Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku muija avasi Stockmannilla shampoopullon (haistellakseen?) ja kun myyjä tuli sanomaan että

Vierailija
22.05.2026 |

avattu tuote on ostopäätös niin tuo muija sai kauhean raivarin. Taipui sitten kuitenkin maksamaan kun myyjä puhui vartijan kutsumisesta. 

Kaikenlaisia paukapäitä sitä myyjät joutuukin sietämään... 

Kommentit (236)

Vierailija
161/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän pitäis tehdä palstalle kysely. Veikkaan, että kaikki 50+ ikäiset haistelevat ennen ostopäätöstä. Eikä osa edes tiedä, että se on kiellettyä.

Monet vanhukset käyttäytyy huonosti. Huomattu on.

Enole koskaan avannut tuotteita haistellakseni tuoksua. Ei kaikki iäkkäät dorgia ole, N76.

Vierailija
162/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostu ostamaan voidetta tai saippuoita ennen kuin olen haistanut niitä. Tuoksu on ostokriteeri. Miellyttävä, mieto tai kokonaan hajusteeton  pitää olla.

Ja MINÄ en suostu ostamaan sinun avaamasi tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy ostaa kosmetiikka nettikapoista, taistelijoiden vuoksi. Tai sitten pulloihin pitäisi tulla sisään sinetit.

Vierailija
164/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mitä haittaa siitä on, että joku haistaa shampoopulloa? Itseäni ei haittaisi yhtään vaikka joku olisi shampootani haistanut. Ei siitä mitään haittaa ole tuotteen ostajalle.

Mihin se raja sitten vedetään? Mitä kaikkia tuotteita olet itse valmis ostamaan niin, että joku on jo avannut pakkauksen? Deodoranteistakin kun riittävän moni ihan vähän vaan suihkaisee tuoksuttaakseen, niin sitten saakin ostaa täydellä hinnalla vajaita pulloja. Roll-onin kohdalla tuntuisi epämiellyttävältä käyttää ajatellen, että joku on sitä purkkia jo availlut.

No ei kai sitä roll-onia kainaloon testata 🤦🏻‍

Vierailija
165/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin haistelen. Aina.

Vierailija
166/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin kyllä teen shampoille joita en ole aikaisemmin käyttänyt ja teen ostopäätöksen tuoksun perusteella. Shampoopullot ei ole suljettu niin että sisältö avaamisesta kärsisi. Sama koskee suihkugeelejä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita.

Samaa mieltä. Ei shampoo tai pyykinpesuaine siitä happane, että sitä joku haistaa. Sitä paitsi marketissa tavara vaihtuu niin nopeasti, että eivät ne siellä hyllyssä viikkokausia seiso. Toista varmaan on Stocmannilla, mistä kukaan järkevä ei nyt shampoitaan ostakaan. 

Kyllähän se on epähygieenistä, että joku tunkee nokkansa shampoopulloon, jonka toinen sitten tietämättä tuosta ostaa. Nenän ja hengityksen kauttahan ne virukset leviävät. 

Vierailija
167/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä syy ostaa kosmetiikka nettikapoista, taistelijoiden vuoksi. Tai sitten pulloihin pitäisi tulla sisään sinetit.

Kunhan ei noissa nettikaupoissa ole palautusoikeutta kosmetiikkatuotteille... 

Vierailija
168/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pullon sisälle pitää laittaa?

Vierailija
169/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajuherkkänä ihmisenä syyllistyn itsekin tuohon haisteluun. Voimakkaat hajut laukaisevat joskus migreenin ja suorastaan oksennus lentää silloin. Kannatan testereitä kaikille maailman pesuaineille. Huom. myös hajusteettomat tuotteet voivat olla hajuherkille kamalia, koska jos niistä puuttuu hajuste, niissä kuitenkin haisevat ne kemikaalin ominaishajut. Jotkut hajusteettomat pesuaineet haisevat miltei liimalla, mikä myös voi triggeröidä pahoinvoinnin. 

