En laihdu syömällä vähemmäm
Lasken kalorit ja liikun todella paljon. Paino ei putoa. Myös ravitsemusterapeutilla käyty. Eli ei pidä paikkaansa teidän läskivihaajien jutut, että vähemmän syömällä ja liikkumalla enemmän KAIKKI laihtuu. BMI on mulla 35.
Kommentit (149)
Verinen pihvi on aika hyvä ja terveellinen silloin tällöin, mutta ihan helvetin ällöttävä jos sitä jää katsomaan. Voi syödä pihvin miettimällä jotain apiloita ja traktoreita. Toisinaan keskityn katsomaan seinään tai vastapuolella istuvan silmiin. Tämä suoritus on siitä haastava, koska liha täytyy pureksia hyvin että siitä saa kaiken irti. Normaalistihan lapsi tai kuka vain nielisi sen sellaisenaan, koska se on yksiselitteisen ällöttävää materiaalia, mutta todella ravitsevaa pari kertaa kuussa.
Ap, nyt rauhotutaan hetki. Katson sua vakavin silmin ja asetan oikean käden sun olalles.
Hetki hiljaa ja hengitetään rauhallisesti.
Yksi sana mikä auttaa sua ja muuttaa sun elämäs ikuisesti ja et enää ikinä ole läski ja jos olet vähän pläski sittenkin tai toisinaan, niin siinä on omat mausteensa. Se sana on:
Karate
En nyt jaksa kahlata ketjua läpi, mutta jo ekalta sivulta kävi ilmi, että se ravintoasiantuntija antaa huonoja ohjeita.
Mikä on ap:n paastoverensokeri? Entä Hb1Ac (pitkä sokeri)? Nuo antaa jo hyvää osviittaa siitä, onko pelkkä insuliiniresistenssi vai jo kakkostyypin diabetes. Rasvamaksa on taatusti ja keski-iän myötä viskeraalirasvaa. Tuolla metabolialla ei kuulu mitään perunoita syödä!
Kalorivaje ei tietenkään auta mitään, kun insuliini on pilvissä. Insuliini lukitsee ne rasvasolut eikä rasva pääse sieltä ulos niin kauan kuin insuliini on koholla.
Onko stressi hallinnassa ja hyvät yöunet? Kortisoli on insuliinin lisäksi toinen, jonka kanssa monilla on ongelmia.
Jos se insuliiniresistenssi on paha, se voi vaatia sen, ettei syö esim. klo 15 jälkeen yhtään mitään. Pelkkä aamiainen ja lounas, eikä mitään välipaloja. Eikä varsinkaan mitään perunoita ja riisiä!
Ketoosiin vaan niin ei ole nälkä enää (ja 12 tunnin yöunet, muuten ei jaksa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on väliä mitä syö, vaikka kalorit jäisivät alhaisiksi. Monilla lihavilla on kehittynyt insuliiniresistenssi. Se pitää saada korjatuksi ja tarkoittaa sitä, että hiilihydraattimäärä pitää laskea alas ja pitää kunnon ruokailuvälit eikä pupeltaa jotain parin tunnin välein. Kun insuliinitasot saadaan laskettua niin pystyy laihtumaan.
Hengenvaarallisesti lihava - ohjelman lääkäri Nowzaradan laittaa kaikki laihduttajat 1200 kcal dieetille, jossa syödään lihaa ja kasviksia. Kaikki laihtuvat ja hurjia määriä.
Mutt toi lääkärihän on täysi huijari.
Ei se Nowzaradan mikään huijari ole vaan arvostettu lääkäri. Huijareita on moni klinikallensa osallistuvista eli valehtelevat syömisistään. Pahimmat mässyholistit jopa saaneet salakuljetuksena tutuilta mässyä klinikalle.
Voi hyvä ihminen, se on VIIHDEohjelma.
Tietenkin, mutta ei se tee siitä lääkäristä huijaria, eikä kukaan 350 kiloinen kuolemanlihava huijaa sen takia, että se on viihdeohjelma. Mässyaddiktius siinä on syynä. Tuohon "viihdeohjelmaan" osallistuneista 25 on kuollut.
Lisäämällä kakkaamista. Kakkaa läskis pois toimi mulle. Laihana kakka alkaa muuttua kiinteämmäksi. Aluksi tulee pelkkää rasvaripulia monta kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vastaava tilanne kuin ap,lla. Liikuin jo ennestään päivittäin, ja söin ravitsemussuositusten mukaan. Paino oli jo useamman vuoden pysytellyt suunnilleen samassa ylipainolukemassa.
Lisäsin liikuntaa ja kasviksia sekä proteiinia ruokavalioon. Lihasmassaa tuli lisää ja sain noin 8 kg painoa pois.
Mutta, nyt se paino on jymähtänyt sitten tähän. Vyötärö on 8 cm kapeampi, kunto on parempi ja laskettu kalorinkulutus on minulla päivästä riippuen noin 2400-3300. Syön aktiivisena päivänä noin 1900 -2100 kcal ja tavallisena päivänä, kun kulutus on tuo 2300 (kävelen silloinkin keskimäärin 12 000 askelta päivässä) mutta esim kuntosali puuttuu, niin silloin syön 1700 kcal.
Olen siis kalorivajeessa koko ajan mutta syön silti mielestäni hyvin. En syö vaaleita jauhoja enkä sokeria. Proteiinia saan riittävästi jne. Vettä olen aina juonut ja juon.
Silti paino on ollut nyt samassa lukemassa jo kuukauden. Tähänkö tämä hyvin alkanut terveysprojekti sitten jämähti? Olisi vielä lisääkin kiloja mistä pitää päästä eroon. Kalorivaje siis koko ajan noin 400-1000 per päivä, keskimäärin 600-700. Ja todellakin kirjaan joka lusikallisen ylös.
Mistä päättelet olevasi kalorivajeessa? Ehkä suurikokoisempana olit, mutta nykyisin peruskulutuksesi on laskenut sen verran alhaisemmaksi.
Olen kyllä huomioinut tämänkin. Aikaisemmin kulutuskin oli siis enemmän.
Olen kuullut paljon näitä, että ensin paino laskee,sitten pysyy paikoillaan ja sitten taas jossakin välissä laskee.
Ihan varmasti olen kalorivajeessa, kun liikun nykyään todella paljon ja monipuolisesti.
Säästöliekkikään tämän ei pitäisi olla näillä kaloreilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vastaava tilanne kuin ap,lla. Liikuin jo ennestään päivittäin, ja söin ravitsemussuositusten mukaan. Paino oli jo useamman vuoden pysytellyt suunnilleen samassa ylipainolukemassa.
Lisäsin liikuntaa ja kasviksia sekä proteiinia ruokavalioon. Lihasmassaa tuli lisää ja sain noin 8 kg painoa pois.
Mutta, nyt se paino on jymähtänyt sitten tähän. Vyötärö on 8 cm kapeampi, kunto on parempi ja laskettu kalorinkulutus on minulla päivästä riippuen noin 2400-3300. Syön aktiivisena päivänä noin 1900 -2100 kcal ja tavallisena päivänä, kun kulutus on tuo 2300 (kävelen silloinkin keskimäärin 12 000 askelta päivässä) mutta esim kuntosali puuttuu, niin silloin syön 1700 kcal.
Olen siis kalorivajeessa koko ajan mutta syön silti mielestäni hyvin. En syö vaaleita jauhoja enkä sokeria. Proteiinia saan riittävästi jne. Vettä olen aina juonut ja juon.
Silti paino on ollut nyt samassa lukemassa jo kuukauden. Tähänkö tämä hyvin alkanut terveysprojekti sitten jämähti? Olisi vielä lisääkin kiloja mistä pitää päästä eroon. Kalorivaje siis koko ajan noin 400-1000 per päivä, keskimäärin 600-700. Ja todellakin kirjaan joka lusikallisen ylös.
Mistä päättelet olevasi kalorivajeessa? Ehkä suurikokoisempana olit, mutta nykyisin peruskulutuksesi on laskenut sen verran alhaisemmaksi.
Olen kyllä huomioinut tämänkin. Aikaisemmin kulutuskin oli siis enemmän.
Olen kuullut paljon näitä, että ensin paino laskee,sitten pysyy paikoillaan ja sitten taas jossakin välissä laskee.
Ihan varmasti olen kalorivajeessa, kun liikun nykyään todella paljon ja monipuolisesti.
Säästöliekkikään tämän ei pitäisi olla näillä kaloreilla.
Moni yliarvioi liikunnan kulutuksen.
VLCD 2 kk. Varmasti putoaa paino.
Saat aikaa miettiä, mistä ylipainosi on kertynyt ja miten haluat syödä jatkossa.
Ketoosissa jaksat myös liikkua.
Haleja sinulle, ap! Ole hyvä itsellesi!