En laihdu syömällä vähemmäm
Lasken kalorit ja liikun todella paljon. Paino ei putoa. Myös ravitsemusterapeutilla käyty. Eli ei pidä paikkaansa teidän läskivihaajien jutut, että vähemmän syömällä ja liikkumalla enemmän KAIKKI laihtuu. BMI on mulla 35.
Kommentit (315)
VHH ja pätkäpaasto, 2-3 ruokailukertaa päivässä ilman välipaloja.
Vierailija kirjoitti:
VHH ja pätkäpaasto, 2-3 ruokailukertaa päivässä ilman välipaloja.
Näen jo rajut migreenit ja liikunnan raskauden pelkästään vhh dieetti ajatellessa
Pätkäpaasto ei ole ratkaisu, jos liikunta painottuu iltaan (kuten usein työssäkäyvillä onkin).
Aamupala ennen töihin lähtöä klo 7 lounas klo 11, välipala (esim hedelmä) klo 14, päivällinen klo 17, jonka jälkeen ehtii vasta treenaamaan. Treeni päättyy klo 20, syön maustamattoman rahkan marjojen kera.
Miten toteuttaisit pätkäpaaston tuolla vuorokausirytmillä?
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto ei ole ratkaisu, jos liikunta painottuu iltaan (kuten usein työssäkäyvillä onkin).
Aamupala ennen töihin lähtöä klo 7 lounas klo 11, välipala (esim hedelmä) klo 14, päivällinen klo 17, jonka jälkeen ehtii vasta treenaamaan. Treeni päättyy klo 20, syön maustamattoman rahkan marjojen kera.
Se nyt on jo tullut selväksi, ettei sinulle mikään ole ratkaisu. Miksi tätä keskutelua edes jatketaan jos kerran olet päättänyt jo ettei mitään ole tehtävissä?
Luulin että tämä keskutelu koski laihtumista mutta täällä onkin joitain himourheilijoita jotka suree ettei pysty hikipäässä hosumaan kun on miinusruokavaliolla, ei kovin hyvä keino hankkia itsensä tressitilaan joka pistää elimistön säästötilaan ja laihtuminen vaikeutuu.
Syön nyt vähän suklaakaakkua ja sipsuloita😍😍😍😍
Ap
Silloinkin oli ylipainoisia ihan samalla lailla. Ihan höpö höpöä sun jutut.
sen ajan ylipainoiset olis nykyään hiukan pyöreitä, korkeintaan
Tämä.
Äitini oli selkeästi pullukka ja painoi peräti 60kg, 1 luokkakaveri oli myös "lihva" mutta todennäköisesti normaalipainon ylärajalla. Ainoa 42:sta
Vierailija kirjoitti:
Pistät kellon herättämään aamulla aikaisin ja teet sporttitreenit aamulla ennen töihin lähtöä. Tosin kyllä minä tiedän jo, että sinulla on sata ja yksi vastalausetta miksi tämä ei kelpaa. Joten aika turha sinulle on mitään edes ehdottaa.
No tällä märehtimisellä ei laihdu mitenkään.
Yksi ateria saa olla max 240kcal.
Ennemmin syön 3x 400kcal ilman jatkuvaa nälkää
Tuskin kuulut niihin 5% jotka voivat vedota sairauteen ettet laihdu.
On käytännössä aikalailla mahdotonta ettet laihtuisi pitkään kestävässä kalorivajeessa. Jos paino ei laske 1600kcl niin tiputat kaloreita.piste.
Vierailija kirjoitti:
No tällä märehtimisellä ei laihdu mitenkään.
Yksi ateria saa olla max 240kcal.
Ennemmin syön 3x 400kcal ilman jatkuvaa nälkää
Ei sillä juurikaan ole merkitystä syökö saman määrän ruokaa kolmella aterialla vai viidellä. Syödyn ravinnon sisältämän energian kokonaismäärä ratkaisee huomattavasti paljon suuremmalla painoarvolla.
Jos paino ei putoa sen takia, että syö enemmän kaloreita kuin kuluttaa niin ei siinä mitkään aterioiden siirtelyt päivän sisällä auta. Ainoa mikä auttaa on nipistää energiansaantia pienemmälle tai lisätä kulutusta liikunnalla. Tämä tämmöinen yksinkertainen kaloreiden laskeminen aidosti toimii. Tottakai kokonaisuus on monimutkaisempi, mutta tämä on se peruskivi jonka päälle kaikki rakentuu. Jossei kalorivaje ole ensin kunnossa niin millään muulla ei painon pudotuksen kannalta ole merkitystä.
Totta. Minä söin pelkkiä vauvan soseita ja raejuustoa,juoksin juoksumatolla kunnes olin oksentaa tai pyörtyä,juoksin aina kotiin tullessa rappuset 5 kerrosta ylös ja kävin kolmesti viikossa uimassa. Painoni tippui tasan kaksi kiloa,lähtöpainoa oli 98kg ja tavoitepainoa 60 kg mutta 96 kg tuntui olevan se mihin keho pystyi.
Joten todellakin täyttä paskaa että syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän laihtuu!!
Vierailija kirjoitti:
Totta. Minä söin pelkkiä vauvan soseita ja raejuustoa,juoksin juoksumatolla kunnes olin oksentaa tai pyörtyä,juoksin aina kotiin tullessa rappuset 5 kerrosta ylös ja kävin kolmesti viikossa uimassa. Painoni tippui tasan kaksi kiloa,lähtöpainoa oli 98kg ja tavoitepainoa 60 kg mutta 96 kg tuntui olevan se mihin keho pystyi.
Joten todellakin täyttä paskaa että syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän laihtuu!!
Kuinka pitkään jatkoit?
Moni täällä mussuttaa, ettei kommentoijat tiedä mitä se on kun ei laihdu. Minä painoin vuosi sitten vielä 11 kiloa enemmän ja koko ajan paino nousi pikkuhiljaa vaikka muka söin oikein ja liikuin. No, kun oikeasti aloin syödä oikeita asioita ja välttää kaikkea mielitekoa, niin tiputin sen 10 kiloa muutamassa kuukaudessa ja nyt olen ylläpitänyt sitä. Ja oikeasti! Niillä muutamalla repsahduksellakin syömisessä on väliä kun nainen vanhenee! Ja jätä ne perunat ja hiilarit.
Moni painonsa tiputtamisessa epäonnistunut ajattelee, että: ” ne muut on luonnostaan laihoja”. Joo ei olla, vaan takana on tarkkaa rajoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Jatkaisin yöpaastoa klo 11 lounaaseen saakka. Niin minä teen, viimeinen ateria klo 19 treenien jälkeen. 8 tunnin syönti-ikkuna, 16 tuntia paastoa.
Niin. Onko sulla päivittäin vähän nälkä? Ja kun on nälkä, et silti syö ihan täyteen vaan noin 80% riittää. Ja seuraavalle aterialle sama juttu.
Siinä huijaa itseään jos ei tunne säännöllistä pikkunälkää luomuna painoa pudottaessa. Tällä myytillä myydään vain ruokavaliot ihmisille jotka eivät pidä pikkunälästä. Huom. Siihe tottuu ja se ei alenna toimintakykyä. Lääkkeillä varmaan eri juttu, kun vievät näläntunteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vastaava tilanne kuin ap,lla. Liikuin jo ennestään päivittäin, ja söin ravitsemussuositusten mukaan. Paino oli jo useamman vuoden pysytellyt suunnilleen samassa ylipainolukemassa.
Lisäsin liikuntaa ja kasviksia sekä proteiinia ruokavalioon. Lihasmassaa tuli lisää ja sain noin 8 kg painoa pois.
Mutta, nyt se paino on jymähtänyt sitten tähän. Vyötärö on 8 cm kapeampi, kunto on parempi ja laskettu kalorinkulutus on minulla päivästä riippuen noin 2400-3300. Syön aktiivisena päivänä noin 1900 -2100 kcal ja tavallisena päivänä, kun kulutus on tuo 2300 (kävelen silloinkin keskimäärin 12 000 askelta päivässä) mutta esim kuntosali puuttuu, niin silloin syön 1700 kcal.
Olen siis kalorivajeessa koko ajan mutta syön silti mielestäni hyvin. En syö vaaleita jauhoja enkä sokeria. Proteiinia saan riittävästi jne. Vettä olen aina juonut ja juon.
Silti paino on ollut nyt samassa lukemassa jo kuukauden. Tähänkö tämä hyvin alkanut terveysprojekti sitten jämähti? Olisi vielä lisääkin kiloja mistä pitää päästä eroon. Kalorivaje siis koko ajan noin 400-1000 per päivä, keskimäärin 600-700. Ja todellakin kirjaan joka lusikallisen ylös.
Mistä päättelet olevasi kalorivajeessa? Ehkä suurikokoisempana olit, mutta nykyisin peruskulutuksesi on laskenut sen verran alhaisemmaksi.
Olen kyllä huomioinut tämänkin. Aikaisemmin kulutuskin oli siis enemmän.
Olen kuullut paljon näitä, että ensin paino laskee,sitten pysyy paikoillaan ja sitten taas jossakin välissä laskee.
Ihan varmasti olen kalorivajeessa, kun liikun nykyään todella paljon ja monipuolisesti.
Säästöliekkikään tämän ei pitäisi olla näillä kaloreilla.
Todellisuudessa liikunta kuluttaa yllättävän vähän kaloreita. Tunnin kävelylenkki voi olla 200 kcal joka vastaa yhtä korvapuustia. Yleensä ihmiset yliarvioi liikunnalla kuluttamansa energian määrän. Liikunnan pitää olla tosi rankkaa ja todella pitkäkestoista jotta sillä saa lisättyä merkittävästi kulutusta.
Toki liikunnalla on myös muita terveyshyötyjä! En tietenkään sano, ettei pitäisi liikkua. Ehdottomasti kannattaa, mutta ei se vaan mikään oikotie painon pudotukseen ole. Kaikki lähtee ruokavaliosta! Täytyy vaan yksinkertaisesti syödä vähemmän kuin kuluttaa. Tyypillisesti se tarkoittaa vielä vähemmän ruokaa kuin mitä kuvittelee. Eikä se ole kivaa.
Keho myös adaptoituu liikuntaan ja kaloreita ei kulu liikkumalla niin paljoa kuin taulukoissa esitetään.
Normaali ruoka suositusten mukaan (kuuluu myös herkuttelu kohtuudella), aktiivisuus( liikunta, hyötyliikunta ym), palautuminen ja stressittömyys, hyvät yöunet. Mikään ei tapahdu yhdessä yössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vastaava tilanne kuin ap,lla. Liikuin jo ennestään päivittäin, ja söin ravitsemussuositusten mukaan. Paino oli jo useamman vuoden pysytellyt suunnilleen samassa ylipainolukemassa.
Lisäsin liikuntaa ja kasviksia sekä proteiinia ruokavalioon. Lihasmassaa tuli lisää ja sain noin 8 kg painoa pois.
Mutta, nyt se paino on jymähtänyt sitten tähän. Vyötärö on 8 cm kapeampi, kunto on parempi ja laskettu kalorinkulutus on minulla päivästä riippuen noin 2400-3300. Syön aktiivisena päivänä noin 1900 -2100 kcal ja tavallisena päivänä, kun kulutus on tuo 2300 (kävelen silloinkin keskimäärin 12 000 askelta päivässä) mutta esim kuntosali puuttuu, niin silloin syön 1700 kcal.
Olen siis kalorivajeessa koko ajan mutta syön silti mielestäni hyvin. En syö vaaleita jauhoja enkä sokeria. Proteiinia saan riittävästi jne. Vettä olen aina juonut ja juon.
Silti paino on ollut nyt samassa lukemassa jo kuukauden. Tähänkö tämä hyvin alkanut terveysprojekti sitten jämähti? Olisi vielä lisääkin kiloja mistä pitää päästä eroon. Kalorivaje siis koko ajan noin 400-1000 per päivä, keskimäärin 600-700. Ja todellakin kirjaan joka lusikallisen ylös.
Mistä päättelet olevasi kalorivajeessa? Ehkä suurikokoisempana olit, mutta nykyisin peruskulutuksesi on laskenut sen verran alhaisemmaksi.
Olen kyllä huomioinut tämänkin. Aikaisemmin kulutuskin oli siis enemmän.
Olen kuullut paljon näitä, että ensin paino laskee,sitten pysyy paikoillaan ja sitten taas jossakin välissä laskee.
Ihan varmasti olen kalorivajeessa, kun liikun nykyään todella paljon ja monipuolisesti.
Säästöliekkikään tämän ei pitäisi olla näillä kaloreilla.
Todellisuudessa liikunta kuluttaa yllättävän vähän kaloreita. Tunnin kävelylenkki voi olla 200 kcal joka vastaa yhtä korvapuustia. Yleensä ihmiset yliarvioi liikunnalla kuluttamansa energian määrän. Liikunnan pitää olla tosi rankkaa ja todella pitkäkestoista jotta sillä saa lisättyä merkittävästi kulutusta.
Toki liikunnalla on myös muita terveyshyötyjä! En tietenkään sano, ettei pitäisi liikkua. Ehdottomasti kannattaa, mutta ei se vaan mikään oikotie painon pudotukseen ole. Kaikki lähtee ruokavaliosta! Täytyy vaan yksinkertaisesti syödä vähemmän kuin kuluttaa. Tyypillisesti se tarkoittaa vielä vähemmän ruokaa kuin mitä kuvittelee. Eikä se ole kivaa.
Keho myös adaptoituu liikuntaan ja kaloreita ei kulu liikkumalla niin paljoa kuin taulukoissa esitetään.
Kyllä liikunta kulutusta lisää. Mutta lisää myös ruokahalua. Monelle haasteellinen Temppu on olla ylikompensoimatta sitä lisääntynyttä kulutusta
Eri
Keto ja paasto voisi auttaa.