Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 vuotta elämästä mennyt hortoiluun työttömänä

Vierailija
30.05.2026 |

6 vuotta elämästä mennyt hortoiluun työttömänä

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 8 v työtön. Olen tehnyt kaikenlaista kuten matkustellut ja pimeitä töitä oon tehnyt. Olen tällä hetkellä Saariselällä. Pyöräilen täältä hankoon tai aloitin jo utsjoelta  4 päivää sitten. Olen täällä vielä huomisen ja jatkan sitten täältä sallatunturille päin.

Miltä tuntuu olla sekä vero- että tukihuijari?

Semmoisetko on sinun arvomaailmassasi pahimmat lainrikkojat?

Vierailija
22/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 8 v työtön. Olen tehnyt kaikenlaista kuten matkustellut ja pimeitä töitä oon tehnyt. Olen tällä hetkellä Saariselällä. Pyöräilen täältä hankoon tai aloitin jo utsjoelta  4 päivää sitten. Olen täällä vielä huomisen ja jatkan sitten täältä sallatunturille päin.

Voisitko kertoa vinkkejä miten työkkärin kanssa tulee asioida, että noin pitkä työttömyys on mahdollista? Ovatko montakin kertaa käskeneet jonnekin älyvapaalle CV-kurssille yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo saasta varastaa meiltä kaikilta. Toivottavasti tulee työtapaturma ja vammautuu. Sitten itkee kun korvauksia ei tipu ja Kela aloittaa perinnän. 😊

Vierailija
24/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy pienviljelijäksi ja kasvata itse omat ruokasi niin et tarvitse tukia.

Ihan kuin viljelyyn sopiva maa-alue, työvälineet, kasvihuoneet, mullat, lannoitteet, siemenet, vesi jne. olisivat ilmaisia tai edes edullisia.

Joku pakettipelto vuokralle niin ei todellakaan paljoa maksa. Konekantaa ei tarvitse jos on pieni viljelyala. Kasvihuoneen voi unohtaa tai tehdä sen jostain muovipeitteestä ja rimoista. Multa tulee maan mukana. Kummoista lannoitusta ei tarvitse. Siemeniä pienelle alalle vain vähän. Vesi tulee taivaalta tai poikkeustapauksessa ojasta tai järvestä.

Vierailija
25/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin vuosikymmeniä työtön. Sitten aloin yrittäjäksi.

Ja nyt olet työtön ja veloissa.

En ole enää työtön eikä mulla ole velkaa.

Vierailija
26/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin vuosikymmeniä työtön. Sitten aloin yrittäjäksi.

Ja nyt olet työtön ja veloissa.

En ole enää työtön eikä mulla ole velkaa.

Hieno homma! Tsemppiä 👍

Vierailija
27/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin viljelyyn sopiva maa-alue, työvälineet, kasvihuoneet, mullat, lannoitteet, siemenet, vesi jne. olisivat ilmaisia tai edes edullisia.

Kun mittakaava on pieni niin myöskään kulut eivät ole päätä huimaavat.

"Kun mittakaava on pieni niin myöskään kulut eivät ole päätä huimaavat."

Halvemmalla ne perunat saa kaupasta.

Mä viljelin omatarpeisiin muutaman vuoden, mutta sitten tein laskelmat ja totesin, että näillä siementen, säkkimultien ja lannotteiden hinnoilla saa kaupasta halvemmalla. Viljelypalstalla voi ehkä päästä omilleen, mutta jos joudut ostamaan kaiken aloittamista varten, se on suht hintava harrastus. 

Vierailija
28/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu lähihoitajaksi tai johonkin muuhun työllistävään ammattiin. Tai hanki suhteita työnantajiin ja ala käydä keikkatöissä. Perheenkin voi perustaa.

Köyhällä ei ole varaa lapsiin. Eikä löydä kumppania jos se puuttuu...

Vierailija
29/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi että olisi mennyt orjailuun?

Vierailija
30/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupea sijaisvanhemmaksi. Tienaat pari tonnia per sijaislapsi ja kuukausi.

Ongelmavanhempien ongelmalapsia kasvattamaan. Hurraw!

Vierailija
31/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu lähihoitajaksi tai johonkin muuhun työllistävään ammattiin. Tai hanki suhteita työnantajiin ja ala käydä keikkatöissä. Perheenkin voi perustaa.

Köyhä jolla on lapsia saa isomman toimeentulotuen ja asumistuen.

Vierailija
32/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pakettipelto vuokralle niin ei todellakaan paljoa maksa. Konekantaa ei tarvitse jos on pieni viljelyala. Kasvihuoneen voi unohtaa tai tehdä sen jostain muovipeitteestä ja rimoista. Multa tulee maan mukana. Kummoista lannoitusta ei tarvitse. Siemeniä pienelle alalle vain vähän. Vesi tulee taivaalta tai poikkeustapauksessa ojasta tai järvestä.

Olet täysin kujalla,  esim käsityksesi lannoituksen tarpeesta on TÄYSIN pielessä.

Miten selität, että moni ammatikseen viljelevä joutuu käyttämään muualla töissä saadakseen leivän pöytään? 

Vierailija
33/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mittakaava on pieni niin myöskään kulut eivät ole päätä huimaavat.

"Kun mittakaava on pieni niin myöskään kulut eivät ole päätä huimaavat."

Halvemmalla ne perunat saa kaupasta.

Itse kasvattamalla saa luomua 😉

Vierailija
34/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupea sijaisvanhemmaksi. Tienaat pari tonnia per sijaislapsi ja kuukausi.

Ongelmavanhempien ongelmalapsia kasvattamaan. Hurraw!

Kyllä sitä työttömänä vähintään toimitusjohtajan paikka pitäisi saada. Ei voi millään tyytyä tuollaiseen.

Vierailija
35/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin kujalla,  esim käsityksesi lannoituksen tarpeesta on TÄYSIN pielessä.

Miten selität, että moni ammatikseen viljelevä joutuu käyttämään muualla töissä saadakseen leivän pöytään? 

Kyse on siitä mitä odotuksia leivän leveydelle asetetaan.

Vierailija
36/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu. En jaksa kotona makoilla.

Vierailija
37/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti. Näiltä jotka ei edes huijaa, käydään säästämisen takia ostetut ruokavarastot. Se on sitä parempaa rikollisuutta. Ihmisiä joilla ei ole edes laillisia oikeuksia. 

Vierailija
38/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia köyhille!!  Ei ole oikein synnyttää viattomia kärsimään puutteesta. Yleensä köyhät on kalluja joilla matala älykkyys. 

Vierailija
39/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kertoa vinkkejä miten työkkärin kanssa tulee asioida, että noin pitkä työttömyys on mahdollista? Ovatko montakin kertaa käskeneet jonnekin älyvapaalle CV-kurssille yms?

Joo cv kurssille käskeneet. Sanoin sille virkkailijalle että osaan ja lukea ja kirjoittaa joten tunke se kurssi pyllyys. Mikään kurssi ei auta työnsaamisessa koskaa olen käynyt monenlaisia kursseja kuten huonekalujen entisöintikurssin. Maalariksi opiskelin jo 2000 luvun alussa.

Vierailija
40/81 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu. En jaksa kotona makoilla.

Tulkoon syöpä sulle kusipäälle ja rikolliselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi