Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?
Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.
Kommentit (242)
Muistan kun 25 vuotiaana oli kiva kun pääsi myös näihin 24v ravintoloihin, mutta sitten tuli valtava pettymys, kaikki naiset olivat fätäässejä ja oli pakko mennä takaisin sinne 18v paikkoihin, jossa toki osa 16-17 vuotiaista kävi isosiskon papereiden turvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48v ja BMI 25. Luulen syyn olevan se, ettei oikeastaan koskaan tee mieli herkutella. Ei tule syötyä mitään epäterveellistä kun siitä ei saa mitään. Mies tekee meillä kaikki ruokaostokset, koska se on mielestäni tappavan tylsää.
Siis... sinähän olet ylipainon rajoilla. Miksi edes vastaat tähän ketjuun?
Olen normaalipainoinen. Tässä pysyn tekemättä mitään. Säännöllisellä liikunnalla tietysti laihtuisin helposti, mutten näe tarpeelliseksi, koska näytän hyvältä näin ja vaatekokoni on 38, kuten 2-kymppisenäkin.
Siis tulit hoikkuudesta ja siroudesta kertovaan ketjuun kertomaan, että pysyt lihavana ihan yrittämättä ja ahtaudut liian pieniin vaatteisiin. Miksi?
En ole vielä koskaan ollut lihava tähän mennessä. Jos joskus menisi yliopainon puolelle ja joutuisin siirtymään vaatekokoin 40, silloin varmaan aloittaisin säännöllisen juoksu- ja saliharrastuksen. Vielä ei ole tarvinnut, kun pysyn hoikkana ilmankin.
Voi veljet. Sinä olet painoindeksin yläpäässä, kilon tai kahden päässä määritelmästä ylipainoinen. Ja jaksat jankata kuinka hoikkana pysyt. Sulle nauraa kaikki.
Minä en valitettavasti ole kiinnostunut naurusta tai itkustasi. Kerroin vain, että olen pysynyt hoikkana kohta 30 vuotta harrastamatta liikuntaa.
Mutta jumppaa sinä vain ja pidä herkkupäiviä, kuten lapsi.Siis mitä vttua? 😂 Ihan kirjaimellisesti ja kaikkien standardien mukaan lihava ihminen tulee kertomaan mulle herkkupäivistä ja jumppaamisesta?. Ja siitä kuinka hän ei liiku (joo, sen huomaa). Tämän on todellakin pakko olla läppä.
Normaalipainoinen ei ole ylipainoinen. Omen pysynyt hoikkana tekemättä mitään. Mutta jumppaa sinä hyvä ihminen kasvosi urheillen ja ryhdy vielä kasvissyöjäksi varmuuden vuoksi.
Itsellä tosiaan kolme lasta ja siltikin paino sama kuin ennen lapsia. Lopeta jankkaaminen, täysin typerää ja alkeellista käytöstä."Jumppaa sinä kasvosi urheillen". Saisiko saman suomeksi? Ja juu, on ymmärretty jo, että olit läski jo ennen lapsia. Ainoa joka tässä jankkaa olet sinä. En minäkään mene kalastusaiheiseen ketjuun kertomaan, etten kalasta.
Anteeksi niin kuin mitä 🤣
Normaalipainoinen ei valitettavasti ole läski, vaan hän on kaikkien standardien mukaan normaali. Mikä sinun ongelmasi on? Ei ole muiden joka, ettet ole tyytyväinen itseesi / tuskin tulet koskaan olemaankaan.
Minä olen tyytyväinen, että pysyn hoikkana ilman urheilua tai syömiseen miettimistä.
Vierailija kirjoitti:
Syömishäiriöisten ketju. Normaalipainoinen ei ole läski.
Tämän ketjun tarinoiden mukaan on.
30v+ on vielä melko nuori ikä jos on Ollut parikymppisenä hoikka, viisikympoisenä ne jyvät vasta ruvetaan poimimaan akanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48v ja BMI 25. Luulen syyn olevan se, ettei oikeastaan koskaan tee mieli herkutella. Ei tule syötyä mitään epäterveellistä kun siitä ei saa mitään. Mies tekee meillä kaikki ruokaostokset, koska se on mielestäni tappavan tylsää.
Olen normaalipainoinen. Tässä pysyn tekemättä mitään. Säännöllisellä liikunnalla tietysti laihtuisin helposti, mutten näe tarpeelliseksi, koska näytän hyvältä näin ja vaatekokoni on 38, kuten 2-kymppisenäkin.
Siis tulit hoikkuudesta ja siroudesta kertovaan ketjuun kertomaan, että pysyt lihavana ihan yrittämättä ja ahtaudut liian pieniin vaatteisiin. Miksi?
