Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ongelma ettei löydä vaatteita koska ne ovat rumia tai ouidonmallisia?

Vierailija
30.05.2026 |

Olen alkanut harkita että alan tehdä omat vaatteeni kohta!!

Kommentit (248)

Vierailija
241/248 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelijan ammatin luulisi työllistävän. Hintojen vaan tulisi olla kohtuulliset, että naisilla olisi varaa teettää kaunis mekko omien mittojen mukaan. Ennen noin olikin, mutta nyt tarjotaan vain kaupan valmissäkkejä kaikille.

Ei työllistä. Kaupasta saa niin halvalla vaatteita ettei ompelijan työstä viitsitä maksaa.

Vierailija
242/248 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä löydän nykyään kaupoista vaikka miten paljon hienoja vaatteita ja ne istuvat melkein kaikki päälleni hyvin nyt, kun olen pudottanut ylimääräiset kilot pois ja olen myös kiinteyttänyt vartaloani kuntosalilla. Olen onnellinen, koska minun ei tarvise enää hankkia kesäksi vartalon muodot peittäviä telttamekkoja. Jos aloitat jo maanantaina maltillisen kilojen pudottamisen (2 kg/kuukausi), niin olet elokuun loppuun mennessä 6 kg hoikempi ja saat pienentää vaatekokoasi ja jos jatkat painonpudotusta vielä tästä, niin joulukuun loppuun mennessä painat 14 kg vähemmän kuin nyt ja se on jo melkoinen saavutus ja sitä eivät voi muutkaan olla huomaamatta.

Ai kauhee, vuodenvaihteessa painaisin 39 kg ja olen sentään 54 v nainen. 

Joo, itse painaisin 33 kiloa! Ei voi olla tosiaan huomaamatta, lääkäreiden toimesta osastolla siis. Erikoinen oletus että ihan kaikki olisivat ylipainoisia vaikka se yleistä onkin. Sen olen huomannut että vaatekoot ovat suurentuneet, xs vastaa nykyään s-kokoa ja niin edelleen. Esimerkiksi Italiassa M-koko on koko 42.

Suomessa M koko on 40/42, eli melkein sama kuin Italiassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/248 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin että löytyisi normaaleja vaatteita. Ei trendihihoja tai -helmoja. Perusvaatteita erivärisinä. Mieluisimpia vaatteita löytäisin etelän rantakohteiden halpamyymälöistä. Niistä en kuitenkaan osta koska ne on huonoa kiinalaatua.

Minä löydän tosi kivoja ja mieleisiä vaatteita torista. Olen jo pitkään ostanut vaatteeni sieltä. Kun jaksaa säännöllisesti katsoa niin sieltä saa edullisesti. Perusvaatteita töihin ja arkeen, ulkovaatteet ja juhlavaatteet. Kaikki omani nykyään sieltä hankittu. Ja merkkeinä mm. Nanso, Your face, Nosh. Nämä itselleni olleet todella hyvin istuvia ja on pysyneet hyvänä vuosia vaikka kovassa käytössä.

Vierailija
244/248 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se ongelma et löydän liikaa supeeihania tyliini ja kroppaani sopivia vaatteita. 

Nimim. vaatekaappi pursuaa ;) 

Ihana ongelma! Kyllä niitä vaatteita täytyy olla, ettei tarvitse joka päivä pukeutua samaan vaatteeseen ja pestä päivittäin pyykkiä. En ymmärrä ihmisiä, ketkä pärjää parilla hassulla vaatteella.

Vierailija
245/248 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on tätä tällaista mallia tosi paljon tarjolla. Outoa on että sitä ei näy kuitenkaan kukaan käyttävän. Mihin nämä paidat heitetään kun kukaan ei osta vaikka kuinka tyrkytetään:

https://www.zalando.fi/we-fashion-we-fashion-paitapusero-olive-green-wf…

Ihan ok paita mutta liian leveä. Miksi kaiken pitää olla leveää, niin housujen kuin paitojen?

Sivusaumoista on helppo kaventaa tai ommella muotolaskokset selkään,

Vierailija
246/248 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitojen malli ja mitoitus on mennyt kummalliseksi: hevetin lyhyt ja leveä keskikroppa, lyhyet mutta leveät hihat, muovinen tuntuma iholla, valjut värit. Ihan roskaa jo valmiiksi, kaikki ikäänkuin kokoa xxxxxxxxxxxllllllll.

Terv. Henkka

Vierailija
247/248 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on tätä tällaista mallia tosi paljon tarjolla. Outoa on että sitä ei näy kuitenkaan kukaan käyttävän. Mihin nämä paidat heitetään kun kukaan ei osta vaikka kuinka tyrkytetään:

Ihan ok paita mutta liian leveä. Miksi kaiken pitää olla leveää, niin housujen kuin paitojen?

Miten ommella muotolaskokset selkään, jos koko selkäosaa pitää kaventaa? Pitäisi irrottaa kaulus ja kaventaa sitäkin.

Vierailija
248/248 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ommella muotolaskokset selkään, jos koko selkäosaa pitää kaventaa? Pitäisi irrottaa kaulus ja kaventaa sitäkin.

No joo, ei tuohon zalandon esimerkkipaitaan voikaan. Mutta jos normaali paitapusero on keskivartalosta liian leveä, kaventaisin sivusaumoista ja tekisin lapaluista alaspäin muotolaskokset selkään.

Esimerkkipuserosta pitää ottaa pienempi koko joka tapauksessa, niinhän siinä neuvotaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi