Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku muija avasi Stockmannilla shampoopullon (haistellakseen?) ja kun myyjä tuli sanomaan että

Vierailija
22.05.2026 |

avattu tuote on ostopäätös niin tuo muija sai kauhean raivarin. Taipui sitten kuitenkin maksamaan kun myyjä puhui vartijan kutsumisesta. 

Kaikenlaisia paukapäitä sitä myyjät joutuukin sietämään... 

Kommentit (236)

Vierailija
101/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas kerran myyjä nimenomaan avasi sampoopullon ja antoi haistaa kun sanoin että harmi kun ei yhtään tiedä mikä haju on kun olen aistiyliherkkä. 
Että mikä on sitten oikein? 😳

Vierailija
102/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennyt, että haistaminen on kiellettyä. Siis jos vähän kiertää auki nätisti, haistaa ei nenä kiinni avatussa kohdassa ja kiertää takaisin tiukasti kiinni. Eihän niissä ole sinettiä, josta korkki rikkoontuisi. Ilmeisesti pitäisi olla :D

Ehkä se oli meidän vanhempien (kuin nnykynuorten) sukupolvien aikaan normaalia, kun tarkoitus oli todellakin vain haistaa, ei pilata pulloja myyntikelvottomaksi. Ei ne hajut sieltä haistelemalla katoa. 

Etkö ymmärrä niitä symboleja joissa kerrotaan kauanko tuote säilyy avaamisen jälkeen vai miten voi olla mahdollista että kuvittelet avaamisen olevan ok? 

Ne on vaan viitteellisiä ja tuotteet liikkuvat kaupasta nopealla tahdilla muutenkin. Ja normaalissa käytössä se shampoo kuluu kyllä loppuun paljon ennen "pilaantumista" vaikka joku olisi sen pullon kaupassa avannut viikkoa aiemmin. Ei sentään mitään vakuumiin ja suojakaasuun pakattuja ole.

Löysin sattumalta eilen siivotessani kylppärin kaapin perältä avaamattoman lasten shampoon. Sellaisia ei ole meillä kukaan käyttänyt ainakaan kolmeen vuoteen. Jos kukaan ei ole haistellut tuota kaupassa, meillä on käyttökelpoinen tuote. Jos joku on sen avannut kaupassa haistellakseen, tuotteen käyttöaika on mennyt jo aikoja sitten. Sillä on väliä onko joku avannut kaupassa tuotteen viikkoa ennen kuin minä olen sen ostanut.

Mistä sen huomaa että tuote on mennyt vanhaksi?

Siitä tulee sellaista paksumpaa. Jopa klönttistä. Kun puhutaan pesuaineista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas kerran myyjä nimenomaan avasi sampoopullon ja antoi haistaa kun sanoin että harmi kun ei yhtään tiedä mikä haju on kun olen aistiyliherkkä. 

Vaikea uskoa. Ei ainakaan ollut ammattitaitoinen myyjä. 

Vierailija
104/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista kemppariosaston tuotteista pitäisi olla tuoksutesteri. Se on aika iso puute ettei niitä ole.

Shampoo nyt ei ole mikään hiton parfyymi. Mitä järkeä sellaista haistella kun ei siitä juuri mitään tuoksua hiuksiin jää. 

No kyllä jää, ja varsinkin Aussi shamppoista joissa on mulle ihan liian voimakas tuoksu. Kyllä minäkin niitä tuoksuttelen ja suihkugeelejä myös. En halua pahan hajuisia pesuaineita.

Kandee ostaa kaikki tuoksuttomina, niin ei tarvi haistella. Parfyymilla voi sitten korostaa tuoksua jos haluaa. Ei ole tarkoitus, että kaikki saippuat, shampoot, voiteet, meikit - terveyssiteistä lähtien yms. tuoksuvat erikseen. Miettikää mikä oksennuspotpuri kun kaikki hajut sekoittuvat. 

Jotkut ns tuoksuttomat tuotteet löyhkäävät ihan karsealle

Vierailija
105/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako pakkauksesta ottaa lihapullan maistiaisiksi ettei tarvitse sokkona ostaa?

Ei sillä avatulla shampoolla nyt sentään koepestä, vaan ainoastaan nuuhkaistaan sen tuoksua.

Eikä kukaan availe, tai ainakin harva availee, jotain sinetöityjä pakkauksia tai korkkeja, joista ensisilmäyksellä jo näkee, jos se on avattu.

Vierailija
106/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin haistelen samppoot, saippuat ja pyykinpesuaineet, jos lempimerkkiäni ei ole hyllyssä ja on tarve ostaa k.o. tuote juuri silloin, enkä voi siirtää ostamista myöhäisemmäksi. Kierrän toki korkit tiukasti kiinni.

Sain kerran työnantajalta jotain bioluvilia työvaatteiden pesuun, se haju leijaili kämpässäni viikon pyykinpesun jälkeen, ja sittenhän olisikin ollut jo aika pestä vaatteet uudelleen, eli olisin elänyt siinä lemussa jatkuvasti, ei kiitos! Käytin sen lopulta pöntön pesuun, kun en raskinut hukkaankaan heittää.

En ole hajusteyliherkkä, mutta haluan kyllä valita itse miltä hiukseni tai pyykkini tuoksuvat ja nimenomaan TUOKSUVAT, eivät HAISE !

Et saa sitä korkkia samalla tavalla kiinni. 

Vierailija
107/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö se joka kauppareissu käydä haistelurumba läpi? Ostat sitä mikä ON ollut hyvä. 

Vierailija
108/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista kemppariosaston tuotteista pitäisi olla tuoksutesteri. Se on aika iso puute ettei niitä ole.

