Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (3331)

Vierailija
3181/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi Suomi on näin huono?

Noita kaikentietäviä asiantuntijoita tuntuu kyllä riittävän.

Ainakaan nämä "pieni ja köyhä maa ja pitkä talvi" -selitykset eivät ole enää kestäviä, kun pärjäähän tuolla paljon pienempiä ja köyhempiäkin maita ihan hyvin. 

Koska niillä on paljon helpommat karsinnat. Ei siellä kauheasti näkyisi mitään Kap Verdeä tai Curaçaota kisoissa, jos karsisivat Euroopassa. 

Muutenkin nuo karsinnat on aivan hölynpölyä käytännössä kaikkialla muualla kuin Euroopassa. Yhdysvallat, Kanada ja Meksiko on käytännössä varmasti kisoissa, jos vaan saa 11 miestä kentälle, samoin kuin Etelä-Amerikalle jaetaan järkyttävästi paikkoja niin pieneen ryhmään nähden. 

Ehkä pitäisikin järjestää maailmankarsinnat. Kaikkien karsintoihin osallistuvien maiden pitäisi ilmoittaa asiasta ja sitten maat jaettaisiin tyyliin johonkin 25 karsintalohkoon tietyn päivän FIFA.n rankingin perusteella esim. karsintalohko 1: 1,26 jne. Maanosilla ei siis olisi kiintiöpaikkoja. Suomikin saattaisi siis kohdata esim. Intian, Fidzin ja Kenian. Jokaisen pitäisi kohdata toisensa kerran kotona ja vieraissa, mutta karsinnat järjestettäisiin pitkän ajan kuluessa ja tarvittaessa neutraaleissa paikoissa, kuten Englannissa, Saksassa tai Espanjassa, jos muu ei onnistu. Samalla kertaa voitaisiin pelata myös koti ja vieraspelit niin, että Suomi kohtaisikin Fidzin jossakin matkan puolivälissä, en jaksa miettiä missä se olisi ja samalla reissulla  samassa paikassa pelataan ensin perjantai-iltana Suomi- Fidzi ja maanantai-iltana Fidzi- Suomi.

Vierailija
3182/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanada siis eteni puolivälieriin joko Hollantia tai Marokkoa vastaan voitettuaan Etelä-Afrikan viime yönä toisen lisäaikaminuutin osumalla 0-1. Itse olisin toivonut Etelä-Afrikan voittavan, kun Afrikan maita muutenkin kannatan.

Ei ihan puolivälieriin vielä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3183/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo studion Ranska fanitus alkaa olla rasittavaa. Jos Norjan b-miehistö luo enemmän maaliodottamaa kuin Ranskan ykköspyssyt niin en hehkuttaisi niin kauheasti vielä.

Tajuatko mitään jalkapallosta? 

Kyllä todella paljon. Sinulta ei ilmeisesti tarvitse kysyä samaa.

No mistähän ne Norjan korkeammat xg:t tuli. Siitä yhdestä rankkarista. Ranska on ollut selkeästi vakuuttavin tähän mennessä. 

Halusit kuitenkin vielä todistaa ettet ymmärrä jalkapallosta mitään. Ei tullut siitä yhdestä rankkarista ei. Norja teki sen lisäksi maalin ja huikeat paikat ovat meni Norjan b-miehistölle 4-3. Ranska on ollut kaukana vakuuttavasta, varsinkin materiaalin huomioiden.

Katsoit pelkkää maaliodottamaa ja näit Norjan parempana joukkueena. Mee nyt nukkumaan. Ranska laitto pelin puolessa tunnissa pakettiin ja loppuajan neppaili vaan helppoon voittoon. 

Siitä huolimatta ettet ymmärrä jalkapallosta mitään ja jäit heti siitä kiinni väittäessäsi Norjan b-miehistön 1,7maaliodottaman tulleen yhdestä rankkarista, täytyy sanoa että raivoisa palosi on ihailtavaa. 

Ja edelleen jatkat itsesi nolaamista kun vastauksesi tekstiin: "Norja teki sen lisäksi maalin ja huikeat paikat ovat meni Norjan b-miehistölle 4-3" on "katsot pelkkää maaliodottamaa" 

Mutta jatka toki itsesi nolaamista, me kaikkia nautimme esityksestä.😅

Tarkoitin, että suurehko osa maaliodottattamasta (0.79) tuli rankkarirista. Sä se oot hölmö, kun jankutat, että Norja teki maalin. Curacaokin teki maalin Saksaa vastaan. Oliko sekin huippusuoritus, kun 7-1 oli taululla. 

Vierailija
3184/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo studion Ranska fanitus alkaa olla rasittavaa. Jos Norjan b-miehistö luo enemmän maaliodottamaa kuin Ranskan ykköspyssyt niin en hehkuttaisi niin kauheasti vielä.

Kerro toki mikä joukkue on ollut tähän mennessä vakuuttavampi kuin Ranska. Melkeinpä kaikki ns suuret maat ovat kompuroineet alkulohkossa.

Argentiina.

Vastustajat olleet aivan mutasarjalaisia. 

Vierailija
3185/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihme ja kumma, että edes tällaisessa urheiluaiheisessa ketjussa eivät läheskään kaikki kykene pysymään itse asiassa eli jalkapallossa vaan tänne pitää kaiken maailman pölhöjen päästä häiriköimään ja työntämään joka väliin omia typeryyksiään. Itse kisoista keskusteleminen on ihan täysin mahdotonta, kun nämä trollit eivät älyä pysyä poissa.

Ja joku vielä kehtasi haukkua viestien ilmiantajia ja poistattajia tyhmiksi. Kyllä tyhmiä ovat ne, jotka eivät kykene käyttäytymään asiallisesti ja pysymään ketjun aiheessa vaan puhuvat täysin merkityksettömistä sivuseikoista kuten ulkonäöstä ja politiikasta ja heittelevät täällä rasistisia viestejä. Täällä pitäisi kaikkien keskittyä itse kisoihin ja peleihin. Ja tyhmä olet sinä itsekin, kun haukut tyhmiksi niitä, jotka siivoavat tätäkin ketjua puhtaammaksi kaikesta turhanpäiväisestä törystä ja paskasta. 

Täälläkin olisi paljon mukavampaa käydä tätäkin keskustelua, jos kaikki osaisivat käyttäytyä asiallisesti ja keskittyä itse asiaan. Silloin keskustelu ei koskaan harhailisi sivupoluille. Pysykää siis ystävällisesti ihan kokonaan poissa täältä kaikki te, joilla ei ole mitään oikeaa sanottavaa ja antakaa meidän muiden puhua täällä itse kisoista ihan kaikessa rauhassa.

Tiedän, että monet ahdasmieliset ja itsepäiset kovakallot ottavat tämänkin viestini määräilynä. En todellakaan määräile ketään vaan yritän vain puhua teille järkeä. Sananvapaus ei tarkoita sitä, että voi heittää herjaa ihan miten tahansa ilman, että viestit poistetaan.

Tulen hyvin todennäköisesti saamaan tästäkin viestistäni alapeukutuksia ja mahdollisesti myös pääaukomista viestien muodossa, muita ei se minua haittaa. Jos he eivät itse ymmärrä omaa typeryyttään, niin se on ihan täysin heidän oma häpeänsä ja ongelmansa, ei minun. 

Vielä kerran, pysykää ystävällisesti kaikki häiriköt poissa ja antakaa meidän kaikkien muiden keskustella itse kisoista ihan kaikessa rauhassa. Ette ymmärrä ollenkaan, että teette vaan itsestänne ihan täysiä tolloja noilla omilla ääliömäisillä törkypaskaviesteillänne.

Vierailija
3186/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki mikä joukkue on ollut tähän mennessä vakuuttavampi kuin Ranska. Melkeinpä kaikki ns suuret maat ovat kompuroineet alkulohkossa.

Ranskalla taitaa olla vähän hankaluuksia puolustuksen kanssa. Mutta niin tuntuu olevan monella muullakin. 

Sitten on nämä pienemmät kilpikonnamaat jotka puolustaa, mutta eivät saa maalia tehtyä. 

Taitaa se olla Ranskan vuoro viedä mestaruus tänä vuonna.

Näin minäkin uskon. Finaalissa Ranska ja Espanja.

Vierailija
3187/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuo studio "asiantuntujat" kannattavat kuorossa englantia?

Ns suuri jalkapallomaa. Itseäni ihmetyttää aina toistuva kuvio. Englanti aloittaa vahvasti ja ote alkaa pikku hiljaa lipsumaan. Käykö näin nytkin?

Vierailija
3188/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuo studio "asiantuntujat" kannattavat kuorossa englantia?

Ns suuri jalkapallomaa. Itseäni ihmetyttää aina toistuva kuvio. Englanti aloittaa vahvasti ja ote alkaa pikku hiljaa lipsumaan. Käykö näin nytkin?

Ei ne huonoja ole, mutta jostain syystä turnauksissa ei vaan ole onnistunut juuri koskaan loppuun asti. 

Vierailija
3189/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argentiina.

Argentiina on pelannut helppoja vastustajia vastaan. Ranskalla sentään Senegal ja Norja.

Vierailija
3190/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalla taitaa olla vähän hankaluuksia puolustuksen kanssa. Mutta niin tuntuu olevan monella muullakin. 

Sitten on nämä pienemmät kilpikonnamaat jotka puolustaa, mutta eivät saa maalia tehtyä. 

Taitaa se olla Ranskan vuoro viedä mestaruus tänä vuonna.

Näin minäkin uskon. Finaalissa Ranska ja Espanja.

Ei ole mahdollinen finaalipari, kohtaisivat jo välierässä.

Vierailija
3191/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finaali lienee

Ranska / Hollanti / Portugali / Espanja

Vastaan

Argentiina / Englanti

Vierailija
3192/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään pelata vaaripapan kanssa potku palloa.

T Urpinho

Vierailija
3193/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihme ja kumma, että edes tällaisessa urheiluaiheisessa ketjussa eivät läheskään kaikki kykene pysymään itse asiassa eli jalkapallossa vaan tänne pitää kaiken maailman pölhöjen päästä häiriköimään ja työntämään joka väliin omia typeryyksiään. Itse kisoista keskusteleminen on ihan täysin mahdotonta, kun nämä trollit eivät älyä pysyä poissa.

Ja joku vielä kehtasi haukkua viestien ilmiantajia ja poistattajia tyhmiksi. Kyllä tyhmiä ovat ne, jotka eivät kykene käyttäytymään asiallisesti ja pysymään ketjun aiheessa vaan puhuvat täysin merkityksettömistä sivuseikoista kuten ulkonäöstä ja politiikasta ja heittelevät täällä rasistisia viestejä. Täällä pitäisi kaikkien keskittyä itse kisoihin ja peleihin. Ja tyhmä olet sinä itsekin, kun haukut tyhmiksi niitä, jotka siivoavat tätäkin ketjua puhtaammaksi kaikesta turhanpäiväisestä törystä ja paskasta. 

Täälläkin olisi paljon mukavampaa käydä tätäkin keskustelua, jos kaikki osaisivat käyttäytyä asiallisesti ja keskittyä itse asiaan. Silloin keskustelu ei koskaan harhailisi sivupoluille. Pysykää siis ystävällisesti ihan kokonaan poissa täältä kaikki te, joilla ei ole mitään oikeaa sanottavaa ja antakaa meidän muiden puhua täällä itse kisoista ihan kaikessa rauhassa.

Tiedän, että monet ahdasmieliset ja itsepäiset kovakallot ottavat tämänkin viestini määräilynä. En todellakaan määräile ketään vaan yritän vain puhua teille järkeä. Sananvapaus ei tarkoita sitä, että voi heittää herjaa ihan miten tahansa ilman, että viestit poistetaan.

Tulen hyvin todennäköisesti saamaan tästäkin viestistäni alapeukutuksia ja mahdollisesti myös pääaukomista viestien muodossa, muita ei se minua haittaa. Jos he eivät itse ymmärrä omaa typeryyttään, niin se on ihan täysin heidän oma häpeänsä ja ongelmansa, ei minun. 

Vielä kerran, pysykää ystävällisesti kaikki häiriköt poissa ja antakaa meidän kaikkien muiden keskustella itse kisoista ihan kaikessa rauhassa. Ette ymmärrä ollenkaan, että teette vaan itsestänne ihan täysiä tolloja noilla omilla ääliömäisillä törkypaskaviesteillänne.

Kiitos, hyvin sanottu! Toivottavasti ketju pysyy siistinä.

Vierailija
3194/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finaali lienee

Vastaan

Argentiina / Englanti

Portugali pois tuosta listasta. Muuten hyvä. Ja Brasilia lisää listalle.

Vierailija
3195/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finaali lienee

Vastaan

Argentiina / Englanti

Portugalilla on niin huikea keskikenttä ja puolustus että normaalina päivänä pärjäävät kelle vain. 

Brasilialka yksilövoimaa mutta lasken sen varaab että jo Japani yllättää ;)

Vierailija
3196/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Japani voittaisi tänään :) 

Vierailija
3197/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v Portugali karsiutuu heti elleivät tajua laittaa narsistia penkille, kaikki matsit täyttö paskaa, sattui vaan olemaan maaliautomaatti UZB yhtenä.

Vierailija
3198/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finaali lienee

Vastaan

Argentiina / Englanti

Portugalilla on niin huikea keskikenttä ja puolustus että normaalina päivänä pärjäävät kelle vain. 

Brasilialka yksilövoimaa mutta lasken sen varaab että jo Japani yllättää ;)

Portugalilla on ihan jees puolustus ja maalivahti. Sitten loppuukin plussat. Keskikenttä ei saa palloa kärkeen asti.
Ehkä portugalilaiset tähtäävät tasuriin ja rankkikisaan ja sitä kautta voittoon.

Vierailija
3199/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs jumala sinä kuvittelet olevasi? Luuletko tosiaan, että sinulla on oikeus määritellä millä sanoin ja tavoin tällä palstalla saa keskustella? Jos ei juuri sinun näkökulmastasi ja sinulle sopivalla sävyllä kirjoittele, niin on "häirikkö". Mene nyt itseesi ja mieti uudelleen hartaasti. Tänne saa kirjoittaa muutakin kuin vain sinun mieleisiäsi kommentteja. 

Jos tämä tuntuu liian vaikealta sulattaa, niin kehotan keräämään samanhenkisen joojoo -kavereiden porukan ihan sieltä lähipiiristä ja katselette kisoja sitten vain keskenänne ja vaikka viestittelette keskinäisessä WhatsApp -ryhmässä. On sitten kaikilla hyvä mieli. 

Vierailija
3200/3330 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen monella joukkueella yhtenä peliasuna kokomusta asu. Miksi ihmeessä? Tosi synkkä asu sellainen. Ainakin Norjalla, Meksikolla ja Kanadalla on. Mustat shortsit ja mustat sukat -yhdistelmä on tosin kyllä aina tosi tyylikäs siinä tapauksessa kun paidan väri on jokin muu kuin kokomusta.