6 vuotta elämästä mennyt hortoiluun työttömänä
Kommentit (81)
Kouluttaudu lähihoitajaksi tai johonkin muuhun työllistävään ammattiin. Tai hanki suhteita työnantajiin ja ala käydä keikkatöissä. Perheenkin voi perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 8 v työtön. Olen tehnyt kaikenlaista kuten matkustellut ja pimeitä töitä oon tehnyt. Olen tällä hetkellä Saariselällä. Pyöräilen täältä hankoon tai aloitin jo utsjoelta 4 päivää sitten. Olen täällä vielä huomisen ja jatkan sitten täältä sallatunturille päin.
Miltä tuntuu olla sekä vero- että tukihuijari?
Mä olin vuosikymmeniä työtön. Sitten aloin yrittäjäksi.
Ryhdy pienviljelijäksi ja kasvata itse omat ruokasi niin et tarvitse tukia.
Mä oon ainakin tehnyt kaikkea hyödyllistä, maalaan, harjoittelen piirtämistä. Opettelin virkkaamaan ja neulomaan.
Parhaat ihmiset kasvavat hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin tehnyt kaikkea hyödyllistä, maalaan, harjoittelen piirtämistä. Opettelin virkkaamaan ja neulomaan.
Mitä hyötyä tuosta on? Loinen olet silti
Rupea sijaisvanhemmaksi. Tienaat pari tonnia per sijaislapsi ja kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin viljelyyn sopiva maa-alue, työvälineet, kasvihuoneet, mullat, lannoitteet, siemenet, vesi jne. olisivat ilmaisia tai edes edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin viljelyyn sopiva maa-alue, työvälineet, kasvihuoneet, mullat, lannoitteet, siemenet, vesi jne. olisivat ilmaisia tai edes edullisia.
Kun mittakaava on pieni niin myöskään kulut eivät ole päätä huimaavat.
Vierailija kirjoitti:
Rupea sijaisvanhemmaksi. Tienaat pari tonnia per sijaislapsi ja kuukausi.
Onneksi työttömät luuserit ei pääse. Ei tollasille vähä-älysille voi lasta antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kun mittakaava on pieni niin myöskään kulut eivät ole päätä huimaavat."
Halvemmalla ne perunat saa kaupasta.
olen kohta 40 vuotias ja pisin työkokemus 6kk ja tähän päälle 2x2kk pätkiä. repikää siitä. Ainiin löytyy 5 ammattitutkintoa ja kohta 6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kun mittakaava on pieni niin myöskään kulut eivät ole päätä huimaavat."
Halvemmalla ne perunat saa kaupasta.
Siihen tarvitsee tukia että on rahaa ostaa.
Neljän vuoden jälkeen kyllästyin ja ostin purjeveneen. Ajattelin olla koko kesän vesillä ja kalastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet hyvät neuvot toimisivat, jos elämä menisi kuin sarjakuvissa, tv-sarjoissa ja elokuvissa. Klo 12.05 istutaan ja ihmetellään, mistä saisi 50 euroa ja klo 13 ajellaan juuri ostetulla autolla.
Niin ja 6 vuotta tuntien olevansa täysin kelpaamaton ja hyödytön. Työttömyysaika on hukkaan heitettyä elämää ja siitä seuraa taloushuolia sekä terveyshuolia, mutta hyvinvointivaltio Suomi pitää huolen kansastaan, ja kaikki ovat oman onnensa seppiä tai miten perkele se menikään. Työttömyys on ihmisen kamalinta aikaa, lisäksi saa kurat niskaansa ja tehtaillaan idioottimaisia hakemuksia paikkoihin joihin ei edes kuuluisi laittaa hakemuksia, mutta kun HYVINVOINTIVALTIO SUOMI ON KEHITELLYT SELLAISEN PANIIKKINAPPULAN, JOLLA EI OLE MITÄÄN VASTINETTA!
Vierailija kirjoitti:
Mä olin vuosikymmeniä työtön. Sitten aloin yrittäjäksi.
Ja nyt olet työtön ja veloissa.
Olen ollut 8 v työtön. Olen tehnyt kaikenlaista kuten matkustellut ja pimeitä töitä oon tehnyt. Olen tällä hetkellä Saariselällä. Pyöräilen täältä hankoon tai aloitin jo utsjoelta 4 päivää sitten. Olen täällä vielä huomisen ja jatkan sitten täältä sallatunturille päin.