Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen köyhä mutta onnellinen – löytyykö muita?

Vierailija
29.05.2026 |

Olen työtön ja elän melko pienillä tuloilla, mutta koen silti olevani varsin onnellinen. Rahaa ei ole ylimääräiseen kulutukseen, mutta aikaa on sitäkin enemmän. Ehdin harrastaa, tehdä hyvää ruokaa kotona, hoitaa ihmissuhteita ja pitää huolta kunnostani.

Välillä tuntuu, että yhteiskunnassa onnellisuus yhdistetään lähes automaattisesti hyvään palkkaan, kiireiseen työuraan ja jatkuvaan kuluttamiseen. Oma kokemukseni on kuitenkin, että vapaa aika, terveys, läheiset ihmiset ja arjen pienet ilot merkitsevät paljon enemmän.

Mitä mieltä olette? Voiko pienituloisena elää hyvää ja onnellista elämää, vai onko taloudellinen vauraus mielestänne välttämätön osa onnellisuutta? Löytyykö muita, jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä vaatimattomista tuloista huolimatta?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rahaa mutta en ole onnellinen. Ei oikein huvita tehdä mitään . Olen vaan kotona kaiket päivät.

Vierailija
82/82 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen! Tulin irtisanotuksi 6 kk sitten ja olin varma että masennun täysin enkä voi elää ilman töitä kun olen 18-v asti ollut koko ajan töissä enkä koskaan työtön. Nyt olen tyytyväisempi kuin aikoihin! Vapaus tuntuu todella hyvältä. Tulot n. 1000 e/kk mutta olen todella mukautuvainen ja osaan elää myös pihisti. Vähän on säästöjä mutta niihin ei ole tarvinnut koskea. Olen matkustellut, lenkkeillyt ja katsonut sarjoja ja vain nauttinut vapaudesta. N37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla