Onko muilla ongelma ettei löydä vaatteita koska ne ovat rumia tai ouidonmallisia?
Olen alkanut harkita että alan tehdä omat vaatteeni kohta!!
Kommentit (189)
Kaupoissa on omaan makuuni liian kirkkaita värejä. Uskon et suurin osa suomalaista tykkää enemmän murretuista, maanläheisistä sävyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tätä tällaista mallia tosi paljon tarjolla. Outoa on että sitä ei näy kuitenkaan kukaan käyttävän. Mihin nämä paidat heitetään kun kukaan ei osta vaikka kuinka tyrkytetään:
https://www.zalando.fi/we-fashion-we-fashion-paitapusero-olive-green-wf…
Mä voin pitää tommosta vain topin kanssa, ne on niin lyhyitä et napa vilkkuu :D T. Yli 180cm
Tuohon malliin voi tehdä jostakin pitsimäisestä verhokankaasta jatkokappaleen, 25 cm lisää pituutta. Kirpparilta voi löytyä sopiva kankaanpala, jos ei omasta vaatekomerosta vanhoja verhoja. Voi laittaa harsimalla kiinni tai hakaneuloillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tätä tällaista mallia tosi paljon tarjolla. Outoa on että sitä ei näy kuitenkaan kukaan käyttävän. Mihin nämä paidat heitetään kun kukaan ei osta vaikka kuinka tyrkytetään:
Mä voin pitää tommosta vain topin kanssa, ne on niin lyhyitä et napa vilkkuu :D T. Yli 180cm
Mun kaveri on pitkä ja ostaa Long Tall Sally merkkisiä vaatteita. Minkälaisille muodoille ne on hyviä niin en ole varma koska mun kaveri on aika mallinmitoissa. Kannattaa googlaa!
Jos on oikeita kokoja, 48-50, niin löydän. Väreissä pidän joistakin vihreän sävyistä, esim. salvia, hento vedenvihreä. Turkoosi kesällä. Tumma luumunpunainen, ei kirkas sävy. Housuissa mustaa, kesällä keveää luonnonvalk, leveähkölahkeista. Yläosissa en käytä mustaa, ei sovi minulle. Takit ehd. hillitty väri. En pidä röyhelöistä, liehukkeista yms. Jokin pieni yksityiskohta voi olla. Punaisesta väristä en pidä. Vaal.punaista en käytä. Olen 62 vuotias nainen.
Ompelijan ammatin luulisi työllistävän. Hintojen vaan tulisi olla kohtuulliset, että naisilla olisi varaa teettää kaunis mekko omien mittojen mukaan. Ennen noin olikin, mutta nyt tarjotaan vain kaupan valmissäkkejä kaikille.
Ne kuminauhavyötäröiset housut saavat minut näkemään punaista. Ovat aivan muodottomia, tekevät kaameat pussit lantioille, ei mitään istuvuutta.
Vaatehuone ja häkkivarasto suorastaan tursuaa rumia ja oudonmallisia rytkyjä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustaa?
Yksi väri kelpaa kaikille?
Musta on hyvä ja tyylikäs väri, yleensä sopii kaikille ja on yhdisteltävissä kaikkien muiden värien kanssa. Suosittelen vahvasti, musta pelastaa.
Tyylikäs tai ei, mutta ei sovi minulle. Olen mustissa vaatteissa kuin paha haltijatar, tai musta leski.
Haluaisin käyttää luonnonmateriaaleista valmistettuja värikkäitä vaatteita. Ei ole helppo löytää, mutta onneksi on vielä kirppareita.
Joku vieras ihminen kysyi minulta vaaleasta kesätakista, mistä olen sen ostanut. Jostakin ulkomaalaisesta nettikaupasta (Klingel?) tilasin, mutta en enää muista, mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten on kaikkien mahduttava c-mitoitukseen, halusitte tai ette. Kaukana on ne ajat jolloin mitoituksia oli muitakin.
Onhan näitä "isojen tyttöjen" liikkeitä, nutta... Ihan kauheita telttoja suyrin osa. Ns ustuvammat vaatteet tehdään ajatuksella, että lihava nainen = isot tissit, laaja hanuri, tukkireidet mutta erottuva vyötärö.
Minusta vaikuttaa pikemminkin siltä, että ne suunnitellaan raskaana oleville tai muuten vatsakkaille. Minulla on kapea vyötärö, joten alaosa on teltta silloinkin, kun yläosa kiristää.
En pidä drapeerauksista, pitsistä ja liehukehihoista yms. Vaal.pun en laita päälle. Caprihousuja en käytä. Pidän pelkistetyistä malleista joissa voi olla jokin kiva yksityiskohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon malliin voi tehdä jostakin pitsimäisestä verhokankaasta jatkokappaleen, 25 cm lisää pituutta. Kirpparilta voi löytyä sopiva kankaanpala, jos ei omasta vaatekomerosta vanhoja verhoja. Voi laittaa harsimalla kiinni tai hakaneuloillakin.
Mäkin tuunaan pienimuotoisesti vaatteita, ihan harrastuksen vuoksi, mutta olen periaatteessa sitä vastaan, että ensin ostat kaupasta vaatteen ja sitten joudut vielä käyttämään aikaa, rahaa ja vaivaa siihen, että saat siitä sellaisen kuin haluat. Pitäisi olla edes sinnepäin -vaihtoehtoja, jossain on vikaa, jos näinkin moni erityylinen, -kokoinen ja -muotoinen nainen on valikoimaan tyytymätön. T boho/romanttinen sellpyttäjä, mustassa vain hautajaisissa
Vierailija kirjoitti:
En pidä drapeerauksista, pitsistä ja liehukehihoista yms. Vaal.pun en laita päälle. Caprihousuja en käytä. Pidän pelkistetyistä malleista joissa voi olla jokin kiva yksityiskohta.
