Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2599)
Aamulla onkin monta peliä katsottavana.
Nyt eivät näyttäneet enää uusintana sitäkään kun päät taisi kolahtaa yhteen. Ei mitään järkeä, sairasta.
Olihan tuo ihan selvä paitsio.
Freeman pääsi aivan vapaana miehenä tekemään 2-0. Ei paitsiota, kertoi kaikkitietävä VAR.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo ihan selvä paitsio.
Kimposi niin meni paitsioasemat eri tavalla kuin ekalla silmäyksellä näytti?
Tuo Australia on niin huono, että ihmettelen suuresti miten se on voinut ensimmäisessä ottelussa voittaa Turkin 2-0.
Ei näy montaa alkuperäistä v-ihoista amerikkalaista tuolla pelaamassa. Mihin tämä maailma on menossa.
Järjettömän tulkinnanvarainen tuo suun peittäminen. Kyllähän se pitäisi jotenkin todistaa että puhe on "väärää", ja ele voi olla aivan tahatonkin helpostikin.
Kohta tulee varmaan sääntö että pallon potkaisusta epäillään toisen pelaajan vahingoittamista jos potku ajoittuu samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei näy montaa alkuperäistä v-ihoista amerikkalaista tuolla pelaamassa. Mihin tämä maailma on menossa.
Alkuperäiset amerikkalaiset ei sitä paitsi olleet valkoihoisia. Vaan eurooppalaisten jälkeläisiä ne valkoiset amerikkalaiset on kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se näkyy ettei kumpikaan näistä ole mitään futiksen suurmaita.
Tuntui olevan aikalailla USAlla huippuseuroissa pelaajia Euroopassa. 17 tuosta niiden joukkueesta.
Australia on valitettavasti kyllä aika räpellysvaiheessa ainakin toistaiseksi.
USA on kyllä parantanut huimasti. Toki helpohko lohko ja kotikisat. Mutta kyllä potentiaaliseen yllätykseen voi pystyä riippuen kaaviosta ja siitä mitä vastaan tulee.
Kuitenkin on D-lohkon varma voittaja kun keskinäisten ottelujen vertailut taitaa tulla ensiksi.
Eka punainen suun peittämisestä. En kyllä oikein tykkää tuosta säännöstä. Joku pyyhkii suutansa eikä edes sano mitään niin suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mitään jalkapalloa. Nuo jenkit katsomossa on viimeinen pisara.
RFK mukaan lukien 😂
Tarkkailee näkyykö käärmeitä.
Toi mukanaan stadionille kuolleen karhun joka sitten myöhemmin pelin jälkeen löytyy stadionin vessasta istumassa pöntöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy montaa alkuperäistä v-ihoista amerikkalaista tuolla pelaamassa. Mihin tämä maailma on menossa.
Alkuperäiset amerikkalaiset ei sitä paitsi olleet valkoihoisia. Vaan eurooppalaisten jälkeläisiä ne valkoiset amerikkalaiset on kaikki.
"alkuperäiset" amerikkalaiset tai niiden esi-isät tuli amerikkaan jostain siperian kautta kuten muutkin mantereelle kauan sitten tulleet. Eli varmaan nuo sitten oli aasialaisia, jos sillä nyt oli merkitystä noihin aikoihin. Väitetään myös että viikingit seilasi amerikkaan asti joskus aikoja sitten ennen kolumbusta.
Vierailija kirjoitti:
Eka punainen suun peittämisestä. En kyllä oikein tykkää tuosta säännöstä. Joku pyyhkii suutansa eikä edes sano mitään niin suihkuun.
Kiinnostavaa olisi kuulla sen Paraguayn kaverin versio. Tulkinta on yleensä suun peittämisestä, siis vaikka jotain rapaa sateisella säällä pyyhkii kasvoilta niin punainen tulee?! Samoin tietysti jos vaikka taktisista kuvioista haluaa kertoa niin vastustaja saa tietää paljon helpommin kun ei voi suojata puhetta.
Kyllä täysin epämääräisiä tulkintoja saa aikaan, koska tuollaisen eleen voi tehdä täysin vahingossa tai useista muista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy montaa alkuperäistä v-ihoista amerikkalaista tuolla pelaamassa. Mihin tämä maailma on menossa.
Alkuperäiset amerikkalaiset ei sitä paitsi olleet valkoihoisia. Vaan eurooppalaisten jälkeläisiä ne valkoiset amerikkalaiset on kaikki.
"alkuperäiset" amerikkalaiset tai niiden esi-isät tuli amerikkaan jostain siperian kautta kuten muutkin mantereelle kauan sitten tulleet. Eli varmaan nuo sitten oli aasialaisia, jos sillä nyt oli merkitystä noihin aikoihin. Väitetään myös että viikingit seilasi amerikkaan asti joskus aikoja sitten ennen kolumbusta.
Beringin salmen kautta tulivat Amerikan ensimmäiset asukkaat jääkauden aikoihin noin 15 000 - 20 000 vuotta sitten. Ja kyllähän sillä merkitystä on jos halutaan täsmällisyyttä puheeseen tässäkin.
Viikinkien lisäksi on olettu että jopa Englantilaiset kauppalaivat olisi käyneet ennen Kolumbusta Amerikassa, ja tästäkin on jonkinlaisia todisteita olemassa. Tosin mitää merkittäviä asutuksia eivät sinne saaneet, joten viikingeillä yms.ei ole mitään tekemistä Amerikan alkuperäisasutuksen kanssa. Tutkittu tietohan on täsmentynyt jonkin verran viimeisinä vuosikymmeninä, ja on jokseenkin varmaa että esim.viikingit jopa sotia kävivät niitä oikeita alkuperäisheimoja vastaan, jonka intiaaniheimot voitti koska matka oli kuitenkin sen ajan oloissa viikingeillekin varsin vaativa. Mutta navigointitaidot kuitenkin riittivät.
Katsoin yöllä Brasilia-Haiti pelin. Brasilia pelasi hyvin ja varmisti jo paikkansa jatkoon. Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat mestarisuosikkini ovat Brasilia, Hollanti ja Ranska. En usko, että Argentiina uusii mestaruuttaan.
Brasilia tulee tippumaan jo hyvissä ajoin.
Ei se ainakaan alkulohkoon jäänyt.
Jee! Onneksi Paraguay voitti Turkin, vaikka joutui pelaamaan koko toisen puoliajan vajaalla. Kyllä oli Turkki luokattoman surkea molemmissa otteluissa. Ei saanut yhtään mitään aikaan edes yhden miehen ylivoimalla. Ja toisaalta Paraguay taisteli vajaalla aivan loistavasti ja ansaitsi ihan täysin voittonsa. Kyllä luultavasti Paraguay Australiankin hoitelee ja menee USA:n kanssa suoraan jatkoon.
Tämäkään ei varmasti ollut sattumaa, että B-2 lensi Putinin yli Alaskassa: