Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2599)

Vierailija
1441/2599 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden armeijan helikopterien ylilento ehkä vähän mautonta.

Lentääköhän silloinkin kun pelaa Irania vastaan 😬

B-2 pommikone

Eikä olisi edes mitenkään tavatonta:

Tämäkään ei varmasti ollut sattumaa, että B-2 lensi Putinin yli Alaskassa:

Vierailija
1442/2599 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla onkin monta peliä katsottavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/2599 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eivät näyttäneet enää uusintana sitäkään kun päät taisi kolahtaa yhteen. Ei mitään järkeä, sairasta.

Vierailija
1444/2599 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo ihan selvä paitsio.

Vierailija
1445/2599 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

plääh. Tulee rumat lukemat.

Vierailija
1446/2599 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freeman pääsi aivan vapaana miehenä tekemään 2-0. Ei paitsiota, kertoi kaikkitietävä VAR.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1447/2599 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuo ihan selvä paitsio.

Kimposi  niin meni paitsioasemat eri tavalla kuin ekalla silmäyksellä näytti? 

Vierailija
1448/2599 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Australia on niin huono, että ihmettelen suuresti miten se on voinut ensimmäisessä ottelussa voittaa Turkin 2-0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1449/2599 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy montaa alkuperäistä v-ihoista amerikkalaista tuolla pelaamassa. Mihin tämä maailma on menossa.

Vierailija
1450/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän tulkinnanvarainen tuo suun peittäminen. Kyllähän se pitäisi jotenkin todistaa että puhe on "väärää", ja ele voi olla aivan tahatonkin helpostikin.

 

Kohta tulee varmaan sääntö että pallon potkaisusta epäillään toisen pelaajan vahingoittamista jos potku ajoittuu samaan suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1451/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näy montaa alkuperäistä v-ihoista amerikkalaista tuolla pelaamassa. Mihin tämä maailma on menossa.

Alkuperäiset amerikkalaiset ei sitä paitsi olleet valkoihoisia. Vaan eurooppalaisten jälkeläisiä ne valkoiset amerikkalaiset on kaikki. 

Vierailija
1452/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se näkyy ettei kumpikaan näistä ole mitään futiksen suurmaita.

Tuntui olevan aikalailla USAlla huippuseuroissa pelaajia Euroopassa. 17 tuosta niiden joukkueesta.

Australia on valitettavasti kyllä aika räpellysvaiheessa ainakin toistaiseksi.

USA on kyllä parantanut huimasti. Toki helpohko lohko ja kotikisat. Mutta kyllä potentiaaliseen yllätykseen voi pystyä riippuen kaaviosta ja siitä mitä vastaan tulee. 

Kuitenkin on D-lohkon varma voittaja kun keskinäisten ottelujen vertailut taitaa tulla ensiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1453/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka punainen suun peittämisestä. En kyllä oikein tykkää tuosta säännöstä. Joku pyyhkii suutansa eikä edes sano mitään niin suihkuun.

Vierailija
1454/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mitään jalkapalloa. Nuo jenkit katsomossa on viimeinen pisara.

RFK mukaan lukien 😂

Tarkkailee näkyykö käärmeitä.

Toi mukanaan stadionille kuolleen karhun joka sitten myöhemmin pelin jälkeen löytyy stadionin vessasta istumassa pöntöllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1455/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy montaa alkuperäistä v-ihoista amerikkalaista tuolla pelaamassa. Mihin tämä maailma on menossa.

Alkuperäiset amerikkalaiset ei sitä paitsi olleet valkoihoisia. Vaan eurooppalaisten jälkeläisiä ne valkoiset amerikkalaiset on kaikki. 

"alkuperäiset" amerikkalaiset tai niiden esi-isät tuli amerikkaan jostain siperian kautta kuten muutkin mantereelle kauan sitten tulleet. Eli varmaan nuo sitten oli aasialaisia, jos sillä nyt oli merkitystä noihin aikoihin. Väitetään myös että viikingit seilasi amerikkaan asti joskus aikoja sitten ennen kolumbusta. 

Vierailija
1456/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka punainen suun peittämisestä. En kyllä oikein tykkää tuosta säännöstä. Joku pyyhkii suutansa eikä edes sano mitään niin suihkuun.

Kiinnostavaa olisi kuulla sen Paraguayn kaverin versio. Tulkinta on yleensä suun peittämisestä, siis vaikka jotain rapaa sateisella säällä pyyhkii kasvoilta niin punainen tulee?! Samoin tietysti jos vaikka taktisista kuvioista haluaa kertoa niin vastustaja saa tietää paljon helpommin kun ei voi suojata puhetta. 

 

Kyllä täysin epämääräisiä tulkintoja saa aikaan, koska tuollaisen eleen voi tehdä täysin vahingossa tai useista muista syistä. 

Vierailija
1457/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy montaa alkuperäistä v-ihoista amerikkalaista tuolla pelaamassa. Mihin tämä maailma on menossa.

Alkuperäiset amerikkalaiset ei sitä paitsi olleet valkoihoisia. Vaan eurooppalaisten jälkeläisiä ne valkoiset amerikkalaiset on kaikki. 

"alkuperäiset" amerikkalaiset tai niiden esi-isät tuli amerikkaan jostain siperian kautta kuten muutkin mantereelle kauan sitten tulleet. Eli varmaan nuo sitten oli aasialaisia, jos sillä nyt oli merkitystä noihin aikoihin. Väitetään myös että viikingit seilasi amerikkaan asti joskus aikoja sitten ennen kolumbusta. 

Beringin salmen kautta tulivat Amerikan ensimmäiset asukkaat jääkauden aikoihin noin 15 000 - 20 000 vuotta sitten. Ja kyllähän sillä merkitystä on jos halutaan täsmällisyyttä puheeseen tässäkin.

 

Viikinkien lisäksi on olettu että jopa Englantilaiset kauppalaivat olisi käyneet ennen Kolumbusta Amerikassa, ja tästäkin on jonkinlaisia todisteita olemassa. Tosin mitää merkittäviä asutuksia eivät sinne saaneet, joten viikingeillä yms.ei ole mitään tekemistä Amerikan alkuperäisasutuksen kanssa. Tutkittu tietohan on täsmentynyt jonkin verran viimeisinä vuosikymmeninä, ja on jokseenkin varmaa että esim.viikingit jopa sotia kävivät  niitä oikeita alkuperäisheimoja vastaan, jonka intiaaniheimot voitti koska matka oli kuitenkin sen ajan oloissa viikingeillekin varsin vaativa. Mutta navigointitaidot kuitenkin riittivät. 

Vierailija
1458/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin yöllä Brasilia-Haiti pelin. Brasilia pelasi hyvin ja varmisti jo paikkansa jatkoon. Hienoa. 

Vierailija
1459/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat mestarisuosikkini ovat Brasilia, Hollanti ja Ranska. En usko, että Argentiina uusii mestaruuttaan. 

Brasilia tulee tippumaan jo hyvissä ajoin. 

Ei se ainakaan alkulohkoon jäänyt. 

Vierailija
1460/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Onneksi Paraguay voitti Turkin, vaikka joutui pelaamaan koko toisen puoliajan vajaalla. Kyllä oli Turkki luokattoman surkea molemmissa otteluissa. Ei saanut yhtään mitään aikaan edes yhden miehen ylivoimalla. Ja toisaalta Paraguay taisteli vajaalla aivan loistavasti ja ansaitsi ihan täysin voittonsa. Kyllä luultavasti Paraguay Australiankin hoitelee ja menee USA:n kanssa suoraan jatkoon.