Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten myydä fb-kirppiksillä tavaraa kun saa toimeentulotukea?

Vierailija
13.03.2026 |

Moniko suostuu maksamaan käteisellä? Ennen se onnistuikin, mutta taitaa aika moni haluta maksaa mobile paylla... 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmotukseen vaan suoraan että vain käteismyynti tai sitten kauppoja sopiessa sanoo että maksu käteisellä. Ei siinä oikeen muu auta.

Vierailija
2/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksu käteisellä tai joku luotettava kaveri välikädeksi Mobilepaymaksuille. Kaveri sitten nostaa maksetun summan sinulle käteisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmotukseen vaan suoraan että vain käteismyynti tai sitten kauppoja sopiessa sanoo että maksu käteisellä. Ei siinä oikeen muu auta.

Jep, ei kait siinä muu auta. Pelkään vain että se vähentää kauppojen tekoa kun vaatii käteismaksua... mutta varaan vaihtorahaa, kaikenlaisia kolikoita. 

Ap

Vierailija
4/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää huijata?

Vierailija
5/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat pitää kierrättää luotettavan ystävän kautta. 

Vierailija
6/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt jo ymmärtää että toimeentulotuki on tarkoitettu sitä tilannetta varten, kun teillä on 0 euroa rahaa. Jos saatte rahaa myydyistä esineistä, teillä on enemmän kuin 0 euroa rahaa.

Työttömyyskorvausta saa riippumatta siitä, paljonko sinulla on tuloja.

Vierailija
7/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää huijata?

Ei ole huijausta myydä tarpeeton tuote mistä on itse maksanut.

Vierailija
8/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää huijata?

On petos yrittää saada toimeentulotukea jos on varoja. Toimeentulotukea maksetaan vain niille, joilla on 0 euroa rahaa ja vain sen verran, että selviää välttämättömistä kuluista eli tulee toimeen. Se ei ole perustulo, jonka päälle voi rakentaa omia bisneksiä ja tehdä voittoa.

Vierailija
9/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää huijata?

On petos yrittää saada toimeentulotukea jos on varoja. Toimeentulotukea maksetaan vain niille, joilla on 0 euroa rahaa ja vain sen verran, että selviää välttämättömistä kuluista eli tulee toimeen. Se ei ole perustulo, jonka päälle voi rakentaa omia bisneksiä ja tehdä voittoa.

Eihän ne mitään varoja ole, vaan itse maksamistani (joskus tosin saanut lahjaksikin) tavaroista saamia rahoja jos myyn ne. Eikä niistä isoja summia saa. Haluaisin kerryttää rahaa keikkalippuun, joka maksaa 69,90 €.

Ap

Vierailija
10/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää huijata?

Niinpä. Itse en ostaisi mitään häneltä joka noin tekisi. Vaikka käteistä käytänkin aina silloin tällöin.

Vierailija
11/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää huijata?

Ei ole, mutta epärehellisyys on. Eri

Vierailija
12/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää huijata?

Niinpä. Itse en ostaisi mitään häneltä joka noin tekisi. Vaikka käteistä käytänkin aina silloin tällöin.

"Niinpä. Itse en ostaisi mitään häneltä joka noin tekisi. Vaikka käteistä käytänkin aina silloin tällöin."

Ootte te jotkut ihmiset kyllä mulkvisteja. Vähävarainen ei saisi pientä lisätuloa omista tavaroistaan ja ostaa keikkalippua, jotta saisi edes jotain iloa elämään. No, suomalainenhan on valmis maksamaan 100 e jotta naapuri ei saa 50 euroa, joten ei yllätä. 

Ap

Vierailija
13/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää huijata?

"Niinpä. Itse en ostaisi mitään häneltä joka noin tekisi. Vaikka käteistä käytänkin aina silloin tällöin."

Ootte te jotkut ihmiset kyllä mulkvisteja. Vähävarainen ei saisi pientä lisätuloa omista tavaroistaan ja ostaa keikkalippua, jotta saisi edes jotain iloa elämään. No, suomalainenhan on valmis maksamaan 100 e jotta naapuri ei saa 50 euroa, joten ei yllätä. 

Ap

Sori jos pahoitin mielesi. Toimin vain omien arvojen mukaan, mieluummin vaikka antaisin osan keikkalippu rahoista kuin maksaisin jostain että tuet jollain säilyy.  Ja olen vähällä rahalla omillani elänyt , tienannut juuri ja juuri yli tuki rajojen.

Vierailija
14/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin maksaa käteisellä, jos joku sitä erikseen pyytää. Pitäisi vaan ensin käydä hakemassa käteistä, mutta harvemmin se on ongelma. En ole empatiakyvytön mulkku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan