Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3892)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon Norjan putoavan jottei tartte nähdä enää Haalandin ylimielistä naamaa eikä nutturaa.
Joo kannata sä sit vaikka jotain Afrikan joukkueita, mä kannatan mieluummin pohjoismaista joukkuetta. Haaland ja Norja 🧡
Jos pelaavat reilusti ja hyvin, niin ihan sama minulle nykyisin kuka voittaa. Parempi on reilu häviö kuin kunniaton voitto !
Silti pelkän Haalandin naaman takia toivot Norjan putoavan vaikka Norja pelaisi hyvin...
Minä en ole sellaista viestiä kirjoittanut. Haaland on kova kaveri ollut joten pankoon vaan nyt mm-tasollakin tuulemaan niin kovaa kuin pystyy !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yön Yle woke-annos:
"Hän ansaitsi tämän maalin, koska hänen vaimonsa sai keskenmenon..."
Ai jaa, luulin että hyvillä jalkapallosuorituksilla maalit ansaitaan.
Ei keskenmeno muutenkaan ole ainakaan miehille mikään iso juttu.
Aika outoa, jos miehelle on yks haisee syntyykö lapsi vai ei 🤔
Se jäi kiinnostamaan että missä vaiheessa raskautta tuo pelaajan vaimo sai keskenmenon.
Ainakin tiesivät, että poika on tulossa, joten ei ihan alussa.
Vierailija kirjoitti:
On se varmaan myönnettävä, että Afrikan maat ovat tarjonneet viihdyttävintä jalkapalloa.
Niin kai ja ainoastaan Tunisia jäi ulos jatkopeleistä. 9 joukkuetta Afrikkaa edustaa tällä ensimmäisellä jatkokierroksella !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaus tulevasta: Norsunluurannikko voittaa Norjan ja Ruotsi vie pelin Ranskaa vastaan pilkuille.
Ranska voittaa vähintään 2 maalin erolla eli pistän pienen betsin sisään Ranska voittoon -1.5 maalin tasoituksella (eli 2-0 tai 3-1 kelpaa). Ruotsin hidas puolustus ei tule pärjäämään vikkelien ranskisten jaloille.
Norjan voittoa toivon, mutta koska en ole nähnyt Nlrannikon pelejä yhtäkään, niin en yhtään osaa arvioida, mitä sieltä on tulossa.
Jaaa en täysillä kyllä asetu kummankaan puolelle, mutta ehkä veikkaus on vähän Norjan suuntaan. Norsurannikolla on kyllä taitoa ja tuskin pelissä kuitenkaan monta maalia tulee. Norsuilla on perinteisestikin Afrikasta isoimpia jässiköitä eli fyysistä pelivoimaakin on. Voittajallle kiitokseksi tulee sitten Brasialia seuravaksi vastaan ...
Muistan kun joskus 90-luvulla Norja voitti Brasilian. Olisko ollut joku ystävyysottelu. Nousi muka heti kakkoseksi fifa rankingissa 😂
90 luvun Norja oli kyllä ajoittain ihan hyvä, mutta en muista että olisii ihan noin korkealla rankingissa ollut. Onko jotain lähteitä tähän kakkossijaan??
Mutta tilastojen mukaan : Norja on toistaiseksi yhä ainoa miesten jalkapallomaa joka on pelannut useammin kuin kerran Brasiliaan vastaan, häviämättä kertaakaan.
Norja ja Brasilia ovat kohdanneet siis virallisesti 4 kertaa :
1988 (Oslo) ystävyysottelu Norja-Brasilia 1-1
1997 (Oslo) ystävyysottelu : Norja-Brasilia 4-2
1998 (Marseille, Ranska) mm-kisojen lohkovaihe : Brasilia-Norja 1-2
sekä 2006 (Oslo) ystävyysottelu Norja-Brasilia 1-1
Kannattaa huomata että Oslossa pelattujen 3:n pelin lisäksi tuo 1998 Ranskan mm:ssä pelattu lohkokierroksen päätöspeli on Brasilialle merkityksetön, se oli jo varma lohkovoittaja, ja Norjan voitto nosti sen Marokkon takaa lohkokakkoseksi.
Tämähän kiinnostavaa kahdestakin syystä :
Norja-Norsurannikon voittajalle tulee nimenomaan Brasilia vastaan. Ja 2002 kisojen jälkeen Brasilia on 5 kertaa pudonnut Eurooppalaiselle joukkueelle jatkosta.