Noin heikkoa tekoa oleville ihmisille pitäisi sallia arvomurha niin lakkaisivat kärsimästä.

Harmi ettei sun äitisi ajatellut samaa sua odottaessaan:(

En olekkaan kuin sinä ja saa astmakohtausta väärän värisistä verhoista ja vaadi koko maailmaa mukautumaan omaan perseilyyni.

Olet melkoinen torvelo, hajusteherkkyys ei ole valinakysymys, se on erityisominaisuus, jolle ei voi mitään. Vähän enemmän ymmärrystä lähimmäisiä kohtaan, kiitos.

Tilaa sitten tuotteet jostain allergiakaupasta. Ei ole toisten asiakkaiden ongelma, ja maksavat täyden hinnan avatusta ( avatuista) tuotteista!

T.eri

Olen vuosikaudet ostanut hajusteettomia tuotteita, vaikken olekaan hajuherkkä. Puolustin vain asiallisesti kommentoinutta hajusteherkkää kirjoittajaa.

Vierailija
170/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dödöhyllyllä just joku mies haisteli kaikki läpi.

Eikö roll-on dödöä saa edes haistella kun eihän se siitä kulu? Kerran pyöritin korkin auki ja nuuhkasin ettei mitään paskanhajuista tule ostettua. 2 myyjää oli vieressä eikä nuo mitään sanonut, tosin ostin sen ekan minkä haistelin. Ymmärrän kyllä ne suihkepullot kun ne kuluu.

Mihin tuo rajaa vedetään? Ostaisitko mielihyvin jotain ruokaakin, joista on otettu vähän maistiaisia?

Vierailija
171/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin kyllä teen shampoille joita en ole aikaisemmin käyttänyt ja teen ostopäätöksen tuoksun perusteella. Shampoopullot ei ole suljettu niin että sisältö avaamisesta kärsisi. Sama koskee suihkugeelejä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita.

Samaa mieltä. Ei shampoo tai pyykinpesuaine siitä happane, että sitä joku haistaa. Sitä paitsi marketissa tavara vaihtuu niin nopeasti, että eivät ne siellä hyllyssä viikkokausia seiso. Toista varmaan on Stocmannilla, mistä kukaan järkevä ei nyt shampoitaan ostakaan. 

Kyllähän se on epähygieenistä, että joku tunkee nokkansa shampoopulloon, jonka toinen sitten tietämättä tuosta ostaa. Nenän ja hengityksen kauttahan ne virukset leviävät. 

Toivottavasti et osta mitään ruokia tuoretiskistä, hevi-osastolta tai paistopisteiltä. 

Vierailija
172/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama vaikka joku olisi avannut saippuapullon viikkoa ennen kuin itse ostan sen, kun en osta tuotteita kaappiin pölyttymään, vaan otan ne käyttöön pian ostamisen jälkeen. Joku viikko tai kaksi vähemmän laskennallista säilyvyysaikaa ei hetkauta mua millään tavalla.

Samaa mieltä. Minusta shampoita ja pesuaineita voi haistella. 

Meikkejä ja rasvoja en menisi availemaan, mutta pesuaine ei vanhene miksikään.

Mitään ei availla ja haistella kaupassa, paitsi halutessasi kun olet ohittanut kassan ja maksanut tuotteesta!

Sinähän et sitä päätä, vaan kauppias. Väitän, että lähikauppiaani ei sanoisi minulle yhtään mitään, vaikka pyykinpesuainetta haistaisinkin. Kannan sinne kottikärryillä rahaa joka kuukausi.

Vierailija
173/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä harmillista ettei pääse haistelemaan. On tullut ostettua aivan liian voimakkaita deodorantteja, hiuslakkoja, pesuaineita jne. Ylipäätänsä kurjaa kun hajusteita laitetaan siteistä meikkeihin ja saa tehdä aikamoista salapoliisityötä, että välttää turhat hajusteet.

No osta hyvä ihminen hajusteettomia tuotteita! Pakkauksiin on merkitty onko hajustettu vai ei. 

Kuka haluaa saada ostoskoriinsa tuotteen, jonka muut asiakkaat ovat jo ties kuinka monta kertaa availleet ja nokkansa työntäneet? Jo ennen ostamista vanhentumaan alkaneen tuotteen? Haluaisitko sinà? Ihan oikein että joutuu maksamaan. 

Kuinka sinä ostat hedelmiä kun kaikki on niitä näpelöinyt? Vai tutkitko sormenjäljet suurennuslasilla?

Vierailija
174/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Vierailija
175/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei noissa nettikaupoissa ole palautusoikeutta kosmetiikkatuotteille... 

Siksi justiinsa. Kaikki eivät valita tuoksuista, vaan käyttävät loppuun sen minkä ovat ostaneet. Ensi kerralla joku toinen tuoksu sitten. Monista tuoksuista oppii pitämään.

Vierailija
176/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn. 

Minäkin teen tuota. Vähävaraisena ei ole varaa ostaa tuotteita turhaan. 

V-tun köyhä ääliö olet.

Joojoo. Hyvissäkään varoissa ei osteta mitään sokkona ja turhaan.

Tuoksutesterit olisi paikallaan pesuaineosastoille.

Vierailija
177/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama vaikka joku olisi avannut saippuapullon viikkoa ennen kuin itse ostan sen, kun en osta tuotteita kaappiin pölyttymään, vaan otan ne käyttöön pian ostamisen jälkeen. Joku viikko tai kaksi vähemmän laskennallista säilyvyysaikaa ei hetkauta mua millään tavalla.

Minä ostan kotivaraani tuotteita, joiden pitää säilyä kauemmin.

Tarvitaanko kotivaraan todella shampoota vuosikausien tarpeisiin?

Vuosi on minulla se, minkä kotivaratuotteen noin yleesnä ottaen pitää säilyä, ettei siellä kotivarassa tarvi koko ajan olla katsomassa, että onko siellä joku tuote pian vanhenemassa. Koska kierrossa on lähinnä ruoat. Kotivarashampoo yms. ovat ja pysyvät koskematta, kunnes alkaa se käyttöpäiväys lähestyä.

Ja samanlaisten tuotteiden säilyvyyksissä on myös eroja. Kerran ostin epähuomiossa misellivettä, josta vasta kotona huomasin, että se säilyykin avattuna vain puoli vuotta. Toisen merkin misellivesi säilyy vuoden avattuna.

Vierailija
178/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan kotivaraani tuotteita, joiden pitää säilyä kauemmin.

Tarvitaanko kotivaraan todella shampoota vuosikausien tarpeisiin?

Sen purkin kyljessä lukee, tuoksuuko ruusulle vai onko hajusteeton.

Jos siihen purnukkaan on jo 7 älypäätä työntänyt nuhanenänsä sekä yksi, jolla on herkästi tarttuva sairaalabakteeri elimistössään ja siis usein mukana myös näpeissään, en tosiaankaan halua sitä nuuskittua ja klähmittyä tuotetta ostaa.

Vierailija
179/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pullon sisälle pitää laittaa?

Karaistumaan tuoksuille. Siedätyshoitoa.

Vierailija
180/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Minusta shampoita ja pesuaineita voi haistella. 

Meikkejä ja rasvoja en menisi availemaan, mutta pesuaine ei vanhene miksikään.

Mitään ei availla ja haistella kaupassa, paitsi halutessasi kun olet ohittanut kassan ja maksanut tuotteesta!

Sinähän et sitä päätä, vaan kauppias. Väitän, että lähikauppiaani ei sanoisi minulle yhtään mitään, vaikka pyykinpesuainetta haistaisinkin. Kannan sinne kottikärryillä rahaa joka kuukausi.

Minä taas vaihtaisin kauppaa, jos kaupassa olisi hyväksyttävää availla hygieniatuotteita ja laittaa takaisin hyllyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi