Joku muija avasi Stockmannilla shampoopullon (haistellakseen?) ja kun myyjä tuli sanomaan että
avattu tuote on ostopäätös niin tuo muija sai kauhean raivarin. Taipui sitten kuitenkin maksamaan kun myyjä puhui vartijan kutsumisesta.
Kaikenlaisia paukapäitä sitä myyjät joutuukin sietämään...
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tiennyt, että haistaminen on kiellettyä. Siis jos vähän kiertää auki nätisti, haistaa ei nenä kiinni avatussa kohdassa ja kiertää takaisin tiukasti kiinni. Eihän niissä ole sinettiä, josta korkki rikkoontuisi. Ilmeisesti pitäisi olla :D
Ehkä se oli meidän vanhempien (kuin nnykynuorten) sukupolvien aikaan normaalia, kun tarkoitus oli todellakin vain haistaa, ei pilata pulloja myyntikelvottomaksi. Ei ne hajut sieltä haistelemalla katoa.
Etkö ymmärrä niitä symboleja joissa kerrotaan kauanko tuote säilyy avaamisen jälkeen vai miten voi olla mahdollista että kuvittelet avaamisen olevan ok?
Ne on vaan viitteellisiä ja tuotteet liikkuvat kaupasta nopealla tahdilla muutenkin. Ja normaalissa käytössä se shampoo kuluu kyllä loppuun paljon ennen "pilaantumista" vaikka joku olisi sen pullon kaupassa avannut viikkoa aiemmin. Ei sentään mitään vakuumiin ja suojakaasuun pakattuja ole.
Löysin sattumalta eilen siivotessani kylppärin kaapin perältä avaamattoman lasten shampoon. Sellaisia ei ole meillä kukaan käyttänyt ainakaan kolmeen vuoteen. Jos kukaan ei ole haistellut tuota kaupassa, meillä on käyttökelpoinen tuote. Jos joku on sen avannut kaupassa haistellakseen, tuotteen käyttöaika on mennyt jo aikoja sitten. Sillä on väliä onko joku avannut kaupassa tuotteen viikkoa ennen kuin minä olen sen ostanut.
Mistä sen huomaa että tuote on mennyt vanhaksi?
Sen mikrobiologinen laatu on taatusti kyseenalainen jos on avattu jo 3 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tiennyt, että haistaminen on kiellettyä. Siis jos vähän kiertää auki nätisti, haistaa ei nenä kiinni avatussa kohdassa ja kiertää takaisin tiukasti kiinni. Eihän niissä ole sinettiä, josta korkki rikkoontuisi. Ilmeisesti pitäisi olla :D
Ehkä se oli meidän vanhempien (kuin nnykynuorten) sukupolvien aikaan normaalia, kun tarkoitus oli todellakin vain haistaa, ei pilata pulloja myyntikelvottomaksi. Ei ne hajut sieltä haistelemalla katoa.
Etkö ymmärrä niitä symboleja joissa kerrotaan kauanko tuote säilyy avaamisen jälkeen vai miten voi olla mahdollista että kuvittelet avaamisen olevan ok?
Ne on vaan viitteellisiä ja tuotteet liikkuvat kaupasta nopealla tahdilla muutenkin. Ja normaalissa käytössä se shampoo kuluu kyllä loppuun paljon ennen "pilaantumista" vaikka joku olisi sen pullon kaupassa avannut viikkoa aiemmin. Ei sentään mitään vakuumiin ja suojakaasuun pakattuja ole.
Löysin sattumalta eilen siivotessani kylppärin kaapin perältä avaamattoman lasten shampoon. Sellaisia ei ole meillä kukaan käyttänyt ainakaan kolmeen vuoteen. Jos kukaan ei ole haistellut tuota kaupassa, meillä on käyttökelpoinen tuote. Jos joku on sen avannut kaupassa haistellakseen, tuotteen käyttöaika on mennyt jo aikoja sitten. Sillä on väliä onko joku avannut kaupassa tuotteen viikkoa ennen kuin minä olen sen ostanut.
Mistä sen huomaa että tuote on mennyt vanhaksi?
Siitä tulee sellaista paksumpaa. Jopa klönttistä. Kun puhutaan pesuaineista.
Ei välttämättä näy mitenkään mutta voi aiheuttaa jopa hengenvaarallisen infektion jos joutuu kosketuksiin rikkinäisen ihon kanssa. Samoin silmämeikit on aina riski jos on yli 3 - 6 kk vanha tuote.
Saako kaupan juomaosastolla avata monipakkauksen? Kaupat vastaavat
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011066882.html
Tuosta linkistä löytyy vastaukset niin monipakkausten avaamiseen kuin nuuhkimiseenkin. 😂 Ettei tarvi kinata, mitä saa tai ei saa tehdä.
Monissa kaupoissa lukee:
" Avattu pakkaus on ostospäätös". Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Minä haistelen nestemäiset vaatteille tarkoitetut pesuaineet ja huuhteluetikat. Jos tuoksu on hyvä niin ostan sen pullon jota haistelin. Ja eihän niitä aina tarvii haistella, kun sitten osaa ostaa sitä samaa jatkossakin. Mutta jos on uusi tuoksu, haistelen.
Myös deodorantit haistelen. Yleensä toki ostan sitä samaa mitä on ennekin ollut, joten harvoin joutuu haistelemaan. Mutta esim jos ostat vaatteille kamalan hajuista pesuainetta on sen käyttäminen kidutusta.
Minä minä minä! Minä aina haistelen! Minä en voi sietää! Minä teen kiellettyjä asioita koska minä ja minä olen minä ja minä saan ja päätän niin kielloista huolimatta! Minä minä minä!
Anteeksi, mutta mitä haittaa siitä on, että joku haistaa shampoopulloa? Itseäni ei haittaisi yhtään vaikka joku olisi shampootani haistanut. Ei siitä mitään haittaa ole tuotteen ostajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei shampoo pilalle mene vaikka aukaisee pullon. Turhaa niuhottamista myyjältä
Sua ei haittaa jos vähän availen maitotölkkien jne. kierrekorkkeja?
Tai tuoremehujen? Täytyyhän mun tietää jos se haiseekin ihan mädänneelle?
Joo kaikki vaan mehupurkkeja jne. aukomaan kun eihän niistä tiedä jos ei tuoksukaan hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä haittaa siitä on, että joku haistaa shampoopulloa? Itseäni ei haittaisi yhtään vaikka joku olisi shampootani haistanut. Ei siitä mitään haittaa ole tuotteen ostajalle.
Luuletko että se tuotteessa ilmoitettu säilyvyysaika on joku koriste?
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas kerran myyjä nimenomaan avasi sampoopullon ja antoi haistaa kun sanoin että harmi kun ei yhtään tiedä mikä haju on kun olen aistiyliherkkä.
Että mikä on sitten oikein? 😳
Oikein on ostaa tuoksuttomia tuotteita jos on noin vaikeaa. Ne tuoksut ei ole mitenkään välttämättömiä ihmiselle ja just oli taas juttua että hajusteet kerääntyy mm sukusoluihin.
Vierailija kirjoitti:
Et ikinä ole nähnyt sitä symbolia joka kertoo että tuote säilyy esimerkiksi 12 kk avaamisen jälkeen?
Specsavers, perhaps?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuherkkänä ihmisenä syyllistyn itsekin tuohon haisteluun. Voimakkaat hajut laukaisevat joskus migreenin ja suorastaan oksennus lentää silloin. Kannatan testereitä kaikille maailman pesuaineille. Huom. myös hajusteettomat tuotteet voivat olla hajuherkille kamalia, koska jos niistä puuttuu hajuste, niissä kuitenkin haisevat ne kemikaalin ominaishajut. Jotkut hajusteettomat pesuaineet haisevat miltei liimalla, mikä myös voi triggeröidä pahoinvoinnin.
Noin heikkoa tekoa oleville ihmisille pitäisi sallia arvomurha niin lakkaisivat kärsimästä.
Harmi ettei sun äitisi ajatellut samaa sua odottaessaan:(
En olekkaan kuin sinä ja saa astmakohtausta väärän värisistä verhoista ja vaadi koko maailmaa mukautumaan omaan perseilyyni.
Olet melkoinen torvelo, hajusteherkkyys ei ole valinakysymys, se on erityisominaisuus, jolle ei voi mitään. Vähän enemmän ymmärrystä lähimmäisiä kohtaan, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En halua sun mahdollista räkää shampoopullooni, jonka ostan uutena, täydellä hinnalla! Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä harmillista ettei pääse haistelemaan. On tullut ostettua aivan liian voimakkaita deodorantteja, hiuslakkoja, pesuaineita jne. Ylipäätänsä kurjaa kun hajusteita laitetaan siteistä meikkeihin ja saa tehdä aikamoista salapoliisityötä, että välttää turhat hajusteet.
Minä haista aina, eihän ne siitä piloille mene. Joskus ostin kampaamosta tuotteita, ja kampaaja sanoi, että tämä sarja on mietotuoksuinen ja se oli todella voimakkaasti hajustettu! Samoin ostin apteekista aurinkorasvan, josta myyjä sanoi, että on hajusteeton, ja oli niin voimakkaasti ja vielä omaan nenään epämiellyttävästi hajustettu, että käyttämättä jäi kallis voide.
Voiteissa, meikeissä jne. se tuotteen pilaantuminen alkaa avaamisesta. Kiva sitten jonkun ostaa se aurinkovoide, ja onkin jo pilaantunut.
Jos ei pidä tuoksuista, niin ostaa hajustamattoman version.
Noin minäkin kyllä teen shampoille joita en ole aikaisemmin käyttänyt ja teen ostopäätöksen tuoksun perusteella. Shampoopullot ei ole suljettu niin että sisältö avaamisesta kärsisi. Sama koskee suihkugeelejä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän pitäis tehdä palstalle kysely. Veikkaan, että kaikki 50+ ikäiset haistelevat ennen ostopäätöstä. Eikä osa edes tiedä, että se on kiellettyä.
Monet vanhukset käyttäytyy huonosti. Huomattu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua sun mahdollista räkää shampoopullooni, jonka ostan uutena, täydellä hinnalla! Kiitos.
Miten sinne räkää menisi? Haistaminen tapahtuu aivan toiseen suuntaan kuin niistäminen.
Jotain mascaraa ym. tuotteita, joita käytetään paikkoihin, jossa on vaikka infektio- tai muu riski, ei kannata ostaa kuin sinetöidyissä pakkauksissa. Jotain alushousujakaan en itse ikinä osta kuin sellaisia, jotka myydään pakkauksissa, joista niitä housuja ei saa vedettyä jalkaansa. Eli joko muovipussissa olevia tai yhteen niputettuja. Olen josksus irtopikkareita sovituskoppiin vienyt, sovittaakseni niitä ja ne haaramuovit on niissä olleet ihan kipparalla ym. ällöä. Lakkasin lopulta ostamasta. Pikkarit tarttisi 60 asteessa pestä, jos joku niitä on sovittanut ja vain jotkut puuvillapikkarit kestää semmoista lämpötilaa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä harmillista ettei pääse haistelemaan. On tullut ostettua aivan liian voimakkaita deodorantteja, hiuslakkoja, pesuaineita jne. Ylipäätänsä kurjaa kun hajusteita laitetaan siteistä meikkeihin ja saa tehdä aikamoista salapoliisityötä, että välttää turhat hajusteet.
No osta hyvä ihminen hajusteettomia tuotteita! Pakkauksiin on merkitty onko hajustettu vai ei.
Kuka haluaa saada ostoskoriinsa tuotteen, jonka muut asiakkaat ovat jo ties kuinka monta kertaa availleet ja nokkansa työntäneet? Jo ennen ostamista vanhentumaan alkaneen tuotteen? Haluaisitko sinà? Ihan oikein että joutuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn.
Minäkin teen tuota. Vähävaraisena ei ole varaa ostaa tuotteita turhaan.
V-tun köyhä ääliö olet.
Ei sillä ole mitään merkitystä enää, tuote on käytännössä myyntikelvoton jos se on avattu. Ostajan pitää voida olettaa että se säilyvyysaika alkaa juosta vasta silloin kun hän itse avaa ostamansa tuotteen ensimmäisen kerran.
Kempparin myyjä.