Tietysti tuo tilasto antaa oman värinsän jo Norja Norsurannikon sattuisi voittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin huuhkajat pelaa
syssymmällä
Pimeässä pöllöfantit pelaa parhaiten. Ja ihmekös tuo kun ei niiden maalejakaan näe usein. Esim.mm-tasolla en yhtään vielä ole nähnyt !!
Että rangaistuspotkukilpailun katsominen voikin olla raastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhokkijoukkue, Brasilia. Harmi että voitti.
Vaikea ymmärtää miten yksikään vähänkään edes jalkapallosta tykkäävä voisi mitenkään inhota Brasiliaa.
No niinpä. Brasilia on eeppinen jalkapallomaa.
Taitaa olla lopulta vastakkain brassit ja Ranska. Japskit antoi kyllä helpolla periksi, eivät puolustaneet oikeastaan ollenkaan brassien tokan maalin kohdalla.
Brassit kyllä paransi koko ajan pelin loppua kohden. Ensimmäisellä puoliajalla näyttivät vielä hitailta.
Toivon vaan että Argentiina ja myös Ranska on poissa molemmat ennen mitalipelejä. Tosin Argentiinan kaavio kyllä näyttää helpolta.
Brasilia-Englanti saattaisi tulla puolivälieriin. Tosin toivottavasti Meksiko pääsisi ennen Englannin ohi.
Ranskalle taas tulisi Ruotsin ja Paraguayn mahd. voiton jälkeen Kanada - Marokon voittaja puolivälieriin.
Olisiko Ranskakin 4:n joukossa vähintään tuolle menolla?!
Ruotsilta en kyllä ainakaan usko Ranskan kaatamista, mutta miten Paraguay ja ehkä Marokko sitten ??!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Saksalainen" apina ampui pilkun taivaan tuuliin. Saako enää liitolta banaaneja?
Nautin kun se apina hölmöili.
Joo tuon takia kannatti valvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanoisin että Virkkunen on parhaan näköinen selostaja näissä keimeissä. harmi ettei kasvot ole enempää esillä.
Ehkä siinä onkin miesten syy dissata häntä?
Minä olen tuo Virkkusen epäselvästä ja oudosta puhetavasta äsken avautunut. Olen ihmetellyt tuota puhetapaa monissa aiemmissakin kisoissa, mutta en ole tiennyt, miltä mies näyttää. Vasta viimeöisen pelin aikana tarkistin tuonkin asian, ja yllätyin siitä, että äänen takana on aivan normaalin ja jopa miellyttävän näköinen kaveri.
Kyllä, olen mies eikä minua haittaa että hän on miellyttävän näköinen ja monen naisen mielestä luultavasti hyvännäköinen.
Kaikilla meillä on omanlainen puhetapa mutta kaikista meistä ei tule hyviä selostajia. Jos vertaa Virkkusen tai Kallströmin selostustyyliä Mertarantaan - jonka selostusta ei voinut kuunnella - niin sanottakoon makunsa kullakin. Mertarantaakin kehuttiin suotta ja jopa sanottiin parhaaksi lätkäselostajaksi. Hän selosti myös futista mutta sitä ei pystynyt kuunnella.
Hoopi Hänninen kilisteli tietojen mukaan maljoja välittömästi kun Mertaranta lähti yleltä. Mikähän se vuosi lienee ollut, ja kummalla puolen vuosituhannen vaihdetta?
H-P oli selostajalegenda Pentti Salmen kasvatti ammattiinsa, jolloin selkeä puhetapa oli kuningasajatus. Mertaranta taisi katkeroitua tällöin tiedettyäkin enemmän.
Mertaranta taisi olla yle:llä vuodet 1992-2011. Eli tosiaan 2011 lähti yleltä, mutta selosti sinne oman firmansa kautta myöhemminkin.
Mertaranta kertoi Urheilulehdessä 2006, että Hoopi skoolasi 1999 kesällä "kun kuuli" että Mertaranta olisi lähdössä yleltä. Hänninen oli ollut ylellä jo 70 luvun lopulta mutta joutui Mertarannan kakkosmieheksi. Ehkä molemmat oli katkeria toisilleen.