Ei nettikauppakaan tarjoa tuoksunäytteitä. Nuoriso käy ottamassa ilmaiset tuoksut aikomattakaan ostaa.

Vierailija
109/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avatkaa nyt juntit vielä hammasharjoja myöskin ,ja kokeilkaa niitä kaupassa, ja sitten takaisin hyllyyn ( kuten Mr Bean).

Vierailija
110/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haistelen  nestemäiset vaatteille tarkoitetut pesuaineet ja huuhteluetikat.  Jos tuoksu on hyvä niin ostan sen pullon jota haistelin. Ja eihän niitä aina tarvii haistella, kun sitten osaa ostaa sitä samaa jatkossakin.  Mutta jos on uusi tuoksu, haistelen. 

Myös deodorantit haistelen.  Yleensä toki ostan sitä samaa mitä on ennekin ollut, joten harvoin joutuu haistelemaan.  Mutta esim jos ostat vaatteille kamalan hajuista pesuainetta on sen käyttäminen kidutusta. 

Vierailija
111/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totisesti totta! Mulla ei ole mitään syytä keksiä tuommoista omasta päästäni. 

Vierailija
112/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dödöillä ja pesuaineilla.nyt ainakin pitäisi olla tuoksunäytteet. Kiva aina ostaa summassa joku dödö, joka useimmiten ei miellytä.

Kun ostaa tuoksutonta, ei joudu pettymään.

Tämä on taktiikkani.

Vierailija
113/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennyt, että haistaminen on kiellettyä. Siis jos vähän kiertää auki nätisti, haistaa ei nenä kiinni avatussa kohdassa ja kiertää takaisin tiukasti kiinni. Eihän niissä ole sinettiä, josta korkki rikkoontuisi. Ilmeisesti pitäisi olla :D

Ehkä se oli meidän vanhempien (kuin nnykynuorten) sukupolvien aikaan normaalia, kun tarkoitus oli todellakin vain haistaa, ei pilata pulloja myyntikelvottomaksi. Ei ne hajut sieltä haistelemalla katoa. 

Etkö ymmärrä niitä symboleja joissa kerrotaan kauanko tuote säilyy avaamisen jälkeen vai miten voi olla mahdollista että kuvittelet avaamisen olevan ok? 

Ne on vaan viitteellisiä ja tuotteet liikkuvat kaupasta nopealla tahdilla muutenkin. Ja normaalissa käytössä se shampoo kuluu kyllä loppuun paljon ennen "pilaantumista" vaikka joku olisi sen pullon kaupassa avannut viikkoa aiemmin. Ei sentään mitään vakuumiin ja suojakaasuun pakattuja ole.

Eihän monikaan saman tien niitä käyttöön ota, hyvänen aika! Esimerkiksi olen ostanut viime syksynä aurinkorasvan tätä kesää varten ja todellakin kuvittelin ettei kukaan ole niin tyhmä että olisi sen kaupassa avannut ja aloittanut pilaantumisprosessin. Samoin moni voi ostaa vaikka useamman shampoon kerralla eikä tietenkään ota kaikkia heti käyttöön. 

Vierailija
114/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin haistelen samppoot, saippuat ja pyykinpesuaineet, jos lempimerkkiäni ei ole hyllyssä ja on tarve ostaa k.o. tuote juuri silloin, enkä voi siirtää ostamista myöhäisemmäksi. Kierrän toki korkit tiukasti kiinni.

Sain kerran työnantajalta jotain bioluvilia työvaatteiden pesuun, se haju leijaili kämpässäni viikon pyykinpesun jälkeen, ja sittenhän olisikin ollut jo aika pestä vaatteet uudelleen, eli olisin elänyt siinä lemussa jatkuvasti, ei kiitos! Käytin sen lopulta pöntön pesuun, kun en raskinut hukkaankaan heittää.

En ole hajusteyliherkkä, mutta haluan kyllä valita itse miltä hiukseni tai pyykkini tuoksuvat ja nimenomaan TUOKSUVAT, eivät HAISE !

Et saa sitä korkkia samalla tavalla kiinni. 

Kyllä saa. Ihan normaaleja kierrekorkkeja ne on. 

Vierailija
115/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä monen pikkupullon juomapaukkauksiakaan saisi auki repiä ja ottaa sieltä vain yhtä tai muutamaa pulloa. Kuuluisi ostaa se koko pakkaus, joka on muoviin kääräisty. Tästä oli hiljattain jossain lehdessäkin. Vain, jos ei ole samanlaisia yksittäisiä pulloja hyllyssä, niin sitten kuulemma saa sen paketin repiä auki.

Vierailija
116/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totisesti totta! Mulla ei ole mitään syytä keksiä tuommoista omasta päästäni. 

No sitten oli joku taukki myyjänä. Mikä kauppa? 

Vierailija
117/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä jos avaajalla sattuu olemaan vuotava vetinen nuha tai aivastaa, niin tuotteeseen menee eritettä!🤮

Tämä. 😡

Vierailija
118/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuuhkin ja nuolin miespeppua stoccan 8krs. miestenvessassa..

-Jocce

Vierailija
119/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avatkaa nyt juntit vielä hammasharjoja myöskin ,ja kokeilkaa niitä kaupassa, ja sitten takaisin hyllyyn ( kuten Mr Bean).

Hehheh ei ole ihan vertailukelpoinen esimerkki 😁

Vierailija
120/236 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dödöillä ja pesuaineilla.nyt ainakin pitäisi olla tuoksunäytteet. Kiva aina ostaa summassa joku dödö, joka useimmiten ei miellytä.

Kannattaisko ostaa hajutonta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi