Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa pelottavin kohtaamisenne/kokemuksenne

Vierailija
22.05.2026 |

Olisi kiva pelätä turvallisesti oman kodin sohvalta, nyt siis kehiin kaikki pelottavimmat kokemuksenne elämänne varrelta! 👻 Hyytäviä kohtaamisia tai yliluonnollisia juttuja, kaikkea on jännä lukea!

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun jouduin elvyttämään vauvani. Onneksi se onnistui.

Vierailija
82/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majailin tilapäisesti kaverin kavereiden luona. Yhtenä aamuna muiden ollessa töissä laittauduin portaikon yläpäässä olevan peilin edessä. Yhtäkkiä jokin tönäisi minua rintakehään ja horjahdin taaksepäin. Sain onneksi kiinni porraskaiteesta. Meikit jäi siihen ja menin kiireesti naapurin luokse kertomaan, mitä juuri tapahtui. Hän meni ihan vakavaksi ja kertoi sitten, että asunnon omistajan äiti oli kuollut siihen paikkaan viitisen vuotta sitten. Etsin oman kämpän saman tien. Tästä on aikaa 20 vuotta ja edelleen kammottaa, kun mietin tätä. Talossa asuvat kissat eivät muuten koskaan menneet yläkertaan, tuijottivat vaan portaikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hirvittää kun ulkona kuka tahansa vastaantulija voi olla AV-mamma.

iik

Vierailija
84/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaluuloisuudeksi sitä kai nimitetään. Kun uskoin tuttujen ihmisten vakoilevan ja suunnittelevan selkäni takana yllätystä. Se kuulostaa mitättömältä, mutta jatkuessaan oli pelottavampaa kuin mikään muu tapahtuma, jonka elämästäni muistan.

Vierailija
85/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilin tutun reitin. Menin ison tien vartta ja ohitin 2 aasialaisen näköistä tyyppiä jotka katsoivat järvelle juhlavaatteet päällä. 
Jatkoin matkaa ja huomasin että nämä samat tyypit seisoi jonkin matkan päässä rappuset alas menevällä tiellä. 
Hetken mietin että nopeasti olivat kävelleet. 
Jatkoin matkaa ja menin alikulkusillan kautta eri  alueelle jossa oli tietyömaa. (Tämä reitti oli ainoa mistä pääsi alueelle sillä hetkellä, ellei halunnut kiertää monta kilometriä toiseen suuntaan.) 

Jatkoin matkaa ja jossain vaiheessa nämä samat ihmiset tuli vastaan ja käveli ohitseni. En vieläkään tajua kuinka tämä oli mahdollista. He ei selvästikkään ollut lenkillä vaatetuksen perusteella ja se monen kilometrin matka olisi ollut mahdotonta suorittaa siinä ajassa. 

Jotenkin aasialaiset osaa tämän. 

Olen kertonut täällä ennenkin, miten odotin Turun torilla bussia ja pysäkin tuntumassa pyöri kiinalais(?)mies.

Auto tuli pian, ja kun oltiin lähellä Länsikeskusta, sama kiinalainen nousi kyytiin. Välimatkaa on useampi kilometri. Mies oli siirtynyt lyhyessä ajassa kauemmas kuin olisi pitänyt kyetä. Millä ihmeellä, ja miksei hän tehnyt sitä jo torilla?

kaikki aasit on saman näköisiä.

Vierailija
86/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilin tutun reitin. Menin ison tien vartta ja ohitin 2 aasialaisen näköistä tyyppiä jotka katsoivat järvelle juhlavaatteet päällä. 
Jatkoin matkaa ja huomasin että nämä samat tyypit seisoi jonkin matkan päässä rappuset alas menevällä tiellä. 
Hetken mietin että nopeasti olivat kävelleet. 
Jatkoin matkaa ja menin alikulkusillan kautta eri  alueelle jossa oli tietyömaa. (Tämä reitti oli ainoa mistä pääsi alueelle sillä hetkellä, ellei halunnut kiertää monta kilometriä toiseen suuntaan.) 

Jatkoin matkaa ja jossain vaiheessa nämä samat ihmiset tuli vastaan ja käveli ohitseni. En vieläkään tajua kuinka tämä oli mahdollista. He ei selvästikkään ollut lenkillä vaatetuksen perusteella ja se monen kilometrin matka olisi ollut mahdotonta suorittaa siinä ajassa. 

Jotenkin aasialaiset osaa tämän. 

Olen kertonut täällä ennenkin, miten odotin Turun torilla bussia ja pysäkin tuntumassa pyöri kiinalais(?)mies.

Auto tuli pian, ja kun oltiin lähellä Länsikeskusta, sama kiinalainen nousi kyytiin. Välimatkaa on useampi kilometri. Mies oli siirtynyt lyhyessä ajassa kauemmas kuin olisi pitänyt kyetä. Millä ihmeellä, ja miksei hän tehnyt sitä jo torilla?

kaikki aasit on saman näköisiä.

Ei ole, eivätkä pukeudu samoin. 

Tämä oli keskellä yötä. Oli vähän ihmisiä liikkeellä, kaikkein vähiten hutikkaisia kiinalaismiehiä.

Vierailija
88/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilin tutun reitin. Menin ison tien vartta ja ohitin 2 aasialaisen näköistä tyyppiä jotka katsoivat järvelle juhlavaatteet päällä. 
Jatkoin matkaa ja huomasin että nämä samat tyypit seisoi jonkin matkan päässä rappuset alas menevällä tiellä. 
Hetken mietin että nopeasti olivat kävelleet. 
Jatkoin matkaa ja menin alikulkusillan kautta eri  alueelle jossa oli tietyömaa. (Tämä reitti oli ainoa mistä pääsi alueelle sillä hetkellä, ellei halunnut kiertää monta kilometriä toiseen suuntaan.) 

Jatkoin matkaa ja jossain vaiheessa nämä samat ihmiset tuli vastaan ja käveli ohitseni. En vieläkään tajua kuinka tämä oli mahdollista. He ei selvästikkään ollut lenkillä vaatetuksen perusteella ja se monen kilometrin matka olisi ollut mahdotonta suorittaa siinä ajassa. 

Jotenkin aasialaiset osaa tämän. 

Olen kertonut täällä ennenkin, miten odotin Turun torilla bussia ja pysäkin tuntumassa pyöri kiinalais(?)mies.

Auto tuli pian, ja kun oltiin lähellä Länsikeskusta, sama kiinalainen nousi kyytiin. Välimatkaa on useampi kilometri. Mies oli siirtynyt lyhyessä ajassa kauemmas kuin olisi pitänyt kyetä. Millä ihmeellä, ja miksei hän tehnyt sitä jo torilla?

kaikki aasit on saman näköisiä.

Ei ole, eivätkä pukeudu samoin. 

Tämä oli keskellä yötä. Oli vähän ihmisiä liikkeellä, kaikkein vähiten hutikkaisia kiinalaismiehiä.

jos niitä näkee pari, niin muita on bussilastillinen lähistöllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskellä kirkasta päivää olin tulossa töistä kotiin. Näin hieman kauempana miehen, joka katsoi kohti, hidasti askeleitaan ja jäi odottamaan kunnes olin kohdalla, kokoajan tuijottaen tuimasti. 

Kun olin ohittanut miehen, hän lähti seuraamaan. Hän oli aivan kannoilla, ehkä 15 cm oli minuun väliä, eli ei normaali-ihmisen etäisyys edelläkävelijään. 

Kotitaloni (kerrostalo) oli lähellä ja olin jo lähtenyt juoksemaan, samoin mies. Ehdin juuri laittaa rapun ulko-oven perässäni kiinni ukon nenän edestä, ja hän jäi sinne hetkeksi riuhtomaan ovea. Sitten hän kiersi talon toiselle seinustalle, ja koitti myös sitä ovea saada auki. 

Kotona vaivihkaa katsoin ikkunasta, niin siellä se mies seisoi kadulla ja katseli ylöspäin ikkunoita, tuskin minua huomaten kuitenkaan. Seuraavana aamuna töihin lähtiessä kyllä karmi, mutten koskaan enää nähnyt tätä miestä.

 

Jälkeenpäin olen kuullut, että jos vastaavaa tapahtuu, niin koskaan ei pidä mennä kotitaloon, vaan hakeutua ihmisten ilmoille, esim. kauppaan tms. Ei siinä vaan tullut mieleen moinen, vaan halusi äkkiä turvaan.

Ja pimeällä jos kerkeää kotiin joka on kerrostalossa niin ei saa laittaa valoja päälle koska silloin tälläinen sekopää näkee missä sä todennäköisesti asut. 

Vierailija
90/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä nelileukainen yhäri tuli vastaan, lähti muutes kännykkä aika nopiasti kädestä ja menin peiton alle piiloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilin tutun reitin. Menin ison tien vartta ja ohitin 2 aasialaisen näköistä tyyppiä jotka katsoivat järvelle juhlavaatteet päällä. 
Jatkoin matkaa ja huomasin että nämä samat tyypit seisoi jonkin matkan päässä rappuset alas menevällä tiellä. 
Hetken mietin että nopeasti olivat kävelleet. 
Jatkoin matkaa ja menin alikulkusillan kautta eri  alueelle jossa oli tietyömaa. (Tämä reitti oli ainoa mistä pääsi alueelle sillä hetkellä, ellei halunnut kiertää monta kilometriä toiseen suuntaan.) 

Jatkoin matkaa ja jossain vaiheessa nämä samat ihmiset tuli vastaan ja käveli ohitseni. En vieläkään tajua kuinka tämä oli mahdollista. He ei selvästikkään ollut lenkillä vaatetuksen perusteella ja se monen kilometrin matka olisi ollut mahdotonta suorittaa siinä ajassa. 

Jotenkin aasialaiset osaa tämän. 

Olen kertonut täällä ennenkin, miten odotin Turun torilla bussia ja pysäkin tuntumassa pyöri kiinalais(?)mies.

Auto tuli pian, ja kun oltiin lähellä Länsikeskusta, sama kiinalainen nousi kyytiin. Välimatkaa on useampi kilometri. Mies oli siirtynyt lyhyessä ajassa kauemmas kuin olisi pitänyt kyetä. Millä ihmeellä, ja miksei hän tehnyt sitä jo torilla?

kaikki aasit on saman näköisiä.

Ei ole, eivätkä pukeudu samoin. 

Tämä oli keskellä yötä. Oli vähän ihmisiä liikkeellä, kaikkein vähiten hutikkaisia kiinalaismiehiä.

jos niitä näkee pari, niin muita on bussilastillinen lähistöllä

Ei ole.

Tämä oli yksi ja sama henkilö. Erikoinen kehonkieli jne. 

Vierailija
92/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilin tutun reitin. Menin ison tien vartta ja ohitin 2 aasialaisen näköistä tyyppiä jotka katsoivat järvelle juhlavaatteet päällä. 
Jatkoin matkaa ja huomasin että nämä samat tyypit seisoi jonkin matkan päässä rappuset alas menevällä tiellä. 
Hetken mietin että nopeasti olivat kävelleet. 
Jatkoin matkaa ja menin alikulkusillan kautta eri  alueelle jossa oli tietyömaa. (Tämä reitti oli ainoa mistä pääsi alueelle sillä hetkellä, ellei halunnut kiertää monta kilometriä toiseen suuntaan.) 

Jatkoin matkaa ja jossain vaiheessa nämä samat ihmiset tuli vastaan ja käveli ohitseni. En vieläkään tajua kuinka tämä oli mahdollista. He ei selvästikkään ollut lenkillä vaatetuksen perusteella ja se monen kilometrin matka olisi ollut mahdotonta suorittaa siinä ajassa. 

Jotenkin aasialaiset osaa tämän. 

Olen kertonut täällä ennenkin, miten odotin Turun torilla bussia ja pysäkin tuntumassa pyöri kiinalais(?)mies.

Auto tuli pian, ja kun oltiin lähellä Länsikeskusta, sama kiinalainen nousi kyytiin. Välimatkaa on useampi kilometri. Mies oli siirtynyt lyhyessä ajassa kauemmas kuin olisi pitänyt kyetä. Millä ihmeellä, ja miksei hän tehnyt sitä jo torilla?

kaikki aasit on saman näköisiä.

Ei ole. Eikä he pukeudu identtisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin metsässä hirviemon takaa-ajamaksi. En ollut huomannut vasaa ja emoa kun kävelin ajatuksissani. On muuten aika pelottava tunne kun niin iso elukka hyökkää kohti. Peräännyin ja menin puun taakse piiloon. Emo kuopi ja hörisi lähistöllä vähän aikaa ja lopulta jatkoi matkaansa.

Toisen kerran kohtasin äkäisen ukkometson. Sama taktiikka toimi kuin hirvenkin kanssa. Mutta aika kuumottavaa oli sekin kohtaaminen. Metson "naksutus" kuului ihan vierestä pitkään ja koitin olla liikkumatta etten vaan kaveria provosoi. 

 

Kiimaiset ukkometsot on ihan hulluja. Tuli kerran mökkitiellä vastaan. Hyökkäsi meidän auton kimppuun. Ei voinut ajaa päältä niin piti vain odottaa, että rauhottuu.

Vierailija
94/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paras olla sivullinen uusia tarinoita, kun tulen suihkusta... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 10 vuotta sitten töissä alakoulun opettajana vanhassa kansakoulurakennuksessa melkeipä metsän keskellä. Rakennus on sittemmin purettu uuden kiinteistön tieltä ja koko koulu siirretty paremmalle sijainnille. Hyvä niin, sillä se vanha oli oikeasti karmiva ja pelottava. Remontoimaton, esim komerot, ovet, ikkunat jne oli suoraan 50-luvulta. Vain keittiössä jotain remppaa tehty 80-luvulla. Pitkät käytävät kaikuivat, ja ne oli koristeltu vitriineillä, joissa täytettyjä eläimiä. Käytävien valokatkaisijat oli siten aseteltu, että joutui kävelemään pimeällä käytävällä osan matkaa. Vanha talo piti natinaa ja outoja ääniä. Välillä olin iltapäivästä tai alkuillasta yksin töissä koululla, kun se oli ainoa rauhallinen paikka korjata kokeita ja tehdä valmistelutyötä. Etenkin talviaikaan myöhään iltapäivällä yksin koululla oli kieltämättä hurja tunnelma. Kuului ääniä, esim askeleita käytävästä, mutta kun kävin katsomassa, oli täysin tyhjä käytävä. Kerran kuulin alakerran käsityöluokasta ääniä ja ajattelin, että kässänope on vielä siellä. Lähdin katsomaan, mutta koko alakerta oli ihan pimeänä, ja seuraavana päivänä kuulin, ettei kukaan opettajista eikä henkilökunnasta ollut silloin enää talossa. Muutkin tunnisti kuulevansa outoa ääniä ja eriskummallisia juttuja. Koulupsykologi nauroi näille, mutta sen jälkeen, kun oli kerran ollut talven pimeän aikaan yksin ilta kuuteen saakka koululla, ei enää suostunut olemaan koko rakennuksessa yksin. Jotain karmivaa siellä oli.

Jatkan omaan viestiini vielä tuon koulun oudoista tapahtumista. Radiossa oli jotain outoa siellä, ehkä joku järkevä selitys toki voi olla. Mutta kuuntelin usein yksin ollessaani siellä radiota, ettei olisi niin inhottava tunnelma. Mutta säikähdin tosi paljon, kun pari kertaa radio vaan yks kaks hiljeni, oli parin sekunnin tauko, ja sitten jatkui uudestaan. Joskus taas koulun keskusradio meni itsestään päälle, ja sieltä vaan tuli ihme tärinää ja kohinaa. Kun tää tapahtui marraskuun iltana mun ollessa yksin opehuoneessa, meinasin vaan juosta karkuun. Etenkin, kun keskusradion mikrofoni oli ihan siinä opehuoneessa, ja näin, ettei kukaan ollut laittanut mikrofonia päälle.

Jos joku tekniikan ihmelapsi osaa selittää nuo radion ja keskusradion temppuilut, olisin kiitollinen. 😀

Kysyin tekoälyltä ja ihan tekninen selitys voi olla. T. Skeptikko 

 

Radio- ja keskusradiotemppuilu kuulostaa pelottavalta, mutta on teknisesti täysin mahdollinen

 

Tämä kohta:

radio hiljeni hetkeksi ja jatkoi taas

keskusradio meni itsestään päälle

kohinaa ja tärinää

…ei ole mitenkään epätavallista vanhoissa järjestelmissä.

Mahdollisia syitä:

huono kontakti

vanhat releet

häiriöt sähköverkossa

viallinen vahvistin

radiotaajuushäiriöt

mikrofonin tai keskusradion automaattinen herkistyminen

kosteus

vanhat johdotukset

 

Vanhoissa koulujen PA-järjestelmissä (keskusradioissa) oli usein todella alkeellista tekniikkaa. Ne saattoivat:

napsahtaa päälle

alkaa kohista

poimia häiriötä

tehdä “haamukäynnistyksiä”

 

Mutta koska ihminen oli jo valmiiksi peloissaan, aivot yhdistävät:

“pelottava rakennus + outo ääni = jotain yliluonnollista”.

yksinkertaisin selitys on yleensä oikea. todennäköisesti kyseessä kuitenkin oli vain jonkun kuolleen haamun yritys kommunikoida kanssasi

Vierailija
96/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilin tutun reitin. Menin ison tien vartta ja ohitin 2 aasialaisen näköistä tyyppiä jotka katsoivat järvelle juhlavaatteet päällä. 
Jatkoin matkaa ja huomasin että nämä samat tyypit seisoi jonkin matkan päässä rappuset alas menevällä tiellä. 
Hetken mietin että nopeasti olivat kävelleet. 
Jatkoin matkaa ja menin alikulkusillan kautta eri  alueelle jossa oli tietyömaa. (Tämä reitti oli ainoa mistä pääsi alueelle sillä hetkellä, ellei halunnut kiertää monta kilometriä toiseen suuntaan.) 

Jatkoin matkaa ja jossain vaiheessa nämä samat ihmiset tuli vastaan ja käveli ohitseni. En vieläkään tajua kuinka tämä oli mahdollista. He ei selvästikkään ollut lenkillä vaatetuksen perusteella ja se monen kilometrin matka olisi ollut mahdotonta suorittaa siinä ajassa. 

Jotenkin aasialaiset osaa tämän. 

Olen kertonut täällä ennenkin, miten odotin Turun torilla bussia ja pysäkin tuntumassa pyöri kiinalais(?)mies.

Auto tuli pian, ja kun oltiin lähellä Länsikeskusta, sama kiinalainen nousi kyytiin. Välimatkaa on useampi kilometri. Mies oli siirtynyt lyhyessä ajassa kauemmas kuin olisi pitänyt kyetä. Millä ihmeellä, ja miksei hän tehnyt sitä jo torilla?

Huojentavaa että on muitakin, jotka tietää kuinka outo kokemus tuo ihmisten outo siirtyminen on. 

Vierailija
97/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majailin tilapäisesti kaverin kavereiden luona. Yhtenä aamuna muiden ollessa töissä laittauduin portaikon yläpäässä olevan peilin edessä. Yhtäkkiä jokin tönäisi minua rintakehään ja horjahdin taaksepäin. Sain onneksi kiinni porraskaiteesta. Meikit jäi siihen ja menin kiireesti naapurin luokse kertomaan, mitä juuri tapahtui. Hän meni ihan vakavaksi ja kertoi sitten, että asunnon omistajan äiti oli kuollut siihen paikkaan viitisen vuotta sitten. Etsin oman kämpän saman tien. Tästä on aikaa 20 vuotta ja edelleen kammottaa, kun mietin tätä. Talossa asuvat kissat eivät muuten koskaan menneet yläkertaan, tuijottivat vaan portaikkoon.

Sori mutta outoa näissä tarinoissa on se,että mennään aina jonkun tuntemattoman naapurin luo sanomaan että kämpässä joku henki tönii/siirtää tavaroita :D Ja aina se naapuri tietää kertoa,että asuntoon on kuollut joku.

Vierailija
98/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Majailin tilapäisesti kaverin kavereiden luona. Yhtenä aamuna muiden ollessa töissä laittauduin portaikon yläpäässä olevan peilin edessä. Yhtäkkiä jokin tönäisi minua rintakehään ja horjahdin taaksepäin. Sain onneksi kiinni porraskaiteesta. Meikit jäi siihen ja menin kiireesti naapurin luokse kertomaan, mitä juuri tapahtui. Hän meni ihan vakavaksi ja kertoi sitten, että asunnon omistajan äiti oli kuollut siihen paikkaan viitisen vuotta sitten. Etsin oman kämpän saman tien. Tästä on aikaa 20 vuotta ja edelleen kammottaa, kun mietin tätä. Talossa asuvat kissat eivät muuten koskaan menneet yläkertaan, tuijottivat vaan portaikkoon.

Sori mutta outoa näissä tarinoissa on se,että mennään aina jonkun tuntemattoman naapurin luo sanomaan että kämpässä joku henki tönii/siirtää tavaroita :D Ja aina se naapuri tietää kertoa,että asuntoon on kuollut joku.

Naapuri tietää historian? 
Ehkä ei ollut toivottu vieras ja siksi häntä tönittiin? 
Loogista
 

Vierailija
99/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pelottava kokemus on unihalvaus, jossa keho on unessa ja aivot hereillä. Koin inhottavaa tunnetta  hyvin pahan läsnäolosta ja kuuloharhoja. Lisäksi tunne siitä, että joku painaa ruumistani tahdissa. Tästä tulee nimitys  painajainen.

Vierailija
100/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13-14- vuotias.  Pyöräilin myöhään illalla kotiin kaverin luota. Yhden bussipysäkin kohdalla oli kaksi miestä. Jokin alitajunnassani sanoi, että tässä on vaara. Keräsin vauhtia ja niiden miesten kohdalla polkaisin ihan kunnolla vauhtia ja kieppasin pyörätiem toiseen laitaan, samaan aikaan, kun toinen miehistä yritti työntää kepin pyöräni pinnojen väliin. 

 

Pienen matkan päässä katsoin taaksepäin ja ne miehet seisoivat keskellä pyörätietä sen kepin kanssa ja katsoivat perääni. Vuosi oli 1989 tai -90.  Ja nämä miehet olivat suomalaisia. 

 

Samalta pieneltä paikkakunnalta olisi muitakin pelottavia kokemuksia kerrottavana. Mutta tässä yksi, jossa suojelusenkelit olivat kanssani.