Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu syömällä vähemmäm

Vierailija
23.05.2026 |

Lasken kalorit ja liikun todella paljon. Paino ei putoa. Myös ravitsemusterapeutilla käyty. Eli ei pidä paikkaansa teidän  läskivihaajien jutut, että vähemmän syömällä ja liikkumalla enemmän KAIKKI laihtuu. BMI on mulla 35. 

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö läskivihaajia kismittää, kun heidän ohjeet ei toimi.  Syö vähemmän, liiku enemmän ei vaan toimi kaikilla. Lihominen monesti loppuu, mutta keho pitää kiinni rasvasta ja paino ei putoa.

Miksi sitten entisaikaan ihmiset oli normaalipainoisempia? Oliko esim. 1970- ja 1980-luvuilla eri fysiikan lait kuin nykyään?  : O

Painonvartijat aloitti Suomessa 70-luvulla, lääkkeitä laihdutukseen on määrätty jo 50-luvulla. Ylipainoisia on ollut aina.

Vierailija
122/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on väliä mitä syö, vaikka kalorit jäisivät alhaisiksi. Monilla lihavilla on kehittynyt insuliiniresistenssi. Se pitää saada korjatuksi ja tarkoittaa sitä, että hiilihydraattimäärä pitää laskea alas ja pitää kunnon ruokailuvälit eikä pupeltaa jotain parin tunnin välein. Kun insuliinitasot saadaan laskettua niin pystyy laihtumaan. 

Hengenvaarallisesti lihava - ohjelman lääkäri Nowzaradan laittaa kaikki laihduttajat 1200 kcal dieetille, jossa syödään lihaa ja kasviksia. Kaikki laihtuvat ja hurjia määriä. 

Mutt toi lääkärihän on täysi huijari.

Ei se Nowzaradan mikään huijari ole vaan arvostettu lääkäri. Huijareita on moni klinikallensa osallistuvista eli valehtelevat syömisistään. Pahimmat mässyholistit jopa saaneet salakuljetuksena tutuilta mässyä klinikalle.

Voi hyvä ihminen, se on VIIHDEohjelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONko laskutaidossa vikaa. Kannataisiko käyttää appia joka arvioi energiamäärän ruoassa. Voi tomia paremmin kuin moni muu keino. 

Toinen vaihtoehto on kokeilla tippuisiko paino jos söisi enemmmän. Siitäkin voi tulla yllätys.

Vierailija
124/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla oli todella kova stressi, paino putosi. Mutta kun stressi pitkittyi, ja muuttuui uupumukseksi, paino on noussut reilusti. Uupumuksessa aineenvaihdunta hidastuu. Joku muukin puhui tässä ketjussa stressistä ja kortisolista, joku toinen unen tärkeydestä. Itse ajattelen, että minun pitää saada uupumukseni vähenemään, painoa mietin vasta sitten. Jos ap:lla on esim uupumusta tai huonoja yöunia, niin ne voivat vaikuttaa tilanteeseen. Ja tietysti ferritiini pitää olla kunnossa ja kilpirauhasarvot tutkittu.

Vierailija
125/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on väliä mitä syö, vaikka kalorit jäisivät alhaisiksi. Monilla lihavilla on kehittynyt insuliiniresistenssi. Se pitää saada korjatuksi ja tarkoittaa sitä, että hiilihydraattimäärä pitää laskea alas ja pitää kunnon ruokailuvälit eikä pupeltaa jotain parin tunnin välein. Kun insuliinitasot saadaan laskettua niin pystyy laihtumaan. 

Hengenvaarallisesti lihava - ohjelman lääkäri Nowzaradan laittaa kaikki laihduttajat 1200 kcal dieetille, jossa syödään lihaa ja kasviksia. Kaikki laihtuvat ja hurjia määriä. 

Mutt toi lääkärihän on täysi huijari.

Ei se Nowzaradan mikään huijari ole vaan arvostettu lääkäri. Huijareita on moni klinikallensa osallistuvista eli valehtelevat syömisistään. Pahimmat mässyholistit jopa saaneet salakuljetuksena tutuilta mässyä klinikalle.

Voi hyvä ihminen, se on VIIHDEohjelma.

Kyseessä on viihdeohjelma mutta kirurgi Nowzaradan hoitaa paljon muita potilaita hyvin tuloksin. Jos hän leikkaa potilaan ja tapaa pari kertaa niin aikaa siihen ei mene paljon. Tavallisesti lihavuusleikkauksia tekevä kirurgi leikkaa neljä potilasta päivässä Suomessa mutta Amerikassa työtahti on varmasti kovempi.

Viihdeohjelmaan on otettu tarkoituksella köyhät superlihavat jotta heistä voidaan tehdä viihdettä tavalliselle kansalla. Lääkäri ja tiimi tekee varmasti parhaansa mutta aina tulos ei ole toivottu kun potilaat eivät sitoudu hoitoon. Pelkkä leikkaus ei auta jos elintapoja ei saada muutettua ja moni lihoo entisiin mittoihinsa.

Vierailija
126/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko kevytjuomia? Käytätkö maketusaineita? Entä soijan määrä? Karsin kaikki edellä mainitut ruokavaliosta ja paino alkoi tippua. Hitaasti, mutta kuitenkin.

Vierailija
127/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, silläkin on merkitystä mitä syöt, silloin, kun syöt. Älä syö sipsejä, suklaata, keksejä, karkkia, pullaa, pizzaa, leivoksia...

Kalori on kalori, riippumatta mistä ruoka-aineesta se otetaan. 

Vierailija
128/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, ap on murtanut fysiikan lait. Maailman energiakriisi on ratkaistu.

Vierailija
129/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella sääli että ihmiset on opetettu laihduttamaan kalorilaskennan avulla. Terveellisin laihtuminen kun oikeasti tapahtuu sillä, että pitää kehon aineenvaihdunnan yllä nousemalla ylös vähän väliä sen sijaan että tekisi jotain jalkeilla vain tunnin päivässä, ja sillä, että syö mahdollisimman luonnollista ravintoa. Jälkimmäinen tarkoittaa siis sitä, että ruokaa on käsitelty mahd vähän. Valmisruuat ovat lihottavia. Niihin on lisätty hormoneita häiritseviä lisäaineita ja poistettu ravintoaineita (esim vaaleat jauhot jne). Eikä ongelma ole vain se, että ihmiset on ylensyöneitä vaan se, että he ovat aliravittuja ja siksi kokoajan nälkäisiä kun valmisruoka ei ole ravitsevaa. Vedenjuonti myös unohtuu monilta ja keho puolustautuu varastoimalla nestettä eli turpoaa. 

Tuota minä toilotan myös paljon aina. Syön paljon itse ja olen hyvässä kunnossa. Ainut ero minussa moneen muuhun on se, että minun syömiset painottuu riisiin,perunaan, välillä pastaan, kanaan, nautaan, rahkoihin, kasviksiin jne eli pääosin normaaliin ruokaan. En koskaan osta mitään valmisruokia, enkä syö ns roskaruokaa. Syön oikeasti paljon päivän aikana. Sitte taas kun katson esim läheisten ruokavaliota, niin he syövät vähän, mutta sielä on aina seassa valmisruokia ja jogurtteja ja ties mitä ja he vain lihovat jatkuvasti. Eli pointti on se, että syökää oikeeta ruokaa. 

Nimenomaan oikeaa ruokaa. Ei suinkaan virallisen suositusten mukaista keinoravintoa ja kevyt-tuotteita.

Virallinen suositus hyljeksii kaikkea aitoa ruokaa. (ehkä kasviksia lukuunottamatta, mutta niidenkin suositus on mennyt överiksi)

Miten niin? Ei siellä mielestäni paljon ole ultraprosessoitua ruokaa ja aina voi jättää valitsematta ne. Se ohjeistus on tarkoitettu suuntaa antavaksi, eikä absoluuttiseksi totuudeksi, eihän siinä huomioida erityisruokavalioita.

Mutta suositellaan kaikkea ruokaa, mistä on rasva poistettu ja korvattu sokerilla. Rasvat korvattu siemenöljyillä ja margariineilla. Tervettä?

Vierailija
130/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, silläkin on merkitystä mitä syöt, silloin, kun syöt. Älä syö sipsejä, suklaata, keksejä, karkkia, pullaa, pizzaa, leivoksia...

Kalori on kalori, riippumatta mistä ruoka-aineesta se otetaan. 

On joo, mutta ero on elimistön käsittelyssä.

Vierailija
131/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että Neuvostoliiton työleireillä ei ollut yhtään lihavaa.  Ei myöskään sademetsien raivaajissa Etelä-Amerikassa .

Ei muuten Suomessakaan 50-luvulla nuorissa henkilöissä tai ainakin se oli äärimmäisen harvinaista.

Mutta kai nykyään ne hormonit.

Olet asian ytimessä vaikka perusajatuksesi onkin syyttävä. Todellakin ne hormonit tänä päivänä on syy numero yksi ylipainoon. Neuvostoliiton työleirejä  oli joskus 50v sitten, sademetsiä raivasivat joskus vielä kauemmin sitten, 50-luvulla ja siellä (aina mainitulla) keskitysleirilläkin oli tarjolla sellaista ruokaa joka ei hormonitoimintaa sekoittanut. 2000-luvulla on lisäaineita pitkä lista, kasvinsuojeluaineita, torjunta-aineita, mikromuovia ja muovin käsittelyaineita ym ym ym kemikaalia ruoassa, vaatteissa, pesuaineissa, rakennusaineissa jne. KAIKKI NÄMÄ OVAT HORMONIHÄIRIKÖITÄ! Ei näitä ollut mainittuina vuosikymmeninä. Ei ihme että on insuliiniresistenssiä, kilpirauhasongelmia ym. Nythän oli tutkittu että esimerkiksi hajusteet kerääntyy munasarjoihin naisilla. Voi vain odottaa ihan rauhassa kun tämän päivän muoti, hajuvedet, tekee tuhoaan ja lapsettomuus lisääntyy. 

Vierailija
132/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että Neuvostoliiton työleireillä ei ollut yhtään lihavaa.  Ei myöskään sademetsien raivaajissa Etelä-Amerikassa .

Ei muuten Suomessakaan 50-luvulla nuorissa henkilöissä tai ainakin se oli äärimmäisen harvinaista.

Mutta kai nykyään ne hormonit.

Olet asian ytimessä vaikka perusajatuksesi onkin syyttävä. Todellakin ne hormonit tänä päivänä on syy numero yksi ylipainoon. Neuvostoliiton työleirejä  oli joskus 50v sitten, sademetsiä raivasivat joskus vielä kauemmin sitten, 50-luvulla ja siellä (aina mainitulla) keskitysleirilläkin oli tarjolla sellaista ruokaa joka ei hormonitoimintaa sekoittanut. 2000-luvulla on lisäaineita pitkä lista, kasvinsuojeluaineita, torjunta-aineita, mikromuovia ja muovin käsittelyaineita ym ym ym kemikaalia ruoassa, vaatteissa, pesuaineissa, rakennusaineissa jne. KAIKKI NÄMÄ OVAT HORMONIHÄIRIKÖITÄ! Ei näitä ollut mainittuina vuosikymmeninä. Ei ihme että on insuliiniresistenssiä, kilpirauhasongelmia ym. Nythän oli tutkittu että esimerkiksi hajusteet kerääntyy munasarjoihin naisilla. Voi vain odottaa ihan rauhassa kun tämän päivän muoti, hajuvedet, tekee tuhoaan ja lapsettomuus lisääntyy. 

Olet oikeassa jollain tavoin. Tosin ne hormonihäiriöt johtuu huonosta ravinnosta. Joten hormoneita on oikeesti turha syyttää. Syy on AINA väärä ravinto.

Vierailija
133/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko kaloreita? laskeminen ei auta jos kaloreita liikaa lol

Vierailija
134/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kilon laihduttamiseen viikossa pitää kuluttaa 7700 kaloria/vko... eli vaje pitää olla aika suuri max 1000kcal /päivä

Vierailija
135/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella sääli että ihmiset on opetettu laihduttamaan kalorilaskennan avulla. Terveellisin laihtuminen kun oikeasti tapahtuu sillä, että pitää kehon aineenvaihdunnan yllä nousemalla ylös vähän väliä sen sijaan että tekisi jotain jalkeilla vain tunnin päivässä, ja sillä, että syö mahdollisimman luonnollista ravintoa. Jälkimmäinen tarkoittaa siis sitä, että ruokaa on käsitelty mahd vähän. Valmisruuat ovat lihottavia. Niihin on lisätty hormoneita häiritseviä lisäaineita ja poistettu ravintoaineita (esim vaaleat jauhot jne). Eikä ongelma ole vain se, että ihmiset on ylensyöneitä vaan se, että he ovat aliravittuja ja siksi kokoajan nälkäisiä kun valmisruoka ei ole ravitsevaa. Vedenjuonti myös unohtuu monilta ja keho puolustautuu varastoimalla nestettä eli turpoaa. 

Tuota minä toilotan myös paljon aina. Syön paljon itse ja olen hyvässä kunnossa. Ainut ero minussa moneen muuhun on se, että minun syömiset painottuu riisiin,perunaan, välillä pastaan, kanaan, nautaan, rahkoihin, kasviksiin jne eli pääosin normaaliin ruokaan. En koskaan osta mitään valmisruokia, enkä syö ns roskaruokaa. Syön oikeasti paljon päivän aikana. Sitte taas kun katson esim läheisten ruokavaliota, niin he syövät vähän, mutta sielä on aina seassa valmisruokia ja jogurtteja ja ties mitä ja he vain lihovat jatkuvasti. Eli pointti on se, että syökää oikeeta ruokaa. 

Toi on hyvä. Syö paljon hiilareita jossa on kuitua. Leipäpussi ei paljoa kaloreita sisällä itseasiassa.  Moni syö vain pari leipää päivässä, ei riitä mihinkään. 

Leipäkn on prosessoitua tavaraa. Kannattaa syödä mahdollisimman vähän säädettyä ruokaa.

Vierailija
136/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei ole omakohtaista kokemusta tällaisesta niin turha laittaa alanuolia. Nyt tutkitaan mistä johtuu. Ilmeisesti hormonit ja metabolinen oireyhtymä. Kroppa pitää kiinni rasvasoluista kaikin tavoin. T. Ap

Se ei aina todellakaan mene niin, että liikuntaa lisäämällä ja syömistä vähentämällä laihtuu. Joillekin (esim itselläni) se syömisen vähentäminen johti siihen, että aineenvaihdunta meni ihan sekaisin ja kroppahan piti niistä kiloista entistä tiukemmin kiinni. Minulla tehtiin vielä ravintoterapeutin kanssa ruokavalio, ja se proteiininmäärä ja tiheät syömisvälit vaan nostattivat painoa. Laihduttaminen ei todellakaan ole kaikkien kohdalla yksinkertaista. Pitää miettiä, mitä syöt, miten useasti, ja miten syöt - ruoka pitää syödä rauhallisesti pureskellen, ei hotkien. Kannattaa muistaa, että aivoilla kestää kauemmin tottua uusiin annoskokoihin ja ruokarytmiin. Kroppa voi olla täysi, mutta aivot silti vanhasta tottumuksesta kehottavat syömään lisää.

Onnellisia ovat ne, kenellä aineenvaihdunta ja kroppa pelaa normaalisti ja tuo yksinkertaisin laihdutusmuoto toimii.

Vierailija
137/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on hyvä. Syö paljon hiilareita jossa on kuitua. Leipäpussi ei paljoa kaloreita sisällä itseasiassa.  Moni syö vain pari leipää päivässä, ei riitä mihinkään. 

Leipäkn on prosessoitua tavaraa. Kannattaa syödä mahdollisimman vähän säädettyä ruokaa.

Keitetty peruna ja kypsennetty lihakin on prosessoitua. Leipää voi tehdä myös itse, jos ei halua lisäaineita.

Vierailija
138/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää oikeasti kommentoiko asiaa ja syyttäkö toista, jos teillä ei ole omakohtaista kokemusta siitä, että vaikka oikeasti tekisi kaikkensa, niin ei laihdu. Kyse ei aina ole siitä, että ei vain yritä tarpeeksi. On sairauksia, joissa ei laihdu, vaikka paastoaisi tai harrastaisi ahkerasti liikuntaa paljon ja söisi vain terveellisesti ja välittäisi kaikkia herkkuja ja lihottavaa.  Aineenvaihduntahäiriöitä on olemassa. 

Suoliston mirobikanta ei muutu hetkessä. Et syö suolistolle hyviä jutskia 😋 tai syöt niin, että kumo@t kaiken hyvän. Entä jos söisit vain silloin kun on oi-ke-as-ti nälkä. Hirmu nälkä. Silloin syöt itsetehtyä kotiruokaa, ilman ylimääräisiä tärkkelyksiä ja E koodeja. Syöt vain yhden ihmisen tarpeeseen. Annoskoot pienemmälle lautaselle, lautasmalli. Rasvoja täytyy olla päivittäin!

Söin vain itse tehtyä ruokaa. Vältin ultraprosessoitua ruokaa ja vain silloin, kun oli oikeasti nälkä. Älä tule antamaan neuvoja tai osallistumaan keskusteluun, kun et tiedä mistään mitään. 

*ja söin vain silloin, kun oli oikeasti nälkä. Tiedän myös, että hyviä rasvoja pitää saada ja ymmärrän taatusti ravitsemuksesta ja aineenvaihdunnasta sinua enemmän. 

Et oikeasti ymmärrä. Minä osaan tuhansia vuosia vanhaa taichia ja teen sen aamulla kostealla nurmikolla eteerisesti. Tämä edistää kehon virtauksia ja aineenvaihduntaa. 

Taichi on ainoa tapa millä saadaan lihavuus pysähtymään. Modernit ihmiset ei ymmärrä että kova hikiliikunta vain vanhentaa ja kuluttaa elimistöä loppuunsa. 

Haluatko valita nuoreuden ja terevyden. Seuraat minun polkua ja pääset osalliseksi myös älykkyydestäni. Seison aukealla metsän reunalla  ja viiton sinulle kokelas. Minä olen mestarisi.

Vierailija
139/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitetty peruna ja kypsennetty lihakin on prosessoitua. Leipää voi tehdä myös itse, jos ei halua lisäaineita.

Riippuu ihan asteisat millä teholla ja kauanko kypsyttää. Leipää voi tehdä myös ns raakaleipänä, mutta se on pahaa jos on tottunut kuumennettuun leipään. 

Vierailija
140/143 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on reilusti ylipainoinen, niin syömisiä parantamalla ja liikunnan aloittamalla pudottaa kyllä kiloja. Paljon vaikeampaa on normaalipainon ylärajoilta pudottaa 5 kiloa, koska luultavasti ne kilot riippuvat siitä, että ei elä täydessä kieltämyksessä. Itse tarvitsen todella paljon rankkaa liikuntaa, jos haluan pudottaa painoa. Lisäksi ruokavalion on oltava todella tiukka ilman viikonloppuherkkuja ja alkoholia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi