Naisia on tapettu tänä vuonna poikkeuksellisen paljon: vuodesta uhkaa tulla yksi synkimpiä pitkään aikaan
Naisjärjestöjen kattojärjestön Nytkis ry:n pääsihteeri Taru Anttonen penää hallitukselta välittömiä toimia naisiin kohdistuvan väkivallan torjumiseksi.
Parisuhdesurmia tapahtuu Suomessa suhteellisesti enemmän kuin muissa pohjoismaissa.
HS.fi
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan se isompi ongelma ensin eli miesten kuolemat, keskitytään sitten pikkuropleemiin.
Tottakai miesten pitää lopettaa myös toisten miesten tapp.aminen. Se vaan että Suomessa miehen kuolemaan johtava henkirikos on useimmiten humalaisten tai huumehörhöjen välinen tappelu, ja niitä on erittäin vaikea ennaltaehkäistä. Usein uhri ja tekijä eivät edes tunne toisiaan. Sen sijaan kun mies surmaa naisen, kyseessä on lähes aina oma kumppani, ja tekoa tyypillisesti edeltää parisuhdeväkivaltahistoria.
Kuinka moni mies EI kuole tuntemattoman toimesta? Onko niin enemmän vai vähemmän kuin naisia, jotka kulkevat parisuhdekumppanin tekemän henkirikoksen uhreina? Tämä on se olennainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi teljettiin alasti ulos pakkaseen ja toinen missiluokan nainen nakattiin ilman housuja 6. Kerroksen parvekkeelta alas Tampereella.
Miksi naiset valitsevat tälläisiä miehiä?🤔🤔
Nämä miehet eivät ole tuota suhteen alkuvaiheella. Sitten alkaa, kun nainen on ns loukussa.
Miksi te olette niin huonoja ihmistuntijoita? Yhdistettä mukava käytös = miellyttävä mies, kritiikki = huono mies, ilman sen suurempaa pidemmän aikavälin analyysiä, ja haksahdatte alkeellisimpiinkin vaikutusyrityksiin. Miehet ovat joutuneet koko ikänsä kilpailemaan toisten miesten kanssa naisista sekä työpaikoista yms., joten tunnistamme heti millainen mies on kyseessä🤔🤔
Ette tunnista. Kaveripiirinne vaimon pahoinpitelijää pidätte hyvänä tyyppinä. Kun rajaa alkon käyttäjät ja muut ongelmaiset heti pois, niin mukavat ja kunnolliset jää jäljelle, mutta sen joukon mädät omenat paljastaa vain aika.
Kaveripiirissä katsotaan naistenhakkaajaa vähemmän aikaa kuin parisuhteessa.
Et tiedä yhtäkään miesporukkaa, kunhan mutuilet. Kaikissa porukoissa, joissa olen itse ollut lentää perseilevät miehet leppäseipähänä🤔🤔
Minun porukoissani poistettiin uhri vikisemästä ja väärintekijälle järjestettiin (useammat) juhlat.
Kaikki tietysti valehtelevat myös silmät päästään asioiden oikeasta tilasta, koska halusivat mieluumin näin kuin laittaa väärintekijän vastuuseen ja hyväksyä todellisuuden. Sellaisia ne miehet ovat.
Lähes jokaisesta tapauksesta löytyy taustalta mielenterveys-, päihde- tai kulttuurisyyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi teljettiin alasti ulos pakkaseen ja toinen missiluokan nainen nakattiin ilman housuja 6. Kerroksen parvekkeelta alas Tampereella.
Eivät sentään ole tylsiä inseleitä kuten sinä.
Tässä tuli viimeinkin ketjun ainoa rehellinen vastaus. Olen mielelläni naisten mielestä tylsimys, tietäen etten ikinä ole naista satuttanut omaten puhtaan omatunnon🤔🤔
Sinä syyllistät naisia. Se on juuri se sama mitä jänniksetkin tekevät. Jos olisit ihana ihminen, niin kysyisit miksi miehet tekevät tuollaista. Siinä se ero.
-eri
Todistit juuri mun pointin aikaisemmasta kirjoituksestani - naiset eivät kestä kritiikkiä, vaan haluavat kuulla vain mieleisiään asioita. Itse kerron asiat niin kuin se on, eikä se ole mun ongelma, jos joku ei kestä kuulla totuutta, ja se musta niiden silmissä tekeekin pahan miehen. Sori vaan siitä🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Ketkä niitä tappajaia ovat?
Muslimit.
Afrikkalaiset.
Ja abortteja tekevät naiset.
N25
Ai, mun henki oli lähellä lähteä suomimiehen käsissä.
Joko ne Tampereen miekkarin naistenpäähänpotkija Persut on saatu kiinni.
Todistit juuri mun pointin aikaisemmasta kirjoituksestani - naiset eivät kestä kritiikkiä, vaan haluavat kuulla vain mieleisiään asioita. Itse kerron asiat niin kuin se on, eikä se ole mun ongelma, jos joku ei kestä kuulla totuutta, ja se musta niiden silmissä tekeekin pahan miehen. Sori vaan siitä🤔🤔
Valehtelet silmät päästäsi. "Kritiikki" on verbaalista väkivaltaa, kun lyöt naistasi vähättelet sitäkin varmaan joksikin "normaaliksi kouluttamiseksi". Paholainen olet, menepä helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä miehet eivät ole tuota suhteen alkuvaiheella. Sitten alkaa, kun nainen on ns loukussa.
Miksi te olette niin huonoja ihmistuntijoita? Yhdistettä mukava käytös = miellyttävä mies, kritiikki = huono mies, ilman sen suurempaa pidemmän aikavälin analyysiä, ja haksahdatte alkeellisimpiinkin vaikutusyrityksiin. Miehet ovat joutuneet koko ikänsä kilpailemaan toisten miesten kanssa naisista sekä työpaikoista yms., joten tunnistamme heti millainen mies on kyseessä🤔🤔
Ette tunnista. Kaveripiirinne vaimon pahoinpitelijää pidätte hyvänä tyyppinä. Kun rajaa alkon käyttäjät ja muut ongelmaiset heti pois, niin mukavat ja kunnolliset jää jäljelle, mutta sen joukon mädät omenat paljastaa vain aika.
Et tiedä yhtäkään miesporukkaa, kunhan mutuilet. Kaikissa porukoissa, joissa olen itse ollut lentää perseilevät miehet leppäseipähänä🤔🤔
Ehei, ex-mieheni on kavereiden mielestä yhä hyvä tyyppi. Eivät ikinä uskoisi hänen pahoinpidelleen ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valitsee huonosti miehen. Turhaa näistä miehiä on syyttää.
Tämä kommentti on yhtä älykäs kuin käskeä lyhyttä miestä kasvamaan pitkäksi.
Selitäpä millä logiikalla se on sama asia. Mua kiinnostaa kuulla selitys tuolle naisen logiikalle, koska itse en näe miten ne ovat sama asia.
Se on sama asia, koska se väkivalta voi tulla esiin vasta vuosien päästä. Usein kun nainen on heikoimmillaan eli vaikka vauvan kanssa kotona. Ei sitä voi ennustaa.
"Voi tulla". Eli aina ei tule, vaan joskus nainen valitsee jopa tuomitun väkivaltarikollisen. Ja naisen logiikalla tämä on sama asia kuin käskeä lyhyttä miestä kasvamaan pitkäksi. Onko ihme, että naisen logiikka on vitsien aihe?
Vierailija kirjoitti:
Lähes jokaisesta tapauksesta löytyy taustalta mielenterveys-, päihde- tai kulttuurisyyt.
Lisään vielä, siis tekijän osalta.
Siis laskeeko noita joku? Oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, siis tekijän osalta.
Mikä noista on Häkämiehellä? Niin, ei mikään. Hänkin on pahoinpidellyt puolisonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähisuhdeväkivalta, naisiin kohdistuva etenkin, on aiheena sellainen, ettei sitä ymmärrä täysin kuin saman kokenut. Muiden on vaikeaa käsittää sitä, ettei se suhde ole alkuun ollut huono ja väkivaltainen. Jotain pienen pieniä viitteitä ehkä, joita voi olla myös ns. Normisuhteessa, mutta väkivaltaisessa pahenevat pikkuhiljaa.
Kyllä, mutta kun on sen kerran kokenut ja jos ottaa tapahtuneen vakavasti niin osaa kyllä seuloa jatkossa riskitapaukset ja huolehtia omasta turvallisuudestaan. Jos mies käyttäytyy yhtään uhkaavasti tai osoittaa väkivaltaista käytöstä edes kolmansia osapuolia kohtaan, ei jatkoon. Ja tämä valitettavasti karsii 90% miehistä, mutta ei voi mitään. Kerran itse hinnan kantaneena - huom. edes valtio ei kantanut omaa vastuutaan rikollisen tuomitsemisesta ja lapsen oikeuksista - riskejä ei enää oteta. Sorry miehet, nyt joko kasvatte tai sitten sukunne oli siinä. Ei kiinnosta itseäni tippaakaan kuoletteko kaikki.
Sukunne oli siinä? Eli "väkivaltageenit" eivät menesty ja sitä kautta miehinen aggressio häviää, jotta simsalabim?
Genetiikassa kaikki ei ole aivan noin yksinkertaista, etenkään kun miessukupuolihormoni, paitsi vaikuttaa maskuliinisten piirteiden ilmenemiseen, myös säätelee vireystilaa ja ylläpitää dominanssia käyttäytymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valitsee huonosti miehen. Turhaa näistä miehiä on syyttää.
Tämä kommentti on yhtä älykäs kuin käskeä lyhyttä miestä kasvamaan pitkäksi.
Selitäpä millä logiikalla se on sama asia. Mua kiinnostaa kuulla selitys tuolle naisen logiikalle, koska itse en näe miten ne ovat sama asia.
Se on sama asia, koska se väkivalta voi tulla esiin vasta vuosien päästä. Usein kun nainen on heikoimmillaan eli vaikka vauvan kanssa kotona. Ei sitä voi ennustaa.
"Voi tulla". Eli aina ei tule, vaan joskus nainen valitsee jopa tuomitun väkivaltarikollisen. Ja naisen logiikalla tämä on sama asia kuin käskeä lyhyttä miestä kasvamaan pitkäksi. Onko ihme, että naisen logiikka on vitsien aihe?
Älä vääristele. Omalla kohdallani tuli esiin 4 vuoden seurustelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minun porukoissani poistettiin uhri vikisemästä ja väärintekijälle järjestettiin (useammat) juhlat.
Kaikki tietysti valehtelevat myös silmät päästään asioiden oikeasta tilasta, koska halusivat mieluumin näin kuin laittaa väärintekijän vastuuseen ja hyväksyä todellisuuden. Sellaisia ne miehet ovat.
Sitten olet suunnattoman paska valitsemaan seurasi.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet silmät päästäsi. "Kritiikki" on verbaalista väkivaltaa, kun lyöt naistasi vähättelet sitäkin varmaan joksikin "normaaliksi kouluttamiseksi". Paholainen olet, menepä helvettiin.
Jos valehtelisin, niin kai senkin energian mieluummin käyttäisin naisille lirkutteluun, kuten nuorempana tenkin, jolloin naismenestykseni oli kohtuullista. Mutta olen myös saanut tarpeekseni naisten suoranaisesta perseilystä ja faktapohjaisen ajattelun puutteesta, joten nykyään mieluummin sanon asiat niin kuin ne ovat - olkoon sitten, että naismenestykseni on heikompaa🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Läheltä pitänyt etten ole noissa synkissä tilastoissa ja mullan alla itsekin.
Onnea on jokainen päivä, johon herää elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet suunnattoman paska valitsemaan seurasi.
Tämä! Ja osoittaa kirjoittajalta suoranaista moraalin puutetta pysyä noissa porukoissa yrittämättä edes muuttaa tuota käytöstä🤔🤔
Naiset provosoituivat, koska et ymmärrä ilmiötä. Hienoa, kun et ole naisia pahoinpidellyt.