Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3041)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäköhän shampoota haaland käyttää
En tiiä mutta jollain Norjan joukkueesta on ihan sama hiusmalli mikä Haalandilla
Joo, nutturakampaus. Se joka teki maalinkin äsken, mutta nimi meni ohi.
Juu nuttura ja sivukalju
Ihme kun Mbappe ei vielä ole paukuttanut verkkoa.
Hollanti pelaa Marokkoa vastaan. Onko sitten vastassa tyyliin Kanada. Joten varmaan pitkälle pääsevät.
Argentina ja Espanja kohtaavat todennäköisesti myös seuraavan kierroksen jälkeen.
Ranska taitaa voittaa mestaruuden. Parhaat pelaajat. Laukovat vaarallisesti kaukaakin ja hyvällä tarkkudella. Ovat vauhdikkaita.
Ei Norjalla ole mitään saumaa Ranskaa vastaan. Ei parhaalla miehistölläkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kun Mbappe ei vielä ole paukuttanut verkkoa.
Toiminut avsutajana. Onko liikaa paineita nyt sitten. Mutta eiköhän tuo verkko heilu.
pappe ollut aina täysin yliarvostettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäköhän shampoota haaland käyttää
En tiiä mutta jollain Norjan joukkueesta on ihan sama hiusmalli mikä Haalandilla
Joo, nutturakampaus. Se joka teki maalinkin äsken, mutta nimi meni ohi.
Juu nuttura ja sivukalju
Brasilian pelissä näkyi pikkupoika jolla oli Brasilian Ronaldon 2002 kampaus. Näyttää karvakolmiolta 😅
Vierailija kirjoitti:
Ranska taitaa voittaa mestaruuden. Parhaat pelaajat. Laukovat vaarallisesti kaukaakin ja hyvällä tarkkudella. Ovat vauhdikkaita.
Ei Norjalla ole mitään saumaa Ranskaa vastaan. Ei parhaalla miehistölläkään.
Toisella pudotuspelikierroksella tulee Saksa-Ranska, jos kaatavat Paraguayn ja Ruotsin ensin. Mielenkiintoinen kamppailu voi tulla, luulisi että Saksalta jo löytyy taktisiakin eväitä hidastaa Ranskan juoksuja.
Mutta jos Ranska pääseen loppuotteluun asti on kolmas joukkuen kisojen historiassa joka kolmannessa peräkkäisessä loppuottelussa pelaa. Edelliset on Saksa (1982, 1986 & 1990) sekä Brasilia (1994, 1998 &2002).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ranskassa pelaa valkoiset ollenkaan jalkapalloa?
Oli siellä joskus joku Michel Platini.
Niin tosin Platinikin oli enemmän sukujuuriltaan italialainen, molemmat vanhemmat oli Italian siirtolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ranskan faneissa ei näy yhtään tummaihosia. Ne kolmannen polvenki siirtolaiset jossain Pariisis ja Marseilles kannattaa varmaan mielummi Ghanaa, Senegalia ja Norsunluurannikkoa
Ei vaan ne on kentällä ;)
Monissa Ranskan kaupungeissa on suuria siirtolaiskaupunginosia. Siis aikamoisia ghettoja, joista jalkapalloura on ehkä helpoimpia tapoja ponnistaa menestykseen ja ansaita kunnolla rahaakin. Muuten monta sukupolvea saattaa kestää sopeuttaminen maahanmuuton jälkeen, ja mukaan lukien nousu yhteiskunnan hierarkiassa.
Muuten Ghana ei ollut Ranskan siirtomaana, vaan oli osa Brittiläistä imperiumia. Ennen itsenäistymistään (1957) tunnettiin Gold Coastina.
Entinen huippujalkapalloilija Paulus Arajuuri pohtii, miksi miehet jäävät ulkonäköpaineiden kanssa edelleen yksin. Kun hän itse päätyi kauneuskirurgiseen operaatioon, hän päätti uida vastavirtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ranska taitaa voittaa mestaruuden. Parhaat pelaajat. Laukovat vaarallisesti kaukaakin ja hyvällä tarkkudella. Ovat vauhdikkaita.
Ei Norjalla ole mitään saumaa Ranskaa vastaan. Ei parhaalla miehistölläkään.
Norja jos selvittää Norsunluurannikon niin tulee Brasilia vastaan (tai pienellä marginaalilla Japani, jos voittaa Brasilian). Saa pelata Norja tosissaan.
Egypti - Iran tasan 1-1. Toisaalta haluaisin että Salah onnistuisi, mutta toisaalta toivon että Iran voittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irak pelaa yhden miehen vajaalla. Senegal johtaa 1-0
tuo matsi on kyl El haittamaahanmuuttico
Senegal on pelannut kohtuu hyvin, vastustajat oli vaan nyt kovempia. Viimeistely olisi voinut paremmin toimia paikkojen luontiin nähden kylläkin.
Maaliero on posittivinen 8-6, mutta 3 pisteellä pitäisi löytyä vielä yksi heikompi lohkokolmonen (Etelä-Korean, Skotlannin ja Uruguay lisäksi). Englanti taitaisi tällä hetkellä vastuksena sitten olla todennäköinen, jos mukana pudotuspeleissä, tähän pelattiin myös 2022 (jolloin Englanti 3-0 voittoon).
Stadionin ympäristössä nähtiin samanaikaisesti egyptiläisten fanien marssi, iranilaisten vallanvaihtoprotesti, Palestiinan ja Israelin tukijoita, pride-juhlijoita ja heidän kristittyjä vastustajiaan sekä hotelli- ja ravintolatyöntekijöiden mielenosoitus.
Homoseksuaalisuus on kriminalisoitu sekä Egyptissä että Iranissa, mikä herätti keskustelua ottelun pride-teemasta.
Iran meni johtoon viime hetkellä!!
Voi vttu Iranin maali hylättiin. Meniköhän ihan oikein?
Oli siellä joskus joku Michel Platini.