Hänninen on aina ollut pikkusieluinen, katkera ja vit##mainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yön Yle woke-annos:
"Hän ansaitsi tämän maalin, koska hänen vaimonsa sai keskenmenon..."
Ai jaa, luulin että hyvillä jalkapallosuorituksilla maalit ansaitaan.
Ei keskenmeno muutenkaan ole ainakaan miehille mikään iso juttu.
Aika outoa, jos miehelle on yks haisee syntyykö lapsi vai ei 🤔
Se jäi kiinnostamaan että missä vaiheessa raskautta tuo pelaajan vaimo sai keskenmenon.
Ainakin tiesivät, että poika on tulossa, joten ei ihan alussa.
No joo mutta sehän olisi ollut vaan apina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanoisin että Virkkunen on parhaan näköinen selostaja näissä keimeissä. harmi ettei kasvot ole enempää esillä.
Minä olen tuo Virkkusen epäselvästä ja oudosta puhetavasta äsken avautunut. Olen ihmetellyt tuota puhetapaa monissa aiemmissakin kisoissa, mutta en ole tiennyt, miltä mies näyttää. Vasta viimeöisen pelin aikana tarkistin tuonkin asian, ja yllätyin siitä, että äänen takana on aivan normaalin ja jopa miellyttävän näköinen kaveri.
Kyllä, olen mies eikä minua haittaa että hän on miellyttävän näköinen ja monen naisen mielestä luultavasti hyvännäköinen.
Kaikilla meillä on omanlainen puhetapa mutta kaikista meistä ei tule hyviä selostajia. Jos vertaa Virkkusen tai Kallströmin selostustyyliä Mertarantaan - jonka selostusta ei voinut kuunnella - niin sanottakoon makunsa kullakin. Mertarantaakin kehuttiin suotta ja jopa sanottiin parhaaksi lätkäselostajaksi. Hän selosti myös futista mutta sitä ei pystynyt kuunnella.
Mertarannan ja Röngän Englannin liigan selostuksia kuunteli ysärillä sellaisetkin ihmiset jotka eivät edes seuranneet futista. Niitä matseja oli kiva seurata.
Vierailija kirjoitti:
Moni Euroopan maa on kopioinut Islannin kannustushuudon. Noloa.
"HU!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan tule tajuamaan, miksi nee keri laitetaan laukomaan ratkaisevin rankkari. Heidän hermonsa eivät vain kestä. Tämän Saksan tapauksen lisäksi olen todistanut monta kertaa aikaisemmin, että joukkue putoaa rankkareissa, koska nee keri laukoo täysin ohi. Ei todellakaan ensimmäinen kerta.
Huomenta vaan sinnekin. Ei kannattaisi olla rasisti kuitenkaan ja kirjoittaa ihmisistä ikävästi.
Apinastahan tuossa kirjoitettiin.
Vierailija kirjoitti:
On se varmaan myönnettävä, että Afrikan maat ovat tarjonneet viihdyttävintä jalkapalloa.
Marokko paras ehkä koska pelaa eurooppalaisinta jalkapalloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoopi Hänninen kilisteli tietojen mukaan maljoja välittömästi kun Mertaranta lähti yleltä. Mikähän se vuosi lienee ollut, ja kummalla puolen vuosituhannen vaihdetta?
H-P oli selostajalegenda Pentti Salmen kasvatti ammattiinsa, jolloin selkeä puhetapa oli kuningasajatus. Mertaranta taisi katkeroitua tällöin tiedettyäkin enemmän.
Mertaranta taisi olla yle:llä vuodet 1992-2011. Eli tosiaan 2011 lähti yleltä, mutta selosti sinne oman firmansa kautta myöhemminkin.
Mertaranta kertoi Urheilulehdessä 2006, että Hoopi skoolasi 1999 kesällä "kun kuuli" että Mertaranta olisi lähdössä yleltä. Hänninen oli ollut ylellä jo 70 luvun lopulta mutta joutui Mertarannan kakkosmieheksi. Ehkä molemmat oli katkeria toisilleen.
Hänninen on aina ollut pikkusieluinen, katkera ja vit##mainen mies.
Ja itse et olisi jos joutuisit nöyrtymään jollekin hetkelliselle suosikille, vaikka takanasi olisi yli 15 vuotta pitempi aika samassa yhtiössä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon Norjan putoavan jottei tartte nähdä enää Haalandin ylimielistä naamaa eikä nutturaa.
Joo kannata sä sit vaikka jotain Afrikan joukkueita, mä kannatan mieluummin pohjoismaista joukkuetta. Haaland ja Norja 🧡
Jos pelaavat reilusti ja hyvin, niin ihan sama minulle nykyisin kuka voittaa. Parempi on reilu häviö kuin kunniaton voitto !
Silti pelkän Haalandin naaman takia toivot Norjan putoavan vaikka Norja pelaisi hyvin...
Olen eri, mutta minulle ratkaisevaa on se, onko kysymyksessä joukkue vai yhtä supertähteä palvelemaan rakennettu kokoonpano. Siksi Norja ei saa kannatustani. Norja ei olisi mitään ilman Haalandia.
On silläkin väliä, millainen supertähti on kysymyksessä. Luka Modric on Kroatian tähti tietenkin, muta keskikenttäpelaajana organisoi peliä, jakaa palloja ja palvelee muita. Siksi hänen roolinsa ei niin häiritse. Vastakohtana joku Portugalin Ronaldo, joka vain seisoskelee odotellen palloja ja nappaa ne itselleen silloinkin, kun jokin muu ratkaisu olisi fiksumpi. Portugali pelaisi paremmin ilman häntä.
Brassien Neymar-palvontaa en ymmärrä ollenkaan. Pisti vihaksi se, kuinka Messiä paapottiin Algeria-ottelussa - ei saanut punaista korttia törkeästä taklauksestaan. Ehkä olin vähän vahingoniloinen, kun Paraguay pisti pilkkukisassa legendaarisen Manuel Neuerin taakse enemmän palloja kuin mitä heidän oma tuntemattomampi veskansa imuroi.
Lamine Yamal on tietenkin tähti, mutta Espanja on muutakin kuin Yamal. Lisäksi hän loistaa enemmän keskittäjänä kuin maalintekijänä, eli jakaa auliisti palloa muille, kun nämä ovat hyvässä maalipaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole sellaista viestiä kirjoittanut. Haaland on kova kaveri ollut joten pankoon vaan nyt mm-tasollakin tuulemaan niin kovaa kuin pystyy !
No semmoiseen ketjuun vastasit, etkä kirjoittanut olevasi sivusta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mertarannan ja Röngän Englannin liigan selostuksia kuunteli ysärillä sellaisetkin ihmiset jotka eivät edes seuranneet futista. Niitä matseja oli kiva seurata.
Englannin liigan/Valioliigan ottelut tuli lauantaisin yle:llä vuoteen 1998. Mutta milloin ne alkoivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minulle ratkaisevaa on se, onko kysymyksessä joukkue vai yhtä supertähteä palvelemaan rakennettu kokoonpano. Siksi Norja ei saa kannatustani. Norja ei olisi mitään ilman Haalandia.
On silläkin väliä, millainen supertähti on kysymyksessä. Luka Modric on Kroatian tähti tietenkin, muta keskikenttäpelaajana organisoi peliä, jakaa palloja ja palvelee muita. Siksi hänen roolinsa ei niin häiritse. Vastakohtana joku Portugalin Ronaldo, joka vain seisoskelee odotellen palloja ja nappaa ne itselleen silloinkin, kun jokin muu ratkaisu olisi fiksumpi. Portugali pelaisi paremmin ilman häntä.
Brassien Neymar-palvontaa en ymmärrä ollenkaan. Pisti vihaksi se, kuinka Messiä paapottiin Algeria-ottelussa - ei saanut punaista korttia törkeästä taklauksestaan. Ehkä olin vähän vahingoniloinen, kun Paraguay pisti pilkkukisassa legendaarisen Manuel Neuerin taakse enemmän palloja kuin mitä heidän oma tuntemattomampi veskansa imuroi.
Lamine Yamal on tietenkin tähti, mutta Espanja on muutakin kuin Yamal. Lisäksi hän loistaa enemmän keskittäjänä kuin maalintekijänä, eli jakaa auliisti palloa muille, kun nämä ovat hyvässä maalipaikassa.
Luka Modric on keskikentän tähti. Toivottavasti ei viimeinen, vaikka luulen niin. Nykyisestä tähtikultista tulee vieläkin ällömpää, kun viimeiset oikeat "työntekijät" kuten Modric ja Kante katoavat kuvioista :)