Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2599)

Vierailija
1461/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä. Turkki ei saanut maalia tehtyä vaikka saivat pelata puolet pelistä kymmentä miestä vastaan. Paraguay puolustl mielettömän hyvin, eivät antaneet yhtään tilaa Turkille, joka pisti melkein kaikki maalipaikkansa ohi kohteen. 

Vierailija
1462/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartan Army aikoo järjestää muistohetken kisojen aikana kuolleelle Donnylle ensi yön ottelussa Marokkoa vastaan. Minuutin taputukset 76. minuutin kohdalla:

https://www.iltalehti.fi/jalkapallon-mm-2026/a/97735bd0-dbb8-44d3-88f1-…

Jos ruvettais jokaiselle delaavalle jalkapallofanille tauottamaan ja taputtamaan, niin kisoihin ei muuta mahtuisikaan. Sori nyt, kepeät mullat Donnylle, mutta en oikein lämpene tälle. 

Ei siellä mitään taukoa pidetä. Fanit vain kunnioittavat poismennyttä porukan jäsentä minuutin mittaisilla aplodeilla.

Oli aika vaarallinen maalipaikka tuon taputuksen aikana 😅. Marokko siis hyökkäsi. 

Vierailija
1464/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy montaa alkuperäistä v-ihoista amerikkalaista tuolla pelaamassa. Mihin tämä maailma on menossa.

Alkuperäiset amerikkalaiset ei sitä paitsi olleet valkoihoisia. Vaan eurooppalaisten jälkeläisiä ne valkoiset amerikkalaiset on kaikki. 

No shit Sherlock

Vierailija
1465/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee mielenkiintoinen peli klo 20. Hollanti - Ruotsi. 

Vierailija
1466/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka punainen suun peittämisestä. En kyllä oikein tykkää tuosta säännöstä. Joku pyyhkii suutansa eikä edes sano mitään niin suihkuun.

Kiinnostavaa olisi kuulla sen Paraguayn kaverin versio. Tulkinta on yleensä suun peittämisestä, siis vaikka jotain rapaa sateisella säällä pyyhkii kasvoilta niin punainen tulee?! Samoin tietysti jos vaikka taktisista kuvioista haluaa kertoa niin vastustaja saa tietää paljon helpommin kun ei voi suojata puhetta. 

 

Kyllä täysin epämääräisiä tulkintoja saa aikaan, koska tuollaisen eleen voi tehdä täysin vahingossa tai useista muista syistä. 

Tällä kertaa oli kyllä kyse ihan tuosta vi tui lusta. Jatkossa ei kannata katsoa kohdetta jolle haluaa kuittailla. 

Kyllä on lapsellista menoa, kun pitää kortilla uhkailemalla saada tuollainen käytös loppumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1467/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlannin olisi muuten pitänyt saada rankku Marokkoa vastaan, mutta jostain kumman syystä sitä ei sitten annettu. 

Vierailija
1468/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla onkin monta peliä katsottavana.

Katson siis pelejä kunhan heräilen ja siitä sitten pitkin päivää miten satun ehtimään. Tämä onkin ollut mielestäni aika hyvä konsepti. Täytyy vain muistaa pysyä pois somesta ja olla selailematta lehtien nettisivuja. Vähemmän aikaa puhelimella siis 😅.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1469/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa elätetään haavetta että maailma alkaisi kutsua fudista Socceriksi. Siihen voi aina vastata samalla tavalla: Nimeä yksi hyvä jalkapallojoukkue USAsta. 

Vitsi on siinä ettei siellä ole hyvää joukkuetta. Kaikki Team USAn pelaajat pelaa ulkomailla.  

Vierailija
1470/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Australia on niin huono, että ihmettelen suuresti miten se on voinut ensimmäisessä ottelussa voittaa Turkin 2-0.

Haiskahti sovitulta peliltä. Australia osaa ihan oikeasti pelata, mutta meno näytti että olisi kielletty yrittämästä. Veikkaan että sama feikki lamaannus tulee muillekin USAn vastustajille. Jos ei lahjomalla, niin uhkailulla.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1471/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee! Onneksi Paraguay voitti Turkin, vaikka joutui pelaamaan koko toisen puoliajan vajaalla. Kyllä oli Turkki luokattoman surkea molemmissa otteluissa. Ei saanut yhtään mitään aikaan edes yhden miehen ylivoimalla. Ja toisaalta Paraguay taisteli vajaalla aivan loistavasti ja ansaitsi ihan täysin voittonsa. Kyllä luultavasti Paraguay Australiankin hoitelee ja menee USA:n kanssa suoraan jatkoon. 

Just näin. Jippiiiii, hyvä Paraguay! Onneksi Turkki tippui, tuplajippiiiii!

Vierailija
1472/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1473/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Ja USA tekee hannuhanhet ja saa seuraavaksi vastaan Skotlannin mikä on taas luokattoman helppo voitto.  

Vierailija
1474/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin yöllä Brasilia-Haiti pelin. Brasilia pelasi hyvin ja varmisti jo paikkansa jatkoon. Hienoa. 

"Brasilia pelasi hyvin ja varmisti jo paikkansa jatkoon."

Ei varmistanut. Brasil voi yhä pudota jatkosta, jos häviää lohkon viimeisessä ottelussa Scotlandille. En tosin itsekään pidä Brasilin tappiota todennäköisenä, mutta urheilussa mikään ei ole varmaa, ennen kuin on varmaa. Toistaiseksi jatkopaikan ovat varmistaneet vasta Mexico ja USA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1475/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulee mielenkiintoinen peli klo 20. Hollanti - Ruotsi. 

Tätä minäkin odotan. Taitaa tulla Ruotsille karmeat luvut. Eilinen Australia-Usa matsi oli kyllä karmeinta mitä näissä kisoissa olen nähnyt. Kiviset ja Soraset-jalkapalloa. Hirveän mylvinnän säestämänä.

Vierailija
1476/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Australia on niin huono, että ihmettelen suuresti miten se on voinut ensimmäisessä ottelussa voittaa Turkin 2-0.

Haiskahti sovitulta peliltä. Australia osaa ihan oikeasti pelata, mutta meno näytti että olisi kielletty yrittämästä. Veikkaan että sama feikki lamaannus tulee muillekin USAn vastustajille. Jos ei lahjomalla, niin uhkailulla.  

Australia ei kyllä ole kummoinen jalkapallomaa ja USAn pelaajat olivat todella nopeita. Australialla ei ollut minkäänlaisia keinoja pysäyttää amerikalaisia. 

Vierailija
1477/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä. 

Vierailija
1478/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä. 

Miten ihmeessä kuudella pisteellä olisi lohkon kolmonen missään lohkossa? 

Vierailija
1479/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä. 

Miten ihmeessä kuudella pisteellä olisi lohkon kolmonen missään lohkossa? 

Se edellyttää että lohkon neljäs häviää kaikki pelinsä. 3 muuta voittaa 4:n ja pelaavat toistensa kanssa ristiin voitoilla. Silloin lohkossa on 3 joukkuetta 6:ssa pisteessä. Onhan näin aika ajoin tapahtunutkin. 

Vierailija
1480/2599 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?

Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.

Hyvää jalista oli näissä otteluissa. 

Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.

Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä. 

Miten ihmeessä kuudella pisteellä olisi lohkon kolmonen missään lohkossa? 

Se edellyttää että lohkon neljäs häviää kaikki pelinsä. 3 muuta voittaa 4:n ja pelaavat toistensa kanssa ristiin voitoilla. Silloin lohkossa on 3 joukkuetta 6:ssa pisteessä. Onhan näin aika ajoin tapahtunutkin. 

Yleensä 4p riittää "varmasti jatkoon", joten 6p kolmonen on epätodennäköinen.