En ole vielä koskaan ollut lihava tähän mennessä. Jos joskus menisi yliopainon puolelle ja joutuisin siirtymään vaatekokoin 40, silloin varmaan aloittaisin säännöllisen juoksu- ja saliharrastuksen. Vielä ei ole tarvinnut, kun pysyn hoikkana ilmankin.
Voi veljet. Sinä olet painoindeksin yläpäässä, kilon tai kahden päässä määritelmästä ylipainoinen. Ja jaksat jankata kuinka hoikkana pysyt. Sulle nauraa kaikki.
Minä en valitettavasti ole kiinnostunut naurusta tai itkustasi. Kerroin vain, että olen pysynyt hoikkana kohta 30 vuotta harrastamatta liikuntaa.
Mutta jumppaa sinä vain ja pidä herkkupäiviä, kuten lapsi.Siis mitä vttua? 😂 Ihan kirjaimellisesti ja kaikkien standardien mukaan lihava ihminen tulee kertomaan mulle herkkupäivistä ja jumppaamisesta?. Ja siitä kuinka hän ei liiku (joo, sen huomaa). Tämän on todellakin pakko olla läppä.
Normaalipainoinen ei ole ylipainoinen. Omen pysynyt hoikkana tekemättä mitään. Mutta jumppaa sinä hyvä ihminen kasvosi urheillen ja ryhdy vielä kasvissyöjäksi varmuuden vuoksi.
Itsellä tosiaan kolme lasta ja siltikin paino sama kuin ennen lapsia. Lopeta jankkaaminen, täysin typerää ja alkeellista käytöstä."Jumppaa sinä kasvosi urheillen". Saisiko saman suomeksi? Ja juu, on ymmärretty jo, että olit läski jo ennen lapsia. Ainoa joka tässä jankkaa olet sinä. En minäkään mene kalastusaiheiseen ketjuun kertomaan, etten kalasta.
Normaalipainoinen ei valitettavasti ole läski, vaan hän on kaikkien standardien mukaan normaali. Mikä sinun ongelmasi on? Ei ole muiden joka, ettet ole tyytyväinen itseesi / tuskin tulet koskaan olemaankaan.
Minä olen tyytyväinen, että pysyn hoikkana ilman urheilua tai syömiseen miettimistä.
"Ei ole muiden joka". Vau. Edelleen opettelet kirjoittamista. Ja juu, kyllä olen oikein tyytyväinen itseeni. Sinä sen sijaan et ymmärrä koko pointtia. Katsos, kun Sinä. Et. Ole. Hoikka. Siinähän vingut normaalipainostasi, sitä tämän ketjun aloituksessa ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tyytyväinen, että pysyn hoikkana ilman urheilua tai syömiseen miettimistä."Ei ole muiden joka". Vau. Edelleen opettelet kirjoittamista. Ja juu, kyllä olen oikein tyytyväinen itseeni. Sinä sen sijaan et ymmärrä koko pointtia. Katsos, kun Sinä. Et. Ole. Hoikka. Siinähän vingut normaalipainostasi, sitä tämän ketjun aloituksessa ei kysytty.
No tiedän itse että olen hoikka, hyvännäköinen ja haluttu. Sinä ilmeisesti et ole.
Lisäksi minulla on akateeminen loppututkinto, teen asiantuntijatyötä, jossa ollaan paljon esillä ja bruttopalkkani on reilut 4000€. Asun velattomaksi 200-neliöisestä pientalossa Helsingissä. Lisäksi olen hoikka, normaalipainoinen ja tasapainoinen: en esimerkiksi nimittele kanssaihmisiäni läskeiksi :)
Ihme vänkyttäjä kyllä olet.
Olen N 54, edelleen sama 178/60 kuin ennen neljää lasta. Välissä tuli hiukan painoa, kun söin SSRI-lääkettä, mutta lopetuksen jälkeen sain ne pois liikunnalla ja katsomalla, mitä syön. Nuorempana en ikinä miettinyt, mitä suuhuni laitoin, mutta vaihtareiden jälkeen otin kalorit haltuun. Nyt se on jo niin rutiini, ettei tarvitse laskeskella mitään. Hkh ollut käytössä 13 vuotta, pitänyt elämänlaadun hyvänä joka tavalla, paitsi nukkumisen. Viimeiset 4 vuotta nukkunut vain lääkkeeillä.
Liikun nykyään lähes päivittäin vähintään 10t askelta, tämän lisäksi kaksi ohjattua liikuntaa; kehonhuolto ja toinen vauhdikkaampi.
Tässä esimerkki päivän ruuista;
Aamulla kaksi paahtoleipää voita ja juustoa. Kahvia kaura maidolla.
lounaaksi linssikeittoa joku hedelmä ja avokado leipä.. illalliseksi reilu annos uunissa paahdettua kanaa, riisiä, Välimeren kasviksia, tomaattikastiketta.
Jälkiruuaksi pari palaa suklaata, tai lasi viiniä jos siltä tuntuu.
Jos käyn treenaamassa tai pidemmällä lenkillä, syön kolmannen lämpimän ruuan tai jonkun proteiini pirtelön ja hedelmän välipalaksi.
Itsellä ainakin auttaa hoikkana pysymisessä annoskoot. Otan ruokaa sen yhden lautasen lautasmallin mukaan. Jos jää nälkä, otan proteiinia ja salaattia lisää, mutta odotan ensin noin puoli tuntia, täyttyykö vatsa.
Vain keittoa tai salaattia, hyvin kevyttä ruokaa otan enemmän kuin yhden lautasellisen. Annokset ovat kooltaan sellaisia mitä vähän paremmassa ravintolassa, lautasen reunoille jää reilusti tilaa eikä lautanen ole kukkuralla. Lämmintä ruokaa ehkä 200 grammaa, salaattia ja vihreää toiset 200 grammaa
ja tosiaan olen 35v 170 senttiä ja painan kg. Aikuisiällä olen painanut 48-59 kg.
Ruokavalioni jäljittelee aika paljon sitä miten Välimeren maissa syödään, mutta en syö ollenkaan leivoksia enkä makeita asioita aamuisin, kuten etelässä syödään. Syön illallisella vähän enemmän, mutta en ollenkaan iltapalaa. Syödään hitaasti jaruuasta nauttien. Joka ruualla kasviksia reilusti.
Missä muka noin sanotaan?
55 v jälkeen on ollut pientä painonnousua. Paino pysyy kurissa, kun syö sen mitä kuluttaa. Miksi tätä aina täällä vatvotaan, maailma helpointa asiaa.
62 kg/170 cm
On mahdollista ja syitäkin on monia. Mielestäni mittoja tärkeämpi on oma hyvä olo ja jaksaminen.
Terveyden takia vältän pikaruokaa (pitsat, kebut, hampparit), sokerilimut ja siiderit, paistopistetuotteet (munkit, viinerit, croissantit). Ei näistä kyllä mikään juuri maistukaan.
Kotona teen tavallista ruokaa, laitan kyllä mukaan juureksia tai kasviksia ja kesällä tehdään useammin joku ruokaisa salaatti. Mutta siis ihan tavallista juustoa, jauhelihaa ja kevytmaitoa, kahviin laitan myös sokeria paitsi jos on joku makea tarjottava (korvapuusti, marjapiirakka). Ruoanlaitossa käytetään kasviöljyä, kaurakermaa ja kauramaitoa (kastikkeet, puurot) koska yksi perheenjäsen on allerginen. Välillä on uunimakkaraa tai nakkikastiketta.
N50+, painoindeksi alipainon puolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina. Olen siroluinen ja pieniruokainen, en koskaan ole syönyt itseäni ns ähkyyn vaan lopettanut syönnin ennen ähkyä. Syön n 3h välein, aamupalat, vlipalat, vain yksi lämmin ruoka kun en enempää pysty syömään, Juon vettä, en tupakoi enkä käytä alkoholia. Nuorempana treenasin kunnolla, ja tietysti laihduinkin ja löytyi lihaksia, sairaus pakotti luopumaan, nyt olen normipainossa, 53kg, pituus 155, nykyään sauvakävelen, noin tunti-2 lähes joka päivä, pyöräilen sekä on kuntopyörä, venyttelen yms, nukun hyvin. Enkä ole ollut auringossa, en tykkää grillata itseäni, iho on hyvä ja näytän nuoremmalta, hiuksia ja urheilullista pukeutumista myöten. Eikä ole lapsia eli pers@u* ei ole levinnyt. Tuossa joku kirjoitti että pystyy syömään koko pitsan, huh, mä syön aina puolesta puolet ja en jaksa enempää, Eipä mahalaukku veny kun ei änkkää ruokaa.
N60
Ihan vaan tulin kertomaan, että olen sua 11cm pidempi ja painan saman verran. Että sinuna en leijuisi hoikkuudellasi. Olihan tuo koko teksti "ihailkaa minua".
Ehkä eniten tuossa ärsytti toi "ei ole lapsia ni persus ei oo levinnyt"
Mulla on lapsi, mutta ei se mun persettä levittänyt millään tavalla. Mun tuntemat äidit on myös monet hoikkia.
Ketään ei muutenkaan kiinnosta onko mummoikäisellä leveä persus tai vaikka vähän mahaa.
T. 38 v. 164 cm 57 kg
Kohta 36 v, 160 cm paino 43-46 kg ollut koko aikuisiän. Syön säännöllisesti, suht terveellisesti, enkä juuri koskaan jos ei ole oikeasti nälkä. Hyötyliikuntaa arjessa ja runsaasti ulkoilua. Voin helposti pahoin jos tulee herkuteltua liikaa tai syötyä epäterveellisesti, eli se rajoittaa aika paljon.
Omat vinkit: valitse lounaalle jos haluat ulkona syödä paikka joka tarjoaa lautasannoksia.
Buffet lounas on huono valinta tulee syötyä liikaa ja liikaa vaihtoehtoja.
Juo vettä tai viiniä.
Aloita aamu kävelyllä,uinnilla tai jumpalla.
Kävele joka paikkaan.
Jos teet kotona ruokaa mittaa ainekset.
Esim 2-3dlSalaattia 100g kalaa.
Pidä annokset pieninä.
Mahalaukku tottuu melko nopeasti.
Herkuttele harvoin.
Ketomon sokerittomat jäätelöt pikku pikarissa ovat omia suosikkejani.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Viisikymppiseksi asti nainen on hoikka, sitten tulee kiloja.
Jo vähän ennen viisikymppisiä. Esivaihdevuodet veivät yöunet 45+ ikäisenä ja samalla paino lähti nousemaan
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Omat vinkit: valitse lounaalle jos haluat ulkona syödä paikka joka tarjoaa lautasannoksia.
Buffet lounas on huono valinta tulee syötyä liikaa ja liikaa vaihtoehtoja.
Juo vettä tai viiniä.
Aloita aamu kävelyllä,uinnilla tai jumpalla.
Kävele joka paikkaan.
Jos teet kotona ruokaa mittaa ainekset.Esim 2-3dlSalaattia 100g kalaa.
Pidä annokset pieninä.Mahalaukku tottuu melko nopeasti.
Herkuttele harvoin.Ketomon sokerittomat jäätelöt pikku pikarissa ovat omia suosikkejani.
2-3 dl salaattia. Ei tuolla kyllä täyty kasvisten syöntisuositukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tyytyväinen, että pysyn hoikkana ilman urheilua tai syömiseen miettimistä."Ei ole muiden joka". Vau. Edelleen opettelet kirjoittamista. Ja juu, kyllä olen oikein tyytyväinen itseeni. Sinä sen sijaan et ymmärrä koko pointtia. Katsos, kun Sinä. Et. Ole. Hoikka. Siinähän vingut normaalipainostasi, sitä tämän ketjun aloituksessa ei kysytty.
No tiedän itse että olen hoikka, hyvännäköinen ja haluttu. Sinä ilmeisesti et ole.
Lisäksi minulla on akateeminen loppututkinto, teen asiantuntijatyötä, jossa ollaan paljon esillä ja bruttopalkkani on reilut 4000€. Asun velattomaksi 200-neliöisestä pientalossa Helsingissä. Lisäksi olen hoikka, normaalipainoinen ja tasapainoinen: en esimerkiksi nimittele kanssaihmisiäni läskeiksi :)
Ihme vänkyttäjä kyllä olet.
Kerään ei kiinnosta sun tulosi. Olet selvästikin idiootti. Ja lihava
-ohis
Melkeen 10 sivua valaiden ujellusta. Huonosti menee kerta pitää ihmetellä, että miten joku voi olla hoikka, normaalipainonen saati sit tikissä. Näiden asioiden pitäisi olla täysin normaalia ja oletus. Läskinä olo ei nimenomaa sitä ole. Itse ulkona liikkuessa ihmettelen, et miten helkkarissa tuokin on päässyt noin läskiks..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tietenkään tuo hoikkana pysyminen ei ole yli kolmikymppisenä mahdotonta, vaan NORMAALIA.
Samaa olin tulossa sanomaan, että normaalipaino läpi elämän on normaalia.
Tämän päivän ihmisillä annoskoko on jotenkin hukassa.
Mieheni halusi eilen grillille. Otimme pienet makkaraperunat. Mies jaksoi juuri ja juuri syödä oman annoksensa ja itseltä jäi melkein puolet syömättä. Tuolla grillillä siis myydään myös isompia annoksia!
Ensi kerralla täytyy ottaa vain yksi pieni annos ja puolittaa se. Tosin alkoi tuo "grilliherkku" sen verran tökkiä, että menee helposti toiset 10 vuotta, kun grillille eksyn.
Hm, 74 vuotta, 47 kiloa.