Jos aamuvaippa on kuiva, laitatko vaipan säästöön ja käytät seuraavana yönä?
Kommentit (22)
ei ole pelkoa että " hajoaa" seuraavana yönä
Ei mun taaperolla, joka harjoittelee yökuivaksi, ole likainen pylly josta tulisi jotain likaa ihan itsestään siihen vaippaan?! Ainoastaan pissaiset/ kakkaiset vaipat roskikseen tietenkin! Säästyyhän siinä rahaa, vaivaa ja luontoakin :)
Vierailija:
en tiiä tekeekö joku oikeasti noin?? en oo ikinä kuullutkaan. itsestä tuntuu ainakin aika ällölle. kyllähän lapsi yön aikana piereskelee ym että ei se vaippa puhdas ole vaikka siinä ei pissaa olisikaan.
tarttuvat vaippaan, enpä ole tullut ajatelleeksikaan. Minä kyllä käytän vaippaa niin kauan, kun siihen jotain tulee. Meillä yövaipat ovat vielä märkiä, mutta päivä menee enimmäkseen yhdellä ja samalla vaipalla. On varmaan päivän aikana piereskellytkin siihen, että kamalan epähygieenistä juu. Olette te vähän hassuja.
järjetöntä luonnonvarojen tuhlausta ja jätteen tuottoa laittaa kuiva vaippa roskiin. Meillä tosin käytetään pääasiassa kestovaippoja.
yövaipan ja jos vaippa on aamulla kuiva säästän sen:) Haistelen vaippaa ja se tuoksuu aivan puhtaalle, joten miksi en käyttäisi vielä seuraavanakin yönä. Säästää luontoakin.
kyllä mun pieruni on ihan kaasua vaan.
eihän me alushousujakaan joka pienen pierun jälkeen tai edes kakkalla käymisen jälkeen vaihdeta...tai siis ainakaan minä...
Pari yötä käytettiin samaa vaippaa, sitten kyllä uusi kehiin, vaikka vanha olisi ollut kuiva.
näin olen tehnyt aina, eikä mitään ongelmaa ole asiasta tullut...eihän pikkuhousujakaan vaihdeta ihan joka päivä taaperolla, joka käy potalla ja peppu pyyhitään käynnin jälkeen. Aikuiset ovat sitten asia erikseen, kun naisillakin on valkovuotoa yms.
Suomalaiset ovat ihan liian vauhkoja tuon hygienian suhteen. Kaikki normaalitkin pöpöt tapetaan ja sitten sairastetaan jatkuvasti.
Sekä lapselle ja itselleni. Alapään hygieniasta huolehtiminen ei ole mitään vauhkoilua.
Juuri kuivia yövaippoja ajatellen ostin lapselleni pari kestoa, jotka sitten heitin pesuun yön jälkeen. Kuivia tai ei. Hirvittävää tuhlausta olisi ollut heittää kuivia kertakäyttövaippoja roskiin.
Kyllä meillä vaihtaa koko perhe päivittäin puhtaat vaatteet, alusvaatteet ja sukat on ihan ehodton minimi.
Vierailija:
...eihän pikkuhousujakaan vaihdeta ihan joka päivä taaperolla, joka käy potalla ja peppu pyyhitään käynnin jälkeen. Aikuiset ovat sitten asia erikseen, kun naisillakin on valkovuotoa yms.
Meillä pestään vaippaikäisiltä peput joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Pieruraitaisen vaipan laittaisin pois.
käytettiin sitten vielä aamulla. Ei ollut erikseen yövaippoja ja päivävaippoja vaan sama merkki ympärivuorokautisesti.
Meilläkin vaihdetaan alkkarit kerran päivässä.
eli taskuvaipasta käytän uudelleen imut ja irtokuivaliinallisesta sisävaipasta sisävaipan.
ei kait teillä vaan ole toisinaan sama terveyssidekin/pikkuhousunsuoja kokopäivän??
eikä yön aikana ole tullut yhtään vuotoa siteeseen, säästätkö siteen seuraavaa käyttökertaa varten?
Ja jos vaippa on kuiva, niin se annetaan olla. Joskus käy niinkin, että lapsi on samassa vaipassa koko päivän, koska pissat tulee pottaan.
Paidan joka hikipisaran jälkeen, ja ulkovaatteetkin pesen jokapäivä koska niihinhän tarttuu ulkonta pöpöjä...
en tiiä tekeekö joku oikeasti noin?? en oo ikinä kuullutkaan. itsestä tuntuu ainakin aika ällölle. kyllähän lapsi yön aikana piereskelee ym että ei se vaippa puhdas ole vaikka siinä ei pissaa olisikaan.