Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2619)

Vierailija
1481/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulee mielenkiintoinen peli klo 20. Hollanti - Ruotsi. 

Tätä minäkin odotan. Taitaa tulla Ruotsille karmeat luvut. Eilinen Australia-Usa matsi oli kyllä karmeinta mitä näissä kisoissa olen nähnyt. Kiviset ja Soraset-jalkapalloa. Hirveän mylvinnän säestämänä.

Vierailija
1482/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Australia on niin huono, että ihmettelen suuresti miten se on voinut ensimmäisessä ottelussa voittaa Turkin 2-0.

Haiskahti sovitulta peliltä. Australia osaa ihan oikeasti pelata, mutta meno näytti että olisi kielletty yrittämästä. Veikkaan että sama feikki lamaannus tulee muillekin USAn vastustajille. Jos ei lahjomalla, niin uhkailulla.  

Australia ei kyllä ole kummoinen jalkapallomaa ja USAn pelaajat olivat todella nopeita. Australialla ei ollut minkäänlaisia keinoja pysäyttää amerikalaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä. 

Vierailija
1484/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä. 

Miten ihmeessä kuudella pisteellä olisi lohkon kolmonen missään lohkossa? 

Vierailija
1485/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä. 

Miten ihmeessä kuudella pisteellä olisi lohkon kolmonen missään lohkossa? 

Se edellyttää että lohkon neljäs häviää kaikki pelinsä. 3 muuta voittaa 4:n ja pelaavat toistensa kanssa ristiin voitoilla. Silloin lohkossa on 3 joukkuetta 6:ssa pisteessä. Onhan näin aika ajoin tapahtunutkin. 

Vierailija
1486/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä. 

Miten ihmeessä kuudella pisteellä olisi lohkon kolmonen missään lohkossa? 

Se edellyttää että lohkon neljäs häviää kaikki pelinsä. 3 muuta voittaa 4:n ja pelaavat toistensa kanssa ristiin voitoilla. Silloin lohkossa on 3 joukkuetta 6:ssa pisteessä. Onhan näin aika ajoin tapahtunutkin. 

Yleensä 4p riittää "varmasti jatkoon", joten 6p kolmonen on epätodennäköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1487/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko karvakädet ovat varmasti ulkona, vai vieläkö kebabinvääntäjillä on matemaattinen mahdollisuus jatkoon?

Vierailija
1488/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko karvakädet ovat varmasti ulkona, vai vieläkö kebabinvääntäjillä on matemaattinen mahdollisuus jatkoon?

Turkki on ulkona, kahden pelin jälkeen 0p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1489/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häjy kamerakulma oli McTominaysta siitä tilanteesta, kun piti tulla se rankkari. Teltta pystyssä ja kuvasivat kyllä tuskallisen pitkään vielä sitä näkyä 😅😬😆

Vierailija
1490/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä. 

Miten ihmeessä kuudella pisteellä olisi lohkon kolmonen missään lohkossa? 

Se edellyttää että lohkon neljäs häviää kaikki pelinsä. 3 muuta voittaa 4:n ja pelaavat toistensa kanssa ristiin voitoilla. Silloin lohkossa on 3 joukkuetta 6:ssa pisteessä. Onhan näin aika ajoin tapahtunutkin. 

Yleensä 4p riittää "varmasti jatkoon", joten 6p kolmonen on epätodennäköinen.

Lohkokolmosten vertailu oli viimeksi edellisissä USAn kisoissa v.1994 (24 joukkuetta). 1998-2022 oli 32 joukkuetta eikä lohkokolmoset päässeet jatkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1491/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta sitten yle ei muuta tehny ku öyhötti qatarin ihmisoikeuksista

Vierailija
1492/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Messi - poika saa muutaman pelin pannan vielä siitä nappulat edellä jaloille tulemisesta. 

 

Ei nimen avulla pidä etuja antaa, kun linja muutenkin ankara noista. Ja tuollaisen veteraanin pitäisi hyvää esimerkkiä vieläpä näyttää nuoremmilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1493/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko karvakädet ovat varmasti ulkona, vai vieläkö kebabinvääntäjillä on matemaattinen mahdollisuus jatkoon?

Turkki on ulkona, kahden pelin jälkeen 0p

Keskinäiset pelit tosiaan ratkaisee ensisijaisesti. Joten jos Turkki yltää voittoon USA:ta vastaan vielä, niin häviää vertailussa, koska hävisi nämä muut pelit. Samalla periatteella USA on jo varma lohkovoittaja, joten USA-Turkki on täysin merkityksetön peli käytännössä. 

Vierailija
1494/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokusta on tulossa isä ja lentää synnytykseen seuraamaan lapsensa syntymää kesken turnauksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1495/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi nyt naisvapaa studio

Vierailija
1496/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteelisen turhan päivästä jauhatte 😅🤣

Vierailija
1497/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa rumat lasit ylen juontajalla

Vierailija
1498/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh mitä naisblondeja

Vierailija
1499/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Ruotsi, kannatan teitä, olette lähimpänä suomalaisia tässä.

Katto kiinni ja ilmastointi päällä pelaavat taas Houstonissa. 

Vierailija
1500/2619 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo idiootit katsoo nahkapallon perässä juoksioita, on teillä elämä, kuulutte joukkoon tyhmät.