Tänne, tänne drapeeraukset, pitsit ja liehukkeet ja vaaleanpunainen! Vinkkaa mistä löydät tällaisia, mä taas en välitä lainkaan neutraaleista väreistä ja skandinaavisesta yksinkertaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt etsiä itselleni siistejä pellavahousuja, mutta vaikuttaa olevan mahdoton tehtävä. Ovat kamalan ohutta kangasta, että kaikki näkyy läpi. Ja vyötärö on vähintään osittain resoria.
Osta Nanson pellavahousut, ei näy läpi paitsi valkoosesta. Edestä sileä vyötärö takana resori. Täysin resoriton pellavahousu ja muutenkin laadukkaat löydät Andiatalta. Pitää myös hyäksyä että laatu maksaa.
Täysin resorittomia etsin. Kiitos vinkistä. Mielellään laadusta maksankin.
Vierailija kirjoitti:
Mun ongelma on se, että olen perseetön ja haluaisin farkut, jotka ovat kapealahkeiset. Kapealahkeisia ei juuri ole, kun leveät ovat muotia. Kun löytyy kapeat vyötäröltä sopivat farkut, peffassa on paljon tyhjää. Näyttää naurettavalta.
Mekot myös ovat ruman mallisia. Suurin osa saa näyttämään tuplasti isommalta kuin onkaan mallinsa ja huonosti laskeutuvan materiaalin vuoksi.
Mun lemppari, punainen väri, loistaa poissaolollaan.
Mä ostin juuri alennuksesta Tommy Hilfigerin miesten housut, sammarit eli ei kesähousut tosin. Ne sai mun takapuolen näyttämään tosi hyvältä vaikka olen lattaperse. Olen siis nainen ja vähän mietin ja puhuin myyjien kanssa että voinko ostaa. Ne on ihan parhaat! Ja siis ei leveät, miesten housut harvoin on.
Just, mun mielestä paidoissa ei pidä olla minkäänlaisia muotolaskoksia. Ne kun sattuu tämmöselle lyhyelle olemaan täysin väärässä kohtaa esim niin, että ne kavennukset tulee pitkälle lantiolle asti ja se ei kuulkaa näytä kauheen hyvältä. Tissienkin ns muotojutskien kohdat jossain vyötäröllä ja selkään tulee joku hemmetin pussi. Siks mä ostankin kauluspaitani miesten puolelta ja tuunaan ne itselleni sopiviksi helmaa lyhentämällä ja tekemällä muotolaskokset, jos niitä tarvitsee. Yleensä niihin ei tartte ruveta niitä väkertää. Linkkaamanne zalandon paita ois just semmonen mitä käyttäisin jos hihat olis pidemmät, en tykkää ns kainalohihoista.
Joo, mutta se olen minä joka olen ruma ja oudonmallinen, ei ne vaatteet.
En pidä vaatteista jotka vievät huomion itse ihmisestä. Räikeät, kuviolliset yms. Kesällä pidän esim. leveälahkeista keveistä valkoisista housuista, yläosassa esim. tummaa turkoosia, vedenvihreää.
Vierailija kirjoitti:
Omaan ulkonäköön ja makuun ei mahda löytyä helposti vaatteita. Housujen ostossa kesti kuukausia, koska en löytänyt juuri niitä oikeita mistään, edes netistä. Oma tyyli on hieman "street", mutta samalla kypsä ja asiallinen. Vaikea ja outo kombo. Sen sijaan näkee liikaa jotain perunasäkin muotoisia paitoja ja tyylittömiä housuja ja äijäfarkkuja landepaukuille.
Sain tilatuksi sopivia housuja, kun etsin kaapistani sopivimmat ja katsoin niistä merkin ja koon. Etsin netistä kaupan, jossa oli samanlaisia, mutta sitten tuli ongelma. Ei ollut valinnanvaraa väreissä eikä materiaaleissa. Tilasin kuitenkin kahdet vähiten huonot, mutta niistäkin toisesta mallista tuli ilmoitus, että sitä ei ole enää saatavissa vaan voi ottaa tilalle vähän erilaiset. Nyt minulla on kahdet sopivat housut, kun lyhensin reilusti lahkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on outoa, että naisille tehdään lantiosta pötkylöitä housuja ja takkejakan ei saa kiinni jos on vähänkään leveämpi vyötärö?? Olen siis itse päärynä/x-mallia, ja vyötärö tosiaan on, sekä lantio ja näiden suhde ei mene mihinkään vaatteeseen nykyään. Pukeudun kesät talvet erilaisiin mekkoihin..
Jos lohduttaa niin ei mene ompulle yhtään paremmin nämä nykyvaatteet. Mä en tiedä kenelle nämä suunnitellaan koska päärynälle luulisi sellaisten vaatteiden istuvan jotka ei käy ompulle, mutta kun ei ne päärynälle ihan vääränlaiset ole yhtään oikeanlaisia ompullekaan.
Mulla on kapeahko lantio ja pyöreät pakarat/notkoselkä ja nykyisin löytyy enemmän sopivia housuja kuin ennen. Ennen jäi selän puolelle tyhjää.
Totta puhut, olen samaa mieltä.
Mistä mahtanevat naiset tilata kauniita vaatteita, joita muutamilla näkee?