Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 vuotta elämästä mennyt hortoiluun työttömänä

Vierailija
30.05.2026 |

6 vuotta elämästä mennyt hortoiluun työttömänä

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy pienviljelijäksi ja kasvata itse omat ruokasi niin et tarvitse tukia.

Ihan kuin viljelyyn sopiva maa-alue, työvälineet, kasvihuoneet, mullat, lannoitteet, siemenet, vesi jne. olisivat ilmaisia tai edes edullisia.

Joku pakettipelto vuokralle niin ei todellakaan paljoa maksa. Konekantaa ei tarvitse jos on pieni viljelyala. Kasvihuoneen voi unohtaa tai tehdä sen jostain muovipeitteestä ja rimoista. Multa tulee maan mukana. Kummoista lannoitusta ei tarvitse. Siemeniä pienelle alalle vain vähän. Vesi tulee taivaalta tai poikkeustapauksessa ojasta tai järvestä.

Neuvoja antaa se jolla vain puuttuu tieto ja ymmärrys. Se että mikään kasvaa, vaatii todellakin lannoitteita. Ei välttämättä kaupasta ostettavia, mutta tarvitsee. Kasvihuone pitää myös OSATA rakentaa.

Vierailija
42/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu sai pienen perinnön ja osti talon maalta.

Aitassa pitää airbnb tä ja kasvattaa koiria.

Talon kustannukset ovat pienet ja koiria menee kaupaksi niin paljon, kun vaan teettää.

Laajensi vielä ottaa jonkin verran koiria heille, ns koirahotelliin.

Kunnanjohtaja oli poikennut, kun yhtäkkiä tuottoisa yrittäjä oli muuttanut kuntaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 8 v työtön. Olen tehnyt kaikenlaista kuten matkustellut ja pimeitä töitä oon tehnyt. Olen tällä hetkellä Saariselällä. Pyöräilen täältä hankoon tai aloitin jo utsjoelta  4 päivää sitten. Olen täällä vielä huomisen ja jatkan sitten täältä sallatunturille päin.

Miltä tuntuu olla sekä vero- että tukihuijari?

Semmoisetko on sinun arvomaailmassasi pahimmat lainrikkojat?

Ilmeisesti. Näiltä jotka ei edes huijaa, käydään säästämisen takia ostetut ruokavarastot. Se on sitä parempaa rikollisuutta. Ihmisiä joilla ei ole edes laillisia oikeuksia. 

Ei työttömillä pidä ollakaan oikeuksia. Mitä ihmettä sekoilet? 

Vierailija
44/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu sai pienen perinnön ja osti talon maalta.

Aitassa pitää airbnb tä ja kasvattaa koiria.

Talon kustannukset ovat pienet ja koiria menee kaupaksi niin paljon, kun vaan teettää.

Laajensi vielä ottaa jonkin verran koiria heille, ns koirahotelliin.

Kunnanjohtaja oli poikennut, kun yhtäkkiä tuottoisa yrittäjä oli muuttanut kuntaan

Pentutehtailija. Voiko mitään alhaisempaa olla.?

Vierailija
45/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ainakin tehnyt kaikkea hyödyllistä, maalaan, harjoittelen piirtämistä. Opettelin virkkaamaan ja neulomaan. 

Mitä hyötyä tuosta on? Loinen olet silti

Voi myydä käsitöitään vaikka tori.fissä ja niillä rahoilla käydä kahviloissa tai lounaalla tms. ja näin tukea suomalaista työtä ja laittaa rahan kiertoon.

eri

Vierailija
46/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupea sijaisvanhemmaksi. Tienaat pari tonnia per sijaislapsi ja kuukausi.

Ongelmavanhempien ongelmalapsia kasvattamaan. Hurraw!

Kyllä sitä työttömänä vähintään toimitusjohtajan paikka pitäisi saada. Ei voi millään tyytyä tuollaiseen.

Et huomannut, että noilla lapsilla on monia ongelmia. Ensin ne joilta äly puuttui ehkäisyyn ja kasvatukseen. Sitten ne joilla puuttui pala päästä ollakseen kohtelematta väärin ja ne jotka näkivät vain mahdollisuuden kupata RAHAA. Ei kiitos. Opetelkaa se lasten pykääminen. 

Vierailija
47/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 8 v työtön. Olen tehnyt kaikenlaista kuten matkustellut ja pimeitä töitä oon tehnyt. Olen tällä hetkellä Saariselällä. Pyöräilen täältä hankoon tai aloitin jo utsjoelta  4 päivää sitten. Olen täällä vielä huomisen ja jatkan sitten täältä sallatunturille päin.

Ei se ole ihan ilmaista tuo tuollainen ympäri Suomea pyöräileminen. Pitää syödä kunnolla, jos meinaa tuollaisia matkoja pyöräillä ja sitten pitää järjestää majoitus, päästä peseytymään ym. Siinä on aika monta monessa.

Vierailija
48/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti. Näiltä jotka ei edes huijaa, käydään säästämisen takia ostetut ruokavarastot. Se on sitä parempaa rikollisuutta. Ihmisiä joilla ei ole edes laillisia oikeuksia. 

Mitä ihmettä sinä kade saasta oikein selität? Mitä elämästä oikein puuttuu että kadehdit työttömiä. 

Vierailija
49/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on aikaa, niin aina voi opiskella. Senkin ajan, kun pyörit  ( Ja hortoilet ) täällä vauvalla hukkaamassa aikaasi, tee joku opintosuunnitelma. Ota avoimesta joku kurssi, opiskele. Tai opettele opiskelemaan.

Lue kehittäviä kirjoja, opettele joku käden taito ym. ym.

Vierailija
50/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu. En jaksa kotona makoilla.

Tulkoon syöpä sulle kusipäälle ja rikolliselle.

Pitäiskö sun mennä lähipitseriaan tarkistamaan lyökö ne ostokset varmasti kassaan?

Vierailija
51/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä kade saasta oikein selität? Mitä elämästä oikein puuttuu että kadehdit työttömiä. 

Miksi kukaan olisi kateellinen köyhille, työttömille kalluille?😀😀😀

Vierailija
52/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ihan ilmaista tuo tuollainen ympäri Suomea pyöräileminen. Pitää syödä kunnolla, jos meinaa tuollaisia matkoja pyöräillä ja sitten pitää järjestää majoitus, päästä peseytymään ym. Siinä on aika monta monessa.

No ei ole mutta oon säästänyt rahaa ja voitin tuossa kerran kohtuu summan monivedosta. En ole 5 vuoteen käynyt missään reissussa muutenkaan mutta nyt aion pyöräillä kuukauden. Sama raha menisi jos lähtis kanarialle pariksi viikoksi.

Vierailija
53/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksestasi voi lukea sen, onko sinun lasisi aina puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä.

Vierailija
54/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ainakin tehnyt kaikkea hyödyllistä, maalaan, harjoittelen piirtämistä. Opettelin virkkaamaan ja neulomaan. 

Mitä hyötyä tuosta on? Loinen olet silti

Voi myydä käsitöitään vaikka tori.fissä ja niillä rahoilla käydä kahviloissa tai lounaalla tms. ja näin tukea suomalaista työtä ja laittaa rahan kiertoon.

eri

Hei hyvä neuvo, verottaja kiittää pahan RIKOLLISEN 715ilmiannosta.

Vierailija
55/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on koko elämä pilalla

Todellakin. Koko elämä on mennyt pilalle.

-ap

Vierailija
56/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellit ja ravintolat ovat kalliita.

Vierailija
57/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole mutta oon säästänyt rahaa ja voitin tuossa kerran kohtuu summan monivedosta. En ole 5 vuoteen käynyt missään reissussa muutenkaan mutta nyt aion pyöräillä kuukauden. Sama raha menisi jos lähtis kanarialle pariksi viikoksi.

Toivottavasti jäät kiinni, kun pimitit rahaa. Toivottavast pian saadaan Kelalle oikeis tarkistaa työttömien tilit. 

Vierailija
58/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä omat fiilikset 6 v työttömyyden jälkeen? Jos pärjäät taloudellisesti ja henkisesti, niin mitä väliä, jatkat vaan. Voin omalta osaltani sanoa, pitkä työura takana ja eläkekin jo siintää horisontissa, että työn aiheuttama v1tutus ei ole siitä saatavan rahan arvoista. 

Vierailija
59/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys. Tuo erityisesti 1970-luvun alussa syntyneiden kirous. No, tähän on jo niiiiiin totuttu. Välillä vähän aikaa jotain työtä, sitten taas pitkään työtön, jonka jälkeen kokeillaan jotain ei mun juttua, joudutaan taas työttömäksi ja niin edelleen. Sitä 1988-90 käytyä amista ei tarvitse CV:ssä mainita, se koulu käytiin aikoinaan täydellisen turhaan. 

Vierailija
60/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä on oikeus kerätä marjoja ja matkustaa. Lopettaaka tuo kateus valitus. Jotkut osaa säästää ja tekevät kesällä mukavia asioita eivätkä vaan makaa kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi