetellä miksi toimari lähettelee uutiskirjeitä asiakkaiden toivossa. Tuskin kauppa käy niillä vaatteilla.
Tykkäisin naisellisista malleista, materiaaleista. Kukkamekkoja jotka eivät näytä siltä kuin olisi tehty verhokankaasta. Moni myös yrittää keksiä Marimekkoa uudelleen rumilla, isoilla kuvioilla.
Minä olen tehnyt niin, että olen ostanut kangaskaupasta sopivan väristä nauhaa tai nöyriä ja käytän niitä vöiden sijasta. Vaikka nauhan päät kanttaisi käsin niin se onnistuu huonommaltakin ompelijalta. Nyörien päät olen laittanut solmuun ja levittänyt päät hapsuiksi.