Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ongelma ettei löydä vaatteita koska ne ovat rumia tai ouidonmallisia?

Vierailija
30.05.2026 |

Olen alkanut harkita että alan tehdä omat vaatteeni kohta!!

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin metsästää kesäksi t-paitoja, mutta mikä perkele siinä on, että kaikissa kangas on niin ohutta, että rintaliivit paistaa läpi? Ostin sitten paitani miesten puolelta. Jostain syystä miesten paidoissa on vara käyttää paksumpaa kangasta. 

Mäkin ostin viimeksi hupparin miesten puolelta. Naisten mallit oli oudon lyhyitä ja leveitä.

Vierailija
62/69 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ongelmia löytää oikeanlaisia nättejä vaatteita Suomesta. Kateellisena katson amerikkalaisten vaatekauppojen nettisivuja. Siellä olisi jokaiselle sieviä, hyvinistuvia vaatteita.

Aika monesta jenkkikaupasta voi tilata Suomeen, toki tullit nostaa hintoja. Samaten voi tilata vaikka UK, Ranska tai Italia.

No voihan niistä, mutta palautus vaikeaa, jos vaate ei olekaan hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun olin ylipainoinen, niin vaatteet eivät istuneet ja oli tuskaa kokeilla ja katsella sovituskopin peilistä, mut nykyään normipainossa on helppo ostaa vaatteita.

Vierailija
64/69 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tyköistuvia, hyvistä kankaista ommeltuja vaatteita. Ei löydy. Paidat ovat säkkejä, mekot hemulikaapuja. Myös vaatekoot ovat suurentuneet. Monissa merkeissä XS on nykyään paljon isompi kuin ennen joten näin sirona ja hoikkana joutuu sitten skippaamaan nämä merkit kokonaan vaikka vaatteet näyttäisikin kivoilta. 

Käy kirpparilla. En ole vuosiin ostanut uusia vaatteita, löydän kaiken kirppiksiltä. Minulla on tiimalasivartalo ja tykkään käyttää vaatteita, jotka korostavat kapeaa vyötäröä, suurehkoja rintoja ja leveää lantiota. Kirppiksiltä löytyy ihania mekkoja ja hameita, mitkä ei ole mitään kaapumalleja. 

Vierailija
65/69 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kun olin ylipainoinen, niin vaatteet eivät istuneet ja oli tuskaa kokeilla ja katsella sovituskopin peilistä, mut nykyään normipainossa on helppo ostaa vaatteita.

Mä oon laihtunut 30 kiloa. En huomaa eroa. Päälle mahtuvia vaatteita on laajempi valikoima, mutta hyvin istuvia vaatteita ei löydy vieläkään. 

Vierailija
66/69 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tyköistuvia, hyvistä kankaista ommeltuja vaatteita. Ei löydy. Paidat ovat säkkejä, mekot hemulikaapuja. Myös vaatekoot ovat suurentuneet. Monissa merkeissä XS on nykyään paljon isompi kuin ennen joten näin sirona ja hoikkana joutuu sitten skippaamaan nämä merkit kokonaan vaikka vaatteet näyttäisikin kivoilta. 

Käy kirpparilla. En ole vuosiin ostanut uusia vaatteita, löydän kaiken kirppiksiltä. Minulla on tiimalasivartalo ja tykkään käyttää vaatteita, jotka korostavat kapeaa vyötäröä, suurehkoja rintoja ja leveää lantiota. Kirppiksiltä löytyy ihania mekkoja ja hameita, mitkä ei ole mitään kaapumalleja. 

Miltä kirpputorilta? 

Vierailija
67/69 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan ulkonäköön ja makuun ei mahda löytyä helposti vaatteita. Housujen ostossa kesti kuukausia, koska en löytänyt juuri niitä oikeita mistään, edes netistä. Oma tyyli on hieman "street", mutta samalla kypsä ja asiallinen. Vaikea ja outo kombo. Sen sijaan näkee liikaa jotain perunasäkin muotoisia paitoja ja tyylittömiä housuja ja äijäfarkkuja landepaukuille.

Vierailija
68/69 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää lähinnä värien puute ja ruman malliset vaatteet. Mustaa, mustaa, harmaata, ruskeaa, tummansinistä, beigeä, mustaa, mustaa, hei yhdet valkoiset housut! (Koko myyty loppuun), mustaa, mustaa, ihana keltainen pusero (loppuunmyyty!), mustaa, ruskeaa. Tätähän tämä on ja naurettava muoti että puserot yltää navan yläpuolelle ja housut navan alapuolelle.  Mihin piilotetaan vatsamakkara? 

Sitten kun selaat ulkomaisia verkkokauppoja, valikoimasta ei osaa päättää mitä ostaisi kun on niin monta ihanaa vaatetta. Kysyn ihan oikeutetusti: keitä Suomessa palkataan ja millä perusteella sisäänostajiksi? Ja jos joskus joku ostaa jotain kaunista niin sitä tulee 1 kpl per koko eikä enempää saa mistään vaikka maksaisi tuplahinnan. 

Tätähän tekee myös Ratia. Kerran oli yksi nätti tunika joka loppui parissa viikossa, kysyin tuleeko lisää, sanottiin että ensi keväänä. Siitä on nyt kymmenen vuotta eikä ole tullut. Sitten on kuoseja joista tehdään sekä päivävaatteita että yövaatteita, niin tuntuu kuin kulkisi kaupungissa yövaatteissa. Miksi? Pitäisi ehdottomasti olla erilliset kuosit.

Sama myös Finlaysonin tekstiileissä. Yksi tai kaksi iloisen väristä kuosia tulee kerran vuodessa pieni erä joka myydään loppuun hetkessä. Lisää ei tule vaikka kuinka pyydetään. Mutta mustia ja muita synkkiä värejä on joka vuosi uusia ja vanhoja kuoseja. Sitten itketään somessa kun ihmiset eivät osta. Miksiköhän? Ihmiset haluaa värejä!!!

Vierailija
69/69 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko klikata. Voi pyhä jysäys. Mitä tekee tuo muslimityttö tuolla rivissä? Onko islam seksuaalivähemmistö? Taiteilijalla on nyt pelisilmä pahasti pettänyt. Ihan just on fatwa niskassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän