Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Millä huvittavilla asioilla tuttavanne " kerskailevat" ?

Vierailija
14.05.2007 |

Tai pitävät hienoina ja itse olet asiasta eri mieltä tai sinulle se on yhdentekevää

Yhden tuttuni mielestä on hienoa nukkua viileässä tai jopa ikkuna auki, ja myös se on hienoa, ettei kotona katso televisiota, vaikka sellainen onkin olemassa (paitsi sen yhden sarjan viikossa).

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- miten halvalla sai jonkun merkkituotteen (tyyliin maksoi vain 69 e) ja mun mielestä se tuote on ollut kallis

- matkoillaan, käyvät useasti vuodessa matkoilla, pääasiassa lapissa ja Tallinnassa

Vierailija
42/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kehuskelevat kuinka paljon rakastavatkaan tuota pientä tuhisijaa (oikeasti lapsi 1v8kk)vaikka se vieläkin herää joka yö niin ja niin monta kertaa ja tissille, mutta hetkeäkään en silti vaihtaisi pois!

Eipä siinä mitään, kukin tyylillään, mutta miksi tätäkin pitää tosiaan "kehuskella" ja aina erikseen mainita miten meillä vieläkin heräillään yöllä syömään ja nukutaan perhepedissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat, varallisuus jne jne.

omituisia on esim. anoppini tyyli, että julistaa koko ajan ettei juuri koskaan katso telkkaria kun on niin paljon muutakin tekemistä. Totean siihen joka kerta että miksei laita koko telkkua pois?

tai kun on 20 astetta pakkasta niin hänellä ei ole kuin farkut jalassa ja niiden alla ei pitkiä kalsareita. SItten palelee ja kerskailee ettei tartte toppahousuja :)

Vierailija
44/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omituisia on esim. anoppini tyyli, että julistaa koko ajan ettei juuri koskaan katso telkkaria kun on niin paljon muutakin tekemistä. Totean siihen joka kerta että miksei laita koko telkkua pois?

On meilläkin telkkari vaikka minä en sitä katsokaan.

Tosi moni ketjun jutuista oli kyllä salettiin kuulijan korvassa. Miten jotakuta voi haitata että toinen ei katso telkkaria? Ei mistään muusta syystä kuin siitä, että itseä ottaa päähän se, että töllöttämiseen menee niin paljon aikaa..

Samoin joku kirppislöydöistä kertominen. Jos jotakuta urpoa ei kiinnosta niin sou. Miksi ei saisi kertoa että mitä kivaa on milloinkin löytänyt ja millä hinnalla? Tosi monia kiinnostaa nämä asiat.

Vierailija
45/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin telkkari vaikka minä en sitä katsokaan. Tosi moni ketjun jutuista oli kyllä salettiin kuulijan korvassa. Miten jotakuta voi haitata että toinen ei katso telkkaria? Ei mistään muusta syystä kuin siitä, että itseä ottaa päähän se, että töllöttämiseen menee niin paljon aikaa.. Samoin joku kirppislöydöistä kertominen. Jos jotakuta urpoa ei kiinnosta niin sou. Miksi ei saisi kertoa että mitä kivaa on milloinkin löytänyt ja millä hinnalla? Tosi monia kiinnostaa nämä asiat.

ja kumman hyvin on kuitenkin kärryillä niistä sarjoista, joita telkkarissa menee...

Vierailija
46/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni ketjun jutuista oli kyllä salettiin kuulijan korvassa. Miten jotakuta voi haitata että toinen ei katso telkkaria? Ei mistään muusta syystä kuin siitä, että itseä ottaa päähän se, että töllöttämiseen menee niin paljon aikaa..

Samoin joku kirppislöydöistä kertominen. Jos jotakuta urpoa ei kiinnosta niin sou. Miksi ei saisi kertoa että mitä kivaa on milloinkin löytänyt ja millä hinnalla? Tosi monia kiinnostaa nämä asiat.

Monivielä myöntää, että osallistuu kerskailijan kanssa johonkin kilpailuun ja iloitsee sitten, kun sai lyötyä jauhot auuhun jollakin vielä paremmalla saavutuksella. Toinen on sitten nämä "työkaveri kerskaili puutarhaliikkeessä käynnillä" -jutut, joissa joku pihan laittamisesta innostunut kertoo viikonlopustaan. Itse kuulen kerskailua todella harvoin. Välillä joku samassa seurueessa ollut on ihmetellen supattanut, että eikö ollutkin ällöttävää itsekehua vaikka muiden mielestä on ollut ihan vain tavallista keskustelua.

Vierailija
47/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kertomistanne jutuista on tuttua omilta ystäviltäni, mutta en ole koskaan ajatellut, että ne olisivat kerskailua. Minun mielestäni ihmiset saavat olla onnellisia ihan mistä asioista haluavat. Minäkin intoilen tällä hetkellä uudesta kiukaastamme ja sehän voi kuulostaa ihan tyerältä, mutta hyvät löylyt tuovat niin hyvän mielen joka päivä. Naiset ovat naisille susia. Minussa taitaa olla vähän vähemmän naishormoneja, kun en ole tuollainen kyräilujä. : )

Vierailija
48/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu vähän samalta kuin edellisestä, että eihän kohta voi puhua tai intoilla mistään, kun se aina on kerskailua. Ilmankos me suomalaiset ollaan niin tuppisuita.

Vierailija
49/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuhkiminen krapulalla! Kuinka on oksennettu ja huh huijaa ja pitääpä mennä lapsen kanssa päikyille oikein.

Vierailija
50/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa kehuskeluna, jos kertoo jotain itselle mieluisaa tapahtumaa, varsinkin jos vielä on innoissaan siitä. Olin viime syksynä ulkomaanmatkalla, en missään turistirysä paikassa vaan reppureissulla vähän eksoottisemmassa kohteessa. Aika harvassa oli ne kaverit joille matkasta voi kertoa, heti tuli kiukkuisia mulkaisuja tai vaihdettiin puheenaihetta. Huvittavinta tässä on se, että matkani ei maksanut yhtään sen enempää kuin näiden "ystävieni" turistirysä turkin matkat. Minulla on ihan tavallinen duuni ja säästin kauan matkaani varten ja menin halpislennoilla ja yövyin hostelleissa. Ehkä se hiljaisuus johtuikin siitä, että "rikkaammat" ei ollutkaan niin ihmeellisiä jokavuotuisine allaslomineen. Niillä kyllä muistetaan kehuskella joka välissä´, kun taas oltiin viikko kännissä hotellin altaalla eikä muisteta mitään mutta tosi hauskaa oli.

Vierailija
51/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lasten keskiarvoilla( itsellänikin on ollut 9,3 keskiarvo),

- ettei KEHTAISI KOSKAAN ostaa ruokaa lidlistä ( ja sen sijaan ostaa elloksen luotolla, jonka korko on 28,5 %...)

- ettei osta KOSKAAN mitään omilla lapsille kirpputorilta, vaan kaiken uutena ( mutta luotolla ostaa ne omien lasten vaatteet kuitenkin...)

- ostaa kaiken uutena ja 1-laatua (monet hyvin köyhistä oloista pk-seudulle muuttaneet tekevät näin eli eivät kestä enää köyhyyttä missään muodossa)

- luulee, että e- lasten perheet saavat enemmän etuja kuin muut ja, että heillä on elämä helpompaa( hoh hoijakkaa)

jne...

kyseessä sama ihminen, jota yritän ymmärtää...

Vierailija
52/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lapsilla (ihan se riittää, että on lapsia)

- marimekkovaatteilla ja "muotitietoisuudella" (tyyli tarkoittaa marimekkoa ja nansoa)

- useilla autoilla (jotka on kamalia romuja)

- uskovaisuudellaan (ei estä ilkeilyä ja juoruilua)

Tai no ei tää mun tuttava ole, vaan työkaveri.

Vierailija
53/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläydyn nyt kolmatta kuukautta työkaverin kylpyhuoneremonttiin. Loppusuora jo onneksi häämöttää ja ehkä kohta voi jo puhua muistakin aiheista. On ok kertoilla asioista, enkä pidä innostuneisuutta kerskailuna. Mutta asiassa kuin asiassa liika on liikaa. Minua esim. ei matkailu kiinnosta paljon. En vain jaksa kuunnella perusteellisia selontekoja matkoista. Ehkä se joskus väsyneenä näkyy minusta.

Vierailija
54/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten mukava ihminen, mutta jostain syystä hänellä on tapana kehuskella rahoilla joita ei ole, tai oikeammin tavaroilla joita ei ole varaa hankkia. On viimisen päälle auto ja puhelimet (jotka ostettiin osamaksulla, korolla tietenkin). Ja käyttää vain merkkivaatteita. Sitten pihistelee esim. ruuassa, kodissa ei ole vieläkään verhoja eikä mattoja vaikka ovat asuneet jo 5 vuotta, koska ei ole rahaa ostaa. Muistaa kehuskella myös työpaikallaan ja palkallaan. Palkka toki on parempi kuin minulla, mutta ei nyt mikään jättipalkka, eikä ole omassa työpaikassaan missään ihmeellisessä asemassa.

Miehen sisko kehuskelee merkkituotteilla, koko perhe pukeutuu marimekkoon (ällöä), lapsilla on vain parasta merkkituotetta lastenistuimet ja vaunut ja kohta liian pieneksi käyvät vaatteet. Kehuu myös sillä kun mies tekee niin paljon kotitöitä. Vaimo on kotiäiti ja lapset jo niin isoja ettei ihan koko aikaa tarvi passata. Mies tekee pitkää päivää töissä ja kotiin tullessaan tekee ruuan ja tiskaa. Aika noloa.

Vierailija
55/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- rikkaalla kaverillaan (oikeasti)

- oikeistolaisuudellaan

Vierailija
56/124 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tällainen nanso-marimekko-tätityylin edustaja tuhahti minulle, että "ei sinua voisi tällaisiin vaatteisiin kuvitellakaan" ja se oli varmaan tarkoitettu loukkaukseksi, mutta itseäni se nauratti hulvattomasti.

Minusta kun tuo kyseinen tyyli on jotain, mitä ei voi oikein tyyliksi sanoa. Mutta jokainen makunsa mukaan. En minä häntä tylsäksi sano, pukeutukoot pilkkuun ja raitaan. Sekä unikkoon.

Vierailija
57/124 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse saan kovasti pinnistellä etten saa " kerskailijan" mainetta aina kun puhutaan tyttärestämme.

Hän on sellainen aikainen kehittyjä, eli vuoden edellä ikäisiään miltei kaikissa asioissa.

Joskus tuntuu tylsältä kun tuosta asiasta ei voi puhua, heti luokitellaan kerskailuksi.

Vierailija
58/124 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kun kuuli, että minun lapseni vauvana valvotti -> heidän lapset nukkuivat heti hyvin, kun ovat niin " fiksuja että ymmärsivät milloin on yö" . Kun kerroin, että imetin pitkään, intotutui kehumaan että hän ainakin lopetti jo alkuun (mitähän kehumista siinäkin oli?). Ja kun nuorekas äitini jatkoi vaativassa työssä reilusti yli 60-vuotiaaksi, tämä idiootti intoutui kehumaan, että hänen äitinsä ja anoppinsa jäivät ainakin kumpikin nuorena eläkkeelle, kun heillä on elämässä muutakin (minun äidillänikö ei ole, hmmm).

Erityisen paljon hän kehuu perheensä rahoilla ja omaisuuksilla, joita on kertynyt miehen perintöjen myötä. On metsää ja rantatonttia ym., tehdään etelänmatkoja jne. Todella moukkamainen tyyppi ja monesti pidän pitkiä taukoja, etten ota yhteyttä. Mutta aina sitten tipahtaa meili, jossa kerrotaan taas omaisuuksien karttumisesta ja etälän matkoista... En ole kai maininnut, että meidän perhe ei oikein ole sellaista etelän matka tyyppiä ;-).

Itse luulen, että näiden kehujen taustalla on se, että tämä lapsuuden ystävä ei käynyt kouluja ja on töissä kassalla, on lihonut 100-kiloiseksi jne. Häntä varmaan sieppaa, kun olen pitkälle koulutettu ja hoikka ja sitten yrittää tehdä itseään " vertaisekseni" kehumalla rahalla jne. Aivan hullua, paljon enemmän arvostaisin häntä ihan sinä omana itsenään, joka hän nuoruudessakin oli.

Vierailija
59/124 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On motorisesti, kielellisesti, älyllisesti ja ihan millä tavalla tahansa paljon muita edellä. Huvittavaa on se, että lapsi on ihan tavallinen lapsi, eikä mielestäni eroa muista tuttavapiirin lapsista. Säälittävää on se, että pikkusisko ei ole oikein mitään. Liittyy varmaan osittain siihen, että esikoinen on äitinsä kopio ja nuorempi isänsä...

Vierailija
60/124 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hirveän hintaisilla vaatteilla, joita lapset kuulemma " vaativat" . Milloin uusilla huonekaluilla, mönkijällä, autolla eli materiaa kaikki.

Mutta myös julkkistapaamisilla.

Mies tapaa työssään paljon julkkiksia, malleja yms ja serkkuni kehuskelee niillä tuttavuuksilla.

Serkkuni on siis nainen, jonka oma elämä rajoittuu kotioloihin ja mies on se joka tienaa ja kiertää maita ja mantuja.

Niin no kulkevathan he vähän väliä ulkomailla Pariisissa, Thaimaassa, Prahassa yms.

Voisin tietenkin kehuskella heidän tekemisistään, mutta olen jo kyllästynyt makeiluun ja tyytynyt siihen mitä itse saan kyhättyä kasaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan