Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu syömällä vähemmäm

Vierailija
23.05.2026 |

Lasken kalorit ja liikun todella paljon. Paino ei putoa. Myös ravitsemusterapeutilla käyty. Eli ei pidä paikkaansa teidän  läskivihaajien jutut, että vähemmän syömällä ja liikkumalla enemmän KAIKKI laihtuu. BMI on mulla 35. 

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää oikeasti kommentoiko asiaa ja syyttäkö toista, jos teillä ei ole omakohtaista kokemusta siitä, että vaikka oikeasti tekisi kaikkensa, niin ei laihdu. Kyse ei aina ole siitä, että ei vain yritä tarpeeksi. On sairauksia, joissa ei laihdu, vaikka paastoaisi tai harrastaisi ahkerasti liikuntaa paljon ja söisi vain terveellisesti ja välittäisi kaikkia herkkuja ja lihottavaa.  Aineenvaihduntahäiriöitä on olemassa. 

Suoliston mirobikanta ei muutu hetkessä. Et syö suolistolle hyviä jutskia 😋 tai syöt niin, että kumo@t kaiken hyvän. Entä jos söisit vain silloin kun on oi-ke-as-ti nälkä. Hirmu nälkä. Silloin syöt itsetehtyä kotiruokaa, ilman ylimääräisiä tärkkelyksiä ja E koodeja. Syöt vain yhden ihmisen tarpeeseen. Annoskoot pienemmälle lautaselle, lautasmalli. Rasvoja täytyy olla päivittäin!

Söin vain itse tehtyä ruokaa. Vältin ultraprosessoitua ruokaa ja vain silloin, kun oli oikeasti nälkä. Älä tule antamaan neuvoja tai osallistumaan keskusteluun, kun et tiedä mistään mitään. 

*ja söin vain silloin, kun oli oikeasti nälkä. Tiedän myös, että hyviä rasvoja pitää saada ja ymmärrän taatusti ravitsemuksesta ja aineenvaihdunnasta sinua enemmän. 

Vierailija
102/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskitysleireillä 100 % ihmisistä laihtui syömällä vähemmän. Joten kai sinä sitten olen joku ainutlaatuinen luonnonoikku johon ei fysiikan lait päde.

Ja menetti lihaksensa. Niissä myös kuoli aika paljon ihmisiä… Ei ole terveellistä olla syömättä ja juomatta vettä, vaikka se laihduttaisikin. 

Sellaisiin äärimmäisyyksiin menoa tuskin kukaan ehdottaa. Lähinnä tämä esimerkki todistaa sen, että ihan jokainen "en laihdu vaikka syön kuinka vähän" väitteen esittäjä valehtelee itselleen.

Kommenttisi todistaa, että olet epäasiallinen, et ymmärrä asioita ja sinulla ei ole aineenvaihduntahäiriötä. 

Mikään aineenvaihduntahäiriö ei voi tuottaa energiaa tyhjästä. Se on lain vastaista. Meinaan fyysikaan lain vastaista. Energian säilymislaki takaa sen, että syömällä riittävän vähän laihtuu varmasti.

ps. Se on harmi jos totuuden ääneen sanominen pahoittaa sinun mielesi noin syvästi.

Kuvittelet itsestäsi liikoja. Sanasi eivät ole totuus. Olen pahoillani, että loukkaannut ja et ymmärrä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella sääli että ihmiset on opetettu laihduttamaan kalorilaskennan avulla. Terveellisin laihtuminen kun oikeasti tapahtuu sillä, että pitää kehon aineenvaihdunnan yllä nousemalla ylös vähän väliä sen sijaan että tekisi jotain jalkeilla vain tunnin päivässä, ja sillä, että syö mahdollisimman luonnollista ravintoa. Jälkimmäinen tarkoittaa siis sitä, että ruokaa on käsitelty mahd vähän. Valmisruuat ovat lihottavia. Niihin on lisätty hormoneita häiritseviä lisäaineita ja poistettu ravintoaineita (esim vaaleat jauhot jne). Eikä ongelma ole vain se, että ihmiset on ylensyöneitä vaan se, että he ovat aliravittuja ja siksi kokoajan nälkäisiä kun valmisruoka ei ole ravitsevaa. Vedenjuonti myös unohtuu monilta ja keho puolustautuu varastoimalla nestettä eli turpoaa. 

Tuota minä toilotan myös paljon aina. Syön paljon itse ja olen hyvässä kunnossa. Ainut ero minussa moneen muuhun on se, että minun syömiset painottuu riisiin,perunaan, välillä pastaan, kanaan, nautaan, rahkoihin, kasviksiin jne eli pääosin normaaliin ruokaan. En koskaan osta mitään valmisruokia, enkä syö ns roskaruokaa. Syön oikeasti paljon päivän aikana. Sitte taas kun katson esim läheisten ruokavaliota, niin he syövät vähän, mutta sielä on aina seassa valmisruokia ja jogurtteja ja ties mitä ja he vain lihovat jatkuvasti. Eli pointti on se, että syökää oikeeta ruokaa. 

Vierailija
104/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vastaava tilanne kuin ap,lla. Liikuin jo ennestään päivittäin, ja söin ravitsemussuositusten mukaan. Paino oli jo useamman vuoden pysytellyt suunnilleen samassa ylipainolukemassa. 

Lisäsin liikuntaa ja kasviksia sekä proteiinia ruokavalioon. Lihasmassaa tuli lisää ja sain noin 8 kg painoa pois. 

Mutta, nyt se paino on jymähtänyt sitten tähän. Vyötärö on 8 cm kapeampi, kunto on parempi ja laskettu kalorinkulutus on minulla päivästä riippuen noin 2400-3300. Syön aktiivisena päivänä noin 1900 -2100 kcal ja tavallisena päivänä, kun kulutus on tuo 2300 (kävelen silloinkin keskimäärin 12 000 askelta päivässä) mutta esim kuntosali puuttuu, niin silloin syön 1700 kcal.

Olen siis kalorivajeessa koko ajan mutta syön silti mielestäni hyvin. En syö vaaleita jauhoja enkä sokeria. Proteiinia saan riittävästi jne. Vettä olen aina juonut ja juon. 

Silti paino on ollut nyt samassa lukemassa jo kuukauden. Tähänkö tämä hyvin alkanut terveysprojekti sitten jämähti? Olisi vielä lisääkin kiloja mistä pitää päästä eroon. Kalorivaje siis koko ajan noin 400-1000 per päivä, keskimäärin 600-700. Ja todellakin kirjaan joka lusikallisen ylös. 

Vierailija
105/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vastaava tilanne kuin ap,lla. Liikuin jo ennestään päivittäin, ja söin ravitsemussuositusten mukaan. Paino oli jo useamman vuoden pysytellyt suunnilleen samassa ylipainolukemassa. 

Lisäsin liikuntaa ja kasviksia sekä proteiinia ruokavalioon. Lihasmassaa tuli lisää ja sain noin 8 kg painoa pois. 

Mutta, nyt se paino on jymähtänyt sitten tähän. Vyötärö on 8 cm kapeampi, kunto on parempi ja laskettu kalorinkulutus on minulla päivästä riippuen noin 2400-3300. Syön aktiivisena päivänä noin 1900 -2100 kcal ja tavallisena päivänä, kun kulutus on tuo 2300 (kävelen silloinkin keskimäärin 12 000 askelta päivässä) mutta esim kuntosali puuttuu, niin silloin syön 1700 kcal.

Olen siis kalorivajeessa koko ajan mutta syön silti mielestäni hyvin. En syö vaaleita jauhoja enkä sokeria. Proteiinia saan riittävästi jne. Vettä olen aina juonut ja juon. 

Silti paino on ollut nyt samassa lukemassa jo kuukauden. Tähänkö tämä hyvin alkanut terveysprojekti sitten jämähti? Olisi vielä lisääkin kiloja mistä pitää päästä eroon. Kalorivaje siis koko ajan noin 400-1000 per päivä, keskimäärin 600-700. Ja todellakin kirjaan joka lusikallisen ylös. 

Neuvokaa mitä seuraavaksi pitää tehdä? Odottaa? 

Valmisruokia en syö minäkään, salaatitkin ostan vain kotimaisia ja pilkon itse. Lihana syön yleensä kanaa, naudan vähärasvaista jauhelihaa tai paistia jne. Leikkeleistä en pidä. 

Vierailija
106/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet olevasi kalorivajeessa? Ehkä suurikokoisempana olit, mutta nykyisin peruskulutuksesi on laskenut sen verran alhaisemmaksi.

Vierailija
107/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syön ravitsemusterapeutin ohjeilla. T. Ap

Minäkin yritin niillä ohjeilla laihduttaa muttei mulle sovi väli-ja iltapalat, kuten hän neuvoi. Syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen.

Paljon vihanneksia ja vain yhden hedelmän päivässä, kerran viikossa jonkun herkun. Joka päivä viiden km kävely ja kaksi viikossa kuntosalitreeni ohjaajan tekimällä ohjeilla.

Näillä olen laihduttanut tänä vuonna jo 8 kiloa.

Vierailija
108/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella sääli että ihmiset on opetettu laihduttamaan kalorilaskennan avulla. Terveellisin laihtuminen kun oikeasti tapahtuu sillä, että pitää kehon aineenvaihdunnan yllä nousemalla ylös vähän väliä sen sijaan että tekisi jotain jalkeilla vain tunnin päivässä, ja sillä, että syö mahdollisimman luonnollista ravintoa. Jälkimmäinen tarkoittaa siis sitä, että ruokaa on käsitelty mahd vähän. Valmisruuat ovat lihottavia. Niihin on lisätty hormoneita häiritseviä lisäaineita ja poistettu ravintoaineita (esim vaaleat jauhot jne). Eikä ongelma ole vain se, että ihmiset on ylensyöneitä vaan se, että he ovat aliravittuja ja siksi kokoajan nälkäisiä kun valmisruoka ei ole ravitsevaa. Vedenjuonti myös unohtuu monilta ja keho puolustautuu varastoimalla nestettä eli turpoaa. 

Tuota minä toilotan myös paljon aina. Syön paljon itse ja olen hyvässä kunnossa. Ainut ero minussa moneen muuhun on se, että minun syömiset painottuu riisiin,perunaan, välillä pastaan, kanaan, nautaan, rahkoihin, kasviksiin jne eli pääosin normaaliin ruokaan. En koskaan osta mitään valmisruokia, enkä syö ns roskaruokaa. Syön oikeasti paljon päivän aikana. Sitte taas kun katson esim läheisten ruokavaliota, niin he syövät vähän, mutta sielä on aina seassa valmisruokia ja jogurtteja ja ties mitä ja he vain lihovat jatkuvasti. Eli pointti on se, että syökää oikeeta ruokaa. 

Nimenomaan oikeaa ruokaa. Ei suinkaan virallisen suositusten mukaista keinoravintoa ja kevyt-tuotteita.

Virallinen suositus hyljeksii kaikkea aitoa ruokaa. (ehkä kasviksia lukuunottamatta, mutta niidenkin suositus on mennyt överiksi)

Vierailija
109/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin laihtuu mutta alkuun menee pari viikkoa ettei tapahdu mitään.

Olen syönyt n 1200kcal kolmeen herkulliseen ateriaan jaettuna (07/13/19) ja laihtunut 4kg kuukaudessa. Hiilarit pidän max 100g/pvä. Liikuntaa niin paljon kuin sielu sietää, vähintään se 10 000 askelta per päivä. Kerran viikossa n 100g jäätelöä tai joku pieni makea. Periaatteessa en tingi mistään

1200 kcal ja liikuntaa niin paljon kuin sielu sietää? :D eipä taida kauheasti jaksaa...

Söin puoli vuotta 800kcal päivässä ja 8km lenkki joka päivä, kyllä sitä jaksaa jos on yhtään itsekuria.

Mitenkäs tämän dieetin jälkeen kävi?

Vierailija
110/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähtee rasva jaloista ja takapuolesta, mutta ei vatsalta. 

Onko sulla univaikeuksia? Univaje kerryttää rasvaa vatsaan, joten samalla logiikalla se varmaan laihtuessa aiheuttaa sen, että rasva lähtee muualta kuin vatsasta.

Vierailija
111/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan oikeaa ruokaa. Ei suinkaan virallisen suositusten mukaista keinoravintoa ja kevyt-tuotteita.

Virallinen suositus hyljeksii kaikkea aitoa ruokaa. (ehkä kasviksia lukuunottamatta, mutta niidenkin suositus on mennyt överiksi)

Miten niin? Ei siellä mielestäni paljon ole ultraprosessoitua ruokaa ja aina voi jättää valitsematta ne. Se ohjeistus on tarkoitettu suuntaa antavaksi, eikä absoluuttiseksi totuudeksi, eihän siinä huomioida erityisruokavalioita.

Vierailija
112/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen vidduddaa ja ressaa. Mikään ei kelpaa. Kortisolit huipussaan. Leppeämpi asenne ja ne kalorilaskemiset helvettiin. Määrä vähiin ja laatu huippuun. Jos pipo puristaa koko ajan niihin mikään ei onnistu. 

Vierailija
113/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni ja lepo on tärkein. Liikunta ei ole ykkösasia. Kaikkea kohtuudella. Annokset minimiin. Siirrä nälkä seuraavaan. 3-4 ateriaa / päivä ja paasto klo 20-08. 

Vierailija
114/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten laihdu, kun et osaa 

Vierailija
115/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tullut keskitysleireiltä lihavana pois. Kyllä sinä laihdut kun et vaan syö.

Vierailija
116/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että Neuvostoliiton työleireillä ei ollut yhtään lihavaa.  Ei myöskään sademetsien raivaajissa Etelä-Amerikassa .

Ei muuten Suomessakaan 50-luvulla nuorissa henkilöissä tai ainakin se oli äärimmäisen harvinaista.

Mutta kai nykyään ne hormonit.

Tämä!  Vielä 90-luvulla katukuva Suomessa oli pääasiassa hoikkia ihmisiä. Silloin kun ei vielä ollut mässäyskulttuuria, päivissä oli enemmän hyötyliikuntaa, ei kitattu energiajuomia koska niitä ei ollut, jne.

80-luvun katukuvassa oli vieläkin hoikempia kuin 90-luvun.

Nykyään vedotaan geeneihin ja hormoneihin, kun ei osata hillitä syömisiä eikä juomisia. Tai no, kai ne hormonit on kropassa sekaisin, kun on jokusen vuoden kiskonut kaikkea epäterveellistä ja lisäaineilla höystettyä.

Ja se mikä ihmisiltä usein unohtuu tai he eivät halua sitä uskoa, mutta juomista tulee todella paljon kaloreita. Esimerkiksi lasillinen appelsiinimehua aamupalalla ei todellakaan ole kevyt vaihtoehto. Kahvi kannattaa myös opetella juomaan ilman sokeria. Elimistö ei erota onko sokeri hedelmästä vai sokerinpalasta. Sokeri on sokeria. 

Vierailija
117/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin laihtuu mutta alkuun menee pari viikkoa ettei tapahdu mitään.

Olen syönyt n 1200kcal kolmeen herkulliseen ateriaan jaettuna (07/13/19) ja laihtunut 4kg kuukaudessa. Hiilarit pidän max 100g/pvä. Liikuntaa niin paljon kuin sielu sietää, vähintään se 10 000 askelta per päivä. Kerran viikossa n 100g jäätelöä tai joku pieni makea. Periaatteessa en tingi mistään

1200 kcal ja liikuntaa niin paljon kuin sielu sietää? :D eipä taida kauheasti jaksaa...

Söin puoli vuotta 800kcal päivässä ja 8km lenkki joka päivä, kyllä sitä jaksaa jos on yhtään itsekuria.

Mitenkäs tämän dieetin jälkeen kävi?

Paino on pysynyt melkein samana, tästä on jo 11 vuotta aikaa.

Vierailija
118/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtunut jo 8kg. Tänään söin pienen pizzan ja suklaapatukan. Ja brotskufileen kasvisten kera. Syön niin, että voin noudattaa ruokavaliota loppu elämän. Ei dieetti, ei kuuri.

Vierailija
119/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syön ravitsemusterapeutin ohjeilla. T. Ap

Eli syöt enimmäkseen hiilareita? Kokeilepa vähentää.

Vierailija
120/123 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on väliä mitä syö, vaikka kalorit jäisivät alhaisiksi. Monilla lihavilla on kehittynyt insuliiniresistenssi. Se pitää saada korjatuksi ja tarkoittaa sitä, että hiilihydraattimäärä pitää laskea alas ja pitää kunnon ruokailuvälit eikä pupeltaa jotain parin tunnin välein. Kun insuliinitasot saadaan laskettua niin pystyy laihtumaan. 

Hengenvaarallisesti lihava - ohjelman lääkäri Nowzaradan laittaa kaikki laihduttajat 1200 kcal dieetille, jossa syödään lihaa ja kasviksia. Kaikki laihtuvat ja hurjia määriä. 

Mutt toi lääkärihän on täysi huijari.

Ei se Nowzaradan mikään huijari ole vaan arvostettu lääkäri. Huijareita on moni klinikallensa osallistuvista eli valehtelevat syömisistään. Pahimmat mässyholistit jopa saaneet salakuljetuksena tutuilta mässyä klinikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän