Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku muija avasi Stockmannilla shampoopullon (haistellakseen?) ja kun myyjä tuli sanomaan että

Vierailija
22.05.2026 |

avattu tuote on ostopäätös niin tuo muija sai kauhean raivarin. Taipui sitten kuitenkin maksamaan kun myyjä puhui vartijan kutsumisesta. 

Kaikenlaisia paukapäitä sitä myyjät joutuukin sietämään... 

Kommentit (265)

Vierailija
141/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin haistelen samppoot, saippuat ja pyykinpesuaineet, jos lempimerkkiäni ei ole hyllyssä ja on tarve ostaa k.o. tuote juuri silloin, enkä voi siirtää ostamista myöhäisemmäksi. Kierrän toki korkit tiukasti kiinni.

Sain kerran työnantajalta jotain bioluvilia työvaatteiden pesuun, se haju leijaili kämpässäni viikon pyykinpesun jälkeen, ja sittenhän olisikin ollut jo aika pestä vaatteet uudelleen, eli olisin elänyt siinä lemussa jatkuvasti, ei kiitos! Käytin sen lopulta pöntön pesuun, kun en raskinut hukkaankaan heittää.

En ole hajusteyliherkkä, mutta haluan kyllä valita itse miltä hiukseni tai pyykkini tuoksuvat ja nimenomaan TUOKSUVAT, eivät HAISE !

Et saa sitä korkkia samalla tavalla kiinni. 

En ole niin uusavuton, ettenkö osaisi kiertää korkkia kunnolla kiinni!

Jos luit tekstini "jos en löydä lempimerkkiäni jne....", yleensä siis tiedän mitä olen ostamassa, ehkä kerran 10 vuodessa joudun ostamaan jotain tuntematonta tuotetta äkkitarpeeseen esim. mökille, missä ei kaikkea voi talven yli säilyttää. Yleensä osaan ostaa seuraavan putelin varastoon kun edellinen on alle puolessa välissä. Tässäkään asiassa en ole uusavuton vaan osaan ennakoida!

Eri asia sitten, jos jonkin tuotteen valmistaminen on lopetettu, silloin haisteluoperaatio on laajempi kun etsii uutta tuotetta tilalle. Tuota on tapahtunut muutaman kerran lähes 50-vuotisen itsenäisen aikuiselämäni aikana. En osta sikaa säkissä!

Vierailija
142/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko rajoittaa ostaminen tuttuihin tuotteisiin, joita pystyy käyttämään.

Osa haisee myrkyiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän pitäis tehdä palstalle kysely. Veikkaan, että kaikki 50+ ikäiset haistelevat ennen ostopäätöstä. Eikä osa edes tiedä, että se on kiellettyä.

Monet vanhukset käyttäytyy huonosti. Huomattu on.

Minä olen taas nähnyt melkein pelkästään nuoria aikuisia haiselemassa tuotteita.

Vierailija
144/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mitä haittaa siitä on, että joku haistaa shampoopulloa? Itseäni ei haittaisi yhtään vaikka joku olisi shampootani haistanut. Ei siitä mitään haittaa ole tuotteen ostajalle.

Mihin se raja sitten vedetään? Mitä kaikkia tuotteita olet itse valmis ostamaan niin, että joku on jo avannut pakkauksen? Deodoranteistakin kun riittävän moni ihan vähän vaan suihkaisee tuoksuttaakseen, niin sitten saakin ostaa täydellä hinnalla vajaita pulloja. Roll-onin kohdalla tuntuisi epämiellyttävältä käyttää ajatellen, että joku on sitä purkkia jo availlut.

Vierailija
145/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajuherkkänä ihmisenä syyllistyn itsekin tuohon haisteluun. Voimakkaat hajut laukaisevat joskus migreenin ja suorastaan oksennus lentää silloin. Kannatan testereitä kaikille maailman pesuaineille. Huom. myös hajusteettomat tuotteet voivat olla hajuherkille kamalia, koska jos niistä puuttuu hajuste, niissä kuitenkin haisevat ne kemikaalin ominaishajut. Jotkut hajusteettomat pesuaineet haisevat miltei liimalla, mikä myös voi triggeröidä pahoinvoinnin. 

Noin heikkoa tekoa oleville ihmisille pitäisi sallia arvomurha niin lakkaisivat kärsimästä.

Harmi ettei sun äitisi ajatellut samaa sua odottaessaan:(

En olekkaan kuin sinä ja saa astmakohtausta väärän värisistä verhoista ja vaadi koko maailmaa mukautumaan omaan perseilyyni.

Olet melkoinen torvelo, hajusteherkkyys ei ole valinakysymys, se on erityisominaisuus, jolle ei voi mitään. Vähän enemmän ymmärrystä lähimmäisiä kohtaan, kiitos.

Tilaa sitten tuotteet jostain allergiakaupasta. Ei ole toisten asiakkaiden ongelma, ja maksavat täyden hinnan avatusta ( avatuista) tuotteista!

T.eri

Vierailija
146/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn. 

Valitettavasti huuhteluaine on pakko haistaa. Käytän yleensä pyykkietikkaa, mutta vuosi sitten tarvitsin nimenomaan huuhteluainetta ja ostin jonkin sensitive-pullon. Pesin verhot ja käytin ko. huuhteluainetta, vieläpä alle suositusmäärän.

Verhot löyhkäsivät aivan hirveällä, haju ei lähtenyt kuivuttuakaan vaan levisi koko huoneeseen. Tästä lähtien todellakin haistan, ennenkuin ostan.

Osta tuoksuttomia laatutuotteita, ei haise millekään.

Vierailija
147/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin kyllä teen shampoille joita en ole aikaisemmin käyttänyt ja teen ostopäätöksen tuoksun perusteella. Shampoopullot ei ole suljettu niin että sisältö avaamisesta kärsisi. Sama koskee suihkugeelejä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita.

Samaa mieltä. Ei shampoo tai pyykinpesuaine siitä happane, että sitä joku haistaa. Sitä paitsi marketissa tavara vaihtuu niin nopeasti, että eivät ne siellä hyllyssä viikkokausia seiso. Toista varmaan on Stocmannilla, mistä kukaan järkevä ei nyt shampoitaan ostakaan. 

Vierailija
148/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama vaikka joku olisi avannut saippuapullon viikkoa ennen kuin itse ostan sen, kun en osta tuotteita kaappiin pölyttymään, vaan otan ne käyttöön pian ostamisen jälkeen. Joku viikko tai kaksi vähemmän laskennallista säilyvyysaikaa ei hetkauta mua millään tavalla.

Vierailija
149/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn. 

Valitettavasti huuhteluaine on pakko haistaa. Käytän yleensä pyykkietikkaa, mutta vuosi sitten tarvitsin nimenomaan huuhteluainetta ja ostin jonkin sensitive-pullon. Pesin verhot ja käytin ko. huuhteluainetta, vieläpä alle suositusmäärän.

Verhot löyhkäsivät aivan hirveällä, haju ei lähtenyt kuivuttuakaan vaan levisi koko huoneeseen. Tästä lähtien todellakin haistan, ennenkuin ostan.

Osta tuoksuttomia laatutuotteita, ei haise millekään.

Sun hajuaistissa on vikaa. En ole vielä tähän päivään mennessä törmännyt tuotteeseen, joka ei haise millekään. Hajusteeton ei ole synonyymi sanalle hajuton.

Vierailija
150/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu ostamaan voidetta tai saippuoita ennen kuin olen haistanut niitä. Tuoksu on ostokriteeri. Miellyttävä, mieto tai kokonaan hajusteeton  pitää olla.

Vierailija
151/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuotepurkit ja -pullot tarttisi nykyään olla sinetöidyillä systeemeillä kiinni.

Kierrekorkkejakin on erilaisia, sellaisia, jotka saa auki ja kiinni helposti jälkiä jättämättä ja sellaisia, joissa se sinettirengas rikkoutuu, jos sen avaa. Mikä mahtaa olla idea, että joissakin on sellainen, joissakin taas ei ole.

Vierailija
152/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama vaikka joku olisi avannut saippuapullon viikkoa ennen kuin itse ostan sen, kun en osta tuotteita kaappiin pölyttymään, vaan otan ne käyttöön pian ostamisen jälkeen. Joku viikko tai kaksi vähemmän laskennallista säilyvyysaikaa ei hetkauta mua millään tavalla.

Samaa mieltä. Minusta shampoita ja pesuaineita voi haistella. 

Meikkejä ja rasvoja en menisi availemaan, mutta pesuaine ei vanhene miksikään.

Vierailija
153/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan kotivaraani tuotteita, joiden pitää säilyä kauemmin.

Vierailija
154/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina esihaistelu ennen ostopäätöstä..

Vierailija
155/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei availla ja haistella kaupassa, paitsi halutessasi kun olet ohittanut kassan ja maksanut tuotteesta!

Vierailija
156/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan kotivaraani tuotteita, joiden pitää säilyä kauemmin.

Tarvitaanko kotivaraan todella shampoota vuosikausien tarpeisiin?

Vierailija
157/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi olla täysi varmuus tuotteiden hajuttomuudesta, niin itse kyllä pyytäisin valmistajilta näytteitä sen sijaan, että availisin kaupassa pulloja.

Vierailija
158/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesuaineetkin vanhenevat. Pyykinpesuaineessa en ole nähnyt merkintää, mutta esim. huuhteluaineissa mielstäni on ja ainakin hygieniapesuaineissa on mainittu, kauanko ne säilyy avattuina.

Vierailija
159/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dödöhyllyllä just joku mies haisteli kaikki läpi.

Eikö roll-on dödöä saa edes haistella kun eihän se siitä kulu? Kerran pyöritin korkin auki ja nuuhkasin ettei mitään paskanhajuista tule ostettua. 2 myyjää oli vieressä eikä nuo mitään sanonut, tosin ostin sen ekan minkä haistelin. Ymmärrän kyllä ne suihkepullot kun ne kuluu.

Vierailija
160/265 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä harmillista ettei pääse haistelemaan. On tullut ostettua aivan liian voimakkaita deodorantteja, hiuslakkoja, pesuaineita jne. Ylipäätänsä kurjaa kun hajusteita laitetaan siteistä meikkeihin ja saa tehdä aikamoista salapoliisityötä, että välttää turhat hajusteet.

Jos hajusteettomia tuotteita etsii, ei tarvitse haistella pulloja kaupassa. Ihan vaan lukee sen INCI-listan. Yleensä lukee myös pullon päällä että "hajusteeton".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi