Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (3418)

Vierailija
3401/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkkunen on otettu silmätiksuksi näissä kisoissa. Miksi? Paras selostaja nyt ja kaikissa Mestarienliigan matseissa. Juuri hänen selostamista matseista pidän eniten. Kim Kallström sen sijaan vinkuu ääni falsetissa ettei mitään selvää saa ja Kottonen honottaa kuin nenä olisi tukossa kaiken aikaa. 

Virkkusta toivoisin Viiden jälkeen ohjelman juontajaksi Kottosen tai Papusen tilalle.

Onhan tuolla netissä paljon arvostelua Virkkusen oudosta puhetavasta jo vuosien takaa. Mutta viimeöinen Saksan peli meni tavallistakin oudommalla tyylillä. Ihan matsin alussa hän puhui todella kummallisesti ääntään vääntäen, sitten pelin alettua puhe muuttui joksikin aikaa lähes normaaliksi, mutta se oli lyhytaikainen ilo. Selvästi hän osaa puhua myös normaalisti. Minua ei haittaa se, että välillä huudetaan innokkaasti, mutta se haittaa, että sanoja ja lauseita ei sanota loppuun ja puhe menee puuroksi.

Foorumeilla moni sanoo että hän on jalkapallosss kaikkein asiantuntevin selostaja, ja saattaa ollakin, mutta ei siitä ole mitään hyötyä, kun hän ei osaa ilmaista asiantuntemustaan selvästi.

Minä olen saanut selvää kaikista hänen selostuksistaan. Onko sinulla vaikkua korvissa? Vai muuten vain haluat dissata häntä? Ja todellakin, hän on asiantuntevin pelaajiin, peleihin , taktiikoihin etc. paneutunut selostaja ikinä.

Minulla ei ole ollut ongelmaa saada selvää ääntämyksestä (no, jotkut pelaajien nimet menevät vain sinne päin), mutta en kestä sitä kiljumista ja kiekumista ja ylenmääräistä hehkutusta. Toiseksi vaikka hän olisi asiantunteva, niin ei minua kiinnosta kesken pelin kuulla, missä kaikissa seuroissa joku pelaaja on pelannut ja miten on niissä mennyt, tai jommankumman maan vuosikymmenten takaista futishistoriaa. Jos nuo jutut kiinnostavat, niin voin selvittää ne itse, kun peli on ohi.

Tarvitsisin vain sen tiedon, kuka pelaaja milloinkin palloa potkaisee tai kuka häntä yrittää estää. Se on se asia, jota en osaa nähdä itse. Mutta sen kertomista hän ilmeisesti pitää turhana (kuten moni muukin selostaja), tai sitten vain ei tiedä itsekään.

Minua kiinnostaa kuulla. Ei kuitenkaan niin paljon että viitsisin alkaa etsimään historiatietoja. Siksi on kiva kuulla selostajan niitä kertovan silloin kun keskikentällä potkitaan palloa minuuttitolkulla.

Vierailija
3402/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa olla Hollannin kannattaja. Häviää 99 rankkarikisaa sadasta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3403/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarin ennakkolähetys alkaa sillä, että Pasanen höpöttää ehkä pari minuuttis. Sitten tuleekin ns. pieni tauko, joka kestää 6 tai 7 minuuttia, jonka jälkeen Pasanen höpöttää asiantuntijoiden kanssa pari minuuttia ja jotain tilastoja näytetään. Sitten mennäänkin taas pikku tauolle, jonka jälkeen siirrytään otteluun, ehditään hädin tuskin kansallislaulujen soittoon, sitten mennäänkin taas pikku tauolle mainoksiin ja palataan ottelun alkuun.  Maikkari pilannut MM-kisalähetykset täysin ja kokonaan.

Vierailija
3404/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Gakpo. Tippa tuli linssiin. Vaikea viikko hänellä vaimon keskenmenon takia, menettivät vauvan.

Tuo Hollannin valmentaja yleensä tekee hyviä muutoksia tauoilla. Hyötyvät varmasti noista ylimääräisestä tauosta. 

Vierailija
3405/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tule tajuamaan, miksi nee keri laitetaan laukomaan ratkaisevin rankkari. Heidän hermonsa eivät vain kestä. Tämän Saksan tapauksen lisäksi olen todistanut monta kertaa aikaisemmin, että joukkue putoaa rankkareissa, koska nee keri laukoo täysin ohi. Ei todellakaan ensimmäinen kerta. 

Vierailija
3406/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkusella erikoinen selostustapa. Säksä tulee öttelyyn täkäisin mukään.

Vierailija
3407/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkusen selostus kuulostaa todella paljon siltä, kuin hänellä olisi suomen kieli vähän huonosti hallussa, sanojen lausuminen omituista. Hänen selostuksiaan ei vaan voi kuunnella. Onneksi otteluja pystyy hyvin katsomaan ilman ääntäkin.

Vierailija
3408/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraquayssa tänään on virallinen vapaapäivä. Oikein presidentin vahvistus asialle. 

Vierailija
3409/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että lopulta kostautuu tuo bussin parkkeeraus Hollannille. Marokolla on aivan hillitön määrä maalintekijöitä ja taitoa. Jännä peli. 1-1 nyt.

Vierailija
3410/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanti ottaa liian monta kosketusta palloon. ET menossa. Kädet hikoilee. 

Vierailija
3411/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan tule tajuamaan, miksi nee keri laitetaan laukomaan ratkaisevin rankkari. Heidän hermonsa eivät vain kestä. Tämän Saksan tapauksen lisäksi olen todistanut monta kertaa aikaisemmin, että joukkue putoaa rankkareissa, koska nee keri laukoo täysin ohi. Ei todellakaan ensimmäinen kerta. 

Huomenta vaan sinnekin. Ei kannattaisi olla rasisti kuitenkaan ja kirjoittaa ihmisistä ikävästi. 

Vierailija
3412/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokko kyllä ansaitsi voiton, mutta harmittaa silti.

Vierailija
3413/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vihannut hollantia jalkapallossa!

Vierailija
3414/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraguayn voitosta olen tosi iloinen, Marokon voitosta en niinkään. 

Vierailija
3415/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokko voi olla todella korkealla nyt näissä kisoissa. Maalintekijöitä löytyy, sekä puolustus toimii. 

Vierailija
3416/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marokko voi olla todella korkealla nyt näissä kisoissa. Maalintekijöitä löytyy, sekä puolustus toimii. 

Kanada tulee häviämään isoin numeroin Marokolle.

Vierailija
3417/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Gakpo. Tippa tuli linssiin. Vaikea viikko hänellä vaimon keskenmenon takia, menettivät vauvan.

Tuo Hollannin valmentaja yleensä tekee hyviä muutoksia tauoilla. Hyötyvät varmasti noista ylimääräisestä tauosta. 

Hollannin ei ehkä kannata päästää peliä rankuille asti, valmentajan olisi pitänyt laittaa kaikki peliin. 

Vierailija
3418/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että paska saksa putosi. Myös hollanti on paska, kuten ranskakin.

Minä tykkäsin siitä Saksan maalibiisistä ja siksi harmittaa putoaminen.

Vierailija
3419/3418 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yön Yle woke-annos:

"Hän ansaitsi tämän maalin, koska hänen vaimonsa sai keskenmenon..."

Ai jaa, luulin että hyvillä jalkapallosuorituksilla maalit ansaitaan.

Ei keskenmeno muutenkaan ole ainakaan miehille mikään iso juttu. 

Todella törkeästi sanottu. Perheeseen odotetaan uutta jäsentä ja kehtaat sanoa, että tulevalle isälle ei muka tunnu miltään, että hänestä ei tulekaan isää.

OT. Nimenomaan se menee noin, että mies ei sure sitä lasta vaan itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi