Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku muija avasi Stockmannilla shampoopullon (haistellakseen?) ja kun myyjä tuli sanomaan että

Vierailija
22.05.2026 |

avattu tuote on ostopäätös niin tuo muija sai kauhean raivarin. Taipui sitten kuitenkin maksamaan kun myyjä puhui vartijan kutsumisesta. 

Kaikenlaisia paukapäitä sitä myyjät joutuukin sietämään... 

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista kemppariosaston tuotteista pitäisi olla tuoksutesteri. Se on aika iso puute ettei niitä ole.

Shampoo nyt ei ole mikään hiton parfyymi. Mitä järkeä sellaista haistella kun ei siitä juuri mitään tuoksua hiuksiin jää. 

No kyllä jää, ja varsinkin Aussi shamppoista joissa on mulle ihan liian voimakas tuoksu. Kyllä minäkin niitä tuoksuttelen ja suihkugeelejä myös. En halua pahan hajuisia pesuaineita.

Kandee ostaa kaikki tuoksuttomina, niin ei tarvi haistella. Parfyymilla voi sitten korostaa tuoksua jos haluaa. Ei ole tarkoitus, että kaikki saippuat, shampoot, voiteet, meikit - terveyssiteistä lähtien yms. tuoksuvat erikseen. Miettikää mikä oksennuspotpuri kun kaikki hajut sekoittuvat. 

Vierailija
82/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennyt, että haistaminen on kiellettyä. Siis jos vähän kiertää auki nätisti, haistaa ei nenä kiinni avatussa kohdassa ja kiertää takaisin tiukasti kiinni. Eihän niissä ole sinettiä, josta korkki rikkoontuisi. Ilmeisesti pitäisi olla :D

Ehkä se oli meidän vanhempien (kuin nnykynuorten) sukupolvien aikaan normaalia, kun tarkoitus oli todellakin vain haistaa, ei pilata pulloja myyntikelvottomaksi. Ei ne hajut sieltä haistelemalla katoa. 

Etkö ymmärrä niitä symboleja joissa kerrotaan kauanko tuote säilyy avaamisen jälkeen vai miten voi olla mahdollista että kuvittelet avaamisen olevan ok? 

Ne on vaan viitteellisiä ja tuotteet liikkuvat kaupasta nopealla tahdilla muutenkin. Ja normaalissa käytössä se shampoo kuluu kyllä loppuun paljon ennen "pilaantumista" vaikka joku olisi sen pullon kaupassa avannut viikkoa aiemmin. Ei sentään mitään vakuumiin ja suojakaasuun pakattuja ole.

Löysin sattumalta eilen siivotessani kylppärin kaapin perältä avaamattoman lasten shampoon. Sellaisia ei ole meillä kukaan käyttänyt ainakaan kolmeen vuoteen. Jos kukaan ei ole haistellut tuota kaupassa, meillä on käyttökelpoinen tuote. Jos joku on sen avannut kaupassa haistellakseen, tuotteen käyttöaika on mennyt jo aikoja sitten. Sillä on väliä onko joku avannut kaupassa tuotteen viikkoa ennen kuin minä olen sen ostanut.

Mistä sen huomaa että tuote on mennyt vanhaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin haistelen samppoot, saippuat ja pyykinpesuaineet, jos lempimerkkiäni ei ole hyllyssä ja on tarve ostaa k.o. tuote juuri silloin, enkä voi siirtää ostamista myöhäisemmäksi. Kierrän toki korkit tiukasti kiinni.

Sain kerran työnantajalta jotain bioluvilia työvaatteiden pesuun, se haju leijaili kämpässäni viikon pyykinpesun jälkeen, ja sittenhän olisikin ollut jo aika pestä vaatteet uudelleen, eli olisin elänyt siinä lemussa jatkuvasti, ei kiitos! Käytin sen lopulta pöntön pesuun, kun en raskinut hukkaankaan heittää.

En ole hajusteyliherkkä, mutta haluan kyllä valita itse miltä hiukseni tai pyykkini tuoksuvat ja nimenomaan TUOKSUVAT, eivät HAISE !

Vierailija
84/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei shampoo pilalle mene vaikka aukaisee pullon. Turhaa niuhottamista myyjältä 

Sua ei haittaa jos vähän availen maitotölkkien jne. kierrekorkkeja? 

Tai tuoremehujen? Täytyyhän mun tietää jos se haiseekin ihan mädänneelle? 

Vierailija
85/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn. 

Mikä on ongelma? OCD, luulen. 

Vierailija
86/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dödöissä ei ole koskaan testereitä, ja nimet on tyyliin 48h ja Black&white. Arvaile siinä sitten miltä joku 48h tuoksuu. Sama jos ostaisi tölkin jossa lukee vain "maustettu maitojuoma" ja saisi arvailla onko kyseessä vanilja, mansikka, suklaa, vai joku muu maku. Sinappi? 

Vierailija
87/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn. 

Nuuhi

Vierailija
88/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennyt, että haistaminen on kiellettyä. Siis jos vähän kiertää auki nätisti, haistaa ei nenä kiinni avatussa kohdassa ja kiertää takaisin tiukasti kiinni. Eihän niissä ole sinettiä, josta korkki rikkoontuisi. Ilmeisesti pitäisi olla :D

Ehkä se oli meidän vanhempien (kuin nnykynuorten) sukupolvien aikaan normaalia, kun tarkoitus oli todellakin vain haistaa, ei pilata pulloja myyntikelvottomaksi. Ei ne hajut sieltä haistelemalla katoa. 

Etkö ymmärrä niitä symboleja joissa kerrotaan kauanko tuote säilyy avaamisen jälkeen vai miten voi olla mahdollista että kuvittelet avaamisen olevan ok? 

Ne on vaan viitteellisiä ja tuotteet liikkuvat kaupasta nopealla tahdilla muutenkin. Ja normaalissa käytössä se shampoo kuluu kyllä loppuun paljon ennen "pilaantumista" vaikka joku olisi sen pullon kaupassa avannut viikkoa aiemmin. Ei sentään mitään vakuumiin ja suojakaasuun pakattuja ole.

Löysin sattumalta eilen siivotessani kylppärin kaapin perältä avaamattoman lasten shampoon. Sellaisia ei ole meillä kukaan käyttänyt ainakaan kolmeen vuoteen. Jos kukaan ei ole haistellut tuota kaupassa, meillä on käyttökelpoinen tuote. Jos joku on sen avannut kaupassa haistellakseen, tuotteen käyttöaika on mennyt jo aikoja sitten. Sillä on väliä onko joku avannut kaupassa tuotteen viikkoa ennen kuin minä olen sen ostanut.

Avaamaton purkki kestää hyvänä kolme vuotta, avattu vuoden verran, joten shampoo on joka tapauksessa ohittanut parasta ennen -päiväyksen. Ei nuo nyt ikuisuutta säily avaamattomanakaan vaikka eivät helposti edes pilaannu. Voiteiden kanssa on huomattavasti tarkempaa.

Vierailija
89/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika veemäistä ja epähygienistä mennä avaamaan ja nuuskimaan tuotetta mitä ei sitten osta, väärin ja ällöttävää.

On tullut nähtyä useasti, sen takia en koskaan ota edessä olevaa tuotetta, vaan enemmän takana olevaa.  

Valvonta pitäisi tehostaa, ja sakkoja pitäisi antaa niille jotka jäävät kiinni. Sehän toki edellyttää kai poliisin kutsumista paikalle !

Vierailija
90/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei shampoo pilalle mene vaikka aukaisee pullon. Turhaa niuhottamista myyjältä 

Sua ei haittaa jos vähän availen maitotölkkien jne. kierrekorkkeja? 

Tai tuoremehujen? Täytyyhän mun tietää jos se haiseekin ihan mädänneelle? 

Täytyy olla kyllä harvinaisen pöljä, jos ei tajua mitä eroa on shampoopullon ja mehupurkin avaamisella.

Vierailija
91/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos alaikäinen Veeti korkkaa kaupassa kaljatölkin, onko sekin ostopäätös vaikka ikä ei riitä?

Vierailija
92/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku oli avannut kloriittipulloa ja jättänyt sulkematta sen niin, että kauppakassista ottaessa valui vaatteille. Näin kauppa sitä selitti. Eikö ihmiset tiedä, miltä kloori haisee?

Olen saanut pyykinpesuaineet ruokaostoksiini. Luulen, että joku vaikee korkkeja kiusallaan. 

Vierailija
93/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on toimittu niin kauan kuin muistan ja olen nähnyt samaa tapaa myös ulkomailla. 

Nykyään on kumminkin kaikki mennyt niin tarkaksi, ettei tätäkään enää katsota hyvällä, joten ei parane mennä enää avaamaan puteleita. Itse olen varmaan joskus 15 vuotta sitten avannut shampoopullon viimeksi, nuuhkiakseni, miltä se tuoksuu.

Monissa tuotteissa, esimerkiksi mainituissa shampoissakin, on maininta siitä, kauanko ne säilyvät avattuina, joten jos niitä aukoo kaupassa ja laittaa sen sitten takaisin sinne hyllyyn, niin joku saa sitten avatun pullon, eikä tiedä, että se on jo joskus aiemmin avattu. Vaikka luulisi noissa hyllytavaroissa nyt aika nopea vaihtuvuus olevan, ettei siitä mitään käytännön haittaa luulisi olevan, vaikka joku olisi niitä avannutkin.

Vierailija
94/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin haistelen samppoot, saippuat ja pyykinpesuaineet, jos lempimerkkiäni ei ole hyllyssä ja on tarve ostaa k.o. tuote juuri silloin, enkä voi siirtää ostamista myöhäisemmäksi. Kierrän toki korkit tiukasti kiinni.

Sain kerran työnantajalta jotain bioluvilia työvaatteiden pesuun, se haju leijaili kämpässäni viikon pyykinpesun jälkeen, ja sittenhän olisikin ollut jo aika pestä vaatteet uudelleen, eli olisin elänyt siinä lemussa jatkuvasti, ei kiitos! Käytin sen lopulta pöntön pesuun, kun en raskinut hukkaankaan heittää.

En ole hajusteyliherkkä, mutta haluan kyllä valita itse miltä hiukseni tai pyykkini tuoksuvat ja nimenomaan TUOKSUVAT, eivät HAISE !

Se pilaantuminen alkaa siitä. Ja mitä vähemmän niissä on myrkkyjä,sen nopeammin menee pilalle. 

Vierailija
95/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako pakkauksesta ottaa lihapullan maistiaisiksi ettei tarvitse sokkona ostaa?

Vierailija
96/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuherkkänä ihmisenä syyllistyn itsekin tuohon haisteluun. Voimakkaat hajut laukaisevat joskus migreenin ja suorastaan oksennus lentää silloin. Kannatan testereitä kaikille maailman pesuaineille. Huom. myös hajusteettomat tuotteet voivat olla hajuherkille kamalia, koska jos niistä puuttuu hajuste, niissä kuitenkin haisevat ne kemikaalin ominaishajut. Jotkut hajusteettomat pesuaineet haisevat miltei liimalla, mikä myös voi triggeröidä pahoinvoinnin. 

Ne haisee korkin läpi. "Avattu tuote on pstopäätös". Näin on aina ollut. 

Vierailija
97/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jos avaajalla sattuu olemaan vuotava vetinen nuha tai aivastaa, niin tuotteeseen menee eritettä!🤮

Vierailija
98/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti huuhteluaine on pakko haistaa. Käytän yleensä pyykkietikkaa, mutta vuosi sitten tarvitsin nimenomaan huuhteluainetta ja ostin jonkin sensitive-pullon. Pesin verhot ja käytin ko. huuhteluainetta, vieläpä alle suositusmäärän.

Verhot löyhkäsivät aivan hirveällä, haju ei lähtenyt kuivuttuakaan vaan levisi koko huoneeseen. Tästä lähtien todellakin haistan, ennenkuin ostan.

Vierailija
99/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä jos avaajalla sattuu olemaan vuotava vetinen nuha tai aivastaa, niin tuotteeseen menee eritettä!🤮

Lisäys: ja/ tai jos yskii.

Vierailija
100/180 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ongelmasta päästään helpolla poistamalla lemut kaikista tuotteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme